Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

Przesunięty przez: trzeci
22 Paź 2014, 21:02
[MK7] Ecoboost 1.0 fabryczne 140KM oraz 180KM
Autor Wiadomość
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 3554
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 5 Lip 2014, 03:14   

brewa7 napisał/a:
vegetagt napisał/a:
hint: strefy zgniotu, przeciążenia. Polecam

Nie wmówisz mi, że 25-letni AX pod względem stref zgniotu jest lepszy niż 6-letnia micra.


No bo nie jest. Micra składa się cała, żeby wątroba kierowcy nie wyleciała przez przednią szybe.

Z takim podejsciem to kup wartburga - zapewniam cie, że przy kolizji maks pas przedni z reflektorami będziesz musiał wymienić. O ile wyjdziesz cało.

brewa7 napisał/a:
vegetagt napisał/a:
dyskusja troche z dupy, bo skoro oszczędzanie na lpg jest be, to czemu diesel jest cacy?

Diesel jest jak to powiedziałeś "cacy" bo diesle były tworzone z założenia do ciężkich robót i dużych przebiegów, czyli wolniej się zużywały, ale obecnie one też się sypią chociażby przez 2-masy, DPF, itp.


Wg mojej subiektywnej opinii wydaje mi się, że dyskusja była o tym, ze wyżyłowany silnik benzynowy umrze z racji.. wyżyłowania, czyli wywali korby/tłoki/cokolwiek na ziemie ;) . A sypanie się dwumasy i dpfów to są raczej awarie osprzętu, czyli w przypadku ecoboosta odpowiednikiem byłaby np awaria turbiny.

brewa7 napisał/a:
vegetagt napisał/a:
Opinia o gazie jest taka a nei inna, przez instalacje 1 i 2 generacji. Sekwencja w niczym nie ustępuje klasycznemu benzyniakowi. A najlepszym dowodem powinnien być seryjny montaż lpg do aut


Wiesz co mnie nie interesuje czy masz 1,2, czy 100 generację gazu. Poprostu silnik benzynowy jest na benzynę, a nie na gaz.
seryjny gaz w samochodzie wyjeżdżającym z salonu to chyba tylko w PL coś takiego wymyślają, bo u nas jest największy odsetek samochodów na gaz w europie o ile nie na świecie.



Coś gdzieś czytałem, że w jakichs niemczech bądź holandii jest podobnie. Jak znajde źródło to walne posta.
Nie do końca rozumiem, skąd ta niechęc do gazu. Skoro zamiast codziennie jezdzic do pracy fiestą 1.6 palącą 10l/100km, można w tej samej cenie przebywać tą droge 3 litrowym lexusem, palącym 20l lpg/100km. Wg mnie lpg w polskich warunkach jest ekonomicznie uzasadnione. Z drugiej strony, jakby benzyna kosztowała 1zł, a lpg 60gr, to pewnie nikt by gazu nie uzywal :P Chyba, że do przedłużenia zasięgu na jednym tankowaniu :D
 
 
FFDriver 


Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 21 Cze 2013
Posty: 618
Skąd: stąd
Wysłany: 5 Lip 2014, 12:35   

:)
To ciekawe jest, że jak ktoś pyta jak coś zrobić/naprawić czy zadaje inne konkretne pytanie to nie ma chętnych żeby mu pomóc. Ale wątek czysto informacyjny o zwiększeniu mocy ecobosta rozrósł się przez dobę do 4 stron i zmienił w dyskusję, która z gruntu jest bez sensu.
Jedni są zwolennikami nowych aut, gadżetów i nowych technologii inni używanych aut i sprawdzonych rozwiązań i to się nie zmieni. Znam wiele osób, które stać na drogie nowe fury ale uważają, że to największa głupota kupić nowe auto i nigdy tego nie robią.
Dyskutujecie i poruszacie kupę kwestii mając średnie o nich pojęcie. Jak każdy Polak znacie się na wszystkim choć w rzeczywistości często macie gówniane pojęcie o temacie na który dyskutujecie. Nie potraficie ze zrozumieniem czytać tego co poprzednik napisał. Liczy się tylko "moje" zdanie na dany temat. Niektórzy już z góry ocenili jakość i żywotność ecoboosta. To ja się pytam kto z Was jest z wykształcenia inżynierem mechanikiem, praktykuje w tej dziedzinie i ma jakieś sukcesy na tym polu jak np. zaprojektowanie własnego silnika ?? A może ktoś z Was ma doktorat w dziedzinie mechaniki ?? ozor

