[MK7] Silnik 1.4 96KM - pytanie do użytkowników i nie tylko |
Autor |
Wiadomość |
mskgs
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 18 Wrz 2014 Posty: 86 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 18 Wrz 2014, 16:14 [MK7] Silnik 1.4 96KM - pytanie do użytkowników i nie tylko
|
|
|
Witam.
Planuję w najbliższym czasie zamówić nową Fiestę z silnikiem 1.4 96KM, tylko nasuwa mi się jedno, dwa pytania.
Jakie ten silnik ma obroty na 5-tym biegu przy prędkościach rzędu 130-140km/h ? I jak wygląda sprawa spalania ?
Generalnie jeździłem na jazdach próbnych 1.0 EcoBoost 100KM i tam przełożenia skrzyni są dosyć spoko, bo da się pojechać z większymi prędkościami i człowiek się nie męczy (przez "wycie"). Z tego co wiem, w 1.4 skrzynia jest trochę inaczej zestopniowana (krótsze biegi). Czy ktoś z użytkowników tego silnika mógłby się wypowiedzieć, jak wygląda sytuacja ?:)
Będę robił samochodem trochę tras, dlatego zależy mi, żeby jakoś miło to leciało.
Czy 1.4 w stosunku do 1.0 EcoBoost 100KM jest "bardzo ospały" ? Z racji charakterystyki zapewne wymaga wkręcania bardziej na obroty.
W ogóle ecoboostem jeździ się bardzo przyjemnie, ale mam pewne obawy co do trwałości może nie samej jednostki, co dosyć skomplikowanej budowy i osprzętu. A samochodem mam zamiar trochę km robić i pojeździć do jakichś 200tyś. km przynajmniej. Dlatego stawiam na coś prostego w konstrukcji i wolnossącego. Niestety jestem trochę po przejściach z dieslem, a nowe silniki benzynowe co raz bardziej gonią klekoty jeżeli chodzi o skomplikowanie...
Z góry dzięki za informacje.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
michal77
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.4 Duratec
Wiek: 46 Dołączył: 11 Gru 2011 Posty: 606 Skąd: SWD
|
Wysłany: 18 Wrz 2014, 18:05
|
|
|
mskgs napisał/a: | Jakie ten silnik ma obroty na 5-tym biegu przy prędkościach rzędu 130-140km/h ? | 130km/h >>ok. 3500obr/min
mskgs napisał/a: | I jak wygląda sprawa spalania ? | Jazda mieszana ok 7l/100km. Przy prędkości 130km/h >>7,2l/100km. |
_________________ Ford Fiesta mk7 sport sea grey |
|
|
|
|
summers00
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Dołączył: 04 Lut 2014 Posty: 14 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 18 Wrz 2014, 20:26 Re: Silnik 1.4 96KM - pytanie do użytkowników i nie tylko
|
|
|
mskgs napisał/a: | Witam.
Jakie ten silnik ma obroty na 5-tym biegu przy prędkościach rzędu 130-140km/h ? I jak wygląda sprawa spalania ?
|
Jak kolego wyżej napisał jadąc autostradą 140 - 150km/h masz 4000 obrotów i w sumie zaczyna się robić bardzo głośno. Ale za to przez zawieszenie i maglownice dobrze się trzyma drogi nawet przy takich prędkościach. Mi spalanie pół na pół miasto - autostrada zatrzymało się przy 7,3l.
mskgs napisał/a: |
Będę robił samochodem trochę tras, dlatego zależy mi, żeby jakoś miło to leciało.
Czy 1.4 w stosunku do 1.0 EcoBoost 100KM jest "bardzo ospały" ? Z racji charakterystyki zapewne wymaga wkręcania bardziej na obroty.
|
No szału po 96KM się nie spodziewaj dopiero tak naprawdę przy 3500 obrotów cokolwiek mocy poczujesz . Ecoboost 100KM z racji turbiny i dużego momentu jest na pewno dużo bardziej dynamiczny ale o trwałości to się dowiemy dopiero za kilka lat . Choć znam historię o samochodach flotowych z tymi silnikami co już 150 000 KM bezawaryjnie przejechały. |
|
|
|
|
mskgs
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 18 Wrz 2014 Posty: 86 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 19 Wrz 2014, 10:38
|
|
|
Dzięki za rzeczowe odpowiedzi.
