Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Rozrusznik 1.7KW->> 2,2KW-lekarstwo na słabe palenie?
Autor Wiadomość
Nix2 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Courier
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 31
Skąd: lubuskie
Wysłany: 7 Wrz 2014, 11:16   Rozrusznik 1.7KW->> 2,2KW-lekarstwo na słabe palenie?

Witam
Niektórzy wymieniają oryginalny rozrusznik o mocy 1,7KW ( w Dieslu 1.8D) na mocniejszy od Focusa MK1 lub Mondeo o mocy 2,2 KW.

Czy taki rozrusznik z Mondeo 1.6 16V, benzyna będzie pasował do Fiesty 1.8D ( Endura-DE) ?

Symbol rozrusznika:

Motocraft 98AB-11000-CB
832OCA

Jesli nie, jaki symbol ma mieć pasujący rozrusznik z Focusa/Mondeo?

pzdr Nix
Ostatnio zmieniony przez Nix2 11 Wrz 2014, 14:52, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 7 Wrz 2014, 12:24   

Odpowiem Ci od d**y strony :) Jeśli kiepsko Ci pali, mimo że jeszcze nie jest zimno (a jak jest zimno to już w ogóle nie chce), zregeneruj sobie rozrusznik i wymień świece żarowe - miałem taki problem w zdrowym jak ryba silniku i po zrobieniu tych 2 rzeczy problem zniknął.

Ew. możesz poszukać rozrusznika 2.2kW z dieslowskiego Focusa 1.8 - pytanie tylko czy nie będziesz musiał od razu regeneracji zrobić. Jeśli uprzesz się na 2.2kW ( :P ), to bierz po regenie, taki jak tu: KLIK. To pierwszy lepszy link z Alledroggo z takim sprzętem :)

A rozrusznik z benzyniaka nie przypasuje do klekota. :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Nix2 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Courier
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 31
Skąd: lubuskie
Wysłany: 7 Wrz 2014, 12:37   

Niestety już teraz kiepsko mi pali ...
Myślę że i tak nieco ogarnę cały układ paliwowy( choć teraz "niby" wszystko jest z nim ok ) , a na rozrusznik 2.2 KW namawia mnie Kolega który taki ma...Twierdzi że to najtańszy sposób na zapalanie :)

pzdr Nix
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 7 Wrz 2014, 13:50   

To jest poprawa na krótką metę - jeśli będziesz miał -20°C w komorze spalania, bo świece w ogóle nie będą działały, to nawet rozrusznik 5kW Ci nie pomoże, bo zanim zacznie dochodzić do samozapłonu, to rozładujesz akumulator...

Sprawdź najpierw amperomierzem cęgowym ile A bierze Twój rozrusznik przy zapalaniu (próbę powtórz kilka razy, może być nawet w na wpół rozgrzanym silniku), wyciągnij +/- średnią z pomiaru i daj znać ile Ci wyszło.

Przy rozruszniku 1,7kW powinno wyskoczyć około 100A, im mniej (90-80A), tym lepiej tak naprawdę (tak, te wartości to nie pomyłka). Jeśli dostaniesz wartości rzędu 150-200A (nie mówiąc o większych niż 200A), to masz rozrusznik do bani. Jeśli pomiary będą w miarę przyzwoite, to albo:
a) należy wymienić świece (gdy na zewnątrz zimno)
b) masz kiepską komprechę (gdy na zewnątrz ciepło, a palić i tak nie chce)

Zakładam przy tym, że masz szczelny układ paliwowy, który się nie zapowietrza - jeśli nie masz pewności, zacznij od sprawdzenia tegoż właśnie.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Nix2 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Courier
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 31
Skąd: lubuskie
Wysłany: 10 Wrz 2014, 20:59   

Dzięki za info odnośnie poboru prądu rozrusznika - jutro sprawdzę amperomierzem cęgowym i zapodam wyniki. Ale jeśli mój rozrusznik będzie brał za dużo prądu to co to znaczy? Ma zużyte tulejki i "mechanicznie" wirnik "siedzi" tzn obciera o stojan i stąd znacznie powiększony prąd ? Czy też zużyty komutator/szczotki ?

