|
[MK7] Zmiana interwału wymian paska rozrzadu - 1.6 TDCi |
Autor |
Wiadomość |
coliniak
Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Titanium
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Imię: Mariusz
Dołączył: 26 Lip 2014 Posty: 13 Skąd: nowhere :)
|
Wysłany: 19 Paź 2014, 20:51 [MK7] Zmiana interwału wymian paska rozrzadu - 1.6 TDCi
|
|
|
Informacja moze sie komuś przydać.
W silniku jak w temacie procucent zalecal oryginalnie wymiane paska rozrzadu co 200k km.
Moja fiesta byla na serwisie w maju br przy stanie licznika 162k km, teraz mam jakies 165 tys... z prawej strony silnika, okolice paska microV zaczely dobiegac dziwne dzwieki szeleszczenie. Po zrzuceniu paska osprzetu szeleszczenie jednak nie ustalo,,,, podejrzenie pada na rozrzad/pompa wody/ktoraś z rolek.
,,,, zadzwoniłem do serwisu w Bydgoszczy i po rozmowie z kierownikiem dowiedziałem sie, ze i teraz uwaga: producent zmienil zalecenie co do wymiany paska rozrzadu z 200 na 140 tys, gdyz miały juz miejsce pekniecia i uszkodzenia tych silników! Fak!
Informacje oczywiście potwierdziłem w poznańskim serwisie!
Rozrzad do wymiany u mnie i to już!
Pytanie co by bylo gdyby pękł pasek,,, auto jest serwisowane regularnie, w serwisie mam się stawić na 182k km,,,,,,,,
Pewnie musiałbym się z Fordem procesować i nie miałbym łatwej drogi!
Mam nadzieje, ze sie to komuś przyda i zaoszczędzi wydatków na naprawę silnika!
pozdrawiam
coliniak |
_________________ Coliniak
failure is not an option |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 20 Lis 2014, 19:43, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 19 Paź 2014, 22:31
|
|
|
Małe pytanie, co autor miał na myśli, pisząc taki tytuł tematu |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 19 Paź 2014, 22:39
|
|
|
interwału
Ale fakt, ford tak samo dla focusów zmniejszył okres wymiany. Słyszalem, ze z 200 na 160. Podobno przez to, że na flotach paski strzelały i też niezbyt ciekawie to sie może dla forda skonczyc, bo wczesniejsze naprawy po strzale paska były opłacane przez flote, a nie przez gwarancje. |
|
|
|
|
Daniel-88
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Daniel
Wiek: 35 Dołączył: 10 Wrz 2014 Posty: 26 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 20 Paź 2014, 08:02
|
|
|
Dobrze, że dałeś takie info.
Zawsze jak kupuje auto to w pakiecie startowym wymieniam oleje, filtry, paski, w tym rozrządu, jednak poprzedni właściciel mówił, że tutaj paska rozrządu nie muszę wymieniać, bo wymienia się go co 200 tys km lub co 10 lat. trochę z niedowierzaniem zadzwoniłem do serwisu Forda EURO-CAR w Gdyni i dostałem informację, że to prawda, pasek wymienia się co 200 tys km lub 10 lat. jest to informacja z zeszłej środy czyli 15.10.2014. Komu teraz wierzyć ? dodam, że mam silnik 1,6 TDCI 90 KM, może to robi różnice ? |
_________________ Renault Megane III GrandTour '13 1.6dCi
Fiesta w planach |
|
|
|
|
vegetagt
Administrator / Klubowicz
Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007 Posty: 4003 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 20 Paź 2014, 10:24
|
|
|
ford zmienił dostawce paska i po tym zaczęły strzelać.
Daniel-88 napisał/a: | Komu teraz wierzyć ? |
Przecież oni ci nie zapłacą za remont silnika, jak pasek strzeli Zmieniaj nawet po 100tys i bądź pewny tego, co masz :p |
|
|
|
|
coliniak
Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Titanium
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Imię: Mariusz
Dołączył: 26 Lip 2014 Posty: 13 Skąd: nowhere :)
|
Wysłany: 20 Paź 2014, 12:55
|
|
|
jak kupujesz z niewiadomego zrodla,,,a w Polsce 95% aut jest takie to wiadomo, ze trzeba rozrzad wymienic i maly serwis filtry oleje przynajmniej zrobic...
