Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Wymiana tarcz hamulcowych
Autor Wiadomość
answe91 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: L
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 32
Dołączył: 06 Lut 2014
Posty: 3
Skąd: Koszalin
Wysłany: 10 Kwi 2014, 12:28   Wymiana tarcz hamulcowych

Cześć, mam problem z moją MK3, wczoraj zmieniałem koła i kiedy ściągnąłem prawe przednie cała tarcza hamulcowa chodziła w przód i w tył, po ściągnięciu okazało się że w piaście nie ma dziury na przykręcenie śruby żeby tarcza się trzymała. Teraz moje pytanie o co chodzi, jak ta tarcza hamulcowa ma się trzymać. Dodatkowo przy hamowaniu słychać dudnienie "chodzącej" tarczy, a samochód ściąga na lewą stronę.
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 10 Kwi 2014, 12:55   

Dudnienia nie powinno byc slychac jesli nie jest krzywa lub uszkodzona bo ta sruba tylko ja przytrzymuje - tarcza jest trzymana przez sruby kola.
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 10 Kwi 2014, 13:17   

Tej śrubki nie musi wogóle być. A w fordach rzadko były piasty z otworem na taką śrubkę. Tarcza nie ma prawa dudnić ponieważ jest dociśnięta poprzez felgę 4 śrubami kola. Może Ci co najwyżej dudnić łozysko, końcówka drążka, tuleje na wahaczu, albo sworzeń.
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
Peedro 
Klubowicz


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 3057
Skąd: Mystków
Wysłany: 10 Kwi 2014, 15:03   

albo zwichrowana tarcza :p
_________________
"Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."

Żaba - RIP
Profil Facebook
 
 
 
answe91 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: L
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 32
Dołączył: 06 Lut 2014
Posty: 3
Skąd: Koszalin
Wysłany: 10 Kwi 2014, 15:04   

Jaki wpływ mają na trzymanie tarczy podkładki jednokierunkowe i dlaczego tego nie ma? Wina mechanika?
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 10 Kwi 2014, 15:05   

Gdzie powinny byc podkladki jednokierunkowe? Pod srubami mocujacymi kolo??
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
answe91 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: L
Silnik: 1.1/50KM
Wiek: 32
Dołączył: 06 Lut 2014
Posty: 3
Skąd: Koszalin
Wysłany: 10 Kwi 2014, 16:35   

Chyba najlepiej by było, wydaje mi się bezsensowne zrobienie tego w taki sposób, tarcza hamulcowa która chodzi w każdą stronę jak chce, ale rozumiem że tak zrobili to tak ma być ;) .
W przyszłym tygodniu jak będę miał możliwość zrobię zdjęcia i sprawdzę drugą tarcze hamulcową jak jest założona, niestety narazie dostępu do garażu nie mam żeby to zrobić porządnie, a na dworze nie ma zachęcającej pogody.
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 10 Kwi 2014, 16:36   

u mnie po paruset km tarcze trzeba młotkiem z piasty ściągać ;) Tam sie tak wszystko zapieka, że głowa mała :)
 
 
brewa7 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 35
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 465
Skąd: ŁDZ
Wysłany: 10 Kwi 2014, 17:22   

vegetagt, no ja też ściągałem tarczę młotkiem, ale nie wiem czy po tym nie mam teraz uszkodzonego łożyska. Bo wyje właśnie po tej stronie gdzie ściągałem tarczę młotkiem.

answe91,
Cytat:
Dodatkowo przy hamowaniu słychać dudnienie "chodzącej" tarczy, a samochód ściąga na lewą stronę.


jeżeli przy hamowaniu powiedzmy z 80km/h, słyszysz takie turkotanie, a na pedale tak jakby załączał się ABS, to może być zwichrowana tarcza. Ściąganie na jedną ze stron raczej znaczy, że hamulce nie równo trzymają. Może są przewody zapowietrzone, a na turkotanie pomogła mi wymiana tarcz i klocków.
_________________
Była: MK3
Jest: P206

 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 10 Kwi 2014, 18:42   

nie rozumiecie, koledze tarcza lata pomimo tego że jest dokręcona przez śruby koła... ;)
answe91, tak ma być.
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
brewa7 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 35
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 465
Skąd: ŁDZ
Wysłany: 10 Kwi 2014, 23:56   

Tak kuba87, nabijaj się dalej... Ja jak wymieniałem tarcze to też szukałem na piaście otworu do przykręcenia tarczy, ale go nie znalazłem. Z resztą w ori tarczach (rozumiecie nikt nie wymieniał tarcz przez 20 lat) nie było otworu do mocowania, a w częściach zamiennych już są. Z resztą czy w ogóle ktoś miał/ma w swojej fieście możliwość przykręcenia tarczy do piasty prócz nakrętkami koła?
_________________
Była: MK3
Jest: P206

