Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Reklamacja Opon, Sklep internetowy sklepopon.com
Autor Wiadomość
van 
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 2232
Skąd: Warszawa
Wysłany: 6 Lis 2014, 12:25   Reklamacja Opon, Sklep internetowy sklepopon.com

Niestety zostałem naciągnięty na bubel(takie jest moje osobiste uczucie)
W sklepie internetowym sklepopon.com zakupiłem opony Nexen WG3. Wcześniej popytałem także na innych forach o opinie na temat tych opon i były pozytywne.
Wysyłka, sposób zapłaty, kontakt wszystko ok.
Towar który jednak przyszedł okazał się słaby jakościowo(opona wygląda jak nalewka, podróbka?). Wyważone zostały dwukrotnie w dwóch różnych zakładach, felgi zostały dodatkowo oddane do prostowania mimo że tak na prawdę prostowania nie potrzebowały a nadal nie dało się jeździć powyżej 80km/h bo były nieprzyjemne bicia. Na wyważarce dokładnie widać jak opony w jednym miejscu są jakby zapadnięte(jakby na tych oponach auto stało bez ruszania kilka lat)
Złożyłem reklamację, dziś uzyskałem wiadomość że z kompletu czterech jedna jest rzeczywiście popsuta i ją wymienią mi na nową(znów na bubel?). To jest ich opinia na maszynach którymi dysponują.
Mam wybór albo dostać jedną nową oponę i trzy nadal zepsute które według nich są dobre albo odsyłają do producenta na ekspertyzą(do Niemiec) i jeśli reklamacja nie zostanie uwzględniona to odsyłają na mój koszt(podobno spory)
Ktoś miał podobne doświadczenia z reklamacją ? albo z tą firmą ? Opony nie są mi już potrzebne bo auta już nie mam i najchętniej chciałbym odzyskać utopione pieniądze.

Wiem że takie firmy idą w zaparte aby tylko nic nie uznać albo zwrócić jak najmniej ale co na nie poradzić ? Niezależna ekspertyza i sąd?
_________________
Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
 
 
MisiekT 
Prince of Tor Kielce 2013


Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1932
Skąd: Wawa
Wysłany: 6 Lis 2014, 14:24   

oferuja Ci wymiane przeciez - w czym problem? wiem, ze fajnie byloby dostac $$$, ale bez przesady - ida Ci na reke i tak...
_________________
MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056
 
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 6 Lis 2014, 16:56   

MisiekT napisał/a:
oferuja Ci wymiane przeciez - w czym problem?
Ano w tym:
van napisał/a:
uzyskałem wiadomość że z kompletu czterech jedna jest rzeczywiście popsuta i ją wymienią mi na nową(znów na bubel?). To jest ich opinia na maszynach którymi dysponują.
Mam wybór albo dostać jedną nową oponę i trzy nadal zepsute które według nich są dobre
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 6 Lis 2014, 17:46   

oddałbym na ekspertyzę :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
MisiekT 
Prince of Tor Kielce 2013


Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1932
Skąd: Wawa
Wysłany: 6 Lis 2014, 17:51   

aj, nie zwrocilem uwagi, ze to "wgniecenie" jest na wszystkich...

ogolnie NEXEN to czysty chinol - wiec bywa znosnie, najczesciej jednak blizej kupy... natomiast jezeli opona jest świeza (a nie zaden lezak), to raczej to nie powinno miec miejsca

wierze ze sprawdzales porzadnie - ale czy opona byly obracane/montowanie ponownie czy tylko ten 1 raz?
_________________
MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056
 
 
 
czeski12 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 02 Wrz 2014
Posty: 50
Skąd: Strzelce Op
Wysłany: 6 Lis 2014, 18:02   

U mnie w miescie jest taka maszyna Hunter ( jedna z dwóch w województwie ), ponoć nowość i też jest to nowy warsztat. Podobno na niej właśnie producenci Dębica, Pirelli itd. sprawdzają reklamacje. Maszyna ta oprócz standardowego wyważania, ma rolke, która ma nacisk ~700kg i bada własnie opony i felgi tak jakby były zalożone na auto. Jeżeli jest szansa to sprawdź to na takiej maszynie, napewno jest do tego jakiś wydruk, i wtedy jeżeli faktycznie są do d*** to wyjdzie no na tym teście drogowym ( tak nazywa się ten test ) i im ze skanuj. Jakby co slużę pomocą bo mam dostęp do tej maszyny, i mógłbym te opony sprawdzić za darmo.
 
 
van 
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 2232
Skąd: Warszawa
Wysłany: 6 Lis 2014, 20:41   

Ten akurat nexen jest z korei bo podobno chńskie to rzeczywiście gorsze
Opony dwa razy montowane na koła i dodatkowo koła przerzucane zamiennie z oponami i felgi prostowane na ideał.

