Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Zwiększenie mocy
Autor Wiadomość
silv7r 

Model: Ford Fiesta Mk5`02
Wersja: Focus
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 23 Paź 2014
Posty: 7
Skąd: Poznań
Wysłany: 23 Paź 2014, 19:49   Zwiększenie mocy

Witam mam kilka pytań odnośnie zwiększeni mocy w mojej fieście 1.8 DI 75 km i nie tylko.

1.Ile jestem wstanie wycisnąć mocy na tych wtryskiwaczach (seryjnych) i jakie one są obecnie?
2.Czy jest możliwość zamontowania jakiś większych z innego modelu lub jakiś tuningowych?
3.Od czego zależy czy wtryskiwacz będzie pasował ?
4.Czy zanim wykorzystam wypełni możliwość seryjnych wtryskiwaczy to będę musiał wcześniej założyć większe tubo z IC?

PS: Proszę nie pisać że taniej czy lepiej będzie kupić inne auto czy zrobić swapa , bo nie o tym mowa ;)
Ostatnio zmieniony przez trzeci 23 Paź 2014, 19:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 23 Paź 2014, 21:10   

wtryskiwacze, jesli nie są takie same, zamontujesz tylko od wersji 90km tegoz silnika. trzeba by mu dac IC, a z tego co mi wiadomo kres mozliwosci tego motoru to 120km.
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
silv7r 

Model: Ford Fiesta Mk5`02
Wersja: Focus
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 23 Paź 2014
Posty: 7
Skąd: Poznań
Wysłany: 23 Paź 2014, 22:15   

Ok sprawdziłem i w fokusie 1.8 90 km oznaczenia wtryskiwaczy są takie same.
A dlaczego nie będą pasować z silników o innej pojemności czy budowie ?
Przecież np. do silników 1.9 TDI ludzie wsadzają wtryski od np. 2.5 TDI?
A nie da się wymienić np. samych końcówek ?
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 23 Paź 2014, 23:42   

No to lecimy po kolei... (a trochę tego będzie)

1) za Chiny nie wiem jakie to są wtryski, z palcem w d... masz 90 koni, bezpiecznie 95, wartości powyżej tego to kwestia umiejętnego balansowania dawką i doładowaniem turbiny, które trzeba nieco podbić (ale nie można przesadzić, bo działa tam złowieszcze sprzężenie zwrotne, poza tym komputer powyżej pewnych wartości się buntuje)

2) odpowiem od d**y strony - a po co ładować większe wtryski, skoro turbina ma rozmiar podstawki pod filiżankę? seria może wręcz zalać silnik i generować chmurę złowieszczej sadzy, ku czci szatana - to nie wtryski są tu problemem, a brak IC i marudzący (jeśli zbytnio podbijesz ciśnienie na turbo) komputer

3) (zważywszy na punkt 2, ten [p]omijam)

4) nawiązując do punktu 2 - żeby osiągnąć granicę wtrysków i pompy, musiałbyś zamontować IC i pogrzebać w kompie (prócz zrobienia chrupka, wymagałby innych modów)

Generalnie robiąc samego chrupka na "goło", z ~75 robi się ~90 patatajów. Nie wiem ile mam obecnie, bo od czasu zdłubania mapy "zająłem się" katem, podbiłem nieco ciśnienie na dmuchawie i miałem robioną głowicę. Załóżmy optymistycznie, że mam te 95 koni.

I wiesz co? Na początek (zwłaszcza jeśli nie jeździłeś grubo dłubanymi 1.9TDI z koncernu VAG) będzie urywało dupę w porównaniu do seryjnych 75 kucyków.

Po czasie się przyzwyczaisz, niemniej nie ładowałbym dużo więcej, bo (pomijając zdrowy rozsądek i tzw. "bang for the buck"), montaż IC w tym modelu to rzeźba w g***ie. Dorzuć do tego fakt, że standardowo turbina jest zespolona z kolektorem. Wymiana wirnika na części gorącej to grubo ponad tysiak (za same części!).

