Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[Inny] Mondeo MK3 a LPG ?
Autor Wiadomość
Markz 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 32
Dołączył: 16 Mar 2012
Posty: 251
Skąd: Zdzieszowice
Wysłany: 26 Wrz 2014, 20:30   [Inny] Mondeo MK3 a LPG ?

Mysle nad kupieniem mondeo mk3 w benzynie 1.8 albo 2.0 i zalozeniu do tego gazu sekwencji. Duzo osob mi tego odradza. Moze ktos cos wiecej powiedziec i doradzic na ten temat?
Ostatnio zmieniony przez trzeci 27 Wrz 2014, 19:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Dual 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 168
Skąd: Łódź
Wysłany: 26 Wrz 2014, 22:06   

Z doświadczenia wiem że 1.8 nie lubi gazu, a po za tym mało który nie bierze oleju :ok:
 
 
cezar62 

Model: Ford Fiesta Mk1`76
Wersja: S
Silnik: 1.6D/54KM
Dołączyła: 18 Lip 2014
Posty: 3
Skąd: wieś
Wysłany: 26 Wrz 2014, 23:20   

Mam Mondeo Mk.3, 2.0 DOHC Duratec, 2003 r. (nie posiadam instalacji LPG, bo w sumie okazało się to dla mnie nieopłacalne, ale jeździłem Scorpio z gazem i nie miałem żadnych problemów). Parę lat temu w ASO powiedzieli mi, że "według przedstawicieli Forda w ich autach z silnikami benzynowymi nie powinno się montować instalacji gazowych ze względu na wrażliwe głowice". Można w to wierzyć lub nie ;)

Mówi się o stosowaniu dodatkowego układu smarującego do zakładanej instalacji gazowej i to ma być podobno panaceum na powyższą bolączkę. Zgodzę się, że głowica nie jest odporna na podwyższoną temperaturę spalania i mogą powstawać problemy, nawet poważne, które skutkują później m.in. opiniami o nieprzydatności Fordów do instalacji LPG, ale sądzę, że to bajka taka sama jak ta, o awaryjności aut na literę F.

Sądzę, że wielu użytkowników instalacji LPG wychodzi z założenia, że jak już mają gaz, to trzeba zrobić tak, aby było jeszcze taniej i mają ustawioną zbyt ubogą mieszankę, co daje w efekcie mniejsze spalanie, ale to może być właśnie przyczyną podwyższonej temperatury spalania i ewentualnych uszkodzeń w głowicy.

Silnik na gazie jest silnikiem specjalnej troski i tyle. Ford, czy inne auto - jak będziesz dbał, to będzie dobrze. Jak nie będziesz dbał, to będzie źle. Wysokiej jakości instalacja, dobre wtryski, porządny montaż, dobrze wyregulowana mieszanka i sprawdzanie luzów zaworowych co kilkadziesiąt tysięcy km, będą gwarantować bezawaryjną eksploatację. :)
 
 
Badi 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 15 Sie 2012
Posty: 80
Skąd: Gniezno
Wysłany: 27 Wrz 2014, 06:43   

Przy dobrze wyregulowanej instalce nie ma wiekszego problemu. A nawet jak zacznie tracic cisnienie na zaworach to koszty nie sa kosmiczne. Jak robilem glowice w mondku MK2 1.8 wszystko zamknelo sie w ok 1200 zl, jakos 700 zl za kapitalke glowicy (docieranie i regulacja zaworow, wymiana uszczelniaczy, planowanie i sprawdzenie szczelnosci), do tego nowy rozrzad (bez pompy wody bo byla swieza, poza tym ona chodzi na pasku pk) i komplet uszczelek.
_________________
1. Fiesta MK3,5 1.3i '94
2. Fiesta MK4 1.3i '98
3. Focus MK1 Ghia 1.8 16V '99
 
 
Markz 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 32
Dołączył: 16 Mar 2012
Posty: 251
Skąd: Zdzieszowice
Wysłany: 27 Wrz 2014, 09:57   

miałem wczesniej omege 2.0 8v na sekwencji to nie było zadnych problemów, wystarczylo wymieniać filterki i zrobilem 60tys bez problemu
 
 
blood_brother 
King of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 848
Skąd: Otwock
Wysłany: 27 Wrz 2014, 13:58   

Nie wiem jak w duratecach, ale w black topach, po założeniu gazu trzeba było raz na jakiś czas wyregulować luz zaworowy (ok. 80tyś km jeśli dobrze pamiętam), chociaż przy jeżdżeniu tylko na benzynie nie ma takiej potrzeby.
 
