Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Benzyniak odpalanie z dodatkiem gazu (Czasami)
Autor Wiadomość
neo100909 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 31
Dołączył: 05 Lip 2014
Posty: 5
Skąd: Ze Śląska :P
Wysłany: 5 Lip 2014, 13:47   Benzyniak odpalanie z dodatkiem gazu (Czasami)

Witam jestem nowy i nie dawno nabyłem fiestke więc jestem trochę zielony w tych sprawach :D a więc na starcie powiem że silnik jest po kapitalnym remoncie na razie mam nabite 330 km a muszę mieć 1000 km bo silnik jest na dotarciu a więc przejdźmy do sedna a więc mianowicie mam takie pytanie dlaczego kiedy zgaśnie mi samochód (np przypadkowo zdarzy się sytuacja że sprzęgło przez przypadek puszczę) to samochód odpala dopiero kiedy dodaje trochę gazu ? bez tego słychać tylko rozruch ale nie chwyta :D jeśli wiecie co mam na myśli
 
 
 
brewa7 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 35
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 465
Skąd: ŁDZ
Wysłany: 5 Lip 2014, 14:16   

Masz autko z 95? To pewnie masz monowtrysk w nim. Może jakiś problem z krokowym. Spróbuj odczytać błędy kompa.

Tutaj masz poradnik jak to zrobić: http://fiesta.abla.piwko.pl/por_tester/
_________________
Była: MK3
Jest: P206

 
 
 
neo100909 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 31
Dołączył: 05 Lip 2014
Posty: 5
Skąd: Ze Śląska :P
Wysłany: 5 Lip 2014, 16:12   

Tak z 95 roku :) Wiesz to nie jest nic takiego wielkiego po prostu jestem ciekaw bo np kiedy odpalam auto normalnie to zapala za pierwszym razem bez żadnego ale tylko że sprawa ma się inaczej gdy np auto mi zgaśnie bo puszczę choćby przypadkowo sprzęgło to wtedy nie odpala mi normalnie tylko muszę dodawać jeszcze pedał gazu wtedy odpali też bez problemu aa no i mam jeszcze jedno pytanie czy niebieski dym z rury wydechowej może być spowodowany niedawno zrobionym kapitalnym remontem silnika ?
 
 
 
brewa7 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 35
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 465
Skąd: ŁDZ
Wysłany: 5 Lip 2014, 19:37   

Niebieski dym z rury raczej świadczy o spalaniu oleju. Po remoncie nie powinno go być. A co było robione w ramach remontu?
_________________
Była: MK3
Jest: P206

 
 
 
neo100909 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 31
Dołączył: 05 Lip 2014
Posty: 5
Skąd: Ze Śląska :P
Wysłany: 5 Lip 2014, 21:03   

No właśnie dużo rzeczy jakoś tak super się na tym nie znam więc nie śmiejcie się jak palnę jakąś głupotę no ale przejdźmy do sendna a mianowicie uszczelka pod głowicą była wymieniana,pod korkiem głowicy było dużo tej takiej maści to tego też mechanik się pozbył,Szlif,pierścienie,tłoki właściwie wszystko dolewał mi też olej silnikowy :) No tak wiesz koledzy też mi mówią że ten dym świadczy o spalaniu oleju i on jest tylko na początku kiedy odpalam auto a później już go nie ma tylko że ten niebieski dym już trochę czasu się utrzymuje gdzieś około 2 tygodnie :)
 
 
 
brewa7 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 35
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 465
Skąd: ŁDZ
Wysłany: 5 Lip 2014, 23:30   

Czyli rozumiem, że robione było honowanie gładzi cylindrów do tego dane nowe nadwymiarowe pierścienie i tłoki.
Maź pod uszczelką znaczyła wypalenie uszczelki i dostawanie się płynu chłodzącego do oleju. Rozumiem że to teraz było robione w czerwcu/lipcu. Bo zimą to troszkę tam może być, ale latem nie powinno.
A czy wymieniane były uszczelniacze zaworowe w głowicy? Bo to po nich może spływać olej i dostawać się do komory spalania. Wtedy niebieski dym będzie na początku, a potem pochodzi to ilość oleju jaka się przedostaje jest mała i nie widać dymu, aż tak.
_________________
Była: MK3
Jest: P206

 
 
 
neo100909 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 31
Dołączył: 05 Lip 2014
Posty: 5
Skąd: Ze Śląska :P
Wysłany: 6 Lip 2014, 09:56   

Tak uszczelniacze zaworowe też były wymieniane :) teraz po tym kapitalnym remoncie muszę mieć ten 1000km przejechany żeby mechanik mi wszystko porządnie dokręcił i żeby auto miało kopa jak na razie nie przekraczam więcej niż 80km/h żeby nie zajechać silnika bo jest na dotarciu Mhm a więc po jakimś czasie już ten niebieski dym zniknie całkowicie tak ?
 
