Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Uszkodzony układ kierowniczy
Autor Wiadomość
Fordzik88 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Wiek: 35
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 257
Skąd: Brwinów
Wysłany: 19 Maj 2014, 10:30   Uszkodzony układ kierowniczy

Witajcie naprawiłem jedną rzecz a jak na złość padła kolejna :(.
Otóż w sobotę i niedziele śmigałem autkiem. Było mokro jak to po deszczu, przy mocniejszych skrętach dochodziły mnie słuchy z układu kierowniczego. Myślałem, że z racji mokrej drogi, ślizgają się koła po prostu, ale tez mi to nie pasowało bo zazwyczaj odgłosy te dochodziły przy mocnych skrętach przy małej i minimalnej prędkości. (Np. ruszanie z jedynki i skręcanie w lewo). Dzisiaj jadąc do pracy na suchym asfalcie tak samo usłyszałem zgrzyty. I już wiedziałem że to coś w układzie kierowniczym. Poszperałem trochę w Internecie i znalazłem że przyczyną może być obluzowana przekładnia kierownicza, wspornik przekładni lub ramie przekładni.

Na pewno sam się nie będę za to brał bo nie mam aż tak dużego doświadczenia żeby to rozbierać. Na stację diagnostyczną nie pojadę, bo najprawdopodobniej zabiorą mi dowód jak zobaczą że coś jest nie „halo” z układem.

W jaki sposób mogę zdiagnozować problem? Czy samemu mi się to uda? Czy może lepiej do mechanika podjechać żeby zajrzał co i jak.

Ewentualnie jakie są mniej więcej koszty naprawy, jeśli ktoś już naprawiał.

Pozdrawiam Łukasz
_________________
Była Fiesta Mk3 1995, jest BMW e46 323i :)
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 19 Maj 2014, 11:05   

https://www.youtube.com/watch?v=j0pEp3yVS4o
tak jak u tego gościa przy ruszaniu ?
https://www.youtube.com/watch?v=CyWn11toAbI
 
 
 
Fordzik88 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Wiek: 35
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 257
Skąd: Brwinów
Wysłany: 19 Maj 2014, 11:52   

diodalodz, w domu przepatrzę bo w robocie nie mam głośników niestety.

Przesłuchałem te filmiki i mam podobnie, tylko u mnie jest tak jakby ocieranie się. Ale odgłosy przedstawione w filmiku też występowały.

Spróbuje nagrać to co u mnie brzdęka, i wstawię.
_________________
Była Fiesta Mk3 1995, jest BMW e46 323i :)
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 19 Maj 2014, 17:57   

jak przy ruszaniu na skreconych kołach to pewnie przegub
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
Fordzik88 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Wiek: 35
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 257
Skąd: Brwinów
Wysłany: 19 Maj 2014, 19:35   

Właśnie nie zawsze, najczęściej podczas jazdy, kiedy wolno jadę i muszę szybko lub mocno skręcić kołami. Tak jakby mi się gdzieś kierownica ślizgała w którymś miejscu.
_________________
Była Fiesta Mk3 1995, jest BMW e46 323i :)
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 20 Maj 2014, 13:25   

a standardowy test układu kierowniczego nie pomaga? Tj jedna osoba robi szybkie ruchy kierownicą prawo-lewo, a druga szuka luzów na ruchomych elementach :P

To może być np luz na drążku kierowniczym po stronie przekładni. Jak nie jest mega wylatany, to puka dopiero pod większym obciążeniem (czyli np na skrzyżowaniu zakręt w prawo z prędkością ~50km/h)

A równie dobrze może to być sworzen ;) W skodzie miałem na tyle dobry, by szarpaki tego nie wykryły, a na tyle wybity, że auto czasem uciekało na drugi pas :D
 
 
Fordzik88 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Wiek: 35
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 257
Skąd: Brwinów
Wysłany: 20 Maj 2014, 13:42   

vegetagt, przy szybkich ruchach kierownicą słyszę pukanie. Do wymiany i tak mam krzyżak kolumny kierowniczej, bo już ma luzy (niema nawet roku). Na początku myślałem, że to właśnie on tak "przepuszcza". Doszedłem do tego że to nie on, bo jakby przepuszczał to by mi sie krzywiła w jedną stronę kierownica, a jest prosta.