Odpowiedź jaką uzyskałem dziś od tej hurtowni przez rozmowę telefoniczną to właśnie taka że oni posiadają maszynę do sprawdzania i podczas testu wyszło że jedna opona oblała test drogowy a pozostałe trzy można uznać że dostają ocenę bardzo dobrą minus czyli mają jakieś bicie ale w granicy tolerancji.
Towar natomiast jest tak kwadratowy że widać na normalnej wyważarce jak się zakręci że jest bicie a podczas wolnego obrotu można wyczuć i zobaczyć "siadnięcie" opony
_________________
Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
 
 
czeski12 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 02 Wrz 2014
Posty: 50
Skąd: Strzelce Op
Wysłany: 8 Lis 2014, 20:12   

Szczerze jeśli gołym okiem to widać, to nie ma szans żeby taka opona przeszła test drogowy, jeżeli faktycznie jest bicie, felgi proste ( maszyna wyłapuje nawet minimalnie krzywe felgi ) to maszyna powinna to pokazać, no ale ustawieniami też da się tak manipulować, żeby pokazało na wyświetlaczu norme.
 
 
van 
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 2232
Skąd: Warszawa
Wysłany: 3 Lut 2015, 16:47   

Reklamacja w Niemczech uznana, kasa zwrócona.
Nie wiem tylko po co były przepychanki skoro widzieli że towar jest wadliwy.
_________________
Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 3 Lut 2015, 17:07   

Gratulacje wytrwałości w dochodzeniu swojej racji :ok:
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
odyniec 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: B.
Wiek: 38
Dołączył: 07 Sie 2005
Posty: 1610
Skąd: Merzdorf
Wysłany: 5 Lut 2015, 10:38   

van napisał/a:
Reklamacja w Niemczech uznana, kasa zwrócona.
Nie wiem tylko po co były przepychanki skoro widzieli że towar jest wadliwy.

Bo to wymagało od kogoś dodatkowego nakładu pracy...
_________________
Model: Ford Fiesta mk6 `05 Wersja: ST Silnik: 2.0i (5) (150kkm)
Model: BMW 3 e46 `01 Wersja: ? Silnik: 2.2i (5) (270kkm)
 
 
 
TowerST 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Dołączył: 08 Lut 2014
Posty: 11
Skąd: Wroclaw
Wysłany: 8 Lut 2015, 20:56   

nie wiem, czy każdy z Was zdaje sobie sprawę z bardzo ważnego prawa, które od 25.12.2014 chroni konsumenta (tylko osoby prywatne), dlatego pozwolę sobie przy okazji tego wątku o nim napisać.

Jeśli zamówicie przez stronę internetową np. opony i nie otrzymacie na trwałym nośniku regulaminu, który będzie zawierał informację o prawie 14 dniowego terminu zwrotu to macie prawo używać i zużywać takie opony przez rok minus jeden dzień od zakupu i po tym okresie zażądać od sprzedawcy 100% zwrotu. A on bezwzględnie musi Wam te pieniądze (100% kosztu zakupu) oddać.
Trwały nośnik to między innymi załącznik do maila, ale już nie link w treści maila. Warto przy nieuczciwych sprzedawcach skorzystać z tego prawa, bo na dzień dzisiejszy 8 na 10 sklepów online w PL nie dołącza regulaminu na trwałym nośniku.
_________________
Fiesta ST150
Focus RS350
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 8 Lut 2015, 21:03   

TowerST napisał/a:
Jeśli zamówicie przez stronę internetową np. opony i nie otrzymacie na trwałym nośniku regulaminu, który będzie zawierał informację o prawie 14 dniowego terminu zwrotu to macie prawo używać i zużywać takie opony przez rok minus jeden dzień od zakupu i po tym okresie zażądać od sprzedawcy 100% zwrotu. A on bezwzględnie musi Wam te pieniądze (100% kosztu zakupu) oddać.

