Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[MK3] SWAP z 1.1 na 1.8 16V - problem
Autor Wiadomość
AdamP 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 38
Dołączył: 13 Mar 2013
Posty: 11
Skąd: Opole
Wysłany: 18 Maj 2014, 14:04   [MK3] SWAP z 1.1 na 1.8 16V - problem

Swapowałem na silnik 1.8 z Laskoskoszowej mk1 , podłączyłem wiązkę, pompe itd. paliwo dochodzi, iskra jest, silnik bucha, coś tam sie dzieje w cylindrach ale nie chce wystartować (na popych to samo) . Wtyczki podłączone kolorami kabli wg TIS ( wiązka z escorta, ale działała we fieście Laskosza)
Proszę o wszelkie sugestie i pomoc
Ostatnio zmieniony przez trzeci 30 Cze 2014, 18:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Mafios 
Junior Admin




Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Imię: Patryk
Wiek: 41
Dołączył: 28 Cze 2004
Posty: 2809
Skąd: Łódź
Wysłany: 19 Maj 2014, 19:20   

to bardzo dziwne , jak paliwo jest i iskra to musi zagadać kuleć ale zagdać musi , pompa paliwa nie daje za malego cisnienia ? masy wszystkie podłączone ?
_________________
RS TURBO
Profil Facebook
 
 
 
Mariox003 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Wiek: 29
Dołączył: 16 Gru 2011
Posty: 471
Skąd: Pisarzowice
Wysłany: 19 Maj 2014, 20:00   

czujnik położenia wału/wałka?
_________________
Dwie już były, ale mówią że do trzech razy sztuka ;)
Czarna
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 19 Maj 2014, 21:59   

Mariox003 napisał/a:
czujnik położenia wału/wałka?


nie byłoby iskry

Mafios napisał/a:
pompa paliwa nie daje za malego cisnienia ?


mi nawet na minimalnym cisnieniu zetec gadał.
 
 
acti357 


Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0 16V
Imię: Wiktor
Wiek: 33
Dołączył: 16 Lip 2009
Posty: 259
Skąd: Lubań
Wysłany: 19 Maj 2014, 22:10   

AdamP, paliwo dobrze podłączone?
biały - zasilanie,
czerwony - powrót

Nie przelewa go czasem?

Zobacz też czy wszystkie piny od ECU siedzą na swoim miejscu. Nieraz potrafią wypaść.
_________________
Kolejna czarna i nudna XRka
1,4EFi
 
 
 
AdamP 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 38
Dołączył: 13 Mar 2013
Posty: 11
Skąd: Opole
Wysłany: 20 Maj 2014, 11:54   

Zmierzone wartości czujnika poł wałka 437ohm, wału 347ohm, zasilanie w paliwo jest oparte na zewnętrznej pompie paliwa, wszystko idzie na przewodach tekalan 8mm sredn. wewn. po drodze filtr paliwa. wlot paliwa w listwę po prawej stronie, po lewej powrót (obok regulatora cisnienia paliwa, cisnienie paliwa koło 3bar/atm (miałem problem zmierzyć dokładnie, gdyz skończyły mi się opaski zeby dobrze zacsnąć przy trójniku od zegara pomiaru cisnienia)
 
 
Mariox003 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Marek
Wiek: 29
Dołączył: 16 Gru 2011
Posty: 471
Skąd: Pisarzowice
Wysłany: 20 Maj 2014, 13:38   

Jak pochechłasz to odkręć świece i zobacz czy mokre. Powinny być. Może kolejność zapłonu pomieszana, pozamieniaj kable
_________________
Dwie już były, ale mówią że do trzech razy sztuka ;)
Czarna
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 20 Maj 2014, 18:26   

widziałem ze pisałeś smsa ale nie mam możliwości odpisać

napisz mi tu czy jak włączas zapłon to załącza sie pompa na chwile?

masz tą rozpisje kabli co gdzie jak?

dostałeś kompletny komplet i musi to chodzić
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
AdamP 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 38
Dołączył: 13 Mar 2013
Posty: 11
Skąd: Opole
Wysłany: 20 Maj 2014, 19:51   

Pompa jest podłączona na osobnym przekaźniku i po przekręceniu zapłonu chodzi cały czas. Na oryginalnym przekaźniku pojawiał się minus w miejscu plusa i odłączyliśmy ją od tych przekaźników i daliśmy na nowym osobnym sterowanym plusem ze stacyjki, przekaźniki które zostały dalej są sterowane plusem ze stacyjki i podają prąd na komputer. generalnie po przekręceniu zapłonu pompa chodzi cały czas a oryginale przekaźniki włączają komputer. Cała wiązka została podłączona według twoich oznaczeń na taśmie przyklejonych do kabli. Dodatkowo sprawdzaliśmy kolory kabli według TIS i się zgadzają.
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 20 Maj 2014, 20:38   

to tak pompa ma być sterowana minusem z tego co pamietam bo komp nią steruje a nie da wam + bo by sie zjarał

i tu może być ból że już zjaraliście kompa (sam w ten sposób upaliłem kiedyś kompa w xr2i przy swapie)
na reszte przekaźników szedł + ze stacyjki ale były tam jeszcze kable co powinien tam być stały + z aku
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
AdamP 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 38
Dołączył: 13 Mar 2013
Posty: 11
Skąd: Opole
Wysłany: 20 Maj 2014, 21:09   