Hehe skody to dobre autka, ojczulek śmiga na zużytych poduszkach już rok :) hehe nie wymienili mu w serwisie, to powiedział że będzie jeździł aż je zajeździ :P .
_________________
Była Fiesta Mk3 1995, jest BMW e46 323i :)
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 20 Maj 2014, 13:46   

Fordzik88, no to weź jeszcze kogoś, i jak ktoś będzie kierownicą ruszał, to złap drążek kierowniczy i pociągnij do gory(dość mocno), tak żeby mu jakiś opór wygenerować. Jak odczujesz stuki ręką, to będziesz miał przyczyne :P
 
 
Fordzik88 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Wiek: 35
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 257
Skąd: Brwinów
Wysłany: 5 Cze 2014, 09:42   

Witam serdecznie, chciałbym powrócić do tematu, no może troche go zmienić. Otóż niedługo rozpoczynam długo oczekiwany urlop. Będę miał aż 2 tygodnie na naprawę autka. Planuję zrobic gruntowny remont. Mam zamiar wymienić kilka części układu kierowniczego, wszystkie filtry oraz co nieco z elektryki. Planuję również zamontować sobie reflektory przeciwmgielne. Ale do rzeczy.
Luzy w układzie kierowniczym występują nadal, nie zdiagnozowałem problemu i naprawdę nie wiem gdzie i na czym przepuszcza. Może mi trochę pomożecie, poniżej przesyłam link do książki sam naprawiam do rozdziału układ kierowniczy: Układ kierowniczy:
Jest tam rysunek całego układu kierowniczego, może mi coś podpowiecie, gdzie może leżeć problem. (Ja stawiam jeszcze na zębnik przekładni kierowniczej, sworzeń lub luz na drążku kierowniczym – tak jak tutaj kolega pisał).
Planuję wymienić większość części z układu kierowniczego, może niebyt to opłacalne, ale trudno.

Jeszcze mnie zastanawia jedna rzecz. Czy problem może się znajdować w układzie napędowym? Tam też są przeguby, które mogły się wyrobić.
Półosie napędowe:

Pozdrawiam Łukasz
_________________
Była Fiesta Mk3 1995, jest BMW e46 323i :)
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 5 Cze 2014, 14:38   

Półosie do luzów w układzie kierowniczym mają tyle, co wybite zęby do złamanego nosa :P
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Fordzik88 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Wiek: 35
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 257
Skąd: Brwinów
Wysłany: 5 Cze 2014, 15:45   

Pufcio napisał/a:
Półosie do luzów w układzie kierowniczym mają tyle, co wybite zęby do złamanego nosa :P


Oj to dobrze, bo już myślałem, ze będę musiał tam grzebać :P

To skupiam się na układzie kierowniczym. Podpowiedzcie mi czy wymiana całego układu kierowniczego byłaby opłacalna?
_________________
Była Fiesta Mk3 1995, jest BMW e46 323i :)
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 5 Cze 2014, 20:19   

Jeśli masz 1 rzecz do chrzanu a wymieniasz całość, to jasne, że jest nieopłacalna :P Trzeba zidentyfikować co jest schrzanione i to konkretnie wymienić/naprawić :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
brewa7 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 35
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 465
Skąd: ŁDZ
Wysłany: 5 Cze 2014, 21:24   

Zacznij od sprawdzenia prozaicznych rzeczy w tym samochodzie. Końcówki drążków i krzyżak.
_________________
Była: MK3
Jest: P206

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Układ kierowniczy
hugo1111 Mechanika ogólna 19 1 Kwi 2017, 20:55
Glamdot
Brak nowych postów Układ kierowniczy : wspomaganie
Gość Mechanika 14 24 Wrz 2005, 15:13
Lokmen
Brak nowych postów Układ kierowniczy : zbierzność
doprowadza mnie to do rozpaczy
bartboro Mechanika 19 12 Wrz 2005, 21:05
Gość
Brak nowych postów Układ kierowniczy ze wspomaganiem
Janusz Mechanika ogólna 11 11 Cze 2014, 23:13
Janusz
Brak nowych postów Układ kierowniczy : ściąga
problem został rozwiązany !!
nocai Mechanika 23 3 Mar 2012, 13:01
Witek1992


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.