Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] Swap na 1.8 TD / zwrotnice
Autor Wiadomość
otton 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Kuba
Dołączył: 15 Lip 2013
Posty: 15
Skąd: Brzesko
Wysłany: 28 Lip 2014, 15:19   [MK3] Swap na 1.8 TD / zwrotnice

Mam mały dylemat. Zrobiłem swap w mojej mk3 z 1.1 na 1.8 td z escorta. Wszystko pięknie, ładnie, ale mam problem ze zwrotnicami bo ta z escorta ma większe gniazdo pod amortyzator oraz gniazdo jest dalej od piasty co powoduje inne ułożenie amortyzatora. Następną i najważniejsza sprawą są różne grubości frezów na półośkach i tu moje pytanie, jaki ma otwór na pół oś zwrotnica z 1.8 d od fiesty i czy jest ona taka sama jak escorta 1.8 td, ewentualnie co mogę zrobić, żeby to jakoś zmontować lub od czego mogę dobrać pół oś/zwrotnice ? Skrzynia również pochodzi z escorta.
Ostatnio zmieniony przez trzeci 28 Lip 2014, 19:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 28 Lip 2014, 19:22   

jak skrzynie masz IB5 a nie MTX to zostaw śmiało swoje półosie z 1,1
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
otton 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Kuba
Dołączył: 15 Lip 2013
Posty: 15
Skąd: Brzesko
Wysłany: 29 Lip 2014, 10:30   

I właśnie tu jest problem, bo nie wiem dokładnie od którego escorta jest silnik i skrzynia, bo nie widziałem go w samochodzie a koleś nie potrafił mi powiedzieć na 100 od którego modelu, ale prawdopodobnie od mk7. Jak mogę sprawdzić jakie oznaczenie ma moja skrzynia ? Długości półosi są praktycznie takie same. Już próbowałem po prostu przełożyć same półosie, ale kielich przy skrzyni od escorta jest większy niż przy 1.1 i po prostu półoś lata. Co prawda zwrotnice z escorta teoretycznie pasują, jeździłem chwile na nich, ale głównym problemem jest mocowanie amortyzatora, bo gniazdo jest większe i dalej od piasty i to powoduje mi, że robi się mały negatyw i amortyzator ma inne położenie.
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 30 Lip 2014, 14:43   

Nie jest istotne od jakiego escorta masz ten silnik - oryginalnie w escortach były montowane ZAWSZE skrzynie MTX75 wraz z turboklekotami. W związku z tym są inne półosie, kielichy, i gniazda w zwrotnicach jak sam zauważyłeś.
Półoś/zwrotnica od fiesty 1.8D na pewno nie będzie taka jak te od escorta 1.8TD.

Najprostsze obejście tego problemu to zrzucenie skrzyni MTX wraz ze sprzęgłem i kołem zamachowym, i osadzenie skrzyni IB5 wraz ze sprzęgłem od 1.8D i kołem zamachowym od 1.8D. Bez obaw o trwałość takiego zestawu. Sam mam skrzynię IB z 1.6D, sprzęgło od 1.8D, półosie od 1.6 benzyny, i zwrotnice od 1.6 benzyny, i klekota podkręconego do 114KM/217Nm, i śmiga toto bez problemów.

Alternatywa to rzeźba ze zwrotnicami od escorta, ale kiepsko to widzę.
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
otton 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Kuba
Dołączył: 15 Lip 2013
Posty: 15
Skąd: Brzesko
Wysłany: 30 Lip 2014, 16:20   

Ogólnie pojawiła mi się myśl, żeby zostawić ori zwrotnice z 1.1 i połączyć przeguby, zostawić półoś z 1.8 td przetoczyć i przefrezować na wymiar 1.1 zahartować i nabić na przegub z 1.1. Myślę, że powinno wytrzymać.

Ale jak na razie autko jeździ na zwrotnicach z escorta tylko jest lekki negatyw i musiałem dorobić tulejki do mocowania amortyzatorów, ale z tego co gdzieś przeczytałem, to średnica amortyzatora z mk3.5 jest taka sama jak gniazdo z 1.8 td (bodajże 45.5 mm), lecz pozostaje kwestia negatywu.
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 30 Lip 2014, 16:43   

otton, to też jest wyjście - z tym przefrezowaniem. Jeśli masz taką możliwość, to na pewno z tym będzie mniej roboty niż ze zrzucaniem skrzyni itp. ;)
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 30 Lip 2014, 22:02   

otton napisał/a:
Ogólnie pojawiła mi się myśl, żeby zostawić ori zwrotnice z 1.1 i połączyć przeguby, zostawić półoś z 1.8 td przetoczyć i przefrezować na wymiar 1.1 zahartować i nabić na przegub z 1.1. Myślę, że powinno wytrzymać.


to chyba łatwiej przeciąć je w połowie i zespawać :P
 
 
otton 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Kuba
Dołączył: 15 Lip 2013
Posty: 15
Skąd: Brzesko
Wysłany: 31 Lip 2014, 08:29   

Niby tak, ale mam możliwości żeby zrobić to tak jak napisałem, a myślę, że będzie to mocniejsze i nie będę miał problemów z wyważeniem, czy biciem.
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 31 Lip 2014, 13:14   

otton, :ok:
zrób jakieś fotki, bo takich czarów jeszcze chyba na forum nie było :)
 
 
otton 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Kuba
Dołączył: 15 Lip 2013
Posty: 15
Skąd: Brzesko
Wysłany: 1 Sie 2014, 11:08   

Gdy tylko się za to zabiorę to powrzucam jakieś foty :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.