Ta jednostka jest chyba w miarę bezproblemowa ?
Ogólnie wczoraj udało mi się znaleźć w swojej okolicy przedliftową Fiestę z tym silnikiem i się przejechałem... Szczerze mówiąc nie odczułem jakiejś tragedii, tak jak to niektórzy opisują na forach. Trzeba podkręcić, żeby coś poszło mocniej, ale nie nazwałbym tego mułem. Z drugiej strony też nie było gdzie przekroczyć 100km/h... Może mam trochę zaburzone poglądy, bo tymczasowo jeżdżę samochodem o mocy niecałych 70KM...
Sam nie wiem, niby o ecoboostach nic złego nie słychać... Eh |
|
|
|
|
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 19 Wrz 2014, 10:56
|
|
|
jezeli tylko budzet pozwala - ecoboost! do 200tys przy poprawnym serwisowaniu powinien poleciec bez problemow...
a nie dosc, ze wygodniejszy od poczatku, to za kilkaset zlotych mozna zrobic potem 140KM jezeli bedzie potrzeba
PS. w spalanie 7l/100 przy ciaglych 130kmh z obciazeniem niespecjalnie wierze... no moze na waskich oponkach w 15" |
_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 |
|
|
|
|
summers00
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Dołączył: 04 Lut 2014 Posty: 14 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 19 Wrz 2014, 11:51
|
|
|
mskgs napisał/a: | Dzięki za rzeczowe odpowiedzi.
Ta jednostka jest chyba w miarę bezproblemowa ?
|
Teoretycznie jedynie coraz bardziej znikający olej przy coraz większym przebiegu. Z tym, że im bardziej go będzięsz kręcił tym szybciej się zacznie
A wracając do mocy to też myślę, że jak Cię stać do weź Ecoboosta bo może 1.4 nie jest jakimś mułem ale zdarzały mi się sytuację redukcji nawet i na 3-jke jadąc autostradą żeby sensownie wyprzedzić - a to za przyjemne dla ucha i zapewne też dla skrzyni czy silnika nie było |
|
|
|
|
mskgs
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 18 Wrz 2014 Posty: 86 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 19 Wrz 2014, 14:03
|
|
|
O, a bardzo źle jest z tym znikającym olejem później ?
Generalnie dopłata 2000 do ecoboosta to nie jest jakiś problem... W sumie już negocjuję chwilę cenę, myślę że by dorwał ten silnik przy mniejszej dopłacie. Muszę przemyśleć.... Chociaż kiedyś sobie obiecałem, że żadnego eco, downsizingu, itd. |
|
|
|
|
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 19 Wrz 2014, 14:42
|
|
|
nawet sie nie zastanawiaj... jezdzij potem tylko z glowa i przejdz na w pelni syntetyczny olej po 2-3tys. |
_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 |
|
|
|
|
summers00
Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Dołączył: 04 Lut 2014 Posty: 14 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 19 Wrz 2014, 23:43
|
|
|
mskgs napisał/a: | O, a bardzo źle jest z tym znikającym olejem później ?
|
To zależy jak go będzie traktował (długa jazda na za niskich/za wysokich obrotach). Ja poprzednio miałem Focusa mk1 z zetec 1.6. (w sumie ta sama konstrukcja silnika) i przy przebiegu 170 tyś. brał ok. 1,5 - 2 litry oleju od wymiany do wymiany. Z tym, że ja byłem 3 właścicielem więc nie wiem jak go katowali poprzednicy.
