Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: Freeman
13 Gru 2014, 22:26
Ładowarka/prostownik automatyczny - ktoś doradzi ?
Autor Wiadomość
FFDriver 


Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 21 Cze 2013
Posty: 636
Skąd: stąd
Wysłany: 12 Gru 2014, 13:00   Ładowarka/prostownik automatyczny - ktoś doradzi ?

Chcę kupić nowy prostownik.
Może ktoś doradzi mi co lepiej kupić ??
Obecnie mam Bosch KL 1206 E automat.
Ale to już stary model i chętnie kupiłbym sobie coś nowego co by mi do aut pasiło i do moto.
Mam 2 na oku:
Bosch C3
Ctek MXS 5.0 (może w wersji Test & Charge).

Bosch ma tą zaletę, że ma opcje ładowania aku 6V.
Tylko pytanie czy gdzieś jeszcze w nowych pojazdach stosuje się jeszcze aku 6V ??
Pytam o pojazdy typu auto/moto. Wiem, że ciągniki chyba mają 2x6V. Samochody bankowo nie, no a nowe motory, chyba już też nie (chyba, że jakieś skutery) ??

Jeśli raczej nie ma szans, że potrzebowałbym ładować 6V to chyba wole CTEK'a.
O Boschu trochę złych opinii jest, o CTEK'u praktycznie nie.

Ktoś coś mądrego doradzi ? :-P
_________________
--<< Moja Fiesta - kliknij tutaj >>--
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 12 Gru 2014, 16:39   

dobry prostownik bywa czasami w lidlu. Da się go też kupić na allegro pod inną nazwą. Ma i 6V i 12V . Kosztuje ok 50 zł.
Ja osobiście od dłuższego czasu używam Prostownik elektroniczny T-charge 18 TELWIN
Jest ładnie wykonany ale ma głośne chłodzenie które działa w trakcie intensywnego ładowania czyli 2-3 min po podłączeniu i tak do mniej więcej godziny przed końcem. Potem gdy jest w trybie konserwacji jest już cichy. Wszystkie te prostowniki elektroniczne nie radzą sobie z akumulatorami które rozładowały się poniżej 10V. Nie potrafią rozpocząć ładowania. Na takie okazje nadal trzymam PRLowski SELEN.
 
 
 
FFDriver 


Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 21 Cze 2013
Posty: 636
Skąd: stąd
Wysłany: 12 Gru 2014, 17:43   

Czytałem o tym z Lidla ale jestem z tych co wolą wyrzucić kasę na "markowy" ozor
To co piszesz o tych problemach z radzeniem sobie z mocno rozładowanymi to właśnie Bosch C3 ma bo wydaje mu się, że to 6V.
Natomiast nie znalazłem aby ludzi pisali, że CTEK ma taki problem.
Podobno da się nim odratować mocno rozładowane aku.
Z drugiej strony przez wiele lat moich motoryzacyjnych przygód nigdy nie miałem takich sytuacji żebym musiał ratować jakieś aku.
Jeśli chodzi o auta to po prostu 2 x do roku (przed zimą i po) podłączałem mojego KL 1206 E i tyle. Zazwyczaj do samego końca działają dobrze. Np. teraz w CR-V mam 240kkm zrobione i 4 i pół roku i zero problemów. Chyba mój rekord to z 7 lat w Tigrze. Choć zdarzało mi się po prostu też, że zwyczajnie się aku skończył i tyle.
_________________
--<< Moja Fiesta - kliknij tutaj >>--
 
 
mick1973 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Michał
Wiek: 51
Dołączył: 12 Lut 2012
Posty: 176
Skąd: Poznań
Wysłany: 13 Gru 2014, 10:22   

Ja osobiście chwalę sobie YATO YT-8300 . Mały poręczny całkowicie bezpieczny i automatyczny . Ma wszystko co potrzeba, przynajmniej dla mnie wystarcza. Za 30 dychy więcej masz model YT-8301 a ten pomimo że i tak tańszy od C3 to o wiele lepszy. :ok:
 
 
TSRules 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 1031
Skąd: ZIEMIA
Wysłany: 13 Gru 2014, 13:39   

jak aku potrzebuje prostownika to już raczej i tak końcówka, a do okazjonalnego doładowywania nie używanego to i zwykły na pięć dych starczy ...
 
 
MisiekT 
Prince of Tor Kielce 2013


Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1932
Skąd: Wawa
Wysłany: 13 Gru 2014, 13:48   

ja mam YT-8302 - toche drożej, ale to się kupuje i tak raz w zyciu...
_________________
MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056
 
 
 
van 
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 2232
Skąd: Warszawa
Wysłany: 13 Gru 2014, 22:03   

mi ten z lidla aku o napięciu 5,5 naładował

jak kupowałem takie po 50zł, starczały na rok :rotfl:
_________________
Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 14 Gru 2014, 01:20   

van napisał/a:
mi ten z lidla aku o napięciu 5,5 naładował

to dobrze. Czasami na takich rozładowanych akumulatorach prostownik miga na przemian diodą ładowania i OK. Lidlowego nie testowałem ale Telwin nie daje rady. Te prostowniki z lidla zostały parę razy rozebrane na części przez ludzi z elektroda.pl i nie jest to dziadostwo. A obecnie 99% prostowników z elektroniczną przetwornicą dławikową jest robiona w chinach. Nawet mój Telwin z przed 2 lat.
 
