Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Mk1 jaki silnik
Autor Wiadomość
Edwin 

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Edwin
Wiek: 33
Dołączył: 25 Wrz 2014
Posty: 6
Skąd: Pisz
Wysłany: 29 Wrz 2014, 19:21   Mk1 jaki silnik

witam
Zapoznam was z planami moimi i liczę na poradę .
Ze względu na niska masę auta mam w planach zakup fiesty mk1.
Mam zamiar tym autem przeturlał sie cała zimę a po zimie zrobic swap.
Możecie mi poradzić z własnego doświadczenia co da radę wsadzić tam ?
Mam cały osprzęt hondowskiego vteca 125konnego 1.5, lecz nie musi to być taki silnik poradzicie mi kto co wkładał co kto widział nie ukrywam ze chętnie swych sił próbował bym tym autem w wyścigach na 1/4.
_________________
Zbudował by coś :)
Profil Facebook
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 29 Wrz 2014, 19:56   

najłatwiej to zetec 1.6-2.0, rs2000 (więc pewnie 2.3 litra z galaxy tez da rade).
W mk1 masz jeszcze do przerobienia troche komore silnika, bo pięciobiegowa skrzynia nei wchodzi p%p. Chyba, ze na 4 bedziesz upalał :P Przejrzyj tematy Laskosza i Żółwika tuptusia

Pytanie jaka klasa to ma byc. Wyadje mi się, że rozsądnie jest celować w jakas dwulitrówke na itb, bo okoilce 160-180koni w takiej budzie powinny robić robote. Dobra opona, szpera lub zaspawany dyfer i jazda :P
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 29 Wrz 2014, 20:47   

Z tego co pamiętam, to Daras chyba RS2000 (150KM) wsadził do MK2, więc i do MK1 nie powinno być problemu...
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
Edwin 

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Edwin
Wiek: 33
Dołączył: 25 Wrz 2014
Posty: 6
Skąd: Pisz
Wysłany: 29 Wrz 2014, 21:19   

Wielkie dzięki kolego za info Jak znajdę chwilkę to przeanalizuje tematy forumowiczów o których mowa.
Co do klasy w jakiej chciał bym brać udział to mini bądź street z nastawieniem na mini bo to mniejsze pieniądze a frajda napewno była by z jazdy i tak.

A co powiesz Kolego na auto z tej aukcji ?
http://allegro.pl/show_it...acf77d00be2ff62
W ogóle nigdy nie interesowałem sie fordami posiadam japonca wiec będę próbował jak najwiecej sie od was o tej marce a dokładnie modelu mk1 dowiedzieć.
_________________
Zbudował by coś :)
Profil Facebook
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 29 Wrz 2014, 21:24   

do 1550cm^3 nie znam konkurencyjengo silnika fordowskiego. To chyba klasa dla hond 1.5 :P
Ciekawe, czy 1.4 cvh da rade dłubnąć tak samo jak 1.6 cvh. Może ta jednostka by się nadała.

Co do aukcji to ciężko powiedzieć, bo te auta były bardzo dziwnie naprawiane w przeszłości i nawet jak wygląda to na fotkach nieźle, to może być złożone ze szpachli ;)
Jakbyś jechał ją oglądać, to tutaj jest temat opisujący newralgiczne (gnijące) punkty budy: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=13140
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 29 Wrz 2014, 21:27   

Edwin napisał/a:
Co do klasy w jakiej chciał bym brać udział to mini bądź street
Jakie pojemności/moce są w tych klasach? Bo same ich nazwy mało mówią...
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 29 Wrz 2014, 21:28   

Parzych, chodzi chyba o nasz lokalny nightpower, czyli:

Cytat:
DIESEL – zasilane olejem napędowym, napęd dowolny
MINI – do 1550 cm³ wolnossące, napęd dowolny
STREET – 1551 -1999 cm³ wolnossące, napęd dowolny
STREET + - od 2000 cm³ wolnossące, napęd dowolny
TURBO FWD – czyli z doładowaniem, napęd przedni
TURBO RWD – czyli z doładowaniem, napęd tylni
TURBO AWD – czyli z doładowaniem, napęd 4x4
OPEN – klasa dla wszystkich bez podziału na pojemności
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 29 Wrz 2014, 21:32   

Aha, dzięki vegetagt :ok:
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
Edwin 

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Edwin
Wiek: 33
Dołączył: 25 Wrz 2014
Posty: 6
Skąd: Pisz
Wysłany: 29 Wrz 2014, 21:32   

Mini 1550cm3 wolnossący , napęd dowolny
Street 1551-1999cm3 tak jak wyżej
Limit mocy brak ( na co Cię stać tym sie ścigasz )

Przespałem post przepraszam.

Temat który podałes wystarczy mi co do budy i tak trzeba będzie przerabiać komorę to tam gdzie zamiast blachy jest szpachla to sie zaspawa.