A jeśli chciałbyś wsadzić większą dmuchawę, to musisz wziąć pod uwagę, że:
1) trzeba wsadzić inny kolektor (najpewniej z wolnossącego Escorta), dorabiać flanszę, wsadzać inne turbo, do wylotu którego musisz dorobić część wydechu aż do łączenia za plecionką - rzeźba, rzeźba, a jak nie masz możliwości zrobić tego samemu, to i wiadro kasy, żeby to ogarnąć

2) większe turbo rozkręca się później, więc owszem - idąc za przykładem kolegi, którzy dłubał i bawił się z dmuchawą w klekocie (tyle, że mk3), można uzyskać po grubych modach koło 120 kucy - jednakże okupujesz to słabym "dołem" - nie ma takiego charakterystycznego "kopnięcia" momentem obrotowym - robisz z klekota taką trochę niepełnosprawną benzynę, która nie tylko nie ciągnie od dołu, ale i nie umie wyjść ponad 4500 obrotów na minutę

3) możesz zniwelować powyższą wadę montując VNT, miej jednak na uwadze, że musiałbyś umieć to odpowiednio wysterować i zestroić (rzecz jasna za pomocą jakiegoś stand alone'a), a to są dodatkowe, niemałe koszta

4) za cenę powyższych modów będziesz w stanie znaleźć magika, który wsadzi pod maskę 1.9 TDI, a po wymianie końcówek wtrysków, podbiciu ciśnienia i wsadzeniu większego IC wydłubie z palcem w nosie okolice 180-200 koni

Nawet jeśli pominiesz nieco abstrakcyjny punkt 4, musisz pamiętać o tym, że nie sztuką jest zrobić chipa i wciskać mocniej gaz, wypada też umieć skręcać (dłubanie zawieszenia) i, przede wszystkim, hamować.

Zawias warto obniżyć, bo diesel przy rozkładzie masy 65/35 potrafi zamieść dupą w zakręcie, zwłaszcza gdy się za szybko odejmie gaz. A seria jest wysoko. Zdecydowanie za wysoko. O niesamowitej podsterowności, gdy nieumiejętnie obchodzisz się z kierownicą i gazem, już nie wspominając.

Skoro zawias, to i ogumienie. Nie możesz zostawić i cieszyć się z fabrycznych 14", na które nawinięte są najpewniej lacie 175/65. Przy tych, przynajmniej, 15 koniach więcej wypada włożyć 15", minimum 185/50 (ja mam u siebie 195/50), bacząc jednocześnie na to, by umiejętnie dobrać felgi i nie przegiąć w drugą stronę z laciami. Dobranie złego ET i/lub za szerokiej opony skutkuje tym, że przy maksymalnym skręcie:
a) zdzierasz nadkola (nieprzyjemne odgłosy darcia gumy o plastik gratis)
LUB
b) ścinasz bieżnik gum (niech żyją niepodbite ranty błotników)

Oczywiście istnieje kombinacja powyższych, jeśli preferujesz "dżerman stajla" i wsadzasz felgi szerokości 10", na które nawijasz bogu ducha winne 155/60, ale jeśli należałbyś do klanu takich ludzi, najpewniej wyrywałbyś wieczorami lachony na disco w swoim obniżonym Golfie zamiast pisać tu posty, więc ten przypadek odrzucę :)

Założenie za szerokich gum także mija się z celem - owszem, trakcja na nich byłaby taka, że nie wyleciałbyś z żadnego zakrętu przez resztę życia, ale działoby się tak dlatego, że nie byłbyś w stanie wejść w żaden z nich szybciej niż z prędkością migrującego lodowca - różnica w "zbieraniu się" pomiędzy 175/65/14 a 195/50/15 jest odczuwalna, ale zamiast urywać czas do "setki", wolę w zamian 10km/h w zakręcie więcej. Wychodzenie poza 195/50/15 (które już może być dla niektórych za szerokie) uważam za abstrakcję.