 
 
TSRules 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 1031
Skąd: ZIEMIA
Wysłany: 14 Gru 2014, 11:29   

Cytat:
jak kupowałem takie po 50zł, starczały na rok


ja kupiłem z brico i działa z 6 lat, z tym, że nie ładuję codziennie bo to nie ładowarka do smartfona :-)
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 14 Gru 2014, 16:14   

diodalodz napisał/a:
van napisał/a:
mi ten z lidla aku o napięciu 5,5 naładował

to dobrze. Czasami na takich rozładowanych akumulatorach prostownik miga na przemian diodą ładowania i OK. Lidlowego nie testowałem ale Telwin nie daje rady. Te prostowniki z lidla zostały parę razy rozebrane na części przez ludzi z elektroda.pl i nie jest to dziadostwo. A obecnie 99% prostowników z elektroniczną przetwornicą dławikową jest robiona w chinach. Nawet mój Telwin z przed 2 lat.


ja z lidla takiego uzywalem: http://test.j.pl/wp-conte...k-g%C3%B3ra.jpg i z 7v tez mu sie udalo :-) Pomrygał troche i zaczal ladowac.
 
 
Loobo 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 19 Lis 2014
Posty: 2
Skąd: WB
Wysłany: 15 Gru 2014, 12:41   

Jak ten z Lidla nie chce naladowac bo widzi za male napiecie, to mozna wziasc jakis zasilacz 12v (ja mam akurat stary od laptopa), podpiac go do aku, potem podpiac prostownik ktory "zobaczy" te 12v i sam poda te stwoje 13,X v i wtedy mozna odpiac zasilacz 12v.

Kilka razy juz tak robilem tej zimy o poprzedniej.
 
 
FFDriver 


Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 21 Cze 2013
Posty: 636
Skąd: stąd
Wysłany: 17 Gru 2014, 08:39   

1. Wcale nie jest tak, że jak aku potrzebuje prostownika to już z nim koniec.
Po pierwsze zdarzały mi się głupie wpadki z rozładowaniem aku poprzez pozostawiony włączone jakieś urządzenie/światło.
Po drugie potrzebuje doładowywać aku w motorze.
Po trzecie znajomy ma sklep motoryzacyjny i nie raz odratowaliśmy aku przyniesione przez kupującego na wymianę jako całkowicie zużyte. Jeden taki aku założyłem do jednego z aut i służył jeszcze dobrych kilka lat, aż do sprzedania auta.
2. Przeglądałem Yato i zastanawia mnie czemu wszędzie podają tylko maksymalny prąd ładowania. Mnie interesuje bardziej minimalny.
3. Nie prawdą jest, że to kupuje się raz w życiu bo jak pisałem jeden mam i właśnie chcę go wymienić :-P
4. Prostowniki automatyczne 6V/12V mają jednak wadę, że przy mocno rozładowanym aku może im się wydawać, że to 6V jest i wtedy głupieją.
_________________
--<< Moja Fiesta - kliknij tutaj >>--
 
 
MisiekT 
Prince of Tor Kielce 2013


Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1932
Skąd: Wawa
Wysłany: 17 Gru 2014, 08:53   

FFDriver napisał/a:
Mnie interesuje bardziej minimalny.

2A
_________________
MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056
 
 
 
FFDriver 


Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 21 Cze 2013
Posty: 636
Skąd: stąd
Wysłany: 17 Gru 2014, 09:19   

No to za dużo.
Do aku 10Ah powinien być max 1A.
Ciekawe jest to, że w opisie jest, że niby ładuje aku od 6Ah no to trochę dużo te 2A.
CTEK czy Bosch ma od 0.8A
_________________
--<< Moja Fiesta - kliknij tutaj >>--
 
 
MisiekT 
Prince of Tor Kielce 2013


Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1932
Skąd: Wawa
Wysłany: 17 Gru 2014, 09:43   

2A da rade - ale idealnie powinien być 1A, zgadzam się...
_________________
MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: Pracownik mieszalni doradzi / Poda ceny lakierów i chemii
Intel Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 1 20 Sty 2007, 18:25
LOY
Brak nowych postów Czujniki parkowania z allegro. Montował ktoś lub doradzi?
pperlik Elektryka ogólna 0 27 Lip 2021, 13:39
pperlik
Brak nowych postów [wszystkie] prostownik - co on mi tu pokazuje?
bidżej Elektryka 7 14 Paź 2009, 09:40
bidżej
Brak nowych postów Prostownik sie zjaral
molu Elektryka 16 12 Maj 2005, 16:12
molu
Brak nowych postów [MK3] Prostownik do ladowania aku w samochodzie
kenczorf Przed zakupem 28 2 Paź 2012, 07:51
JoeMix


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.