Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Dekielki na piasty
Autor Wiadomość
michal77 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.4 Duratec
Wiek: 46
Dołączył: 11 Gru 2011
Posty: 606
Skąd: SWD
Wysłany: 20 Kwi 2014, 09:51   Dekielki na piasty

Czy Fiesta mk7 miała dekielki na piasty?
U mnie wygląda to nieciekawie, całe zardzewiałe:



Po nr VIN mam coś takiego?
Kod:
Bez pokryw piast

Czyli wychodzi na to, że niektóre wersje miały pokrywy?
_________________
Ford Fiesta mk7 sport sea grey
 
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 20 Kwi 2014, 10:14   

można nabić dekielki z tylnych piast, średnice takie same wiec pasują p&p
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
Kruszon 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Trend
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Wiek: 32
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 99
Skąd: SD
Wysłany: 20 Kwi 2014, 12:48   

U Ciebie i tarcze wygladaja nieciekawie
_________________
 
 
FFDriver 


Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 21 Cze 2013
Posty: 636
Skąd: stąd
Wysłany: 20 Kwi 2014, 14:16   

No słabo to wygląda, jak masz przebieg ?
Powiem Wam, że pod tym względem Toyota ładnie dbała (choć Honda też raczej tego pilnuje). Po każdym przeglądzie wyjeżdżałem z całkowicie wyczyszczonymi hamulcami. Z przesmarowanymi wszystkimi elementami ruchomymi oraz z pomalowanymi na srebrno wszystkimi powierzchniami podatnymi na korozje.
_________________
--<< Moja Fiesta - kliknij tutaj >>--
 
 
michal77 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.4 Duratec
Wiek: 46
Dołączył: 11 Gru 2011
Posty: 606
Skąd: SWD
Wysłany: 20 Kwi 2014, 18:33   

luki napisał/a:
można nabić dekielki z tylnych piast
wiesz gdzie można dostać takie dekielki?

FFDriver napisał/a:
jak masz przebieg ?
ok 46 tyś.

hmm to może odrazu tarcze wymienić?
Po ilu km się wymienia tarcze?

Gdzieś czytałem, że wymienia się jak grubość jest mniejsza o 2mm od nowych.
_________________
Ford Fiesta mk7 sport sea grey
 
 
 
FFDriver 


Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 21 Cze 2013
Posty: 636
Skąd: stąd
Wysłany: 20 Kwi 2014, 21:11   

Wiesz co 46kkm i wymiana tarcz ? To raczej coś za wcześnie by było.
Ja po takim czasie to nawet klocków nie mam do wymiany zazwyczaj.
Te 2mm to dobry wyznacznik. Masz rant ? Bo ze zdjęcia nie widać.
Czy powierzchnia tarczy jest gładka ? Bo mam wrażenie, że nie ale może to tylko na zdjęciu tak wygląda. W ogóle na zdjęciu powierzchnia tarczy wygląda dziwnie, jakieś takie przebarwienia ma ?
Można też tarcze przetoczyć, choć ja osobiście nie jestem zwolennikiem takich rozwiązań, szczególnie, że hamulce są bardzo ważne w aucie, a nowe tarcze nie są takie drogie.
Jeśli grubość tarcz jest w normie, a powierzchnia gładka to można by je po prostu oczyścić i zakonserwować. Dodatkowo można zmierzyć czujnikiem zegarowym czy nie ma bić ale to czułbyś na kierownicy.
Rozebrać wszystko posmarować prowadnice pastą miedzianą, sprawdzić uszczelkę przeciw kurzową.
Te klocki co kupiłeś to jakiej firmy ?
W ogóle to na youtube masz filmiki ładnie pokazujące jak poprawnie wymieniać klocki/tarcze i co sprawdzić i jak i co przesmarować.
W razie wymiany tarcz bardzo ważne jest aby dobrze oczyścić piastę. Czynność często pomijana przy zakładaniu nowej tarczy, a jest przyczyną późniejszego jej zwichrowania. Potem takie mity krążą jak to się tarcza zgięła po wjechaniu w kałuże (co jest totalną bzdurą), a w rzeczywistości powodem są właśnie nieoczyszczone piasty.
_________________
--<< Moja Fiesta - kliknij tutaj >>--
 
