Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Docieranie silnika ?
Autor Wiadomość
zabka35i 


Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Family
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Damian
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 558
Skąd: Myślenice
Wysłany: 4 Cze 2014, 18:55   Docieranie silnika ?

Wymieniłem w samochodzie:
- pierścienie
- panewki
- uszczelniacze zaworowe

Oczywiście głowica planowana, gniazda zaworów szlifowanie i gładzie cylindrów.
I teraz pytanie jak to jest z docieraniem po takim "remoncie" ?
Co z olejem? Mechanik radzi mi półsyntetyk ( do czasu remontu był syntetyk ).
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 4 Cze 2014, 19:05   

docieranie 1000 km, obojetnie jaki olej,po dotarciu olej docelowy, np. syntetyk.
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 4 Cze 2014, 22:11   

Dorzucę swoje 3 grosze - w swoim kle-kle miałem po robocie całej głowicy (tłoków przy przebiegu 200k nie było potrzeby dotykać) jakieś 100km względnie lekkiej jazdy, potem zero litości. Jeździ jak złoto, grama oleju nie bierze (wtedy 5W40, teraz 5W30).
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
DemptD 
Moderator


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Jacek
Wiek: 34
Dołączył: 11 Lis 2007
Posty: 2231
Skąd: Piekary Śląskie
Wysłany: 5 Cze 2014, 18:36   

Pufcio napisał/a:
jakieś 100km względnie lekkiej jazdy


w to Ci nie uwierze gy

hubi też robił podobny remont i też się turlał coś koło 1kkm spokojnie
_________________
...you're right your car is better, but it doesn't have a soul...
Czerwono-czarna®
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 5 Cze 2014, 18:55   

DemptD napisał/a:
w to Ci nie uwierze gy

Katowice i z powrotem, a potem A1 +/- do granicy z Czechami :P Więcej nie :D
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 5 Cze 2014, 22:05   

był tu gdzieś temat o docieraniu na ostro, heheh ;)
 
 
zabka35i 


Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Family
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Damian
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 558
Skąd: Myślenice
Wysłany: 6 Paź 2014, 18:24   

Trochę to odświeżę. Zrobiłem 1000 km na 10w40 i teraz zastanawiam się czy zalać go takim samym czy wrócić do 5w30. Co sądzicie ?
 
 
 
Badi 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 15 Sie 2012
Posty: 80
Skąd: Gniezno
Wysłany: 6 Paź 2014, 18:45   

Zasadniczo nie powinno sie zmieniac oleju na rzadszy, ale jesli zrobiles tylko 1000 na polsyntetyku to dobrze by bylo zalac syntetyka szczegolnie teraz, gdzie za chwile zima (syntetyk ma najnizsza temperature plyniecia). O mineralnym nawet nie wspomne, bo juz teraz z rana wyraznie slysze ze pomalu zaczynaja sie problemy z plynnoscia.
_________________
1. Fiesta MK3,5 1.3i '94
2. Fiesta MK4 1.3i '98
3. Focus MK1 Ghia 1.8 16V '99
 
 
Marcin 

Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39
Dołączył: 10 Kwi 2006
Posty: 3094
Skąd: Krosno Odrz.
Wysłany: 6 Paź 2014, 20:03   

ja bym zalał syntetykiem jak fabryka zaleca, tym bardziej, że przed remontem taki lałeś
_________________
Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4
 
 
 
modell1 
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 47
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1868
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 6 Paź 2014, 20:06   

To ja się wtrącę mam 10w40 od kupna czy mogę zmienić na 5w40 czy raczej nie tak jak kolega pisał :|
_________________

 
 
 
Badi 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 15 Sie 2012
Posty: 80
Skąd: Gniezno
Wysłany: 6 Paź 2014, 20:40   

Jezeli dluzszy czas jezdzi na 10w40 to nie ryzykowalbym zalewania syntetyka, ma lepsze wlasciwosci myjace od polsyntetyka, wiec grozi to wyplukaniem silnika.
_________________
1. Fiesta MK3,5 1.3i '94
2. Fiesta MK4 1.3i '98
3. Focus MK1 Ghia 1.8 16V '99
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 6 Paź 2014, 20:56   

Badi napisał/a:
Jezeli dluzszy czas jezdzi na 10w40 to nie ryzykowalbym zalewania syntetyka, ma lepsze wlasciwosci myjace od polsyntetyka, wiec grozi to wyplukaniem silnika.


Legendy wiecznie żywe, jak Lenin.
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
Badi 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 15 Sie 2012
Posty: 80
Skąd: Gniezno
Wysłany: 6 Paź 2014, 21:08   

Mhm, VW 1.2, przebieg podobno 160k km, zalany polsyntetyk, wszedzie kupa nagaru (pokrywa zaworow, rozrzadu), syntetyk calkiem znosnie myl to wszystko, wiec wole nie myslec jak wygladalby filtr oleju po paru tysiacach km. na syntetyku. Oczywiscie biore pod uwage ze nie kazdy silnik wyglada jakby mu szufelke pylu weglowego dosypano do oliwy.
_________________
1. Fiesta MK3,5 1.3i '94
2. Fiesta MK4 1.3i '98
3. Focus MK1 Ghia 1.8 16V '99
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 6 Paź 2014, 21:24   