 
 
 
blood_brother 
King of Tor Kielce 2013

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 35
Dołączył: 16 Lis 2008
Posty: 848
Skąd: Otwock
Wysłany: 11 Kwi 2014, 00:14   

To szpilki w MK3 nie są standardem?
 
 
brewa7 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 35
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 465
Skąd: ŁDZ
Wysłany: 11 Kwi 2014, 00:22   

no ja nie mam przykręcanej tarczy do piasty
_________________
Była: MK3
Jest: P206

 
 
 
Maci3j18 


Model: Inne auto
Wersja: RS
Silnik: Inny
Imię: Macias
Wiek: 35
Dołączył: 29 Cze 2009
Posty: 115
Skąd: Chojnów/S.Ł.
Wysłany: 11 Kwi 2014, 00:57   

Niedawno wymieniałem tarcze w swojej kosiarce, i były przykręcone śrubką do piasty, z jednej strony musiałem ja rozwiercać i nową założyłem bez niej. Nie ma żadnej różnicy w porównaniu z drugą, która jest przykręcona tą śrubką, więc te te dudnienie musi byc spowodowane czymś innym.
_________________
Było: Ford Fiesta 1.1 Ghia 91r. Ford Fiesta 1.4 Futura 94r.
Jest: Skoda Octavia 1.8T RS 2002r.
 
 
brewa7 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Aleksander
Wiek: 35
Dołączył: 25 Kwi 2011
Posty: 465
Skąd: ŁDZ
Wysłany: 11 Kwi 2014, 17:40   

ja miałem tylko jakąś taką blaszkę/podkładkę ze stali sprężynującej z nacięciami po wewnętrznej stronie także można ją był "nakręcić" na gwint i dalej nakręcam nakrętkę na szpilkę i koniec.
_________________
Była: MK3
Jest: P206

 
 
 
Fordzik88 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Wiek: 35
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 257
Skąd: Brwinów
Wysłany: 25 Kwi 2014, 09:18   

Czyli przepraszam, tak głupio się podepnę pod temat. To w fiestach mk3 niema otworów na tarcze hamulcowe? Bo ja tez ostatnio się dopatrzyłem, i myślałem, ze mechanik nie przykręcił ich do reszty auta
_________________
Była Fiesta Mk3 1995, jest BMW e46 323i :)
 
 
 
Qzyn 





Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Sport
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 44
Dołączył: 22 Cze 2004
Posty: 1811
Skąd: Radlin
Wysłany: 25 Kwi 2014, 10:22   

Fordzik88 napisał/a:
To w fiestach mk3 niema otworów na tarcze hamulcowe?

ordzik, sprobuj sie wyrazac troche bardziej konkretnie. Co to jest otwor na tarcze hamulcowa, otwor do ktorego ta tarcze wkladamy? :)
Otworow na srubki po prostu byc nie musi, ta mala srubka absolutnie nei trzyma tarczy ani jej nie mocuje, jedynie ustala ewentualnie jej pozycje. Za reszte odpowiedzialne sa sruby/szpilki mocujace kolo.
Srubka jedynie w przypadku srub pomaga ustawic tarcze i latwiej trafic srubami przy zakladaniu kola
_________________
"Mission impossible" rozpoczęta :)
 
 
 
Fordzik88 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Classic
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Łukasz
Wiek: 35
Dołączył: 26 Maj 2009
Posty: 257
Skąd: Brwinów
Wysłany: 25 Kwi 2014, 19:47   

Qzyn napisał/a:
ordzik, sprobuj sie wyrazac troche bardziej konkretnie. Co to jest otwor na tarcze hamulcowa, otwor do ktorego ta tarcze wkladamy? :)
Otworow na srubki po prostu byc nie musi, ta mala srubka absolutnie nei trzyma tarczy ani jej nie mocuje, jedynie ustala ewentualnie jej pozycje. Za reszte odpowiedzialne sa sruby/szpilki mocujace kolo.
Srubka jedynie w przypadku srub pomaga ustawic tarcze i latwiej trafic srubami przy zakladaniu kola


Chodziło mi właśnie o otwór na tą śrubkę mocującą tarczę hamulcową do piasty. Troche się przeraziłem że jej niema, i ta tarcza tak rusza się na boki. Ale doczytałem się tutaj, że oryginalnie nie było otworu więc niepotrzebnie robię z igły widły :)
_________________
Była Fiesta Mk3 1995, jest BMW e46 323i :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - malowanie bębnów i zacisków hamulcowych
LOY Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 16 17 Lis 2009, 15:52
piotrek1289
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Brak nowych postów Przyklejony: FlockArt/Fast-Wheel - flokowanie & wymiana opon
Rasta Tuning stylistyczny 54 21 Sty 2019, 16:19
Rasta
Brak nowych postów [MK3] Wymiana tarcz hamulcowych na wentylowane
Gość Mechanika 7 15 Paź 2009, 15:15
BerciQ


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.