Daniel-88, zadzwoń jak chcesz do serwisu w Bydgoszczy - Bieranowski lub Poznań Auto-Watin, tam w obydwu przypadkach dostałem informacje, ze zalecenia producenta zostały obniżone do 140tys,,,, nie wiem, moze 90 koni ma inaczej, wolalbym wykonac kilka telefonow..masz pewnie minuty darmowe
pozdrawiam
ps..juz jestem umowiony na wymiane
[ Dodano: Wto Paź 21, 2014 14:33 ]
Rozrząd kompletny wymieniony....pompa wody jak i rolka napinajaca wyły jak chu...
Silniczek chodzi teraz jak igielka - dzwiek bezcenny,,za reszte juz zaplacilem gotówka |
_________________ Coliniak
failure is not an option |
|
|
|
|
Daniel-88
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Daniel
Wiek: 35 Dołączył: 10 Wrz 2014 Posty: 26 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 22 Paź 2014, 08:32
|
|
|
wczoraj dzwoniłem do serwisu do Bydgoszczy i tam faktycznie mówią, że do 140 tys. km. Ja mam 97 tys km i przebieg jest raczej autentyczny, bo auto z pewnego źródła, jednak mimo to, tak jak mówicie, rozrząd chyba zrobię teraz, ewentualnie na wiosnę. Czy ktoś mógłby mi powiedzieć w jakich pieniądzach się zmieszczę za wymianę kompletnego rozrządu na dość dobrych częściach ? W poprzednim aucie za wymianę rozrządu musiałem prawie pół wypłaty dać:) |
_________________ Renault Megane III GrandTour '13 1.6dCi
Fiesta w planach |
|
|
|
|
coliniak
Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Titanium
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Imię: Mariusz
Dołączył: 26 Lip 2014 Posty: 13 Skąd: nowhere :)
|
Wysłany: 22 Paź 2014, 17:52
|
|
|
w serwisie bez zadnych rabatow pewnie ponad tysiac zaplacisz,,,,
zestawy rozrzadu kompletne wraz z pompą wody mozesz juz kupic za 500 pln,,, do tego dojdzie robocizna to juz musisz popytac u siebie
swoja droga jezeli jestes pewien przebiegu to bym nie demonizowal,,90 kilka tys to tak naprawde auto dopiero dotarte
decyzja oczywiscie nalezy do Ciebie, ja bym niezmienial |
_________________ Coliniak
failure is not an option |
|
|
|
|
Maniak
Model: Ford Fiesta Mk7`08
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Dołączył: 16 Lis 2014 Posty: 21 Skąd: Lincoln UK
|
Wysłany: 20 Lis 2014, 13:16
|
|
|
ja musiałem wymieniać rozrząd przy przebiegu 45tys km bo pompa wody zaczęła przeciekać i głośno rzęzić. |
_________________ Programowanie kluczy, zmiana konfiguracji CCC, update modułów. Lincoln UK |
|
|
|
|
miksell
Model: Ford Fiesta Mk7`15
Wersja: Trend
Silnik: 1.5TDCi/75KM
Dołączył: 03 Lip 2019 Posty: 6 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 3 Lip 2019, 21:17
|
|
|
W mojej firmie jest 12 fordów z silnikiem 1.5 TDCI. W kilku samochodach odnotowano awarie pasków (zerwanie/przeskoczenie). W kilku przypadkach wymieniono silnik. ;-) Wszystko na gwarancji więc OK.
Profilaktycznie w pozostałych autach ford zmieniał paski już przy 140 km ;-) |
|
|
|
|
miksell
Model: Ford Fiesta Mk7`15
Wersja: Trend
Silnik: 1.5TDCi/75KM
Dołączył: 03 Lip 2019 Posty: 6 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 16 Lip 2019, 20:50
|
|
|
Dzisiaj byłem w ASO po termostat i sprzedawca mi powiedział iż w mojej fieście po 80 tyś km powinienem wymienić pasek gdyż awarii ulega koło pasowe pompy (powstają na nim jakieś luzy) i może to powodować przeskoczenie paska.
Ktoś słyszał o czymś takim? |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.
| |
|