A co do serca które będzie ciagnąć fiestę na podium to na moje gusta od vteca 1.5 120km++ lepiej nie trafie w klasie mini. Tylko kwestia tego jak to tam upchnąć. Będzie na to sporo czasu i sporo blachy a raczej laminatów wiec powinno hulać.
_________________
Zbudował by coś :)
Ostatnio zmieniony przez Edwin 29 Wrz 2014, 22:14, w całości zmieniany 1 raz  
Profil Facebook
 
 
 
van 
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 2232
Skąd: Warszawa
Wysłany: 29 Wrz 2014, 22:08   

kup mk2 z mk1 możesz mieć problemy ze znalezieniem egzemplarza który po przejechaniu ostrej 1/4 mili dojedzie w jednym kawałku
_________________
Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
 
 
Edwin 

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Edwin
Wiek: 33
Dołączył: 25 Wrz 2014
Posty: 6
Skąd: Pisz
Wysłany: 29 Wrz 2014, 22:16   

A wagowo jak sie różnią te dwa auta ? Bo mi chodzi o jak najlżejsze auto dlatego padło na mk1
_________________
Zbudował by coś :)
Profil Facebook
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 29 Wrz 2014, 22:23   

w papierach niby mk2 jest cięzsze. Na przykładzie 1.1 - 730 vs 770kg. Tylko nie wiem, skąd ta różnica. Przecież buda (prócz przodu) jest identyko.
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 29 Wrz 2014, 23:39   

Edwin napisał/a:
Bo mi chodzi o jak najlżejsze auto
Maluch kompletny, gotowy do jazdy waży ok 650kg... :ok:
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
Edwin 

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Edwin
Wiek: 33
Dołączył: 25 Wrz 2014
Posty: 6
Skąd: Pisz
Wysłany: 30 Wrz 2014, 07:49   

Wydmuszka z fiesty będzie ważyć tyle samo albo mniej :p a do malucha cieeeeeezko coś wsadzić
_________________
Zbudował by coś :)
Profil Facebook
 
 
 
Żółwik Tuptuś 
Ninja TEAM





Model: Ford Fiesta Mk1`81
Wersja: Turbo
Silnik: Inny
Dołączyła: 29 Maj 2004
Posty: 4354
Skąd: Z Galapagos
Wysłany: 30 Wrz 2014, 07:57   

Pamiętaj tylko o drobnym szczególe - silniki hondy kręcą się w drugą stronę, więc jak posadzisz na skrzyni od forda, to będzie najszybsze auto na 1/4 mili w jeździe do tyłu.

Moja mk1 przed włożeniem klatki w najlżejszej specyfikacji ważyła 650 kg.

Niestety wtedy brakuje przeniesienia napędu i zawieszenia (nawet na wyścigi dla upośledzonych) bo przy starcie zawias się robi rozbieżny i tracisz na przeniesieniu napędu.

Mój sposób na prętkie mk1 - sprzedajesz i kupujesz civica żelazko.

też Was kocham :serduszka:
_________________
Wanna Rallye Team
&
Bad Boys Racing Team

ADHD/Adrenaline
 
 
 
Edwin 

Model: Inne auto
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Imię: Edwin
Wiek: 33
Dołączył: 25 Wrz 2014
Posty: 6
Skąd: Pisz
Wysłany: 30 Wrz 2014, 08:48   

Cholera coraz to wiecej problemów ale wiem ze lekko nie będzie :)
Jesteście z forum fiesty wiec zachęcić jakoś mnie możecie do niej :p

[ Dodano: Wto Wrz 30, 2014 09:49 ]
Wydmuszka z fiesty będzie ważyć tyle samo albo mniej :p a do malucha cieeeeeezko coś wsadzić
_________________
Zbudował by coś :)
Profil Facebook
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 30 Wrz 2014, 13:59   

Żółwik Tuptuś napisał/a:
Niestety wtedy brakuje przeniesienia napędu i zawieszenia (nawet na wyścigi dla upośledzonych) bo przy starcie zawias się robi rozbieżny i tracisz na przeniesieniu napędu.


Siema Żółw :P
a w mk2 będzie to samo? Bo jak tak, to na moje można zrobić glebe z przodu i wtedy masz zwalone kąty przy hamowaniu/jednostajnej jezdzie, a przy depnięciu zawias sie wyprostuje do neutralnej pozycji.
Przynajmniej tak sie dzieje u mnie przy zawiasie -30.


Edwin napisał/a:
Jesteście z forum fiesty wiec zachęcić jakoś mnie możecie do niej :p


my jestesmy rozsądni :rotfl: A głowną zaletą mk1/2 jest mala masa i może unikalność. a drugi koniec kija jest taki, że przez małą ilość egzemplarzy nie ma do tego części :P
Ale tez sie zastanawiam, czemu jakiegoś starego crxa czy civica nei chcesz :P
 
 
van 
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 2232
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30 Wrz 2014, 21:59   

Żółw żyje, tyłek mu się od motoru odczepił :cojest: :jupi:
_________________
Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK1] Fiesta MK1
Fordy Fiesta I generacji (1976-1983)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:38
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK1] Fordopedia
encyklopedia elementów z jakich składa się MK1
van Mechanika ogólna 1 25 Cze 2013, 11:00
vegetagt
Brak nowych postów Przyklejony: Wszystko o mk1/2
dane, opisy, porady
Laskosz Mechanika ogólna 2 7 Kwi 2010, 19:54
markos2101
Brak nowych postów Przyklejony: Galeria MK1 & MK2
fajne, oryginalne, ładne i zrobione z sensem :)
Piesek Mechanika ogólna 39 13 Sty 2014, 15:24
kostek88wjcz
Brak nowych postów Przyklejony: [MK1] Tabliczka znamionowa z opisem modelu i wyposażenia
Microcat w wersji old po angielsku
van Mechanika ogólna 1 16 Lut 2013, 22:41
DziDzia


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.