To tyle, jeśli mowa o przodzie. Z tyłu wypada dać dystanse, jeśli ET i szerokość nowych felg są podobne do fabrycznego.

Standardowy układ hamulcowy (tarcze wentylowane 240mm) jest niewystarczający już w serii, gdy kierowca lubi jeździć dynamicznie, a co dopiero po dodaniu mocy. Rozsądne wyjście to wymiana hamulców na 260mm z Escorta RS2000 lub (jeśli lubisz zabawę) Mondeo, do tego wsadzenie tarcz bardziej renomowanych niż Cing-ciang-ciong po 20zł (za komplet) i klocków z materiału nieco lepszego niż sprasowany ryż, psiknięty czarnym sprejem.

W tej chwili jestem w swoim padle na etapie wymiany piast z łożyskami, przewodów (na oplot), zwykłych tarcz i klocków ze średniej półki na tarcze wysokonawęglane z górnej półki oraz sportowych klocków robionych na zamówienie.
Tak informacyjnie - "średnia półka" pozwalała na przelot przez Salmopol w jedną stronę, bo w połowie drogi powrotnej klocki zaczęły się palić, do tego tarcze zaczęły mi się po czasie giąć.

Podsumowując - 20-30 wizerunków Władysława Jagiełły na zawias i hamulce to i tak mniej niż płyta nagrobkowa z napisem "... bo zakręt był za ciasny" - miej to zawczasu na uwadze.

O kwestii mechanizmów różnicowych w IB5 czy wymaganych przy wyższej mocy modach sprzęgła nawet teraz nie wspominam, żeby Cię głowa nie rozbolała :)



To tyle "pokrótce". Jakbyś miał dalsze pytania, wal śmiało.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
skull 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Trend
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 16 Mar 2007
Posty: 21
Skąd: z netu
Wysłany: 24 Paź 2014, 07:54   

:) piękny opis - i już wiem skąd tak taka średnia w spalaniu. Brakło jeszcze osiągów po modach.
 
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1087
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 24 Paź 2014, 08:03   

silv7r napisał/a:
1.Ile jestem wstanie wycisnąć mocy na tych wtryskiwaczach (seryjnych) i jakie one są obecnie?


Są to wtryski Delphi DELB02701D/DELB02702D/DELB01701D//DELB01702D
Identyczne jak w focusie 1.8TDDI 75/90KM

silv7r napisał/a:
2.Czy jest możliwość zamontowania jakiś większych z innego modelu lub jakiś tuningowych?


Nie ma to najmniejszego sensu. Obecne wtryskiwacze które tam masz wystarczą aż zanadto. Problemem w Twoim przypadku jest ilość (chłodnego) powietrza jaką możesz wtłoczyć do silnika - na chwilę obecną jest ona po prostu niewystarczająca.

silv7r napisał/a:
3.Od czego zależy czy wtryskiwacz będzie pasował ?


W tym przypadku głównie od tego czy wejdzie w głowicę, czy ma odpowiednią długość końcówki, czy uszczelni gniazdo i nie spowoduje "ucieczki" kompresji w atmosferę, czy będzie pasował w mocowanie (kształtki przykręcane do głowicy), czy jego końcówka będzie pasowała w nakrętkę przewodu WC, etc.

silv7r napisał/a:
4.Czy zanim wykorzystam wypełni możliwość seryjnych wtryskiwaczy to będę musiał wcześniej założyć większe tubo z IC?


