Jaka powinna być długość życia tłumika tylnego |
Autor |
Wiadomość |
ber
Model: Ford Fiesta Mk6`08
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 02 Maj 2014 Posty: 1 Skąd: Kościan
|
Wysłany: 6 Maj 2014, 20:26 Jaka powinna być długość życia tłumika tylnego
|
|
|
Jaka powinna być trwałość tłumika końcowego . W mojej Fieście 1,4 TDCI gdzie zamiast spalin leci Górskie powietrze , ku memu zdziwieniu uległ przepaleniu tylny tłumik w szóstym roku życia i przejechaniu 65 tys km . Wydaje mi się że organ ten miał zbyt krótki żywot . |
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 6 Maj 2014, 21:51
|
|
|
Nam w benzynie tłumik umarł w siódmym roku od wyjazdu z fabryki, przy ok 93-94kkm przebiegu... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
TSRules
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 1031 Skąd: ZIEMIA
|
Wysłany: 6 Maj 2014, 23:01
|
|
|
a czy to jest jakaś reguła, zależy jak jeździsz, ile jeździsz, gdzie jeździsz, sześc lat to chyba i tak nieźle na naszych solonych drogach |
_________________
|
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 7 Maj 2014, 00:36
|
|
|
TSRules, czy próbujesz sugerować że tłumik od środka wyżera sól Ciekawe jak by ją tam zasysał... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
TSRules
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 1031 Skąd: ZIEMIA
|
Wysłany: 7 Maj 2014, 10:15
|
|
|
a czy musi od środka wyżerać ? |
_________________
|
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 7 Maj 2014, 12:57
|
|
|
TSRules, skoro ber napisał/a: | uległ przepaleniu tylny tłumik | to chyba jednoznacznie wskazuje że od środka się wysrał, tak jak u mnie zresztą... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
TSRules
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 1031 Skąd: ZIEMIA
|
Wysłany: 7 Maj 2014, 17:37
|
|
|
a to nie wiem, chyba że ci chodzi o wkład w puszce, bo przepalenie chyba oznacza dziury, a dziury zwykle sie od korozji robią osłabiona blacha itp. |
_________________
|
|
|
|
|
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 7 Maj 2014, 22:55
|
|
|
Życie tłumików jest uzależnione przede wszystkim od jednorazowych przebiegów auta (im więcej jednorazowo przejedziemy, tym lepiej).
Największym wrogiem tłumika są skropliny które powstają w układzie podczas pracy silnika (to lekkie kwasy), więc jeśli już to tłumik gnije od wewnątrz i jeśli widać dziury od zewnątrz, to tłumik w zasadzie już dogorywa.
Kolejnym słabym punktem są spawy, które nie są pokryte jakakolwiek powłoką antykorozyjna.
Przepalenie układu wydechowego... nic takiego nie ma, tylko korazja.
Właśnie dlatego zazwyczaj tłumik końcowy kończy się jako pierwszy i na pewno widzieliście jak woda się wylewa z rury wydechowej w niektórych autach. |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
|
|
|
|
|
|
Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.