 
 
brewa7 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 35
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 465
Skąd: ŁDZ
Wysłany: 6 Lip 2014, 14:29   

Wiesz co... Zobacz po dotarciu czy dalej będzie dymił. Jeśli tak to zaprowadź spowrotem do tego pana i powiedz mu że spierdzielił robote i ma ci zrobić w ramach gwarancji. A powiedz zawory były wymienione i prowadnice zaworów?Bo jak po postoju masz dym to znaczy że po zaworach spływa olej i dostaje się do cylindra dlatego o to wszystko pytam. Sprawdź jeszcze ile ubywa tego oleju.
_________________
Była: MK3
Jest: P206

 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn

Wysłany: 6 Lip 2014, 14:32   

nie znam sie ale sie wypowiem:
a to nei jest tak, że padnięte uszczelniacze zaworowe dymią tylko po odpaleniu? Bo przez okres, gdy silnik nie pracuje, olej splywa nimi do komoroy spalania

a jak dymi gdy auto chodzi, to wina pierścieni, bo puszczają olej z dołu silnika do komory spalania?

W to drugie jestem w stanie uwierzyć, jeżeli ma nowe pierścienie i one docierają się do kształtu gładzi cylindra.


neo100909, zwróć uwagę na temperature silnika podczas startu. Czy np wciśnięcie gazu nie jest potrzebne jedynie na ciepłym, gorącym bądź zimnym silniku
 
 
brewa7 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 35
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 465
Skąd: ŁDZ
Wysłany: 6 Lip 2014, 17:34   

vegetagt napisał/a:
a to nei jest tak, że padnięte uszczelniacze zaworowe dymią tylko po odpaleniu?


No właśnie też się dziwię, że po odpaleniu dymi, a kolega mówi że wymieniał uszczelniacze.
A jakby to były właśnie docierające się pierścionki to cały czas by dymił do momentu dotarcia.
Chyba że uszczelka pod głowicą jest dupnięta, ale to by też raczej dymił cały czas.
_________________
Była: MK3
Jest: P206

 
 
 
neo100909 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 31
Dołączył: 05 Lip 2014
Posty: 5
Skąd: Ze Śląska :P
Wysłany: 7 Lip 2014, 08:58   

O tej prowadnicy zaworów to nie wiem :) Ale jeśli robił kapitalny remont to musiał chyba wszystko zrobić w tym silniku i powiem że zapłaciłem bardzo dużo za robotę i części także niech nawet nie próbuje ten gość numerów bo jeśli po dotarciu będzie dalej dymił przy starcie na zimno (bo jak silnik jest rozgrzany to tego dymu nie ma z tego co zauważyłem) to tak jak mówisz niech znowu to zrobi w ramach gwarancji bo nie ma co ukrywać że ten gość to cwaniak jakich mało ale auto jeździ bez problemu także jest na razie dobrze Hm wiesz co ? Dobrze sprawdzę dzisiaj ile mi ubyło i dam wam znać
 
 
 
brewa7 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 35
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 465
Skąd: ŁDZ
Wysłany: 7 Lip 2014, 11:42   

Prowadnic i zaworów tak bezpośrednio nie widać więc takie rzeczy wysyła się do zaufanego fachowca bo "cwaniazek" to weźmie kasę za usługe, wymieni tylko uszczelki i powie że uszczelnienia wszystkie były wymieniane i o co masz pretensje. A uszczelki nie załatwią wszystkiego jak inne rzeczy są uwalone.
_________________
Była: MK3
Jest: P206

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Ku przestrodze, czyli zdejmij nogę z gazu
Tutaj zamieszczamy linki i zdjecia dla piratow drogowych
Mafios Linkownia 583 30 Paź 2015, 14:54
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Brak nowych postów [MK6] Czasami przerywa przy dodawaniu gazu - 1.4 80 KM
Wisni@ Elektryka 20 16 Paź 2012, 21:58
Wisni@
Brak nowych postów [MK4] 1.8D - odpalanie z wciśniętym pedałem gazu ??
czy potrzebne, kiedy, pomocne ??
ramses123 Silniki diesla 10 9 Mar 2010, 21:22
komo
Brak nowych postów Z tlumika czasami strzeli
gorek Mechanika 3 3 Cze 2008, 21:10
luki


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.