 
artax 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Darek
Wiek: 59
Dołączył: 26 Lut 2011
Posty: 393
Skąd: Świdnica
Wysłany: 21 Kwi 2014, 10:52   

jesli tarcza jest badziewiasta(lipny zamiennik)to deformacja tarczy pod wplywem np wody jest jak najbardziej realna.Przypadek mojego szwagra ,ktory chcial w Escorcie zaoszczędzić i kupił kaszankę.No i w jego przypadku potwierdzilo się ,ze kto mało płaci 2 razy płaci:)
pzdr
p.s.Potem kupił Motorcrafty i smigał bez problemu.
_________________
Jest 115 KM i 256 Nm :)
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 21 Kwi 2014, 15:20   

artax napisał/a:
)to deformacja tarczy pod wplywem np wody jest jak najbardziej realna.


Na szkoleniu dot hamulców mówili, ze to mit. Musiałbyś wpaść całym przodem auta z gorącymi tarczami do wody, by je zwichrowało.
Częstszym powodem jest bład montażu.
 
 
luki 


Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Łukasz
Wiek: 38
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 1676
Skąd: Kraków/Zakopane
Wysłany: 21 Kwi 2014, 15:39   

michal77 napisał/a:
wiesz gdzie można dostać takie dekielki?


TU
_________________
Jest seFieścina
jest i modneo
KTT- "Klej, Taśma, Trytytki"
 
 
 
artax 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Darek
Wiek: 59
Dołączył: 26 Lut 2011
Posty: 393
Skąd: Świdnica
Wysłany: 21 Kwi 2014, 16:49   

vegetagt napisał/a:
artax napisał/a:
)to deformacja tarczy pod wplywem np wody jest jak najbardziej realna.


Na szkoleniu dot hamulców mówili, ze to mit. Musiałbyś wpaść całym przodem auta z gorącymi tarczami do wody, by je zwichrowało.
Częstszym powodem jest bład montażu.

gwarantuje ,ze w opisanym przypadku powodem deformacji byla roznica temperatur.(zimna wode)Zamontowanie bylo dużo bardziej perfekcyjne anizeli robią to niektore ASO :) .Tak jak wspomnialem dotyczy to "badziewiastych"tarcz.Po zalozeniu ori nie bylo problemu.Chyba nie trzeba być inżynierem ,metalurgiem aby wiedzieć ,ze przy lipnym stopie to tarcza może nawet ulec pęknięciu.
pzdr
p.s.Czy to odosobniona sytuacja ,ze ktoś ma gorące heble i wpada w kałużę?Wystarczy kilka ostrych dohamowań w gorach przed zakrętami i kałuża na szerokość drogi.
_________________
Jest 115 KM i 256 Nm :)
 
 
FFDriver 


Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 21 Cze 2013
Posty: 636
Skąd: stąd
Wysłany: 21 Kwi 2014, 18:17   

1. Co to znaczy lipne tarcze ? Co to znaczy ori tarcze ? Producent samochodu sam tarcz nie produkuje i często te montowane oryginalnie też nie są najlepsze.
Dodatkowo z tego co ja wiem Motocraft sam nic nie produkuje tylko sygnuje produkty innych producentów z przeznaczeniem do Forda. Jeśli się mylę to nich mnie ktoś poprawi ????? Zatem kupując tarcze sygnowane przez Motocraft w sumie nie wiadomo co się kupuje.
2. Tarcze aby zwichrować wodą musiałby być rozgrzane do czerwoności i auto musiałoby wjechać do jeziora. Konstrukcja jest taka, że tarcza jest schowana w kole, a opona odprowadza wodę na zewnątrz. Jakim cudem do wnętrza koła miałoby dostać się tyle wody żeby tak gwałtownie zalać i schłodzić tarcze ? To jest możliwe tylko wtedy gdyby całe koło zostało zanurzone w wodzie.
_________________
--<< Moja Fiesta - kliknij tutaj >>--
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 11 Cze 2014, 13:01   