Podaj proszę konkretny paragraf, który mówi o tym, że mogę co roku zmieniać opony na koszt sprzedawcy, bo mam jakieś "prawo". Interpretować to sobie każdy może po swojemu, ale trzymajmy się tu konkretów, a nie wymyślonych teorii typowego Janusza-cwaniaka.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
TowerST 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Dołączył: 08 Lut 2014
Posty: 11
Skąd: Wroclaw
Wysłany: 8 Lut 2015, 21:52   

masz Google, strony poświęcone prawom klienta. Wybacz, ale nie chce mi się za Ciebie szukać konkretnych paragrafów. Ale gwarantuje, że są a jak jest inaczej i to udowodnisz to wszem i wobec ogłaszam, że wysyłam Ci 0,7 Whiskacza.

Absolutnie nie namawiam, aby zaniedbania ze strony sprzedawców wykorzystywać do cwaniakowania, ale jeśli ktoś miałby problemy takie jak autor tego wątku, to teraz nie musiałby nic reklamować tylko skorzystać z możliwości zwrotu. Oczywiście jeśli nie otrzymałby regulaminu na trwałym nośniku, a tak jak napisałem na dzień dzisiejszy 8 na 10 sklepów w PL go niedostarcza.

[ Dodano: Nie Lut 08, 2015 22:18 ]
a niech stracę, poszukałem w czasie reklam TOP GEAR

http://orka.sejm.gov.pl/p...tawy/2076_u.htm

Art 29
Art 34.4

Przy okazji w sumie to nie jest rok minus jeden dzień tylko rok +14 dni.
_________________
Fiesta ST150
Focus RS350
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 9 Lut 2015, 02:50   

Ja tę ustawę znam :) Dlatego się czepiam. Jeśli w ciągu roku czasu odkryjesz wadę w rzeczy nabytej, to sprzedawca będzie za nią odpowiadał. Do tej pory było to pół roku dla użytkowników końcowych. Powyżej tego okresu ciężar udowodnienia, że wada musiała istnieć w momencie nabycia, spoczywa na użytkowniku końcowym. Ustawa nakłada obowiązek przekazania informacji zawartych w Art.12.

Dodatkowo użytkownik końcowy ma prawo skorzystać z Art. 577.2, jednakże dotyczy to gwaranta, a nie sprzedawcy. Sprzedawca może być gwarantem, ale to szczególny przypadek. Niemniej, nawet wtedy bardziej opłaca się skorzystać z rękojmi, aniżeli z gwarancji. Przy czym pierwotne zgłoszenie wady z tytułu gwarancji wyklucza dochodzenie roszczeń z tytułu rękojmi i vice versa.

W skrócie - nie ma mowy o tym, że jeśli ktoś (sprzedawca/producent) nie wyda czegoś na tzw. trwałym nośniku, to możesz to oddać za rok czasu, bo np. przestało Ci się to podobać. Precyzują to Art. 27 oraz Art. 40 punkt 3:

Cytat:
Konsument, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów (...)


Cytat:
W przypadku odstąpienia od umowy, umowa jest uważana za niezawartą, a konsument jest zwolniony z wszelkich zobowiązań. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu, w terminie 30 dni (...)


Owszem, Art. 29 mówi o tym, że w przypadku niepoinformowania kupującego o prawie odstąpienia od umowy w terminie 14 dni, kupujący ma rok czasu na odstąpienie, niemniej dalej w tej sytuacji obowiązuje go Art. 40.

Czyli, innymi słowy, jeżeli produkt nie ma wady, to możesz go sobie zwrócić w ciągu 30 dni od momentu rozwiązania umowy, na który masz 14 dni od daty kupna. Ergo możesz sobie rzeczone koła samochodowe trzymać w piwnicy przez +/- półtorej miesiąca (a jeśli nie zostałeś poinformowany o terminie, to przez 12,5 miesiąca), później musisz je zwrócić w stanie niezmienionym.

