Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: Freeman
23 Lip 2014, 13:32
tarcze hamulcowe
Autor Wiadomość
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 14 Lip 2014, 17:37   Tarcze i klocki do RS2k

Jak w temacie - potrzebuję nowych, porządnych tarcz i klocków jak do RS-a. Jeśli ktoś posiada dojście do dobrego źródła, to proszę o info. Nie mam jeszcze sprecyzowanego rodzaju (standard/sport). Zasadniczo jeśli miałyby być sporty, to też nie takie, żeby mi klocki po 10'000km zeżarło ;)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
blood_brother 
King of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 848
Skąd: Otwock
Wysłany: 14 Lip 2014, 22:34   

tommirs załatwił mi swego czasu tarcze Brembo, Ferodo DS2500 i płyn Ferodo Racing do tego w całkiem ok pieniążkach. Chwilę trzeba było czekać, bo chyba szło bezpośrednio od producenta, ale jeżdżą i dają rade, a klocki mają 10k+ i jeszcze trochę mięska na nich jest :)
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 14 Lip 2014, 22:43   

blood_brother - nie wiem jak Twoje Brembo, ale ja raz miałem Brembo Max i po trochę ponad 10k tarcze nadawały się do utylizacji :( Rowków już nie było, a na samej tarczy były pęknięcia - jak dla mnie dyskwalifikacja. Póki mnie ktoś (może Ty?) nie wyleczy z syndromu "Brembo jest do bani", to wolałbym coś innego.

Te klocki Ferodo to odpowiednik Red Stuffów z EBC?

Jak jest z pyleniem na takim zestawie? Czy po parudziesięciu km felgi nie wyglądają jakbyś przejechał przez skład węgla?
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
blood_brother 
King of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 848
Skąd: Otwock
Wysłany: 14 Lip 2014, 23:14   

Szczerze mówiąc, to same tarcze przejechały u mnie może 3k, bo je na własne życzenie zwichrowałem. Ale to były zwykłe brembo, nie jakieś wynalazki, aczkolwiek teraz mam jakieś nołnejmy, bo nic innego nie było na już i hamują podobnie :)
Co do klocków, nie wiem jak ma się to do EBC, ale u Ferodo to najwyższa półka z homologacją drogową. Jeśli chodzi o pylenie to tragedii nie ma, ale zauważalnie pylą. Jeśli jesteś pedantem to raczej szukaj czegoś innego, a jeśli przejechanie raz na tydzień/dwa czymś innym niż myjka samoobsługowa, nie jest dla Ciebie strasznym wysiłkiem, to powinieneś być zadowolony :)
Zresztą hamulce mają zatrzymywać auto, a nie dbać o czystość felg :P

EDIT:

Jeszcze o "brembo jest do bani" to z doświadczenia wiem, że brembo brembo nie równe. Produkcja niemiecka jest dużo lepsza jakościowo, niż hiszpańska, czy gdzie oni tam jeszcze robią.
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 15 Lip 2014, 08:03   

Pufcio napisał/a:
Te klocki Ferodo to odpowiednik Red Stuffów z EBC?

EBC to tuningowki a ferrodo sa do sportu.

Dodatkowo jak klocki maja byc dobre to beda brudzic i sie szybciej zuzyja, niema bata.

Jak na razie to tak troche idziesz w strone: chce dobre a nawet zajebiste, do tego zeby dlugo wytrzymalo, zeby nie brudzilo i si enie pogielo i nie wiem co jeszcsze. Myslalem ze akurat Ty najlepiej wiesz ze takie rzeczy to tylko w erze :rotfl:

Tarcze brembo pogniesz jak kazde inne jesli je przegrzejesz w nieprzyjaznych dla nich warunkach. Tu niema mocnych, poki nie dasz za nie 2 tysiecy zlotych. Niektore wytrzymaja wiecej inne mniej. DLatego ja zawsze tarcze wolalem kupowac tansze nastawiajac sie na ich regularna wymiane.
Obecnie testuje w aucie na codzien tarcze Hart a do fiesty na krotkie sprinty kupilem Hart sport.