Jeden mądry człowiek przeprowadził eksperyment (nie mogę sobie przypomnieć jego nazwiska). Było zadanie/zagadka i dwa możliwe rozwiązania. Oba poprawne. Jednak część społeczeństwa wybiera rozwiązanie A, a druga część rozwiązanie B. Jedni i drudzy uważają, że Ci drudzy się mylą i nie widzą oczywistości i właściwości ich wyboru.
Tak jesteśmy skonstruowani, inaczej było by nudno.
_________________
--<< Moja Fiesta - kliknij tutaj >>--
 
 
brewa7 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Aleksander
Wiek: 29
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 465
Skąd: EL867FE
Wysłany: 5 Lip 2014, 14:21   

Wracając do sedna tematu czytaliście o tym?
Info z kwietnia 2014... Trochę stare, ale myślę że jeszcze się mieści w ramach tematu Ford EcoBoost
"Silnik 1.5 EcoBoost Forda będzie miał cztery cylindry, a nie trzy, jak wcześniej spekulowano. To stawia jego sens pod znakiem zapytania

Ford ma w ofercie dwa małe silniki EcoBoost: R3 1.0 (100, 120 i 125 KM) i R4 1.6 (150, 160 i 182 KM). Informacja o zastosowaniu w nowym Mondeo (w Europie od 2014 roku) silnika 1.5 EcoBoost zdziwiła świat motoryzacji i zrodziła szereg spekulacji. Większość mediów twierdziła, że ta jednostka będzie mieć trzy cylindry. Byłoby to zabieg sensowny z punktu widzenia optymalizacji procesów spalania, dla których pojemność jednego cylindra powinna wynosić 500 cm3.

Na szczęście Ford wydał oficjalne oświadczenie, rozwiewając wszelkie wątpliwości. Nowy silnik 1.5 EcoBoost będzie konstrukcją czterocylindrową. Generowana moc to ok. 180 KM, mocno zbliżona do najmocniejszej specyfikacji 1.6 EcoBoost. Na czym będą polegać różnice? Ford twierdzi, że w nowej jednostce zastosowano wszystkie dostępne w koncernie technologie pozwalające obniżyć zużycie paliwa. Tak więc silnik jest wyposażony w turbosprężarkę, bezpośredni wtryska paliwa, zmienne fazy rozrządu, czy zintegrowany kolektor wydechowy, zastosowany wcześniej w jednostce 1.0 EcoBoost. Ale to nie koniec. Nowy silnik został także wyposażony w sprzęgło pompy wody. Po uruchomieniu na zimno pompa wody jest rozłączona, dzięki czemu silnik szybciej osiąga właściwą temperaturę pracy. To oczywiście przekłada się na niższe spalanie."
_________________
Była: MK3
Jest: P206

Ostatnio zmieniony przez brewa7 5 Lip 2014, 14:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
DemptD 
Moderator


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Jacek
Wiek: 28
Dołączył: 11 Lis 2007
Posty: 2231
Skąd: Piekary Śląskie
Wysłany: 5 Lip 2014, 14:39   

brewa7, ale jak już jedziesz żywcem z jakiejś strony to machnij to w cytat albo podaj źródło. No i to co cytujesz jest z kwietnia więc trochę czasu już minęło od ukazania się tej informacji
_________________
...you're right your car is better, but it doesn't have a soul...
Czerwono-czarna®
 
 
 
brewa7 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Aleksander
Wiek: 29
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 465
Skąd: EL867FE
Wysłany: 5 Lip 2014, 14:51   

Przepraszam DemptD, już poprawiłem post
_________________
Była: MK3
Jest: P206

 
 
 
LefQ 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 90
Skąd: Śląsk
Wysłany: 5 Lip 2014, 15:41   

Chyba szybciej wymienię swoją Fiestę :-P Ładnie wygląda ta Black Edition...
 