Większe turbo - Pufcio mniej więcej opisał co Cię czeka po zainstalowaniu większego turbo - słaby dół, ale więcej koni i momentu w górnych partiach obrotów silnika, co w przypadku diesla bez silnego dołu jest słabym pomysłem.
Nic Ci po tym że wykres z hamowni pokaże Ci np. 120KM, jeśli będzie Ci ciężko dynamicznie ruszyć ze świateł pod górkę. ;) O ilości dymu nie będę wspominał.
Jeśli chcesz poprawy osiągów, to zdecydowanie musisz pomyśleć nad IC.
Jako tip mogę podać, że głowica od Endury DI jest identyczna pod względem kolektorów wydechowych/ssących do Eśka 1.8D/TD/Mondeo 1.8TD/TDCI.
Mam na warsztacie u siebie rozebrane 1.8TD i 1.8TDDI, i wiem już dokładnie czym te silniki i słupki się różnią, wiem również jaki symbol ma turbina w Fieście 1.8 DI ;)
W związku z czym, jeśli chcesz więcej mocy, to polecam turbo T2 od Eśka/Mondeo łącznie z kolektorem wydechowym/ssącym, i karate które będziesz musiał odstawić by zmieścić tam jakoś IC.
Oczywiście wiadomo że do rozwiązania będzie parę pomniejszych kwestii, typu mocowanie filtra paliwa czy podgrzewacza płynu chłodzącego, nie mówiąc o pasowaniu wydechu do kolektora wydechowego (potrzebujesz kogoś ogarniętego ze spawarą). Ale to nie powinno być drogą imprezą. U siebie to robię za każdym razem jak zmieniam turbo, a słabo się znam na spawaniu ;)
Ustawiasz po tym 1.3 bara na turbinie, podlewasz go paliwem, i cieszysz się 110kucami (albo i odrobinę więcej jak masz odpowiednią kompresję i ogólny stan silnika) i przyjemnym momentem.
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 24 Paź 2014, 10:14   

skull napisał/a:
Brakło jeszcze osiągów po modach.

Jak na wiosnę będzie ćwiartka, to będą wyniki po rzeźbie :)
Na nie prostej (ani w kierunku prawo/lewo, ani góra/dół) drodze wyglądało to +/- tak: KLIK
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1087
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 24 Paź 2014, 10:19   

Pufcio, masz fajny przebieg momentu z tego co mi pokazywałeś, moim zdaniem za szybko rezygnujesz z dwójki na rzecz trójki. ;)
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 24 Paź 2014, 10:27   

Całkiem możliwe, nigdy tego nie dopracowywałem - będę musiał kiedyś potestować w wolnym czasie. Dzięki za spostrzeżenie! :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
silv7r 

Model: Ford Fiesta Mk5`02
Wersja: Focus
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 23 Paź 2014
Posty: 7
Skąd: Poznań
Wysłany: 28 Paź 2014, 20:09   

Bardzo dziękuje za wyczerpującą odp. i sorki że dopiero teraz odpisuje ale wcześniej czasu nie miałem.

Czyli już wiem że kwestie większych modyfikacji i zwłaszcza mechanicznym w silniku nie warto robić, bo wyścigówki nie zrobię z tego modelu.

To teraz w drugą stronę jeśli chodzi o ekonomie. Chodzi o to że spalanie jest znacznie za duże.
Prędkość v-max wynosi 175 a w danych technicznym 167 km/h 0_o. Auto mam od nie dawna, czy możliwe że np. poprzedni właściciel zwiększył dawkę paliwa ręcznie (bez żadnego profesjonalnego na hamowni chiptunigu) i to ma taki wpływ na spalanie czy mogą być jakieś inne przyczyny ?

I jeszcze jedno pytanie: Czy jeśli pojechałbym na taki chiptuning i chciał mieć te 90-100 km to automatycznie musi wzrosnąć spalanie ?
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 28 Paź 2014, 20:52   

silv7r napisał/a:
Prędkość v-max wynosi 175 a w danych technicznym 167 km/h 0_o.

Kwestia zębatki impulsatora w skrzyni i opon. Różnica kilku % przy takiej prędkości to kosmetyka.