Wracając do głównego tematu to ja czasami żałuję, że skoro już się szarpnąłem na nowy samochód nie dopłaciłem tych 2 - 3% ceny na mocniejszy silnik. Chciałem 1.6. tylko on po lifcie dostępny jest jedynie z automatyczną skrzynią, a ecoboostowi nie ufałem. Nie ufałem, a teraz jakbym kupował to pewnie wziął bym go bez wahania - nawet wersję 125KM... bo nawet jak coś będzie nieteges to przecież możesz wykupić za niewielką sumkę gwarancję na 5 lat i do 150 tyś km, a wtedy Cię trwałość silnika tak bardzo nie stresuje |
|
|
|
|
mskgs
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 18 Wrz 2014 Posty: 86 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 21 Wrz 2014, 21:52
|
|
|
summers00 napisał/a: | bo nawet jak coś będzie nieteges to przecież możesz wykupić za niewielką sumkę gwarancję na 5 lat i do 150 tyś km, a wtedy Cię trwałość silnika tak bardzo nie stresuje |
Niby tak, tylko chciałbym, by samochód pojeździł jednak dłużej, niż 5 lat Poza tym prawdopodobnie w 5 lat mój przebieg zbliży się do tego 150tyś.... Chociaż nie wiadomo jak się poukłada wszystko Szkoda, że nie ma już 1.6 w manualu, to byłby złoty środek :(
W każdym razie, gdybym robił rocznie 10tyś. to bym się nie zastanawiał, a że to będzie pewnie z 3x tyle, to trochę się obawiam. |
|
|
|
|
maciek127
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 32 Dołączył: 02 Lis 2012 Posty: 93 Skąd: Lublin
|
|
|
|
|
mskgs
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 18 Wrz 2014 Posty: 86 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 22 Wrz 2014, 18:15
|
|
|
No właśnie przekładnia główna powoduje to, że te biegi w 1.4 są krótsze mimo wszystko.
Byłem dzisiaj się jeszcze raz przejechać... Trochę się przeraziłem, bo egzemplarz miał przejechane 6tyś. km i silnik chodził nierówno po odpaleniu, a budą wyczuwalnie telepało
W każdym razie póki co jednak bardziej kieruje się ku tej małej "kosiarce" ;-) W sumie i tak samochód będzie mocno eksploatowany, więc ew. problemy powinny wyjść w czasie gwarancji. |
|
|
|
|
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 22 Wrz 2014, 18:50
|
|
|
strasznie slaba decyzja
to, ze demówka jest lekko zjechana po 6tys., to zaden argument - nie chcial bys nawet wiedziec w jakich warunkach pracuja takie autka... |
_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 |
|
|
|
|
mskgs
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 18 Wrz 2014 Posty: 86 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 22 Wrz 2014, 19:13
|
|
|
MisiekT napisał/a: | strasznie slaba decyzja |
Tzn?
MisiekT napisał/a: |
to, ze demówka jest lekko zjechana po 6tys., to zaden argument - nie chcial bys nawet wiedziec w jakich warunkach pracuja takie autka... |
Wyobrażam sobie, bo sam nie oszczędzam jak już jadę demówką :p W każdym razie osobiście uważam, że to za mało, żeby przy takim małym przebiegu się cokolwiek działo. Ale może to po prostu coś innego, nie chcę tutaj niepotrzebnie osądów wydawać. |
|
|
|
|
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
|
|
|
|
mskgs
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 18 Wrz 2014 Posty: 86 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 23 Wrz 2014, 09:56
|
|
|
Tzn. miałem na myśli, że się bardziej ku ecoboostowi skłaniam :p |
|
|
|
|
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
|
|
|
|
TSRules
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 1031 Skąd: ZIEMIA
|
Wysłany: 23 Wrz 2014, 10:52
|
|
|
zależy od salonu, bywa że demówkami pracownicy odwożą klienta w ramach usługi serwisowej w wyznaczone miejsce i są normalnie serwisowane, ale w większych miastach gdzie eksploatacja jest bardziej intensywna może być inaczej |
|
|
|
|
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 23 Wrz 2014, 11:20
|
|
|
LOL, demowki sa katowane na jazdach probnych, krecone na zimno, sluza jako auto przechodnie i, najgorsze, biora czesto udzial w roznych imprezach albo dla klientow albo dziennikarzy - gdzie czesto jest to wrecz katowanie na torze...
nikt tam nie patrzy na serwis - picuje sie to tylko przed sprzedaza i tlumaczy potem "auto syna wlasciciela" albo "stal 2 lata na salonie, prawie nie jezdzil" |
_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 |
|
|
|
|
TSRules
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 1031 Skąd: ZIEMIA
|
Wysłany: 23 Wrz 2014, 18:08
|
|
|
dziwne pracowałem w salonie, nie zauważyłem powyższych "legend"
owszem zdarza się że klient trochę dociśnie, ale serwis zawsze był robiony w terminie, bo to żaden problem, części i robocizna są w rozliczeniu wewnętrznym |
|
|
|
|
|