Na razie zauważyłem bardzo niepokojącą rzecz: w ciągu kilkunastu sekund paliwo cofa się do zbiornika !!!!
Wygląda to tak, że mam przeźroczyste węże( część tylko, bo przy pompie mam jeszcze oryginalne-czarne) i przy odpalonym silniku w wężyku z filtra do pompy co chwilkę pojawiają się pęcherzyki powietrza, ale silnik chodzi równo. W wężyku wchodzącym do filtra nie widać żadnych pęcherzyków, za to po ok. 20 sekundach paliwa w tym wężyku już nie ma!

Gdzie w tym przypadku szukać nieszczelności ?
pzdr Nix
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 10 Wrz 2014, 21:05   

Nix2 napisał/a:
Ale jeśli mój rozrusznik będzie brał za dużo prądu to co to znaczy? Ma zużyte tulejki i "mechanicznie" wirnik "siedzi" tzn obciera o stojan i stąd znacznie powiększony prąd ? Czy też zużyty komutator/szczotki ?

Najprawdopodobniej łożyska dogorywają. Jeśli elementy wewnątrz tarłyby o siebie, to całość nadawałaby się najwyżej do rozbiórki i sprzedania w skupie złomu.

Nix2 napisał/a:
Gdzie w tym przypadku szukać nieszczelności ?

Wszędzie, szczerze mówiąc. Możesz wypiąć filtr, podpiąć butelkę z ropą i sprawdzać czy nie ma bąbli. Jeśli nie, jedziesz dalej - sprawdzasz sam filtr i połączenia, a później węże idące do baku. Możesz też spróbować zamontować zaworek, ale to robiłbym w ostateczności.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Nix2 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Courier
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 31
Skąd: lubuskie
Wysłany: 10 Wrz 2014, 21:25   

Jeszcze raz o rozruszniku:
"łożyska" powiadasz czyli jednak tulejki ( łożyska ślizgowe prawidłowo ) zużyte- ale nie wyobrażam sobie jak nawet TOTALNIE zużyte tulejki miałyby powodować znacznie większy pobór prądu...?
Teoretyzuję, bo jeszcze nie mierzyłem.

Owszem, o ile wirnik już obciera o stojan to rozumiem, że pobór prądu jest znacznie większy, ale myślę, że słychać już "na ucho" bo rozrusznik chodzi charakterystycznie. No ale to teoria:)

Przed chwilą spróbowałem zasilić silnik z bańki 5l zamiast zbiornika ( i przeźroczystego wężyka)- paliwo cofa się tak samo w ciągu kilku sekund do bańki !!! Bąble okazjonalnie dalej są w wężyku filtr-pompa, ale jakby mniej.
Czy to jest jakiś trop w szukaniu nieszczelności ? Filtr jest nowy, odpowietrzenie w filtrze ma nową uszczelkę.

pzdr Nix
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 10 Wrz 2014, 21:37   

Nix2 napisał/a:
ale nie wyobrażam sobie jak nawet TOTALNIE zużyte tulejki miałyby powodować znacznie większy pobór prądu...?

Prąd, jaki silnik pobiera, chcąc osiągnąć swoje parametry pracy (ileś RPM przy pewnym napięciu zasilania), zależy bezpośrednio od obciążenia wału tegoż.

To się tyczy każdego silnika. Dlatego jak przy wciśniętym sprzęgle naciśniesz gaz, to po sekundzie masz "odcinkę", ale spalanie to nie 20/100. Zrób tak na puszczonym gazie, najlepiej na wysokim biegu. Trochę wyższe spalanie, nieprawdaż? :)

Gdyby wirnik w cokolwiek uderzał, to mógłby się zwyczajnie zablokować. Swoją drogą oznaczałoby to, że układ łożyskowania, tulejek czy jak tam wolisz to nazywać, szlag trafił i tak naprawdę nie ma czego naprawiać. :)

Jeśli wpinasz wąż filtr<->pompa do bańki a całość się zapowietrza, to albo masz nieszczelny ten odcinek, albo to problem z pompą - ale tu już mnie nie pytaj o detale, musiałby się kto inny wypowiedzieć, bo pompiarzem nie jestem. :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Nix2 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Courier
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 31
Skąd: lubuskie
Wysłany: 11 Wrz 2014, 14:12   

Zabieram się za resztę układu zasilania- muszę wymienić na wężyki przelewowe na wtryskach.

