Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

1.3 - zerwany pasek alternatora ??
Autor Wiadomość
Mad_MAX 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 06 Lip 2014
Posty: 15
Skąd: Kraków
Wysłany: 6 Lip 2014, 20:05   1.3 - zerwany pasek alternatora ??

Witam wszystkich serdecznie jako nowy na tym forum :)

Chciałem zasięgnąć porady , bo zapewne wy będziecie wiedzieć lepiej ode mnie :)

Otóż jadąc dzisiaj , nagle zaświeciła mi się kontrolka od akumulatora i tak się świeciła aż do domu i zaraz po tym jak się zaświeciła ta kontrolka wzrosła mi temperatura praktycznie pod czerwone pole i zaczęła się woda gotować , na szczęście miałem blisko do domu , to dojechałem i jak otwarłem maskę , to zobaczyłem po lewej stronie taki cienki pasek był zerwany , to chyba od alternatora ??

Czy to ma jakiś związek z zagotowaniem się wody ??

Bardzo proszę o radę co to może być za pasek i gdzie taki kupię :)

Z góry dziękuję :)
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 6 Lip 2014, 21:15   

Ma
W silnikach OHV 1.1 1.3 pompa wody napędzana jest wspólnym paskiem z alternatorem. Jeśli się zerwał, silnik stracił chłodzenie.
 
 
 
brewa7 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 35
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 465
Skąd: ŁDZ
Wysłany: 6 Lip 2014, 21:52   

a pasek powinieneś dostać w pierwszym lepszym sklepie z częściami. Tylko zmierz długość paska i jego szerokość bo te "chinckie" czasem są za szerokie i nie wchodzą na koła pasowe.
_________________
Była: MK3
Jest: P206

 
 
 
Mad_MAX 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 06 Lip 2014
Posty: 15
Skąd: Kraków
Wysłany: 6 Lip 2014, 22:31   

A powiedzcie mi , ciężko ten pasek wymienić we Fieście ?? Standardowo poluzować alternator i tyle , czy coś jeszcze ?

I czy jest szansa dojechać tak ok. 10km , bo tyle mam do kanału :)
 
 
 
Freeman 
Zarząd / Administrator


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 42
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 3513
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 6 Lip 2014, 22:41   

A po co Ci kanał. Spokojnie od góry dasz rade wymienić. Lepiej nie jeździj przy becnych temperaturach bez chłodzenia. Wystarczy poluzować alternator.
_________________
Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem
 
 
 
Mad_MAX 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 06 Lip 2014
Posty: 15
Skąd: Kraków
Wysłany: 6 Lip 2014, 22:53   

OK , wielkie dzięki za odpowiedź :) Jutro go wymienię :)

To teraz mam jeszcze trzy pytania , które mnie nurtują , chyba , że muszę je zadać w innym dziale to prosze o nakierowanie :)

1. Czasami nie zawsze chce mi zakręcić/odpalić , powiedzmy za 3-4 razem nagle zaskakuje i już normalnie odpala, a czasami normalnie odpala.
To może być rozrusznik??

2. Pękła mi linka od strony pasażera od elektrycznej szyby , trzeba cały mechanizm wymienić czy można coś z samą linką pokombinować ? Jeśli tak , to bardzo proszę o nakierowanie :)

3. Od kilku lat nie było nic robione z bębnami z tyłu , nie ma jakichś odgłosów niepokojących czy czegoś podobnego ale w trasie czuć i słychać tył , że nie bardzo chce hamować. Jak się do tego zabrać samemu i na co się nastawić ??

Serdecznie dziękuję za odpowiedzi.
 
 
 
Freeman 
Zarząd / Administrator


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 42
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 3513
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 6 Lip 2014, 23:01   

Mad_MAX napisał/a:
1. Czasami nie zawsze chce mi zakręcić/odpalić , powiedzmy za 3-4 razem nagle zaskakuje i już normalnie odpala, a czasami normalnie odpala.
To może być rozrusznik??
Czy jak przekręcisz stacyjkę to słychać pracę rozrusznika? Czy tylko takie cyknięcie i nie kręci.