 
Dual 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 168
Skąd: Łódź
Wysłany: 27 Wrz 2014, 19:24   

Black top regulacje luzu ma na płytkach w duratecu musisz regulować szklankami
 
 
profi 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: S
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 32
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 391
Skąd: Opole/ Gliwice
Wysłany: 29 Wrz 2014, 16:19   

Podłącze się, mam dokładnie tą samą sytuacje, też szukam mk3 2.0. Rozmawiałem z właścicilem warsztatu niegdyś tylko i wyłącznie fordowskim i mówił, ze nie ma problemu z gazem, potrzebna jest tylko dobra sekwencja. Będę pisał jak kupie i założe gaz jak się sprawuje.
Markz, na opolszczyźnie nie ma dobrych mk3, szukam od pół roku :)
_________________
1. Ford Fiesta Mk1 różowa strzała
2. Ford Fiesta Mk3 1.8D biała=> sprzedana =>rozbita
3. Daewoo Lanos 1.5 => sprzedany
4. Ford Orion 1.8D => golimy się nim
5. Ford Fiesta Mk1 czerwona =>dawca
6. Opel Vectra 2.0 + LPG => urwany tłok
7. Ford Focus 1.6 16v => dupowóz
 
 
 
Korek23 

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: L
Silnik: 1.8i16V/105KM
Dołączył: 07 Paź 2014
Posty: 2
Skąd: Warszawa
Wysłany: 7 Paź 2014, 14:20   Re: Mondeo MK3 a LPG ?

Markz napisał/a:
Mysle nad kupieniem mondeo mk3 w benzynie 1.8 albo 2.0 i zalozeniu do tego gazu sekwencji. Duzo osob mi tego odradza. Moze ktos cos wiecej powiedziec i doradzic na ten temat?


Wiem, ze Zenit to dobra instalacja. Natomiast tutaj..samochód jest na czarnej liscie jesli chodzi o głowice i tu należy sie dobrze zastanowić czy zakładać czy odpuścić na pewno lubryfikacje trzeba założyć, nie ma jednoznacznej odpowiedzi czy głowica może sie rozsypać po 20 czy 100 tys km..
 
 
profi 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: S
Silnik: 1.1/53KM
Imię: Paweł
Wiek: 32
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 391
Skąd: Opole/ Gliwice
Wysłany: 7 Paź 2014, 16:34   Re: Mondeo MK3 a LPG ?

Korek23 napisał/a:

Wiem, ze Zenit to dobra instalacja. na pewno lubryfikacje trzeba założyć, nie ma jednoznacznej odpowiedzi czy głowica może sie rozsypać po 20 czy 100 tys km..


Wystarczy trochę poczytać, np http://forum.fordclubpols...ad.php?t=133927 tu masz wszystko ładnie opisane. Lubrykacja jest zbyteczna w tym modelu, aczkolwiek założyc można. Z tego co czytałem najważniejszy jest dobry gazownik, najlepiej z polecenia warsztatu Forda i instalacja która jest dobrana w linku
_________________
1. Ford Fiesta Mk1 różowa strzała
2. Ford Fiesta Mk3 1.8D biała=> sprzedana =>rozbita
3. Daewoo Lanos 1.5 => sprzedany
4. Ford Orion 1.8D => golimy się nim
5. Ford Fiesta Mk1 czerwona =>dawca
6. Opel Vectra 2.0 + LPG => urwany tłok
7. Ford Focus 1.6 16v => dupowóz
 
 
 
Korek23 

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: L
Silnik: 1.8i16V/105KM
Dołączył: 07 Paź 2014
Posty: 2
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23 Paź 2014, 11:38   

Przydatny link, całe życie się człowiek uczy :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: FAQ - przepływka z Mondeo 2.0 w Zetec-u 1.8
TomeX500 Tuning mechaniczny 4 12 Lip 2011, 07:55
PumaRST
Brak nowych postów Przyklejony: Pomocne materiały z LPG
Różne marki samochodów, softy, instrukcje, schematy.
Blackknight88 LPG 7 4 Sty 2017, 23:32
cargo
Brak nowych postów Przyklejony: LPG w mk1/2 , Eksploatacja,naprawa,regulacja i opłacalność
Hm czyli LPG z różnych perspektyw .
diodalodz Mechanika ogólna 5 31 Sty 2006, 09:10
Gość
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Inny] Inne auta
Pojazdy inne niż Fiesta
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:25
Freeman
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:36
Freeman


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.