Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

1.6 95KM uszkodzenia po chipowaniu
Autor Wiadomość
Blanka28 

Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Gold
Silnik: 1.6/96KM
Wiek: 38
Dołączyła: 07 Maj 2014
Posty: 13
Skąd: Radzymin
Wysłany: 14 Maj 2014, 13:04   1.6 95KM uszkodzenia po chipowaniu

Słuchajcie szukam pomocy w pewnej kwestii.

Dwa dni temu auto zostało zaprowadzone na hamownie, z pomiarów w serii wyszło 83,5KM, po tuningu (który wg mnie nie powinien w ogóle zostać przeprowadzony przy takiej różnicy w KM) wyszło 104,4KM. Wszystko w miarę póki nie wyjechało się na trasę, po przekroczeniu 110-120km/h samochód przeszedł - wydaje mi się - w tryb awaryjny (opór w gazie, spadające obroty, zero możliwości przyspieszenia) przy czym zapaliła się na czerwono kontrolka temperatury silnika. Po kilkuset metrach i redukcji kontrolka gasła i auto wracało do normy aż do ponownego rozpędzenia do w/w prędkości.
Dziś auto zostało ponownie podstawione na hamownie, komputer nie wykazał żadnych błędów, na moją prośbę zdjęto chipa, powrócono do serii a problem pozostaje ten sam.

Czy ktoś ma może jakieś pomysły?
Czy to kwestia "naruszenia" jakiegoś układu przy tuningu bądź wywołania jej modyfikacją?
Czy może być z tym powiązany dpf? (auto ma przejechane 30tys., wg mojej wiedzy jeżdżono nim na zasadzie dom- warzywniak i niestety nie wypalano dpf-a)

Pliz help ;-(
_________________
Kiedyś: MK6 1.6 TDCI 90KM ♥
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 14 Maj 2014, 14:34   

Opcja 1

Jeśli masz zapchany DPF to tak, takie mogą być objawy. Podnosząca się temperatura silnika może wynikać z faktu, że ten nie potrafi wypchnąć z siebie spalin i nie wylatują one w całości z cylindrów.

I nie, chip nie ma na to specjalnego wpływu (może co najwyżej sprawić, że auto zacznie się krztusić wcześniej). Sprawdzić czy to wina DPF-u, jeśli tak, to demontaż tegoż + chip i będzie gitara :)

Dziwi mnie tylko fakt, że w 3-letnim aucie DPF miałby umrzeć/zatkać się zupełnie...

Spróbuj jechać te 100 i powoli, powolutku przyspieszać. Jeśli przekroczysz 110-120 a kontrolka sie nie zapali, to może sugerować, że masz zapchany wydech. Zrzucenie go zaraz za elastycznym łącznikiem i jazda testowa powinny to zweryfikować.

=====================================

Opcja 2

Sprawdź stan węża, który wchodzi do MAP sensora - czy nie jest uszkodzony.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Blanka28 

Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Gold
Silnik: 1.6/96KM
Wiek: 38
Dołączyła: 07 Maj 2014
Posty: 13
Skąd: Radzymin
Wysłany: 14 Maj 2014, 14:50   

Ok, krok po kroku dojdziemy. Wracam w pt na hamownie gdzie mają szukać problemu, chcę jednak trzymać sama rękę na pulsie bo jak widzą babę w takich miejscach to zaczyna się rzeźnia..
Dzięki!
_________________
Kiedyś: MK6 1.6 TDCI 90KM ♥
 
 
MisiekT 
Prince of Tor Kielce 2013


Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1932
Skąd: Wawa
Wysłany: 14 Maj 2014, 15:47   

zmien tunera - nigdy nie powinni byli wrzucac softu bez wczesniejszego zdiagnozowania auta, wiec powierzenie im auta ponownie nie ma najmniejszego sensu...
_________________
MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056
 
 
 
Blanka28 

Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Gold
Silnik: 1.6/96KM
Wiek: 38
Dołączyła: 07 Maj 2014
Posty: 13
Skąd: Radzymin
Wysłany: 14 Maj 2014, 15:50   

MisiekT napisał/a:
zmien tunera - nigdy nie powinni byli wrzucac softu bez wczesniejszego zdiagnozowania auta, wiec powierzenie im auta ponownie nie ma najmniejszego sensu...


dlatego też podziękowałam za chip i poprosiłam o powrót do serii, wracam tam jedynie dlatego, że auto wcześniej jeździło bez problemu, owszem przymulone ale bez takich akcji, niech oni się głowią co jest nie tak..
_________________
Kiedyś: MK6 1.6 TDCI 90KM ♥
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Wycena uszkodzenia na dogadanie sie
Lary Ubezpieczenia i rejestracja aut 10 5 Mar 2010, 19:54
Szymonnn
Brak nowych postów [MK6] kontrolka uszkodzenia silnika
Gość Elektryka 1 29 Lip 2010, 19:08
JoeMix
Brak nowych postów Spalanie 1.0 ecoboost 95KM
Spalanie w trybie miejskim
bondowski Mechanika ogólna 3 21 Gru 2022, 13:20
Wojtek Wawa
Brak nowych postów 1.6 TDCI 95KM bez DPF
kuba93 Silniki diesla 0 4 Kwi 2021, 10:40
kuba93
Brak nowych postów 1.6 tdci 95km problem z odpaleniem
atomowy_yebaka Mechanika silnika 1 6 Mar 2023, 00:14
Jaszczur


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.