Badi, proszę Cię. Olej sam w sobie nie ma właściwości płuczących i rozpuszczających osady i nagary a jedynie właściwości smarne.
Poczytaj o parametrze TBN - który jest miarą zawartości dodatków dyspergująco-myjących. Są minerały które mają ten parametr wyższy od niejednego syntetyka.
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
modell1 
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i16V/100KM
Imię: Marcin
Wiek: 47
Dołączył: 21 Paź 2005
Posty: 1868
Skąd: Wągrowiec
Wysłany: 6 Paź 2014, 21:35   

To beż żadnej obawy mogę przejść na syntetyk :)
_________________

 
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 6 Paź 2014, 21:37   

modell1, moim zdaniem tak.
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
Badi 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 15 Sie 2012
Posty: 80
Skąd: Gniezno
Wysłany: 6 Paź 2014, 21:49   

Jednak w praktyce zawsze mlodzi zmywaja nagary zlewkami oleju bo tego zostaje masa w warsztacie, no chyba ze sa bardzo zdolni (watpliwe skoro jeden nie odroznia kobylki od wozka narzedziowego).
_________________
1. Fiesta MK3,5 1.3i '94
2. Fiesta MK4 1.3i '98
3. Focus MK1 Ghia 1.8 16V '99
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 6 Paź 2014, 22:17   

Badi napisał/a:
Zasadniczo nie powinno sie zmieniac oleju na rzadszy


rzadszy... I po samym oznaczeniu, który notabene bardziej odpowiada temperaturom niż gęstościom, jestes w stanie to stwierdzic?
To ci powiem hece - valvoline 5w50 i 10w60 maja takie same minimalne temperatury płynięcia - około -40 stopni ;-)

Badi napisał/a:
VW 1.2, przebieg podobno 160k km, zalany polsyntetyk, wszedzie kupa nagaru (pokrywa zaworow, rozrzadu),


VW 1.4 16v AUA 75KM. 180tys, 0w40 a potem 5w40, auto salon pl 1 wlasciciel i tez czarno w głowicy... No ale castrol ;-)

zabka35i, lej to co producent przykazał, albo przynajmniej olej parametrami taki sam... Bo samo xWxy niewiele mówi... gy
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 6 Paź 2014, 22:21   

Cytat:
Legendy wiecznie żywe, jak Lenin.

Tu potwierdzę. Jak kupiłem swój gnojownik, to miał ponad 140 tysięcy nabite. Wlałem 10W40, jeździłem czas jakiś i zdecydowałem się wlać 5W40. Nie będę opisywał jakie miałem wrażenia, bo może to być kwestia wyobraźni. Natomiast kwestią wyobraźni nie jest to, że oleju jak nie brał, tak nie bierze, silnik dostaje grubo w dupę, turbina oddana do zakładu przy ~220'000km wróciła z kartką "panie, tego regenerować nie trzeba, działa jak nówka", a jedynymi ofiarami katowania były kolektory wydechowe(!). W tej chwili mam wlany 5W30(!), silnik dalej dostaje srogie baty, dalej nic mu nie jest, a za chwilę będzie 230'000km i dalej będę lał pełny syntetyk.

Silniki sprzed 30-40 lat, to nie to samo, co jednostki robione 10-15 lat temu. A tym bardziej te sprzed 5 lat.

Gdybym miał słuchać speców, którzy mówią, że "kiedy przejdziesz na półsyntetyk, nie wracaj na syntetyk, tylko idź w mineralny", to bym swój silnik zajechał. O turbinie nie wspomnę. Nagar? Pewnie był jakiś w silniku. W dieslu jest go przecież więcej niż we wszystkich benzyniakach. I co? I guzik! Działam dalej, równam się z Fiestami benzynowymi podobnej mocy i mimo, że mam silnik z Ursusa, wcale nie czuję się jakiś gorszy :D
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 6 Paź 2014, 22:36   

Pufcio napisał/a:
Nie będę opisywał jakie miałem wrażenia, bo może to być kwestia wyobraźni.


A z ciekawości - jakie były? Bo wg mojego ojca, auto przy oleju 10w60 (1.4 16v aua) traciło troche na mocy względem 5w40.

Mój zetec ma podobno 300tys prawie najechane (co nie, Jaszczur? ;) ) A na 5w40, 5w30 i 5w50 śmigał ok. Przy fordowskim 5w30 lekko głośniej chodził, no ale ma prawo :P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MK7] Docieranie silnika
Czyluk Mechanika silnika 33 14 Sty 2015, 04:57
vegetagt
Brak nowych postów Docieranie silnika po wymianie pierscieni Fiesta ST
japan200 Mechanika silnika 10 24 Gru 2016, 13:01
slawomirro
Brak nowych postów Docieranie 1.5 TDCi
tomektdci Silniki diesla 3 24 Lut 2016, 18:19
tomektdci
Brak nowych postów [MK3] Docieranie sprzęgła?
stafcio Mechanika 16 8 Cze 2009, 17:41
Daras84
Brak nowych postów Ekstremalne docieranie... TEMAT KONTROWERSYJNY
Krawiec Porady eksploatacyjne 19 14 Paź 2012, 20:07
Marcinowaty


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.