Stąd pytanie: wiadomo, wężyk zbrojony 3,2mm, ale czy muszą być opaski zaciskowe DWIE na każdym wtrysku, czy też może to być jedynie "na wcisk" ? Pytam, bo stare wężyki byłby tylko na wcisk...

pzdr Nix
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 11 Wrz 2014, 16:18   

Jeśli masz wystarczająco ciasną gumę w oplocie i ciężko ją nasunąć na wtrysk w tym miejscu (tj. musisz się trochę pobawić, żeby całość zamontować), to nie trzeba żadnych opasek - będzie się trzymać. Tam nie ma ogromnego ciśnienia, więc nie trzeba aż takich środków zapobiegawczych. Jeśli wężyki robią się luźne (bo np. parcieją), to się je wymienia zamiast zaciskać na nich "trytytki". :) Wąż olejoodporny to parę złotych, a spokój na lata. :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Nix2 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Courier
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 03 Maj 2013
Posty: 31
Skąd: lubuskie
Wysłany: 11 Wrz 2014, 20:24   

OK, dzięki.

To jeszcze raz odnośnie rozrusznika:
Kolega ma do oddania (za flaszkę) sprawny niby rozrusznik do 1.8TD ale nie wie jaka to wersja, a wersji/producentów/zamienników było duuuuużo...

W jaki sposób fizycznie rozpoznać rozrusznik 2.2 KW? Jak go odróżnić od wersji 1,7KW Może jest sposób? Tabliczki nie ma/nieczytelna.

Jedna z firm regenerujących rozruszniki podaje takie dane, z których wynika że są 2 pasujące modele rozruszników do aut osobowych Ford, co ciekawe, Fiesty w ogóle w tym zestawieniu brak...

1.
Rozrusznik CS341 12V, 1.7 kW
Przeznaczony do modeli samochodów:
Ford ESCORT 1.8D 01.89-01.95
Ford ESCORT 1.8 TD 02.93-09.01 FORD FOCUS 1.8 TDCi, 1.8 TDDI
Ford MONDEO I 1.8 TD 10.95-08.96
Ford MONDEO II 1.8 TD 09.96-09.00

2.
Rozrusznik CS613 12V, 2.2 kW
Przeznaczony do modeli samochodów:
Ford FOCUS 1.8 TDCI 03.01-
Ford FOCUS 1.8 TDDI 08.99-
Ford MONDEO 1.8 TD 1993-2000

To by znaczyło, że w niektórych, ale tylko niektórych Mondeo jest rozrusznik 2,2KW, natomiast w KAŻDYM Focusie 1.8 TDDI/CI jest tylko i wyłącznie 2,2KW....

Czy może ktoś z Kolegów te informacje usystematyzować ?

pzdr Nix
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1090
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 12 Wrz 2014, 08:54   

Wizualnie rozruszniki 1.7kW/2.2kW się niczym nie różnią.
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MK3] Świeca Płomieniowa w Dieslu , recepta na nie palenie ?
Relacja z poprawiania fabryki
Kujus Silniki diesla 38 27 Gru 2010, 19:49
JoeMix
Brak nowych postów Słabe hamulce
PabloFiestaaa Mechanika ogólna 7 22 Lut 2019, 06:27
PabloFiestaaa
Brak nowych postów [MK6] Słabe przyśpieszanie
djkristoff Mechanika 3 20 Lip 2010, 20:04
Gość
Brak nowych postów [MK3] Słabe przyśpieszanie - 1.3
scooter12 Mechanika 4 18 Lip 2010, 15:00
rafantek
Brak nowych postów [MK7] Słabe hamulce
abs włącza się przedwcześnie
xem Mechanika 10 27 Sie 2011, 20:55
Pawełos666


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.