1.3 70KM (kod silnika A9JA) wymiana uszczelniaczy |
Autor |
Wiadomość |
tbone001
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 13 Maj 2009 Posty: 103 Skąd: Wuwua
|
Wysłany: 15 Paź 2014, 17:58 1.3 70KM (kod silnika A9JA) wymiana uszczelniaczy
|
|
|
Czy wymiana uszczelniaczy bez zdejmowania głowicy jest wykonalna w tym silniku?
Może ma ktoś instrukcję do tego? Szukałem trochę, ale jak na razie nie znalazłem do tego silnika.
Mam ściągacz do sprężyn zaworowych i wymieniałem kiedyś przy jego pomocy uszczelniacze w silniku 1.8 CVH w Fordzie Sierra. |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 16 Paź 2014, 07:34
|
|
|
da się potrzebujesz starą świecę (gwint od niej) koncówkę do węża wąż i kompresor, wkrecasz dmuchasz powietrze odpinasz zawory |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
tbone001
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 13 Maj 2009 Posty: 103 Skąd: Wuwua
|
Wysłany: 16 Paź 2014, 08:06
|
|
|
Jeśli chodzi o podpieranie zaworów, to w Sierze rozwiązałem ten problem przy pomocy sznurka włożonego do cylindra przez otwór po świecy i dosunięcie (delikatnie) tłoka do góry do lekkiego oporu. Bez problemu poszła wymiana. Tylko tam było tak, że wałek rozrządu był w głowicy, a nie jakby nad głowicą i poprzez dźwigienki ruch krzywek był przekazywany na popychacze i potem na zawory.
W Fieście chodzi mi bardziej o takiej rzeczy jak rozbiórka przed wymianą. Rozrząd jest na łańcuchu i wałek na samej górze. Trzeba ten łańcuch rozpiąć? Czy ściąga się koło zębate z wałka bez rozpinania łańcucha? Potem pewnie trzeba wyjąć wałek... Widziałem, że jest kilka mocowań po dwie śruby. Jak to będę wiedział, to dalej już powinienem sobie poradzić.
Pomysł na wymianę uszczelniaczy zaworów powstał w związku z brudzeniem jednej świecy olejem (drugi cylinder licząc od zbiorniczka wyrównawczego układu chłodzenia). |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 16 Paź 2014, 11:04
|
|
|
jesli to jest 1.3 HCS to jest to konstrukcja OHV, walek rozrzadu jest w kadłubie, w głowicy sa tylko oś dzwigienek, i dzwigienki zaworowe.
poka foto z pod maski. |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
tbone001
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Inna
Silnik: 1.3i/70KM
Dołączył: 13 Maj 2009 Posty: 103 Skąd: Wuwua
|
Wysłany: 16 Paź 2014, 12:35
|
|
|
Mój to Duratec. Fotka zapożyczona z netu, ale mój wygląda tak samo:
link
Jak widać, niewiele widać. |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 16 Paź 2014, 18:05
|
|
|
no właśnie nic nie widać, a jeśli wygląda tak samo to tak, musisz pół motoru rozebrać włącznie z rozrządem i wywaleniem wałka. jeśli chodzi o zawory to tak jak już napisałem. |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.