U mnie na standardowych oponach i na fabrycznej zębatce licznik pokazywał 190 gdy leciałem 180 km/h. :)

Zresztą:
1) więcej niż 180 nie polecisz, bo to ~4500rpm na 5. biegu
2) ze względu na specyfikę silnika, pompy i turbiny, będziesz w stanie się dobrze rozpędzać do 160-165km/h, auto poleci więcej, ale będzie to wymagało więcej czasu, bo to już redline, i to na ostatnim biegu
3) po chipie długotrwała jazda (kilkanaście i więcej km) powyżej 4200rpm grozi pęknięciem kolektora wydechowego - nie jest to szczególnie groźne, ale:

a) dźwięk strasznie irytuje (pisk/świst, gdy doładowanie jest wyższe niż 0,2bara - czyli prawie zawsze), a przy dłużej trasie wcale nietrudno o ból głowy

b) o ile sam kolektor da się czasem wyrwać za grosze (ale musi to być model do Fiesty!), to wymiana tegoż w warsztacie to nawet 2 stówy za robociznę

silv7r napisał/a:
czy możliwe że np. poprzedni właściciel zwiększył dawkę paliwa ręcznie (bez żadnego profesjonalnego na hamowni chiptunigu)

Nie. To nie jest pompa sterowana mechanicznie, tylko elektronicznie. Bez zmiany mapy nie da się podbić dawki.

silv7r napisał/a:
czy mogą być jakieś inne przyczyny

Mogą być. Im zimniej, tym bardziej spalanie leci w górę z powodu:
1) spalonych świec żarowych - ich wymiana potrafi zbić spalanie o kilkanaście procent
2) gęstego oleju w silniku (kto leje półsyntetyk albo, tfu, mineralkę, ten frajer)
3) zabitego filtra paliwa
4) zabitego filtra powietrza
5) gęstego oleju w skrzyni (jeśli był wymieniany i ktoś wlał półsyntetyk zamiast syntetyku)

silv7r napisał/a:
Czy jeśli pojechałbym na taki chiptuning i chciał mieć te 90-100 km to automatycznie musi wzrosnąć spalanie ?

Jeśli styl jazdy się nie zmieni (a o to trudno, bo potem autko prowokuje, żeby docisnąć pedał gazu), to spalanie zostaje na takim samym poziomie lub wręcz nieco spada.

Generalnie nikt Ci nie broni zrobić chrupka i wykorzystywać dodatkową moc jedynie od czasu do czasu. Jeśli będziesz chciał oszczędzać, żaden problem. Zarówno przed jak i po chipie byłem w stanie uzyskać spalanie w okolicy 5,2-5,4 litra na "setkę" (miasto). Jadąc jak emeryt za miastem/autostradą (circa 90km/h) można by było zejść <5 litrów na 100km.

A to, że często przy obliczaniu spalania mam ósemkę z przodu wynika tylko z tego, że wykorzystuję do cna to, co oferuje mi w tej chwili ten silnik. :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1087
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 28 Paź 2014, 21:41   

silv7r napisał/a:
Czyli już wiem że kwestie większych modyfikacji i zwłaszcza mechanicznym w silniku nie warto robić, bo wyścigówki nie zrobię z tego modelu.


Nikt tego w zasadzie nie napisał... Ja tam mam ambicję na ostre podłubanie swojego klekota tak, by się niejeden zdziwił, a to będzie czysta mechanika.
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 28 Paź 2014, 23:50   

Jaszczur - tu chodziło o zmiany w granicach rozsądku (zwłaszcza kosztowego), a nie grubą rzeźbę, do której, poza sporą wiedzą, potrzebujesz własnego podwórka i wózka narzędzi ;)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
silv7r 

Model: Ford Fiesta Mk5`02
Wersja: Focus
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 23 Paź 2014
Posty: 7
Skąd: Poznań
Wysłany: 29 Paź 2014, 15:12   

A nie wystarczy jakieś powerbox z allegro za 200 zł ? :hihihi:
Bo mapowanie (chiptuning ) to pewnie koszt koło 1000 zł?
I czy polecacie może jakomś firme w Poznaniu co się tym zajmuje ?
I wszelkie modyfikacje typu. wymiana świeć , wywalenie katalizatora robić przed mapowaniem?
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 29 Paź 2014, 15:46   

silv7r napisał/a:
A nie wystarczy jakieś powerbox z allegro za 200 zł ? :hihihi:

Widziałem wykres z boxa, bo miałem testowo, przed właściwym chipem, takowy wpięty. Wygląda to tak, że do 3krpm się nie działo prawie nic, dopiero powyżej tych obrotów silnik dostawał większą dawkę. Rzadko kiedy box będzie miał podobną skuteczność jak chrupek. Poza tym dostajesz boxa i nawet nie wiesz w jakim stanie jest silnik, bo nie masz hamowania przed/po.