Zapis, o którym wspominasz. tj. Art 34.4:
Cytat:
Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy

stosunkowo jasno określa co wolno, a co nie. Pole do interpretacji masz spore i można puścić wodze fantazji, weźmy jednak na stół elektronikę. Aparat np.
Co jest konieczne aby stwierdzić charakter, cechy i funkcjonowanie rzeczy? Zrobienie kilku zdjęć. I tyle. Co się w to nie kwalifikuje? Gdyby Ci taki aparat spadł i gdzieś na obudowie byłaby widoczna rysa lub lekkie przytarcie. Natomiast gdybyś sprawdzał wodoszczelność aparatu (mimo, że w specyfikacji ona nie widnieje) albo trzaskałbyś tyle zdjęć, że migawka by się rozleciała (a później próbował to zwrócić), to sprzedawca mógłby Ci odpowiedzieć pismem, w którym użyłby określeń takich jak "umyślne działanie", "celowe narażenie na straty" oraz "rażące niedbalstwo". I powiem Ci, że ciężko miałbyś się wybronić.

Co innego stwierdzić, że (w przypadku rzeczonych opon) są one reklamowane jako produkt, który świetnie odprowadza wodę, a tak naprawdę jak spadnie 2mm deszczu, to auto tańczy na jezdni, a co innego, gdy opona trzyma specyfikację, zjeżdżasz ją do zera, a potem stwierdzasz, że "Ciebie nie obchodzi, że z opony wystają szmaty, Ty ją tylko testowałeś i nie odpowiadasz za utratę wartości na mocy ustawy". Sorry, to nie przejdzie (chyba, że klepnie to jakiś sędzia-idiota, ale może nie uciekajmy się aż do tak skrajnych przypadków).

To raczej kwestia tego, że jeśli zamówisz sobie sprzęt za 100'000zł, po to żeby wykonać nim 2-3 rzeczy zajmujące mniej niż 14 dni, w czasie których sprzęt wykaże pewien stopień zużycia (tj. działania doprowadzą go do takiego stanu, że nie będzie możliwe orzeczenie, że rzecz została zwrócona sprzedawcy w stanie niezmienionym), to sprzedawca będzie mógł ubiegać się o swego rodzaju zadośćuczynienie. W końcu potraktowałeś sprzedawcę jak wypożyczalnię. Zapłaciłeś 100 tysięcy, poużywałeś, odesłałeś, on teraz musi oddać 100 tysięcy, ale ze względu na to, że sprzęt nosi ślady użytkowania, jego wartość znacząco spadła i jest to ewidentna strata sprzedawcy, bo musi wystawić taki produkt jako używany (lub maskować, że był używany... ale to już temat na inną dyskusję). Z tego względu powiedziałbym, że przepis bardziej chroni sprzedawcę (jeśli ten dotrzyma swojej części umowy) aniżeli nadaje dodatkowe prawa kupującemu.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
TowerST 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Dołączył: 08 Lut 2014
Posty: 11
Skąd: Wroclaw
Wysłany: 9 Lut 2015, 08:45   

odnoszę wrażenie, że piszemy o różnych rzeczach, a dodatkowo zacytowałeś 34.4 tylko w połowie pomijając jego najważniejszą część.

Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy, chyba że przedsiębiorca nie poinformował konsumenta o prawie odstąpienia od umowy zgodnie z wymaganiami art. 12 ust. 1 pkt 9.

Więc jak najbardziej konsument odpowiada za zmniejszenie wartości towaru, ale abolutnie NIE jeśli nie otrzymał na środku trwałym informacji o prawie odstąpienia w ciągu 14 dni.
_________________
Fiesta ST150
Focus RS350
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 9 Lut 2015, 10:44   

Ech :D Przecież pisałem o tym, nie zanegowałem faktu odnośnie zapisu. Stwierdziłem, że Twoja interpretacja jest nagięta do granic możliwości. Ponadto męczysz mnie o niepełny cytat, a sam czytasz wybiórczo. :P

Cytat:
Najpóźniej w chwili wyrażenia przez konsumenta woli związania się umową na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa przedsiębiorca ma obowiązek poinformować konsumenta w sposób jasny i zrozumiały o:
(...)
9) sposobie i terminie wykonania prawa odstąpienia od umowy na podstawie art. 27, a także wzorze formularza odstąpienia od umowy, zawartym w załączniku nr 2 do ustawy;


