Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] SWap...tylko na co ? RS2300 czy 2.5 V6?
Autor Wiadomość
Bongo 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.1/55KM
Imię: Mateusz
Wiek: 37
Dołączył: 18 Maj 2005
Posty: 467
Skąd: Lubin
Wysłany: 5 Cze 2014, 21:05   [MK3] SWap...tylko na co ? RS2300 czy 2.5 V6?

Ano mam dylemat, jest nowa buda nowy plan...swap tylko na co...żeby to to jechało i porządnie. przy którym motorze wiecej roboty ? Pewnie przy v6, tylko że czy on ma te seryjne 170 ps czy moze zrobic wydumke rs2300 ?? Napewno mniej roboty z układem napędowym itd...
_________________
Silnik 1.1 gaźnik 35kkm przebiegu - 200 pln
FULL CZESCI MK3
Jest: Fiesta mk3 1.1 CTX
Fiesta mk3 2.0 Zetec +
C-Max mk1 2.0 TDCI +
Profil Facebook
 
 
 
Mafios 
Junior Admin




Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Patryk
Wiek: 41
Dołączył: 28 Cze 2004
Posty: 2809
Skąd: Łódź
Wysłany: 6 Cze 2014, 07:30   

jak zrowa buda to nie v6 bo bez ciecia jej ci nie wejdzie
_________________
RS TURBO
Profil Facebook
 
 
 
Daras84 
King of Bednary 2011





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005
Posty: 2563
Skąd: Gliwice
Wysłany: 6 Cze 2014, 08:20   

Mafios napisał/a:
jak zrowa buda to nie v6 bo bez ciecia jej ci nie wejdzie


wejdzie i bez cięcia,

jeśli chcesz 2,5 v6 170 hp, to lepiej zrobić rs2300 bedzie szybsze, i mniej roboty
_________________
AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991
 
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 6 Cze 2014, 20:51   

Jak chcesz oryginalnie i szybko to k20a2 :ok:
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
Daras84 
King of Bednary 2011





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005
Posty: 2563
Skąd: Gliwice
Wysłany: 7 Cze 2014, 08:46   

luk-90 napisał/a:
Jak chcesz oryginalnie i szybko to k20a2 :ok:


i drogo :)
_________________
AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991
 
 
 
FiFa 
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kamil
Wiek: 35
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 1118
Skąd: Panki/Cze-wa
Wysłany: 7 Cze 2014, 09:03   

Bongo a dlaczego nie chcesz st200?? a w sumie czym sie dokładnie rozni ten 2.5 v6 170 PS a 200??
_________________
Tuning to choroba, szukam lekarza...
Fiesta 1.1 -> Futura 1.6 16v ->Futura 1.8 16v (130KM) -> Futura RS 2.0 16v (N7a-150KM) ->Futura RS 2.3 16v (165KM) ->aktualnie RSTurbo 2.0 16v prace trwają...
 
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 7 Cze 2014, 10:33   

A kto powiedzial ze tuning jest tani? :) )
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
Pablosss 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Paweł
Wiek: 30
Dołączył: 29 Mar 2013
Posty: 120
Skąd: Lubin
Wysłany: 7 Cze 2014, 10:36   

oo widze ciekawe wozidło może sie niedługo pojawić mieście gdzie mieszkam.
Bongo, bede szukal wydechu uchem na miescie ;)
_________________
*** Cokie - Futura 1.6 16V ***
Profil Facebook
 
 
Daras84 
King of Bednary 2011





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005
Posty: 2563
Skąd: Gliwice
Wysłany: 7 Cze 2014, 13:22   

FiFa napisał/a:
Bongo a dlaczego nie chcesz st200?? a w sumie czym sie dokładnie rozni ten 2.5 v6 170 PS a 200??


bo st200 co najmniej 2x droższe od 170

a rózni się min. sterownikiem, przepustnicą, całym kolektorem ssacym, puszka filtra powietrza

[ Dodano: Sob Cze 07, 2014 13:23 ]
jak bym teraz miał coś składac to tylko saabowski motor 2.0T
_________________
AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991
 
 
 
Bongo 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.1/55KM
Imię: Mateusz
Wiek: 37
Dołączył: 18 Maj 2005
Posty: 467
Skąd: Lubin
Wysłany: 7 Cze 2014, 17:59   

Pablossss ja mam juz jedną fieste 2.0 moze kiedyś ją widziałeś czerwona zglebiona z ciemna szyba, ale mniejsza z tym, wracajac do tematu niechce ciac budy...wole wyciagnac wszystko zeby zmiescic np 2.5 v6 , mi nie zalezy na czasie moge grzebac przy niej i rok, moze byc i 2.0 turbo od saaba choc nie ukrywam ze 2.5 v6 w fiescie do mnie przemawia choć juz nie jest rozwojowe tak jak jakies turbo , druga sprawa ze st200 niema 200 koni, wykresy z hamowni mówia co innego , albo te motory to padaczki albo konstrukcyjnie na wstepie nie było 200 km , podejżewam ze rs2300 pojedzie lepiej niz 2.5 170 ps ...daras prawda ??
_________________
Silnik 1.1 gaźnik 35kkm przebiegu - 200 pln
FULL CZESCI MK3
Jest: Fiesta mk3 1.1 CTX
Fiesta mk3 2.0 Zetec +
C-Max mk1 2.0 TDCI +
Profil Facebook
 