FFDriver,
1. dobra tarcza/ lipna tarcza
dobra tarcza jest produkowana w szanującym się przedsiębiorstwie z zachowaniem wszystkich wymogów wytrzymałości itp
Lipna tarcza to produkowana byle gdzie i z byle czego. Np.BREMBO.
2. właśnie zatrzymujesz się w kałuży. to wystarczy. i tarcza nie musi być rozgrzana do czerwoności, często się tak dzieje gdy tarcze mają już minimalny dopuszczalny wymiar.
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
FFDriver 


Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 21 Cze 2013
Posty: 636
Skąd: stąd
Wysłany: 11 Cze 2014, 14:06   

kuba87 napisał/a:
Lipna tarcza to produkowana byle gdzie i z byle czego. Np.BREMBO.


Po pierwsze to moje pytanie dotyczyło różnicy miedzy tzw. ori, a lipną.
Chciałem głównie zwrócić uwagę na fakt, że kupując tzw. ori nie wiesz co się trafi.
Nie sądzę również aby kupując tzw. ori można było kierować się zasadą, że producent rozsądnie wybrał podwykonawcę i kontroluje co podwykonawca wypuszcza.
Nie mogę zgodzić się również z generalną opinią, że Brembo to lipa.
Jak każdy producent ma lepsze i gorsze produkty, a generalizowanie jest przesadą. Zakładałem Brembo do kilku aut i złego słowa nie powiem.

kuba87 napisał/a:
. właśnie zatrzymujesz się w kałuży. to wystarczy. i tarcza nie musi być rozgrzana do czerwoności, często się tak dzieje gdy tarcze mają już minimalny dopuszczalny wymiar.


Tak w kałuży po kolana chyba.
Wierz sobie w co chcesz, ja tam nikomu nie bronię.
Jeden wierzy w zamach smoleński, a drugi nie i nie ma szans aby jeden przekonał drugiego :D
_________________
--<< Moja Fiesta - kliknij tutaj >>--
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 11 Cze 2014, 22:47   

E tam.. to jest nie ciekawa tarcza


O.., Brembo syf? To co powiecie o mikodzie? Miałem i polecam. Co do rdzewienia piast to szczotka druciana co zmianę kół i po krzyku
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 11 Cze 2014, 22:57   

FFDriver, nie celuj wyzej swoich kolan. na wymieniałem sie trochę tarcz więc wiem. Skąd wiem że "brembo" to syf? sam sie o tym przekonałem. kupiliśmy kiedyś takie do szefowej renówki 19, pojeżdził pohamował i laliśmy zimną wode na hamulce. Pokrzywiły sie w chinskie dzien dobry.
Sam osobiście moją byłą XRKą jeżdźiłem na tarczach MINTEX, mało znana firma, złego słowa nie powiem, przejechałem TRZY youngtimery na nich i nic sie z nimi nie dzieje, inni gotowali hamulce a ja miałem ledwo ciepłe koła. W niebieskim pasztecie mam założone klocki i tarcze Lukasa, wsiadam i wiem że z każdej prędkości mogę bezpiecznie zahamować. I też na Torze Poznań jeździłem.
Na Mikodach jeździł Luk90, co prawda w koncu popękały, ale lekkiego życia nie miały, przejeździł na nich co najmniej 5 youngtimerów, i jednego trackdaya na torze w Poznaniu.
Żółwiu jeździł na Zimermannach.
Mój kumpel mając A6 w 3 litrowym dieslu założył ATE bo "brembo" popękały i się pokrzywiły.
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
FFDriver 


Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 21 Cze 2013
Posty: 636
Skąd: stąd
Wysłany: 12 Cze 2014, 08:06   

