Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Wymiana szczęk.
Autor Wiadomość
mario3991 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: mateuszsz
Wiek: 30
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 322
Skąd: stegna
Wysłany: 26 Maj 2014, 19:55   Wymiana szczęk.

Dzisiaj rano narobiłem sobie roboty, gdy zaciągnąłem ręczny (i tak nie trzymał jak należy) wysoko to ramię pod które podłączona jest linka zachodziło na szczękę i ręczny trzymał lekko i nie chciałem żeby coś tarło. Rozebrałem wszystko kupiłem nowe szczęki i chyba nie potrzebnie samoregulator bo myślałem że te kółko ma się ruszać ale okazało się że jednak nie musi.... ale mniejsza z tym, poskładałem samoregulator ustawiłem w ten sposób :

chciałem założyć nowy samoregulator ale nie dało rady nie wiem czemu.... Założyłem stary który przeczyściłem ząbki są jeszcze w miarę nie przeskakują, później odpaliłem silnik naciskałem kilka krotnie hamulec żeby się ustawiło linka od ręcznego na maksa poluźniona później dokręciłem linkę koło lewarka i ręczny nadal słaby koło od strony pasażera mogę przekręcić rękoma z oporem ale jednak na górce nie da się stanąć.

I teraz dopuszczam dwie opcje, albo źle samoregulator założyłem, albo dla tego tak się dzieje bo drugie koło nie jest zrobione. Jeżeli macie jakieś sugestie bardzo proszę pisać.

Ps zanim zabrałem się za robotę przeczytałem kilka tematów obadałem zdjęcia schematy.
_________________
Fiesta mk4 1.3 60 kucy 19.05.2013
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 26 Maj 2014, 21:20   

Koło od strony pasażera praktycznie zawsze słabiej łapie w tym modelu ;) Natomiast nie może być tak, że swobodnie nim kręcisz :)

Wpływ na to może mieć drugie koło oraz wymęczona (rozciągnięta) linka (część idąca od bębnów w kierunku linki lewarka) lub kończące się okładziny (tj. samoregulator nawet maksymalnie poluzowany nie powoduje, że po zaciągnięciu ręcznego dolegają one dobrze do bębna).

Ponadto procedura, którą przeprowadziłeś jest ok z wyjątkiem tego, że jeździ się w przód i tył, dość solidnie naciskając pedał hamulca.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
mario3991 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: mateuszsz
Wiek: 30
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 322
Skąd: stegna
Wysłany: 27 Maj 2014, 14:54   

Jeździłem dosyć solidnie aż tata mnie ochrzanił że mu na podwórku dziury robię. Okładziny w tym kole od pasażera są nowe wczoraj kupiłem a samoregulator jest stary ale przeczyszczony druciakiem psiknięty preparatem penetrującym i działał tzn w jedną stronę można go było przesunąć a w drugą się blokował na ząbkach identycznie jak nowy. Hmmm nagram filmik jak to koło kręcę rękoma jest lekki opór ale mnie to nie zadowala.

Co do linki to nie wiem jaką mam czy z 3 części czy z dwóch bo są dostępne dwa rodzaje a na kanał nie mogę teraz wjechać bo kolegi auto stoi i najprędzej w weekend będę mógł wejść pod fokę. ;-(
_________________
Fiesta mk4 1.3 60 kucy 19.05.2013
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 27 Maj 2014, 15:14   

Bez przesady - przyspieszasz do 30 i naciskasz solidnie na hamulec. Parę razy w przód, parę w tył i tyle...

A linki są dwie - krótka (idąca od lewarka pod auto) i długa - idąca od wysokości lewarka do kół.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
mario3991 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: mateuszsz
Wiek: 30
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 322
Skąd: stegna
Wysłany: 27 Maj 2014, 16:28   

przed chwilą sobie pojeździłem i wynik jest taki lewarek ma tak ze 3 cm luzu po kilkukrotnym zahamowaniu lewarek jest w takiej pozycji jak by miał być czyli nie ma luzu tylko od razu czuć opór.
_________________
Fiesta mk4 1.3 60 kucy 19.05.2013
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Brak nowych postów Przyklejony: FlockArt/Fast-Wheel - flokowanie & wymiana opon
Rasta Tuning stylistyczny 54 21 Sty 2019, 16:19
Rasta
Brak nowych postów [MK3] Wymiana szczęk hamulcowych
idoru Mechanika ogólna 16 4 Lip 2007, 11:13
Gość
Brak nowych postów [MK6] Wymiana szczęk hamulcowych
pawel182 Mechanika ogólna 0 19 Maj 2013, 20:12
pawel182


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.