 
 
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 802
Skąd: Złotów
Wysłany: 7 Cze 2014, 19:55   

Zamiast pchać się w rzeźbę i ciężkie V6 włóż Zeteca 2.0 i idź w ostre wałki plus ITB lub uturbiaj. Kute graty, wałki itd wszystko do tego silnika kupisz. Oczywiście są to koszta ale swap na 2.0 jest tani, V6 już nie.
To są lekkie silniki, taka V6 czy nawet kloc z Saaba waży znacznie więcej i to wpływa na prowadzenie.
_________________
Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl
 
 
Daras84 
King of Bednary 2011





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005
Posty: 2563
Skąd: Gliwice
Wysłany: 8 Cze 2014, 09:53   

2.5 170 tez nigdy nie miało nawet serii, rs2300 jest szybsze, tylko ze minusem rs23 bedzie ciagle padajaca skrzynia
_________________
AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991
 
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 8 Cze 2014, 11:28   

jest jeszcze v6 od mazdy kl-de/ kl-ze który był montowany w probe, ale nie wiem jak wygląda sprawa skrzyni, za to jest chyba sporo lżejszy niż fordowskie, z tego co znalazłem to waży ok 110kg
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
Bongo 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.1/55KM
Imię: Mateusz
Wiek: 37
Dołączył: 18 Maj 2005
Posty: 467
Skąd: Lubin
Wysłany: 9 Cze 2014, 22:25   

bobson mam 2.0 zeteca tylko ze silvertopa a do niego chyba juz jest niecomniej gratów ?
_________________
Silnik 1.1 gaźnik 35kkm przebiegu - 200 pln
FULL CZESCI MK3
Jest: Fiesta mk3 1.1 CTX
Fiesta mk3 2.0 Zetec +
C-Max mk1 2.0 TDCI +
Profil Facebook
 
 
 
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 802
Skąd: Złotów
Wysłany: 9 Cze 2014, 23:28   

Gratów do silvera i blacktopa jest od groma, nie licz jednak że kupisz za 500zł pół silnika w PL. Za granicą jest dosłownie wszystko, kwestia kasy (nie takiej dużej tak naprawdę).

Przykładowo seryjny słupek 2.0, obróbka głowicy, ostre drogowe wałki, ITB, porządny kolektor wydechowy i reszta wydechu, na koniec oczywiście strojenie i masz okolice 200PS/230Nm.

Chcesz turbo? kucizna kosztuje 4-5k (tłoki i korby) w to możesz dmuchać nawet i 1,5 bara i na takim zestawie masz ~350PS/450NM. Takie auta z takimi silnikami jeżdzą w PL już długi czas i to śmiga. Kwestia zrobić z głową i odrobiną $.
_________________
Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl
 
 
bzyq90 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Futura
Silnik: 1.1/55KM
Wiek: 33
Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 145
Skąd: Zabrze
Wysłany: 12 Cze 2014, 10:37   

A silnik z saaba kupisz taniej, seryjnie wytrzymuje 500-600km, na seryjnej turbinie do 250km dobijesz tanim kosztem. Silnik przygotowany pod turbo.

Pozniej oczywiscie musisz doliczyc koszt polosi 250zl/szt i innych pie*dol.
Wkladaj rs2300 tak jak darek Ci gada i go dlubaj, wydus maksymalnie co sie da z wolnossaka, jak bedzie brakowac mocy wtedy idz w turbo.
 
 
wolverinexxx 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 31
Dołączył: 21 Wrz 2012
Posty: 49
Skąd: Paczków
Wysłany: 14 Cze 2014, 13:03   

ja mam rs2300 ii i i jeszcze go nie przetestowałem bo muszę go dotrzeć. :twisted: Mam blok od galaxy 2.3 z tłokami wałem a reszta miska pompa oleju smok głowica + osprzęt od rs2000. Silnik jest doprężony, także remont jest konieczny(panewki, pierścienie, no i głowica szczelna). Można to złożyć na zwykłej głowicy od galaxy, ale według mnie doprężony lepszy mniej pali i lepiej jedzie. Powiem tak rzeźby też przy tym jest, bo: trzeba pas przedni naciąć sklepać zęby alternator wszedł, trzeba pospawać mocowanie na łapę silnika przy kielichu, jak masz spawarkę to działaj. U mnie na ciepłym silniku jak próbuje odpalić czuć wysoką kompresję bo rozrusznik ledwo kręci ale obrót wystarczy i pali. Moment obrotowy od samego dołu, ogólnie nie żałuje kasy wydanej na ten swap.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: Strony i linki o Fiestach i nie tylko
Nikuś Linkownia 23 22 Gru 2017, 09:59
autovairas
Brak nowych postów Przyklejony: Jak rozpoznać czy skrzynia ma LSD
stafcio Tuning mechaniczny 7 29 Sty 2016, 22:47
vegetagt
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 10:46
ttomek71
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.