Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

1.6 XR2i - prowadnice zaworowe
Autor Wiadomość
tidzitsu 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 39
Dołączył: 13 Mar 2014
Posty: 7
Skąd: Kielce
Wysłany: 28 Mar 2014, 18:59   1.6 XR2i - prowadnice zaworowe

Jak sa rozwiazane prowadnice zaworowe w xr2i ? Normalnie tuleje mosiezne?
Zatrzymal mi sie ssacy na 4 cyl i chodzi jak traktor... obstawiam ze sie przytarl.
Glowice mam zamiar kupic druga i ja porzadnie zrobic, dlatego pytam o prowadnice:)
Ostatnio zmieniony przez trzeci 29 Mar 2014, 09:12, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 28 Mar 2014, 21:21   

Wałek sprawdź, czy wogóle ma jeszcze krzywki.
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
tidzitsu 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 39
Dołączył: 13 Mar 2014
Posty: 7
Skąd: Kielce
Wysłany: 28 Mar 2014, 21:33   

juz sprawdzalem :) prawie ich nie mam. Ta glowica juz na straty i tak idzie, chce kupic kolejna i ja zrobic porzadnie a poki co jezdzic na tej. Dlatego pytam o prowadnice :) Kilka 1.9 tdi wczesniej robilem i tam sa mosiezne. A to moj pierwszy ford wiec badam temat...

Tak poza konkursem. Da sie zalozyc kolko na walek rozrzadu odwrotnie ? w sensie do gory nogami ?
Bo fiestolot od wczoraj zaczal mi padaczkowato chodzic i dzis grzebalem. Myslalem ze mi pasek przeskoczyl, ustawilem znak na wale korbowym i mam go w gorze, a znak na kolku rozrzadu mam w dol.
Wedlug "sam naprawiam" obydwa powinny byc w gorze.

Szklanki dziwnie bo czesc jest schowana a czesc wystaje z gniazd, walek porazka, na 1 i 4 cylindrze koniki lataja na boki taki luz. Szklanka na 4 cylindrze jest jedyna miekka, ale to wlasnie 4 najbardziej lata a boki konik i wlasnie na 4 jest problem z zaworem ssacym i zalewa mi swiece.

Szklanki maja byc miekkie czy twarde ? W 1.9 tdi troche to inna byla konstrukcja :) a z nimi mam najwiecej doswiadczenia.

Sorki ze tyle pytan poza tematem ale nie chce nowego tematu zakladac
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 29 Mar 2014, 00:01   

Brak krzywek powoduje te hałasy, i dziwną pracę silnika, znaki na kołach nie pamiętam jak było na dole, ale jeśli motor generalnie działa to rozrząd powinien być ok. Popychacze powinny być twarde, delikatny luż może być jedynie na zaworach które nie są atakowane przez wałek. Koniki nie mogą mieć żadnego luzu na boki.
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
tidzitsu 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 39
Dołączył: 13 Mar 2014
Posty: 7
Skąd: Kielce
Wysłany: 29 Mar 2014, 09:47   

Dzwigienki w 1.1 i 1.6 sa takie same? Mysle skad wziac nowe, bo moje wyklepane. Nowki sa po 70 za szt...
Mysle tez czy by ich nie napawac i szlifowac.
Kalkuluje koszty co robic:) dol mam po remoncie, gora trup
 
 
Tommur 





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.6i/104KM
Imię: Tomek
Wiek: 51
Dołączył: 08 Lip 2006
Posty: 910
Skąd: Szczecin
Wysłany: 29 Mar 2014, 10:50   

Popychacze to ja ściskałem imadłem, żeby wycisnąc stary olej.
_________________
Prędkość była dobra :-) , tylko zakręt był za ciasny :sad:
Czarnula Tommura :)
Sędzia KJS, PPAiK i inne :)
FKP RACE&RALLY TEAM
Automobilklub Zachodniopomorski
 
 
 
tidzitsu 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 39
Dołączył: 13 Mar 2014
Posty: 7
Skąd: Kielce
Wysłany: 29 Mar 2014, 10:57   

Ale zalozone maja byc twarde czy miekkie? W sensie jak juz pracuja
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 29 Mar 2014, 13:22   

pracujące maja być twarde tzn, te w silniku, jeśli są miękkie to na złom. Na dolnej powierzchni gdzie pracuje wałek nie może byż żadnych śladów zużycia. żadnych wypukłości ani nic, ma być płaska na dole.
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
tidzitsu 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 39
Dołączył: 13 Mar 2014
Posty: 7
Skąd: Kielce
Wysłany: 29 Mar 2014, 13:33   

To wiem. Ogolnie sa plaskie. Ale jedna na ssacym 4 cyl jest miekka, da sie normalnie palcem klikac.
To juz mam winowajce, ale i tak glowice kupuje i remontuje. Poki co niech jezdzi, telepie ale nawet daje rade na trzech garach
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5648
Skąd: Łódź
Wysłany: 29 Mar 2014, 16:53   

Szklanki muszą być wypukłe. Nie powinny być ani płaskie ani wklęsłe jeśli mówimy o CVH.
Wypukła szklanka powoduje jej obracanie gdy opiera się o nią wałek. A to ma na celu równomierne zużywanie całej powierzchni i lepsze rozprowadzanie oleju.
Szklanki w CVH są rozbieralne. Można je rozłożyć i umyć. Aby to zrobić trzeba delikatnie porozginać koronki.
A jak wymieniać to tylko 8 sztuk bo inaczej szkoda pracy. Lepiej uzbierać na nowy wałek i szklanki i mieć przez 80-100 tyś ciszę. W rozebranej szklance jest kulka miseczka i sprężynka. Zazwyczaj uszkodzenie polega na zamuleniu szklanki, nagarze na brzegu albo awarii sprężynki dociskającej kulkę.
 
 
 
tidzitsu 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Inna
Silnik: 1.6i/104KM
Wiek: 39
Dołączył: 13 Mar 2014
Posty: 7
Skąd: Kielce
Wysłany: 29 Mar 2014, 17:14   

Bylo zalozonych 8 nowych, ale walek stary. Teraz zdejmowalem dekiel i jedna jest miekka, dzwigienka lata we wszystkie strony. Nie chce pakowac kasy w cvh bo jednak sie sklonie do zeteca. Narazie chce zrobic zeby jezdzil. Wymienie walek na jakis lepszy i ta jedna szklanke
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Wymarzone XR2i dla Prezesa
Mafios Hyde-Park 131 11 Gru 2018, 18:24
trzeci
Brak nowych postów [MK3] Szyby i prowadnice
szogoon Mechanika 2 21 Lis 2008, 12:25
szogoon
Brak nowych postów Prowadnice przednich foteli
czym pomalować
AccessX Hyde-Park 1 8 Sie 2014, 22:37
Puff
Brak nowych postów Prowadnice zacisku hamulcowego
nightmare Mechanika ogólna 4 6 Mar 2024, 23:22
vegetagt
Brak nowych postów [MK3] Prowadnice (szyny) fotela
Demontaż
sarina Mechanika 13 27 Lut 2011, 21:12
Bezimienny


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.