Gdzie masz zapisane, że "sposób jasny i zrozumiały" = "na trwałym nośniku" ? :) Mało tego, to jest fizycznie niewykonalne - dokonując zakupu przez popularne Allegro, musiałbyś mieć na kolanach pismo od sprzedawcy, w którym byłoby naskrobane to, co ustawa wymienia jako niezbędne. Nie da rady. :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
TowerST 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Dołączył: 08 Lut 2014
Posty: 11
Skąd: Wroclaw
Wysłany: 9 Lut 2015, 11:45   

Odnoszę wrażenie, że posiadasz jakiś sklep internetowy i nie chcesz pogodziś się z faktycznym stanem prawnym, nie wnikam dlaczego. Ale moje odpowiedz to konkretne zapisy prawa i Twoim ostatnim postem rozprawia się:

Art. 14.
1. W przypadku umów zawieranych poza lokalem przedsiębiorstwa przedsiębiorca ma obowiązek udzielić konsumentowi informacji, o których mowa w art. 12, utrwalonych na papierze lub, jeżeli konsument wyrazi na to zgodę, na innym trwałym nośniku, w sposób czytelny i wyrażonych prostym językiem.


a ta sama ustawa definiuje bardzo ładnie środek trwały:

Art. 2.

4) trwały nośnik – materiał lub narzędzie umożliwiające konsumentowi lub przedsiębiorcy przechowywanie informacji kierowanych osobiście do niego, w sposób umożliwiający dostęp do informacji w przyszłości przez czas odpowiedni do celów, jakim te informacje służą, i które pozwalają na odtworzenie przechowywanych informacji w niezmienionej postaci;


więc jaki problem podesłać klientowi w załączniku do maila regulamin z zapisem o możliwości zwrotu.
_________________
Fiesta ST150
Focus RS350
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 9 Lut 2015, 12:38   

Przykro mi, mylisz się. :) Sklepu nie mam i mieć nie planuję, ze względu m.in. na przepisy, podatki, etc. :)

Możemy tak się przerzucać tutaj punktami, tylko zaczyna umykać pierwotne pytanie - czy ktoś może sobie zwrócić (przykładowe) opony po roku czasu ich używania zupełnie bezkarnie czy nie. Kwestia "trwałego nośnika" i cała reszta to tutaj odrębna kwestia. Zakładamy nawet, że sprzedawca zawalił robotę i nie poinfomował. No i co dalej? Czy to daje pełne pole manewru kupującemu i pozwala mu de facto wypożyczać jakikolwiek sprzęt na rok czasu bez zwracania uwagi na to w jakim stanie go zwróci po tym czasie? Wg mnie nie.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
TowerST 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Dołączył: 08 Lut 2014
Posty: 11
Skąd: Wroclaw
Wysłany: 9 Lut 2015, 13:25   

Kończąc:

a) klient, który został poinformowany na trwałym nośniku o możliwości zwrotu w 14 dni - może ten produkt oddać w ciągu 14 dni i nie może go zużywać, a każde zużycie ponad wymagane dla sprawdzenia będzie go obciążalo,

b) klient, który nie został poinformowany na trwałym nośniku o możliwości zwrotu w 14 dni - może ten produkt oddać po roku + 14 dni i może go oddać zużytego - np. oponę z 1/3 bieżnika, a sprzedawca musi mu zwrócić 100% ceny zakupu
_________________
Fiesta ST150
Focus RS350
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: Sklep z częściami samochodowymi - EMCARS / mikolaj_r
trzeci Sprzedam 0 10 Lip 2010, 10:33
trzeci
Brak nowych postów Przyklejony: FlockArt/Fast-Wheel - flokowanie & wymiana opon
Rasta Tuning stylistyczny 54 21 Sty 2019, 16:19
Rasta
Brak nowych postów Internetowy sklep z lakierami samochodowymi
może przyda się komuś ten link
hubi_2006 Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 0 20 Lut 2009, 17:16
hubi_2006
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi FORD.SKLEP.PL
sowa Firmy współpracujące z FKP 0 25 Lut 2009, 09:37
sowa
Brak nowych postów Mierniki Lakieru - Sklep
MiernikiLakieru Firmy współpracujące z FKP 4 23 Wrz 2014, 10:45
Lucjan2


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.