 
TSRules 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 1031
Skąd: ZIEMIA
Wysłany: 5 Lip 2014, 17:43   

FFDriver napisał/a:
Dyskutujecie i poruszacie kupę kwestii mając średnie o nich pojęcie. Jak każdy Polak znacie się na wszystkim choć w rzeczywistości często macie gówniane pojęcie o temacie na który dyskutujecie


no tak, zapomniałem, że ty pomogłeś tylu osobom na forum i napisałeś kilkadziesiąt poradników ... podejrzewam że jedyna twoja styczność z mechaniką to podpisywanie rachunku w ASO, większość tu posiadających starsze auta mogłoby ciebie sporo o mechanice nauczyć i bynajmniej nie o obszywaniu kierownicy tu piszę <8>
_________________

Ostatnio zmieniony przez Parzych 5 Lip 2014, 21:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mayak 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 14 Paź 2013
Posty: 53
Skąd: W-wa
Wysłany: 22 Paź 2014, 15:07   

jako że oryginalnie ten wątek jest o zwiększeniu mocy silnika 1.0EB, to chciałbym napomknąć, że w Focusach mk3 jest już możliwy upgrade mocy 1.0EB 100 do fabrycznej wersji 125
Tu jest wątek o tym (nie sugerować się tytułem bo dyskusja 'zeszła na psy'):
http://forum.fordclubpols...ad.php?t=210722
wrażenia właściciela tego Focusa są tu:
http://forum.fordclubpols...20&postcount=13

Biorąc pod uwagę że 1.0EB 100 i 125 w Fieście i w Focusie3 są takie same, upgrade Fiesty 1.0EB 100 do fabrycznej wersji 1.0EB 125 też jest możliwy.

Pozdrawiam,
Marcin

ps.
Fajnie byłoby nie zaczynać teraz dyskusji nt. różnic trwałości wersji 100 i 125 versus 1.0eb po chipie

ps.
z tego co wiem, to można też upgrade'ować Fiestę 1.25 60 do fabrycznej wersji 1.25 80KM oraz 1.6 120KM (od rocznika 2011) do wersji 1.6 134KM (starsze roczniki z 1.6 120KM pozostają otwartą kwestią)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Informacje o zlocie oraz lista zapisów
trzeci VI Jesienny Zlot & III Eliminacja Youngtimerparty / 1-2.09.2012 / Tor Poznań 98 31 Sie 2012, 08:42
trzeci
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK7] Fiesta MK7
Fordy Fiesta VII generacji (2009-....)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:28
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK7] Wersje wyposażenia - mini FAQ
Mini FAQ o tym jak rozpoznać wersję wyposażenia MK7
FFDriver Przed zakupem 0 26 Maj 2014, 09:07
FFDriver
Brak nowych postów Przyklejony: [MK7] FAQ - Przycisk otwierania klapy - NAPRAWA
Instrukcja demontażu tapicerki klapy oraz naprawy mikrowłącznika - przycisku otwierania klapy w mk7
Kam1l Elektryka ogólna 19 6 Kwi 2018, 05:34
Mariusz G
Brak nowych postów [MK7] Mk7, 1.25 82KM spalanie? a może ecoboost?
Uprzejmie proszę o porady
Paweł79 Przed zakupem 4 14 Wrz 2017, 20:08
pmz


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.