| Wymiana termostatu w  1.8 RQC | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Bit1   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Imię: Błażej
 Wiek: 39
 Dołączył: 27 Sie 2005
 Posty: 506
 Skąd: Chorzów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Paź 2014,  20:57   Wymiana termostatu w  1.8 RQC |   
 |  
               | 
 |  
               | Jaki lepiej użyć te otwierające się przy 88 czy 92 stopniach? Czy lepiej dopłacić parę złotych i kupić taki z gumowa uszczelką czy zwykły wystarczy?
 |  
				| _________________ 
   Niebieska 1,3i 1992 27.08.2005-20.05.2012
 Czerwona 1,3 LPG 1990 8.01.2010-8.11.2010
 Srebrna RS1800 LPG 1995 od 21.02.2012
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vegetagt   Administrator / Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączył: 31 Sie 2007
 Posty: 4012
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Paź 2014,  22:46 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Bit1 napisał/a: |  	  | kupić taki z gumowa uszczelką czy zwykły wystarczy? | 
 
 zwykły czyli jaki?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | tadzias   
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Xr2
 Silnik: 1.6/96KM
 Imię: Tadek
 Dołączył: 21 Lip 2008
 Posty: 1321
 Skąd: Sucha Beskidzka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Paź 2014,  22:48 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | vegetagt napisał/a: |  	  |  	  | Bit1 napisał/a: |  	  | kupić taki z gumowa uszczelką czy zwykły wystarczy? | 
 
 zwykły czyli jaki?
 | 
 
 w sensie bez uszczelki???
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vegetagt   Administrator / Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączył: 31 Sie 2007
 Posty: 4012
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Paź 2014,  22:50 |   
 |  
               | 
 |  
               | no to bez sensu, bo przeciez ta uszczelka się zgniata i po paru latach jest do wywalenia razem z termostatem. Mnie za ori termostat motorcrafta 92 stopnie policzyli z 60zł i piątaka za uszczelke, takze nei wiem nad czym tu sie zastanawiać   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | tadzias   
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Xr2
 Silnik: 1.6/96KM
 Imię: Tadek
 Dołączył: 21 Lip 2008
 Posty: 1321
 Skąd: Sucha Beskidzka
 
 | 
            
               |  Wysłany: 26 Paź 2014,  22:53 |   
 |  
               | 
 |  
               | vegetagt, za zamiennik nie policzą wiecej jak 30-35 zeta więc na dobrą sprawę są to 2 sześciopaki bronxa, przy oryginale robią się 4   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | brewa7   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Aleksander
 Wiek: 36
 Dołączył: 25 Kwi 2011
 Posty: 465
 Skąd: ŁDZ
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Paź 2014,  00:10 |   
 |  
               | 
 |  
               | 60 pln to nie jest tak dużo więc nie przeginaj. Jak już miałbym to robić to kupiłbym ori dla pewności poprawnego działania. Z resztą jak mam kupić nową ori część za takie pieniądze to nie mam się co bawić w zamienniki. |  
				| _________________ Była: MK3
 Jest: P206
 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bit1   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Imię: Błażej
 Wiek: 39
 Dołączył: 27 Sie 2005
 Posty: 506
 Skąd: Chorzów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Paź 2014,  20:05 |   
 |  
               | 
 |  
               | Spokojnie panowie nikt tu oszczędzać za bardzo nie będzie. Poprostu kiedyś jak zmieniałem termostat w 1,3 to tam nei było gumowej uszczelki, więc nei wiedziałem czy w 1,8 to jest seryjnie taka uszczelka czy to dodatek niektórych producentów.
 Jak jest seryjnie to będzie seryjnie;p
 |  
				| _________________ 
   Niebieska 1,3i 1992 27.08.2005-20.05.2012
 Czerwona 1,3 LPG 1990 8.01.2010-8.11.2010
 Srebrna RS1800 LPG 1995 od 21.02.2012
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | brewa7   
  
 Model: Inne auto
 Wersja: Inna
 Silnik: Inny
 Imię: Aleksander
 Wiek: 36
 Dołączył: 25 Kwi 2011
 Posty: 465
 Skąd: ŁDZ
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Paź 2014,  20:42 |   
 |  
               | 
 |  
               | Tzn. ja tylko napisałem że jak miałbym kupić ori motorcraft za 60, a jakiś zamiennik za 35 to wybrałbym ori bo nie są to duże pieniądze. A to czy jest tam uszczelka czy nie to trzebaby sprawdzić w microcat. Z resztą w ASO chyba by to sprawdzili. |  
				| _________________ Była: MK3
 Jest: P206
 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vegetagt   Administrator / Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączył: 31 Sie 2007
 Posty: 4012
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27 Paź 2014,  20:48 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jest uszczelka. Bez niej będzie ciekła obudowa. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bit1   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Imię: Błażej
 Wiek: 39
 Dołączył: 27 Sie 2005
 Posty: 506
 Skąd: Chorzów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Paź 2014,  08:49 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | vegetagt napisał/a: |  	  | Jest uszczelka. Bez niej będzie ciekła obudowa. | 
 
 To ta uszczelka jest na termostat czy wchodzi pomiędzy obudowę termostatu a blok silnika?
 |  
				| _________________ 
   Niebieska 1,3i 1992 27.08.2005-20.05.2012
 Czerwona 1,3 LPG 1990 8.01.2010-8.11.2010
 Srebrna RS1800 LPG 1995 od 21.02.2012
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | vegetagt   Administrator / Klubowicz
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk2`87
 Wersja: Inna
 Silnik: 2.0 16V
 Dołączył: 31 Sie 2007
 Posty: 4012
 Skąd: Olsztyn
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Paź 2014,  11:47 |   
 |  
               | 
 |  
               | Na termostat. Obudowa jest skręcana i dociska uszczelke wraz z termostatem. Bez uszczelki lub na zgniecionej uszczelce będzie ciekło przy śrubach. Fotka poniżej: 
   
 Przy bloku jest oring, ale tego nie trzeba ruszać przy wymianie termostatu
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bit1   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`95
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.8i16V/130KM
 Imię: Błażej
 Wiek: 39
 Dołączył: 27 Sie 2005
 Posty: 506
 Skąd: Chorzów
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28 Paź 2014,  12:17 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | vegetagt napisał/a: |  	  | Na termostat. Obudowa jest skręcana i dociska uszczelke wraz z termostatem. Bez uszczelki lub na zgniecionej uszczelce będzie ciekło przy śrubach. Fotka poniżej: Obrazek
 
 Przy bloku jest oring, ale tego nie trzeba ruszać przy wymianie termostatu
   | 
 
 Oki teraz  już wszystko jasne:)
 U mnie akurat nie ma tego oringu, no taki urok aut po swapie, że często przy naprawach wychodzi, że czegoś gdzieś nie ma;p
 |  
				| _________________ 
   Niebieska 1,3i 1992 27.08.2005-20.05.2012
 Czerwona 1,3 LPG 1990 8.01.2010-8.11.2010
 Srebrna RS1800 LPG 1995 od 21.02.2012
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |