Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: trzeci
12 Paź 2014, 12:11
Ford Fiesta MK7 - jaki silnik benzynowy ?
Autor Wiadomość
adas1408 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 4
Skąd: Bukowice
Wysłany: 12 Paź 2014, 10:53   Ford Fiesta MK7 - jaki silnik benzynowy ?

Cześć. Mam zamiar kupić fieste 7 z silnikiem benzynowym, tylko nie wiem z jaką pojemnością. Widziałem że są silniki 1.0 litrowe 100 konne i silniki o większej pojemności ale mają mniej konni. I od czego też zależy że te o większej pojemności mają mniej koni od tego 1.0 litrowego?
Ostatnio zmieniony przez trzeci 12 Paź 2014, 12:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 12 Paź 2014, 11:00   

1.0 to 3 gary i turbina. Reszta to wolnossaki
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 12 Paź 2014, 11:02   

1.0 to nowa konstrukcja pod nazwą ecoboost, wyposażony w turbosprężarkę. Natomiast większe silniki to już jednostki wolnossące znane z poprzednich generacji tegoż auta, dlatego też nieco słabsze.
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
adas1408 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 4
Skąd: Bukowice
Wysłany: 12 Paź 2014, 12:33   

A który silnik jest lepszy 1.0 litrowy 100 konny czy 1.4 litrowy 96 konny?
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 12 Paź 2014, 14:18   

adas1408 napisał/a:
który silnik jest lepszy 1.0 litrowy 100 konny czy 1.4 litrowy 96 konny?
1.0 turbo można ponoć bezpiecznie zczipować do ok 150KM, w przypadku 1.4 czip może dać ok 8% przyrostu mocy... Aha, 1.0 wychodzą też z mocą 125KM...
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
adas1408 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 4
Skąd: Bukowice
Wysłany: 12 Paź 2014, 15:14   

silnik 1.0 litra jest na zmiennych fazach rozrządu?
 
 
MisiekT 
Prince of Tor Kielce 2013


Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1932
Skąd: Wawa
Wysłany: 12 Paź 2014, 18:15   

Parzych napisał/a:
w przypadku 1.4 czip może dać ok 8% przyrostu mocy

taaaa, najczęściej z marzeniach ten przyrost :fox:
_________________
MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 12 Paź 2014, 18:29   

adas1408 napisał/a:
silnik 1.0 litra jest na zmiennych fazach rozrządu?


z tego co wiem, to nie.

adas1408 napisał/a:
A który silnik jest lepszy 1.0 litrowy 100 konny czy 1.4 litrowy 96 konny?


zależy do czego. Turbina automatycznie podwyższa koszt eksploatacji, jeżeli auto robi głównie krótkie odcinki. Do tego dochodzi wtrysk bezpośredni, więc jakbyś chciał gazować, to gaziarze będą narzekać :P Poza tym, widzialem pare fotek z nagarem zgromadzonym na kanalch ssacych i zaworach przy takiej technologii. Nie wiem, może ford ma ten problem jakoś rozwiązany...
Z drugiej strony, posiadanie turba daje całkiem fajny przebieg momentu obrotowego względem silnika wolnossącego. Delikatne traktowanie pedału gazu w połączeniu z bezposrednim wtryskiem powinny dać ciut nizsze spalanie względem wolnossącego odpowiednika.

Nie wiem jak wygląda żywotność, bo chyba nikt jeszcze do 300tys nie dobił. Serwis forda coś przebąkiwał o progu 200-250tys km, ale nie wsłuchiwałem się zbytnio, bo to nie moja epoka narazie :P
 
 
adas1408 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 4
Skąd: Bukowice
Wysłany: 12 Paź 2014, 18:33   

Chodzi o to, że do pracy mam do przejechania ok. 5 km i moje pytanie czy przy takim krótkim dystansie nic się nie będzie działo dla turbiny i dla wtrysku bezpośredniego?
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 12 Paź 2014, 19:07   

Pomijając to, że przy 5km zastanawiałbym się czy jest sens kupować auto (no chyba, że auto ma służyć do czegoś więcej), to problemów nie powinno być. Gdybyś nawet pałował silnik, to jest on wyposażony w w dodatkową, elektryczną pompkę oleju, dzięki której olej krąży w układzie nawet po wyłączeniu silnika. Najwidoczniej zdaje to egzamin, bo nie słyszałem o masowo padających turbinach w tych silnikach (póki co).
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 12 Paź 2014, 20:13   

Pufcio, widziałeś tą pompke? Bo ja slyszalem, że podobno jest, ale nikt się jeszce nie przyznał, że tego dotykał.
Jeżeli to prawda, to ford ma ode mnie dużego plusa :d
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 13 Paź 2014, 08:43   

vegetagt - po jeździe testowej nie wkładałem łap pod maskę, ale skoro różne źródła (w tym redaktorzy moto) piszą, że taka pompka tam jest, to nie mam prawa im nie wierzyć. To mały silnik, doładowanie musi być spore, więc dynamiczna jazda na krótkich odcinkach szybko zajechałaby turbinę. A chyba nie byłoby nic gorszego niż wyrobienie takiej "renomy" w ciągu pierwszego roku-dwóch produkcji nowego silnika :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
langolier 

Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium
Silnik: 1.0EcoBoost/125KM
Imię: Piotr
Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 170
Skąd: Łódź
Wysłany: 15 Lis 2014, 09:49   

Z tego co wiem, to 1.0 Ecoboost ma zmienne fazy rozrządu - coś jak Ti-VCT- i oczywiście turbinę.
Z charakterystyk silnika widać, że różnica między 100KM a 125KM zaczyna się od 4000obr/min:
w 100KM moc pozostaje właściwie stała aż do 6000obr/min a moment obrotowy liniowo opada w dół ok. 20Nm/500obr.
w 125KM moc rośnie aż do 6000obr/min a moment obrotowy pozostaje stały do 4500obr./min. a potem opada łagodnie ok.10Nm/750obr.
_________________
Jest od listopada 2014 a druga od lutego 2018
 
 
wikol 


Model: Ford Fiesta Mk7`14
Wersja: Trend
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Imię: Wiktor
Dołączył: 10 Lis 2014
Posty: 69
Skąd: DW
Wysłany: 28 Lis 2014, 15:08   

Z całego serca polecam 1.0 Ecoboost ;) Dynamiczny i oszczędny silnik.
_________________
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=73582
 
 
FFDriver 


Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 21 Cze 2013
Posty: 636
Skąd: stąd
Wysłany: 29 Lis 2014, 14:31   

Najprostsza sprawa idź do salonu i przejedź się jednym i drugim, a już nigdy więcej nie będziesz miał wątpliwości co wybrać :-P
Zazwyczaj w salonie mają Fiestę z 1.0 100KM oraz B-max z 1.4.
Ecoboosty 1.0 są montowane już 3 lata i nic się nie dzieje.
_________________
--<< Moja Fiesta - kliknij tutaj >>--
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Regulamin Forum Fiesta Klub Polska
Ważne-przeczytaj koniecznie!
Rasta Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 22 Lut 2006, 23:34
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Polityka cookies na stronie i forum Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 24 Mar 2013, 16:04
trzeci
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: Statut Stowarzyszenia Fiesta Klub Polska
trzeci Niezbędne informacje o Klubie i Forum 0 15 Sty 2009, 12:44
trzeci
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: Plan obsługi samochodu Ford Fiesta - także Diesel
Laskosz Mechanika ogólna 0 4 Lut 2006, 01:17
Laskosz


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.