Klocki albo seria, np jakies TRW albo dobre (ferrodo). Im lepsze tym bardziej beda brudzily, Twoj wybor :) Jesli bym bral sportowe klocki uzyteczne tez na codzien to nie Ferrodo DS 2500 ale Ferrodo DS Performance, stopien nizej a spokojnie wytrzymuja i hamuja od poczatku - to jest odpowiednik niegdysiejszych DS2000.
Jesli ma byc tanio to bierz cokolwiek :) )))) Ja kupilem testowo do hondy klocki Hart sport za smieszne pieniadze i na codzien spokojnie wystarczaja.
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 15 Lip 2014, 09:27   

blood_brother napisał/a:
Jeśli jesteś pedantem to raczej szukaj czegoś innego, a jeśli przejechanie raz na tydzień/dwa czymś innym niż myjka samoobsługowa, nie jest dla Ciebie strasznym wysiłkiem, to powinieneś być zadowolony :)

Mam czarne felgi, na których widać wszystko, więc nie boli mnie to szczególnie (inaczej musiałbym sobie w łeb strzelić :P ). Pytałem bardziej z ciekawości, bo jeśli pylą, to z automatu znaczy, że są (czasem >za<) szybko zjadane :)

blood_brother napisał/a:
Jeszcze o "brembo jest do bani" to z doświadczenia wiem, że brembo brembo nie równe. Produkcja niemiecka jest dużo lepsza jakościowo, niż hiszpańska, czy gdzie oni tam jeszcze robią.

Czyli jednak. Specjalnie przebierać/wybierać, żeby dostać te zza Odry... to już wolę wziąć coś innego :)

Qzyn napisał/a:
Jak na razie to tak troche idziesz w strone: chce dobre a nawet zajebiste, do tego zeby dlugo wytrzymalo, zeby nie brudzilo i si enie pogielo i nie wiem co jeszcsze. Myslalem ze akurat Ty najlepiej wiesz ze takie rzeczy to tylko w erze :rotfl:

Oj no wiem, wiem, że nie da się wszystkiego mieć naraz ;) Pylenie, jak wyżej napisałem w odpowiedzi, mnie tak nie boli. Nie chciałbym jednak wymieniać klocków 2 razy w sezonie (nie jeżdżę tym w rajdach, więc wolałbym ciut słabsze hamowanie, ale klocki na 20-30 tysięcy). Normalne wytrzymały u mnie jakoś 40-50k, więc połowa z tego byłaby ok, ale 10k to już trochę za mało...

Także priorytety (w tej kolejności) są takie:
-mają wytrzymać 20-30k
-mają fajnie hamować

260mm jak na moje potrzeby są wystarczające, auto ze 180-0 hamuje jakby ktoś do haka zapiął linę z bungie, więc nie potrzebuję 2x lepszych hamulców, na pewno jednak nie chcę gorszych.

W temacie tarcz problem przebiegu to rzecz odległa, więc tutaj liczę na to, że się nie pogną w ciągu pierwszych paru tygodni - to jest zmorą moich obecnych tarcz no-name.

Qzyn napisał/a:
Jesli bym bral sportowe klocki uzyteczne tez na codzien to nie Ferrodo DS 2500 ale Ferrodo DS Performance, stopien nizej a spokojnie wytrzymuja i hamuja od poczatku - to jest odpowiednik niegdysiejszych DS2000.

Blood_brother zaleca 2500, Ty 2000. Czy różnica w zużyciu jest aż tak duża, że warto brać te "standardowe", bo "sporty" wytrzymują 5 minut?

Qzyn napisał/a:
Jesli ma byc tanio to bierz cokolwiek :) )))) Ja kupilem testowo do hondy klocki Hart sport za smieszne pieniadze i na codzien spokojnie wystarczaja.

