Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 20:28 |
Głowica silnika 1.8 TD a 1.8 D |
Autor |
Wiadomość |
FreshSensi
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.0/45KM
Dołączył: 22 Mar 2014 Posty: 2 Skąd: Sokołów
|
Wysłany: 22 Mar 2014, 19:51 Głowica silnika 1.8 TD a 1.8 D
|
|
|
Witam wszystkich, chce zapytać o to czy głowica z silnika 1.8 TD jest taka sama jak głowica z silnika 1.8 D. Problem polega na tym że muszę wymienić głowicę, a w okolicy do kupienia znalazłem tylko od silnika doładowanego. Z góry dziękuję za odpowiedzi |
_________________ .. |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 22 Mar 2014, 20:27, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 22 Mar 2014, 20:21
|
|
|
Jest taka sama - p&p |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
FreshSensi
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.0/45KM
Dołączył: 22 Mar 2014 Posty: 2 Skąd: Sokołów
|
Wysłany: 23 Mar 2014, 13:04
|
|
|
W monatażu również żadnych róznic jak np. grubość uszczelki? |
_________________ .. |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 23 Mar 2014, 13:16
|
|
|
Głowicę powinieneś splanować tak czy siak, więc kwestia tego ile ściągnąłeś i czy zamierzasz zwiększać komprechę. 0,05 mm możesz zebrać bez zmiany uszczelki. W tych silnikach fabryczne uszczelki miały chyba 2 ząbki, więc każde ściągnięcie 5 setek to teoretycznie dodatkowy ząbek. |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1090 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 24 Mar 2014, 11:15
|
|
|
Pufcio napisał/a: | Głowicę powinieneś splanować tak czy siak |
Wszyscy planują głowice z tych silników, a producent pisał wyraźnie: NIE zaleca się tego robić w przypadku głowic żeliwnych 1.8D/TD. |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 24 Mar 2014, 12:53
|
|
|
Jaszczur napisał/a: | Wszyscy planują głowice z tych silników, a producent pisał wyraźnie: NIE zaleca się tego robić w przypadku głowic żeliwnych 1.8D/TD. |
A można zapytać czemu? Rozumiem, że żeliwo jest cięższe w obróbce, ale bez przesady... |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1090 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 24 Mar 2014, 14:10
|
|
|
Wszyscy to robią z automatu - to coś jak rytuał typu "zdjęta czapka = planowanie". A tymczasem przy zachowaniu kolejności odkręcania/zakręcania śrub głowicy nie ma potrzeby jakiejkolwiek obróbki tejże. A jeśli nie ma takiej potrzeby, to po co to robić na siłę, jeśli nawet producent nie przewidział takiej konieczności? |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
pawel_mk3
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4i/75KM
Wiek: 32 Dołączył: 21 Wrz 2012 Posty: 341 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 24 Mar 2014, 14:32
|
|
|
Ja w kilku autach zrzucałem głowicę i nie planowałem jej. Co innego jak wypluło uszczelkę, to tak. |
_________________
Auto-Elektryka Zielona Góra
|
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 45 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
|
Puff
Forumowy Maruda
Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37 Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 5737 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 25 Mar 2014, 11:07
|
|
|
Żeliwo trudniej "zepsuć", fakt.
Rozumiem Wasze argumenty i przyjmuję do wiadomości
Wytknę jednak jeden aspekt - jeśli silnik był przegrzany, to założenie takiej głowicy bez uprzedniego splanowania, sprezentuje same kłopoty. Wystarczy, że wiem co u mnie się działo jak się silnik przegrzał przez mechanika-partacza... |
_________________ "Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."
Wierny osiołek pochłania jedynie
|
|
|
|
|
|