Świece na moc nie mają wpływu. Kat warto "opróżnić" (bo go nie wywalisz ze względu na specyficzną, gruszkową budowę).
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
silv7r 

Model: Ford Fiesta Mk5`02
Wersja: Focus
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 23 Paź 2014
Posty: 7
Skąd: Poznań
Wysłany: 2 Lis 2014, 20:49   

No dobra a teraz jeśli chodzi o swapa to jaki silnik (chodzi raczej o diesla bo z benzyna jeszcze więcej roboty) by tu najlepiej pasował , to znaczy z którym by było najmniej roboty czy ktoś już to robił może ?
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 2 Lis 2014, 23:39   

Ta sama historia co z grubszą rzeźbą - nie ma sensu.
Wsadzisz coś większego, to dystrybucja masy będzie taka, że z każdego zakrętu będziesz wychodzić bokiem. Wsadzisz mniejszego klekota, to zysk mocy będzie nieporównywalnie duży mały ( ;) ) do poniesionych kosztów.

Sam silnik to pikuś. Osprzęt to morderstwo. Żeby to miało sens, trzeba by wsadzić coś na CR. A to koszt silnika + całego osprzętu + skrzyni + nowych półosi + rzeźby z mocowaniami silnika i skrzyni, przeróbkami mechanizmu zmiany biegów, częściami do tego wszystkiego. Nie wspomnę o pierdołach typu mierzenie prędkości, czujniki, itp.
Dorzuć do tego koszty swapa i ogarnięcia całej instalacji pod to, żeby to dobrze działało. W sumie z parę tysięcy złotych, żeby to uczciwie chodziło. Taniej wyjdzie sprzedać Fiestę i kupić inne auto.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
Ostatnio zmieniony przez Puff 3 Lis 2014, 10:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
silv7r 

Model: Ford Fiesta Mk5`02
Wersja: Focus
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 23 Paź 2014
Posty: 7
Skąd: Poznań
Wysłany: 3 Lis 2014, 00:45   

dzięki za odp :)

[ Dodano: Czw Gru 11, 2014 11:14 ]
Zdecydowałem się ostatecznie na boxa i mam pytanie czy będzie pasował ten z IV do V , bo innych nie ma http://allegro.pl/chiptun...4843293395.html

I tam też w jednym podpunkcie jest napisane: * Prezentowany chipbox nie zawiera w zestawie kabli z gotowymi wtyczkami (posiada kable z szybko złączkami.
Czy normalnie będę mógł podłączyć to jak w tym filmiku ?
https://www.youtube.com/watch?v=OuLq7wOfW1Q

[ Dodano: Czw Gru 11, 2014 16:57 ]
Lub czy ktoś nie chce odsprzedać boxa ? :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Zwiększenie mocy w ST
Pytanie odnośnie zwiększeni mocy w fordzie fiesta st
inzaghi Mechanika ogólna 0 24 Mar 2015, 14:40
inzaghi
Brak nowych postów Zwiększenie mocy
andrzejek4 Mechanika silnika 13 14 Gru 2015, 23:24
dobek94
Brak nowych postów [MK3] Zwiększenie Mocy W 1.1
mat-eex Mechanika 13 9 Cze 2009, 12:00
stafcio
Brak nowych postów Zwiększenie mocy w 1.6 TDCi
dawid s Silniki diesla 11 11 Kwi 2016, 09:54
Oskarr
Brak nowych postów 1.4 tdci zwiększenie mocy..
by IDEA Mechanika ogólna 5 29 Kwi 2020, 20:39
Jaszczur


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.