Budżet to max 500-600zł. O ile zdarzało mi się kupować wycieraczki ze średniej półki, to na hamulcach nigdy nie oszczędzałem i nie zamierzam oszczędzać, zwłaszcza że nie jeżdżę jak "niedzielniak" :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
zwardek 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 325
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 15 Lip 2014, 10:40   

w Sporcie 258mm miałem Mikody - raz nacinane i wiercone (GT), raz tylko wentylowane (bo znalazłem w super cenie) i mogę szczerze polecić. W tej cenie są bardzo dobrą propozycją. Miałem do tego klocki TRW i wydawało mi się, że były trochę za twarde, sporo pyliły (chociaż miałem białą felgę), ale jakby trochę za szybko zjadły tarczę.
Dodatkowo miałem płyn 5.1 ferodo i później dołożyłem oplot stalowy Goodridge.
_________________
MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
Subaru Impreza GT 2.0 2023 -
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 15 Lip 2014, 11:33   



Tarcze 190, klocki 85 - to ceny do mk5 sport. Na tarczach jezdza chlopaki w sprintach i Daras tez mial i chwalil. Klocki to swiezynka ale mam je w cywilnej hondzie ktora jezdze i hamuja bardzo fajnie. Nie wiem ile wytrzymaja ale cena jest dobra :)

Po prostu jak mialem kupic cos tanszego to zamiast chinczyka wole polaka :)
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 15 Lip 2014, 12:25   

Tylko piszecie o 258, a dostępność części do 260 jest dużo, dużo gorsza niestety :( To w końcu hamulce do Esioka, którego przestali tłuc 20 lat temu...
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 15 Lip 2014, 12:42   

To bier Ferrodo premier i tarcze trw i heja, nie wnikaj az tak ;)
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 15 Lip 2014, 13:14   

Qzyn - rzecz w tym, że w lokalnych sklepach rozkładają ręce, dlatego stworzyłem ten temat w pierwszej kolejności :D Intercarsy, itd. nie mają, tylko jakieśe gzotyczne nazwy, które pierwszy raz słyszę :P

Rzucę jeszcze w temacie - ktoś coś słyszał o tarczach na KJS-y od Rotingera? Cuda-wianki, bo nacinane i nawiercane, robione na zamówienie.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 15 Lip 2014, 13:57   

Czekaj, zapytam u mojego goscia. Podaj mi dokladnie co to za zacisk? Jaki model auta i rok bo ja sie w tym gubie :) Najlepiej jakis numer katalogowy tarczy lub klocka dla przykladu
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 15 Lip 2014, 14:41   

Zacisk z Escorta RS 2000. Roczniki różnie podają, raz 1990-2000, raz 91-95.

Numer katalogowy (na 90%, bo pewności nie mam)
tarcza - Ferodo DDF423
klocek - ATE 13.0460-7040.2

Mogę sprawdzić numery FINIS dla Esioka RS2k jak będę miał dostęp do Microcata.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
blood_brother 
King of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 848
Skąd: Otwock
Wysłany: 15 Lip 2014, 20:22   

Jeżeli masz budżet 500-600zł na całość, to DS2500 odpadają, bo zostanie Ci co najwyżej na piwo, a nie na komplet tarcz :) Ja płaciłem 500zł ze sporym ogonkiem, nie pamiętam dokładnie w tej chwili.
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 15 Lip 2014, 21:55   

blood_brother - qle skąd Wy ceny bierzecie? jak patrzę po allegro, to jasne, że są klocuchy za 1500, ale to do Imprezy... do takiego Galaxy (a tam są przecież większe tarcze niż 260mm), to są circa 300zł... Powinno więc być mniej - chyba, że coś mi umyka?
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
blood_brother 
King of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 848
Skąd: Otwock
Wysłany: 15 Lip 2014, 22:40   

Znalazłem na allegro DS2500 do Galaxy za 400zł :P Nie wiem z czego wynika taka cena, ale nie podejrzewam, że tommirs mnie naciągnął.
Cena z jakiegoś niemieckiego sklepu który ma je na stanie to 126 euro. Gdzieś indziej mignęło mi 140 funtów.
http://www.nh-tuning.de/B...ucscm7kgft1e6c3

No i z samą dostępnością tych klocków nie jest za różowo.
Jeśli dalej interesują Cię DS2500, numerek którego szukasz to FCP276.
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 15 Lip 2014, 22:59   

blood_brother - http://www.rallyshop.it/i...oducts_id=26686

Tu i 3000 są za dopłatą 70 złociszy :cojest:

Drogie to jak cholera... nie wiem czy będę taką kasę w hamulce pakował, niemniej ciekawość spokoju mi nie daje - jakie tarcze trzeba do takich klocków brać, żeby to grało ze sobą i klocek tarczy nie zjadł?
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
darek4488 

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: 2.0/16V
Dołączył: 14 Lip 2014
Posty: 3
Skąd: Łódź
Wysłany: 16 Lip 2014, 00:09   

Mam w Escorcie zaciski od RS2000 i zauważyłem, że w katalogach jest spory bałagan, więc z własnego doświadczenia podaję, że do zacisków przednich RS na tarcze 260mm pasują klocki:
Ferodo FCP276 (włączając FCP276H oraz FCP276R) H to jest DS2500, R to DS3000
EBC DP605/2 (greenstuff to DP2605/2) cyfra z przodu oznacza mieszankę: 2-greenstuff, 3-redstuff, 5-yellowstuff, 5-bluestuff

EBC zamawiam w http://ebc24.pl
Ferodo zamawiam w http://www.ferodoracing.pl
Obaj dystrybutorzy to firmy małe i kontakt to raczej bezpośrednio telefoniczny i mailowy

Za DS2500 zapłaciłem ostatnio 410zł i czekałem miesiąc. Greenstuff jest w sumie spoko, ale ja je spaliłem na chrupki brąz.

Bym zapomniał dodać: Brembo to kupa. Nie kupować.
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 16 Lip 2014, 00:43   

darek4488 - dzięki Ci wielkie Majster :) Powiedz mi jeszcze w takim razie jakich tarcz do tego używasz?
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
darek4488 

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: 2.0/16V
Dołączył: 14 Lip 2014
Posty: 3
Skąd: Łódź
Wysłany: 16 Lip 2014, 08:37   

Obecnie latam na tarczach EBC Turbo Groove i bardzo je sobie chwalę. Moje pierwsze tarcze, które dobrze znoszą rozgrzewanie i chłodzenie w strugach wody. Zawsze miałem taki problem, że jak trochę mocniej depnąłem po kałużach to tarcze się wyginały, a później przy hamowaniu biło mi na kierownicy.

Używając ich w połączeniu z klockiem Ferodo DS2500 zauważyłem, że przy pewnej temperaturze i prędkości trochę sobie potrafią zapiszczeć. Najczęściej po rozgrzaniu hamulców, przy prędkościach tuż przed samym zatrzymaniem się wydają z siebie taki wysoki ton. Z samej wydajności jestem bardzo zadowolony, bo można heble powtarzalnie katować i wydaje im się to nie przeszkadzać. Co ważne klocki zimne zachowują się zupełnie jak seria i pierwsze hamowanie jest pewne, ale tutaj małe zastrzeżenie, bo podczas docierania skuteczność hamowania była słaba, a z samym dotarciem zeszło mi między 800, a 1000km jazdy w mieście. Najwidoczniej klocek jest twardy i mija trochę czasu nim będzie używana cała jego powierzchnia. Jeśli chodzi o pylenie to klocek zupełnie w normie.

Zestawik polecam i pewnie kupię go kiedyś znowu, więc jak Cię stać to bierz. A jak Cię nie stać to weź zielone EBC i jakąś seryjną gładką tarczę i też będziesz zadowolony.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Zakładamy nowe tarcze hamulcowe
Żółwik Tuptuś Mechanika ogólna 0 10 Mar 2006, 19:57
Żółwik Tuptuś
Brak nowych postów tarcze hamulcowe
czy odpowiednia cena i jaka jakość
jez733 Mechanika 6 8 Lut 2008, 23:29
jez733
Brak nowych postów [MK7] Tarcze hamulcowe
zeb Przed zakupem 12 14 Mar 2012, 23:59
MisiekT
Brak nowych postów Tarcze hamulcowe BREMBO do 1,3 -opinie
Gość Tuning mechaniczny 31 14 Lip 2007, 17:38
Dietih
Brak nowych postów Nawiercane tarcze hamulcowe MIKODA
markos2101 Mechanika ogólna 33 12 Lip 2010, 18:03
markos2101


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.