Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Jak odciążyć Fiestkę MK6? (silnik 1.25)
Autor Wiadomość
RafalFiesta 

Model: Ford Fiesta Mk6`08
Wersja: Gold
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 26 Lut 2014
Posty: 8
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2 Gru 2014, 17:27   Jak odciążyć Fiestkę MK6? (silnik 1.25)

Witam,

mam silnik 1.25 w budzie MK6, jeździć jeździ ale chciałem spróbować odciążyć trochę autko, aby było nieco żwawsze...

alusy mam 16 na oponach 195 na lato, więc to też trochę powoduje mniejszą dynamikę i większe spalanie, teraz na szczęście przez jakiś czas będą zimówki.

myślałem nad wywaleniem koła zapasowego.
co oprócz tego mogę jeszcze począć w tym kierunku?

Proszę o realne jakieś pomysły.
 
 
blood_brother 
King of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 848
Skąd: Otwock
Wysłany: 2 Gru 2014, 17:39   

Wywalić wygłuszenia, wszelkie zbędne wyposażenie, kanapę całą. A prościej to swap na 1.6.
 
 
RafalFiesta 

Model: Ford Fiesta Mk6`08
Wersja: Gold
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 26 Lut 2014
Posty: 8
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2 Gru 2014, 17:43   

Żadnych swapów nie będę robił, bo szkoda mi kasy. A silnik mam sprawny i przejechane 70 k.

Jakie wygłuszenia?:D nie wiedziałem że takowe są w tym aucie.

kanapy nie mogę wywalić bo auto mam na 5 osób zarejestrowane. Najgorzej że mam jeszcze 5 drzwi...


czy jakies ciężkie elementy da się zamienić lżejszymi odpowiednikami?
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 2 Gru 2014, 17:46   

RafalFiesta napisał/a:
myślałem nad wywaleniem koła zapasowego.
blood_brother napisał/a:
Wywalić wygłuszenia, wszelkie zbędne wyposażenie, kanapę całą.
Wtedy dupa będzie stała wysoko jak w terenówce, a i na wielu zakrętach tył będzie chciał wyprzedzić przód, przetestowane na kilku zlotach na torze i na KJS-ach...
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
RafalFiesta 

Model: Ford Fiesta Mk6`08
Wersja: Gold
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 26 Lut 2014
Posty: 8
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2 Gru 2014, 17:49   

Możesz coś więcej napisać Parzych?

Chcesz powiedzieć przez to że 15 kilogramowe koło zapasowe ma wpływ na bezpieczeństwo jazdy gdy go nie ma?


jakieś inne propozycje (masz ogromne doświadczenie w tym temacie).
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 2 Gru 2014, 17:56   

Cytat:
Chcesz powiedzieć przez to że 15 kilogramowe koło zapasowe ma wpływ na bezpieczeństwo jazdy gdy go nie ma?
Chcę powiedzieć, że z propozycją blood_brother-a ma wpływ, ale i tak nie masz zamiaru wywalać kanapy, więc nie było tematu...
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
RafalFiesta 

Model: Ford Fiesta Mk6`08
Wersja: Gold
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 26 Lut 2014
Posty: 8
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2 Gru 2014, 17:57   

OK, więc co oprócz koła zapasowego mogę jeszcze wywalić ewentualnie zamienić jeśli koszty nie są drastyczne.
 
 
blood_brother 
King of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 848
Skąd: Otwock
Wysłany: 2 Gru 2014, 17:59   

Co do wywalenia kanapy, to możesz. Jeżeli nie zmienisz konstrukcji (klatka, usunięcie fabrycznych mocowań kanapy) i będziesz w stanie ją z powrotem włożyć do auta, to można jeździć z 5 miejscowym dowodem. Tak mam w swoim aucie i nikt się nie czepia.
Jeżeli zostanie całość na seryjnym zawieszeniu to raczej nie ma sensu odchudzanie samochodu, bo tak jak Parzych pisze, dupa będzie za lekka. Zawsze możesz się ratować przerzuceniem aku do bagażnika, ale to raczej nie wystarczy.
Jak zdejmiesz plastiki z drzwi to pod spodem są przeróżne materiały wyciszające, które poprawiają komfort jazdy, ale podnoszę masę auta. To samo pod wykładziną.
Skracając, jeżeli nie chcesz inwestować w zawieszenie i inne rzeczy, to bym się na Twoim miejscu po prostu przyzwyczaił do osiągów Twojego auta.
 
 
TSRules 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 1031
Skąd: ZIEMIA
Wysłany: 2 Gru 2014, 18:46   

odciążenie:
baba z wozu koniom lżej :-)

oczywiście żart, a na poważnie, nic sensownego nie wymyślisz bo taniej po prostu zmienić auto na szybsze niż kombinować z modami czy swapem nawet ...
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 2 Gru 2014, 21:31   

A ja się zapytam po co?
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
RafalFiesta 

Model: Ford Fiesta Mk6`08
Wersja: Gold
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 26 Lut 2014
Posty: 8
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2 Gru 2014, 22:48   

Już pisałem
"aby było nieco żwawsze..."
 
 
yoyo72 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Dziadek
Wiek: 51
Dołączył: 29 Kwi 2010
Posty: 1021
Skąd: Kraków
Wysłany: 4 Gru 2014, 18:10   

RafalFiesta, Zapytaj Peedra. On tak wybebeszył swoją MK4 ,że została tylko blacha i kable od rozrusznika i świateł. ;) Jest lekka jak piórko :hahaha:
_________________
Jest inne , ale tez Ford
Było MK3 1994r 1.1/2.0 136KM ;)
Było MK3 1995 r.1.6 16v 90 KM Futura swap 2.0 136KM
Było MK3 1993 r.1.3 NEWPORT z klimą ;) (ślimak)
Było MK3 1992 r.1.8 16v 130 KM (akwarium)

PRINCE OF RADOM 2016 ;) ;) ;)
 
 
 
Kusiu 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: RS2000/150KM
Imię: Adrian
Wiek: 33
Dołączył: 28 Mar 2010
Posty: 282
Skąd: Rybnik
Wysłany: 6 Gru 2014, 02:29   

Kupujac takie auto powinienes byc swiadom tego, ze demon predkosci to nie bedzie.Masz zamiar sie nim gdzies scigac? Jezeli nie , to po co?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: Jak powstało życie
Co było, a nie jest zapisane w rejestr!!!
PUCIO Frakcja wielkopolska 6 21 Mar 2010, 23:10
Piter
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Brak nowych postów Przyklejony: Jak zacząć ?
pablonas Sport w FKP 19 5 Sty 2005, 20:43
Gość
Brak nowych postów Przyklejony: Jak rozpoznać czy skrzynia ma LSD
stafcio Tuning mechaniczny 7 29 Sty 2016, 22:47
vegetagt
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Jak z Calypso zrobić Szklarnię
czyli przeróbka dachu w Calypso na szklany
trzeci Tuning stylistyczny 8 4 Paź 2012, 15:26
rufffio


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.