Wszystko jest podłączone według Twoich opisów, stały + do kompa też jest podłączony, po prostu pompa nie chodziła i zorientowaliśmy sie ze dostaje 2minusy wiec zrobiliśmy ja na całkiem osobnym przekaźniku.
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 20 Maj 2014, 21:22   

ale ona nie ma prawa dostawać 2 minusów
gdzieś popełniliście błąd w podłączaniu kabelków tak ja myśle, możesz dać kilka fotek z pod maski?
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 20 Maj 2014, 21:24   

przeciez napisal, ze podłączyli pompe z wiązki i dali swój minus, bo mysleli, ze pompa sterowana jest plusem.
Jak nie zadziałało ( bo dostała dwa minusy ), to podłączyli ją na krótko ze stacyjki :P

Nie sądze, by komp umarł. Szczególnie, że iskra jest. Pytanie, czy wtryski podają paliwo.

A rozrząd nowy? Może wam przy holowaniu przeskoczył.
 
 
AdamP 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 38
Dołączył: 13 Mar 2013
Posty: 11
Skąd: Opole
Wysłany: 20 Maj 2014, 21:28   

Rozrząd nowy SKF, ustawiony blokadami. Generalnie po kręceniu czuć paliwo, na wtryskach pojawia się napięcie 3,5v ( miernik ma dużą zwłokę) Fotki najszybciej w weekend, auto stoi w innym miescie.
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 20 Maj 2014, 21:30   

A może iskra ginie w momencie wkręcenia w głowice? Mam na myśli, że silnik nie jest wystarczająco zmasowany.
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 21 Maj 2014, 14:39   

Na wtryskach po przekręceniu zapłonu musi byc 12v w jednym pinie, bo drugi to jest terowanie masą, lepiej sprawdzić te masy, bo inaczej wtrysk nie pracuje poprawnie
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
AdamP 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 38
Dołączył: 13 Mar 2013
Posty: 11
Skąd: Opole
Wysłany: 28 Maj 2014, 19:34   

załączam zdjęcia spod maski i proszę o komentarz..

czujnik położenia wału:


czujni położenia wałka ( niebiesko-czerwony/brązowy):



[ Dodano: Sro Maj 28, 2014 20:36 ]
wtrysk nr 1 ( brązowo-czarny/czarny):


wtrysk nr 2 (brązowo-czerwony/czarny):


[ Dodano: Sro Maj 28, 2014 20:40 ]
wtrysk nr 3 (brązowo-zielony/czarny):


wtrysk nr 4 (brązowo-żółty/ czarny):


[ Dodano: Sro Maj 28, 2014 20:44 ]
luźne wtyczki, na pierwszym planie podobna do pozostałych wtyczek wtryskiwaczy (brązowo-żółty/czarny), głębiej diagnostyczna i jakaś zaślepiona:


i odrobina spaghetti, to obwinięte taśmą wokół rozpórki to przekaźnik pompy, zasilany czerwonym przewodem na + do aku, łączy się z nim czerwony przewód od wiązki
 
 
Laskosz 


Model: Ford Fiesta Mk1`79
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Piotr
Wiek: 37
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2321
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 29 Maj 2014, 18:44   

jedyne co ja widze bo już kolorów kabli nie pamietam to ten CPP co macie to normalnie jak wepniecie wtyczke to nie bedzie działał, trzeba wtyczke zepsuć troche i założyć na odwrót to jedno co ja pamietam

drugie sprawdźcie sobie dobrze czy nie pomieszaliście któregoś wtrysku i zaworu bocznikowego do niego ma być brąz/żółty (może ten co wam wisi?)


sprawdziliście przekaxniki czy oba się załączają w momencie włączenia zapłonu?

tyle mi przychodzi do głowy, zapomnieliście w pierwszym poście napisać że założyliście kol ssący z mdo i generalnie troche sie pozmieniały wtyczki
_________________
" zanim zadasz pytanie - poszukaj może jest już gotowa odpowiedź "
 
 
 
AdamP 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 38
Dołączył: 13 Mar 2013
Posty: 11
Skąd: Opole
Wysłany: 30 Cze 2014, 01:06   

Problem rozwiązany - był zamieniona wtyczka 4tego wtryskiwacza z silniczkiem krokowym, auto śmiga :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 13:32
Daras84
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 21:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 13:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 16:27
LOY


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.