Najlepiej poczytaj sobie o tych tematach, które Cię interesują.
_________________
Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem
 
 
 
brewa7 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 35
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 465
Skąd: ŁDZ
Wysłany: 6 Lip 2014, 23:07   

Mad_MAX napisał/a:
3. Od kilku lat nie było nic robione z bębnami z tyłu , nie ma jakichś odgłosów niepokojących czy czegoś podobnego ale w trasie czuć i słychać tył , że nie bardzo chce hamować. Jak się do tego zabrać samemu i na co się nastawić ??

Ściągnij sobie książkę sam naprawiam do MK3. Możesz nawet ode mnie z Chomika, to zobaczysz co i jak i na co się nastawić.
_________________
Była: MK3
Jest: P206

 
 
 
Mad_MAX 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 06 Lip 2014
Posty: 15
Skąd: Kraków
Wysłany: 6 Lip 2014, 23:25   

Freeman napisał/a:
Mad_MAX napisał/a:
1. Czasami nie zawsze chce mi zakręcić/odpalić , powiedzmy za 3-4 razem nagle zaskakuje i już normalnie odpala, a czasami normalnie odpala.
To może być rozrusznik??
Czy jak przekręcisz stacyjkę to słychać pracę rozrusznika? Czy tylko takie cyknięcie i nie kręci.

Najlepiej poczytaj sobie o tych tematach, które Cię interesują.


Żadnego kręcenia nie słychać , słychać tylko takie hmm ciche wycie/szumienie , nie wiem jak to określić , jak by coś tam chciało i robiło ale nie mogło hehehe :)
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 6 Lip 2014, 23:29   

Co prawda temat główny dotyczy mechaniki silnika, ale mamy tu świeżego kolegę, więc można tym razem zbiorczo odpowiedzieć ;) Następnym razem prosimy jednak o użycie "szukajki" (zwłaszcza, że poniższą odpowiedź znalazłbyś po jej użyciu) :)

Cytat:
2. Pękła mi linka od strony pasażera od elektrycznej szyby , trzeba cały mechanizm wymienić czy można coś z samą linką pokombinować ? Jeśli tak , to bardzo proszę o nakierowanie :)

Istnieje mit, że ponoć da się to naprawić, ale w praktyce nie widziałem nikogo, kto by to potwierdził ;)
Szukaj nowego mechanizmu (cały) do mk3, 4 lub 5 (różnią się minimalnie, da się je dopasować). Ważne jest natomiast czy masz do wersji 3-drzwiowej czy 5-drzwiowej. Nie pasują zamiennie - warto o tym pamiętać :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Freeman 
Zarząd / Administrator


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 42
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 3513
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 6 Lip 2014, 23:36   

Mad_MAX napisał/a:
Żadnego kręcenia nie słychać , słychać tylko takie hmm ciche wycie/szumienie , nie wiem jak to określić , jak by coś tam chciało i robiło ale nie mogło hehehe
Więc obstawiam elektromagnes.
_________________
Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 7 Lip 2014, 03:24   

Mad_MAX napisał/a:
Żadnego kręcenia nie słychać , słychać tylko takie hmm ciche wycie/szumienie , nie wiem jak to określić , jak by coś tam chciało i robiło ale nie mogło hehehe

a ja sprzęgło kierunkowe zwane bendiksem o ile słyszysz taki dźwięk jak miksera do ciasta.
Co do podnośnika szyby, to są warsztaty które dorabiają linki i zajmują się naprawą tych podnośników. W Łodzi jest zakład na ul pomorskiej prowadzony przez pana Grzyba http://lodz.cylex.pl/firm...e-10876846.html

pasek alternatora o ile nie masz klimy i wspomagania (pasek klinowy nie wielorowkowy) 10x800
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 7 Lip 2014, 10:01   

diodalodz napisał/a:
Co do podnośnika szyby, to są warsztaty które dorabiają linki i zajmują się naprawą tych podnośników.

(w ramach delikatnego offtopu, na przyszłość) Jak Krzysiek polecasz, to powiedz ile za taką przyjemność trzeba wyłożyć, coby się nie okazało, że to skórka za wyprawkę :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 7 Lip 2014, 16:02   

Dałem telefon, trzeba sobie zadzwonić i zapytać. Jeśli uważasz, że używany podnośnik z allegro, w niewiadomym stanie jest coś warty to sorry.
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 7 Lip 2014, 18:05   

Swoich naprawiać nie potrzebuję - wymieniłem zepsute na używane i działają już parę lat, więc uważam, że demonizujesz używki. Tym bardziej, że mielą się tam linki, a żeby padł komuś silnik, to nigdy nie słyszałem.