Oceniasz generalnie firmę po jednym komplecie ?
Szkoda naszego czasu na takie dyskusje bo i tak do niczego nie dojdziemy.
Nawet gdybyś założył 100 tarcz Brembo to dalej jak by się to miało do łącznej ilości tarcz sprzedanych przez Brembo na świecie ?
Lucas to dopiero badziewie, a Ty jesteś zadowolony :)
Nie ma co generalizować. Na nie jednym forum już siedziałem i nie jedno auto miałem. Do jednego auta lepszy jest taki zestaw, a do drugiego inny. Wszystko zależy od mocy, wielkości tarcz i tego czy akurat dany model tarczy danemu producentowi wyszedł lepiej i lepiej się sprawdzi w danym aucie niż inny. Sama tarcza to nie wszystko, źle dobrane klocki mogą mieć wpływ na złe zachowanie tarczy. Każdemu producentowi może się trafić gorsza partia produktów.
Do tego dochodzi problem z globalizacją. Jedna firma ma fabryki w kilku miejscach na świecie. Z jednej fabryki wychodzą bardzo dobre produkty, w innej totalne dno. Wszystko sygnowane tą samą marką.
No i do tego wszystkiego dochodzi jeszcze kwestia poprawnego montażu. Nawet nie oczyszczenie piasty przed montażem tarczy może spowodować ich skrzywienie w ekspresowym tempie o czym sam się boleśnie przekonałem.
Ile osób przy wymianie tarcz dokładnie wszystko oczyszcza, sprawdza bicie piast, a potem również bicie tarcz po ich zamontowaniu ?
Montaż tarcz i klocków wydaje się banalnie prosty ale to tylko pozory. Potem rodzą się właśnie różne mity na temat tarcz i klocków.
_________________
--<< Moja Fiesta - kliknij tutaj >>--
 
 
michal77 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.4 Duratec
Wiek: 46
Dołączył: 11 Gru 2011
Posty: 606
Skąd: SWD
Wysłany: 16 Sty 2015, 17:07   

luki napisał/a:
michal77 napisał/a:
wiesz gdzie można dostać takie dekielki?


TU
Niestety za małe są o jakieś 1-2mm.
W opisie jest Fiesta, ale chyba w mk7 są już inne piasty, bo jak się przejrzy działy w sklepie, to w dziale: Fiesta2001 - 2008 >> napęd, łożyska i piasty koła >> oś tylna występuje ta osłonka, a w dziale: Fiesta 2008 >> napęd, łożyska i piasty koła >> oś tylna niema.

Wie ktoś czy występują takie osłonki do Fiesty mk7 i gdzie można kupić?
_________________
Ford Fiesta mk7 sport sea grey
 
 
 
wojtekpl 

Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Dołączył: 18 Mar 2014
Posty: 161
Skąd: KR
Wysłany: 16 Sty 2015, 22:36   

Zgadza się: z tyłu nie ma, te z linka mają zbyt małą średnicę, Jedynie dobrać do średnicy piasty, o ile taka średnica występuje w innych markach.

Ja chwilowo odpuściłem temat, tzn pomalowałem na czarny mat /pod kolor zimowych alusów - nie mam dekielków do felg/, widoczną przez otwór centrujący powierzchnię bębna z tyłu, a z przodu piastę z wystającym fragmentem półosi wraz z nakrętką.

Bęben można faktycznie pomalować, a z przodu jeszcze rozważałem taką nakładkę/dekielek na nakrętkę półosi - widywałem takie w VW.

p.s. Wam też rdzewieją piasty/bębny "pod" felgami?
_________________
Trend, GoldX; Copper Pulse; 1,4i LPG
Pozdrawiam
 
 
bis24 

Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Gold
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Dołączył: 29 Paź 2014
Posty: 70
Skąd: warszawa
Wysłany: 20 Lut 2015, 21:06   

wojtekpl napisał/a:
.

p.s. Wam też rdzewieją piasty/bębny "pod" felgami?
tak. W KA w fabrycznym aucie juz są rude :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Dekielki cosilock
modell1 Kupię 4 15 Wrz 2019, 00:09
FIESTA Moondust
Brak nowych postów Dekielki cosilock
modell1 Sprzedam 0 18 Sty 2020, 19:53
modell1
Brak nowych postów Dekielki Felg 15
dzikunda Mechanika ogólna 1 24 Mar 2016, 13:37
mehacz
Brak nowych postów [MK3] Dekielki do felg
do prosiakowych 14
luk-90 Tuning stylistyczny 6 18 Mar 2012, 21:48
luk-90
Brak nowych postów Dekielki felg mk5 Sport
modell1 Sprzedam 0 12 Lut 2018, 20:26
modell1


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.