A pytałem, bo wyszedłem z założenia, że skoro coś/kogoś polecasz, to pewnie nieraz korzystałeś z usług i wiesz ile to kosztuje. Zamiast napisać, stwierdzasz, że mam sobie zadzwonić. Jak tak ma wyglądać wymiana zdań na forum to sorry :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 7 Lip 2014, 21:34   

Są różne typy napędów z użyciem linek. Czasami są nitowane kołowrotki, czasami trzeba też zmieniać pancerze. Czasami wyłamują się prowadnice, zacierają bloczki. Jak zadzwonisz to Pan ci powie. Jak jesteś bystry i wyślesz mu linkę na wzór to ci zrobi za 20-40 zł. Ja sobie zrobiłem prasę, zgrzewarkę i naprawiam sam.
 
 
 
TSRules 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 1031
Skąd: ZIEMIA
Wysłany: 7 Lip 2014, 22:25   

zasadniczo na szrocie całe drzwi kosztują max 100, więc ile taki mechanizm może kosztować :)
_________________

 
 
Mad_MAX 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 06 Lip 2014
Posty: 15
Skąd: Kraków
Wysłany: 8 Lip 2014, 12:26   

Znalazłem cały mechanizm za 50zł z wysyłką , myślę , ze to w miarę cena :)

Odnośnie paska , to ja mam wspomaganie i u mnie ten pasek jest jakiś taki cieniutki :)

Odnośnie tego wycia przy zapalaniu , to powiedzmy , że to coś jak mikser tylko bardziej cichy i tępy dźwięk :)

[ Dodano: Wto Lip 08, 2014 13:21 ]
Właśnie wyciągnąłem z lekkim trudem ten pasek , bez rozkręcania czegokolwiek , bo pęknięty był , tylko się wkręcił w inną rolkę.

Teraz pytanie odnośnie założenia , bo u mnie to jakoś inaczej wszystko wygląda niż w tematach które znalazłem.

Tam siedzi jeszcze jeden pasek , taki grubszy i ten cienki co pękł był założony pod tym grubszym na jednej z rolek i teraz zapewne muszę ściągnąć ten gruby pasek , założyć ten cienki , potem ten gruby i powinno być ?? Tylko jak się do tego zabrać ?? :)

Tak to wygląda na zdjęciu , zaznaczyłem na żółto jak szedł ten pasek co się zerwał albo tak mi się wydaje :) Bardzo proszę o szybką odpowiedź :)

 
 
 
brewa7 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 35
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 465
Skąd: ŁDZ
Wysłany: 8 Lip 2014, 14:25   

Przychyl się gdzie są śruby napinacza tego szerszego paska. Poluzuj rolkę i zdejmij pasek.
Potem poluzuj alternator, załóż nowy ten cienki pasek tak jak narysowałeś to na fotce, napnij pas i przykręć alter.
Potem załóż drugi pasek tak jak był i napnij go rolką i skręć. Ot cała filiozofia.
_________________
Była: MK3
Jest: P206

 
 
 
Mad_MAX 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CLX
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 06 Lip 2014
Posty: 15
Skąd: Kraków
Wysłany: 8 Lip 2014, 14:31   

brewa7 napisał/a:
Przychyl się gdzie są śruby napinacza tego szerszego paska. Poluzuj rolkę i zdejmij pasek.


A mógłbyś pokazać na moim zdjęciu, którą tą rolkę mam popuścić ??
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Pasek Alternatora
Nyku Mechanika silnika 1 5 Wrz 2011, 09:33
DziDzia
Brak nowych postów Pasek alternatora (klinowy) 1,8 DI - Schemat PILNE
MK5
barti101 Silniki diesla 6 29 Gru 2007, 14:51
Gość
Brak nowych postów [MK4] Zerwany łańcuch rozrządu
She-Fu Mechanika 29 13 Sie 2007, 03:19
Gość
Brak nowych postów Osłona alternatora???
Gość Mechanika 6 22 Mar 2008, 12:40
maczeta10
Brak nowych postów wymiana alternatora
wymiana alternatora we fieście 1.3i 93' 55a na 70a z 1.6D 89'
Kam'ol Elektryka 7 8 Gru 2005, 23:24
diodalodz


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.