Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[Blacharstwo] [MK3] Zgnita podłoga.
Autor Wiadomość
Badi 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 15 Sie 2012
Posty: 80
Skąd: Gniezno
Wysłany: 28 Lut 2014, 21:26   [Blacharstwo] [MK3] Zgnita podłoga.

Witam,
Mam pytanie do osób które walczyły z reanimacją kasty w MK3. Dzisiaj miałem okazję dość dotkliwie się przekonać jak źle jest z FoFką, co bardzo ładnie kryła antykorozja, a pewnie jeszcze więcej jest pod nią. O ile podłużnice i blacha od strony pasażera wyglądają na tyle obiecująco że oczyszczenie i zabezpieczenie podłogi powinno załatwić sprawę, to strona kierowcy jest masakryczna (byłem w szoku że mi łapa od podnośnika nie wpadła do środka :/). Przy okazji pokazówka fachowości blacharza który próg wstawił tak, że po 2 miechach zaczęła ruda wyłazić.



Chciałbym skorzystać z Waszego doświadczenia w tej kwestii, bo już zaczynam wątpić czy da się to odratować (zdaje sobie sprawę że nie były by to jakieś małe łatki, tylko spore panele do dospawania), no i jakie byłyby ewentualnie koszty zakładając że robiłbym to sam. Na pewno fragment za fotelem kierowcy jest na dzień dobry do odstrzału, mocowanie fotela też zaczyna wyglądać licho. Oprócz podłogi trzeba by popieścić nadkola bo po tej zimie wylazło to i owo. Niejeden by wyjeździł tyle ile można i spieniężył sprzęt na szrocie, ale mi chyba by serce pękło w takiej sytuacji, poza tym serducho w niej to igła :>

Nie polecam i pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez trzeci 28 Lut 2014, 21:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 1 Mar 2014, 17:26   

Na tych fotkach nie ma tragedii. Jedyne co, to żeby np miejsce przy podłużnicy tylnej zrobić poprawnie, to będziesz musiał wyciąć w progu przynajmniej jakieś okienko.

Jeżeli ten próg był wymieniany a blacharz wnętrza nie poprawił, to wg mnie troche żenada :/

Co do kosztów, to 100-150zł na chemie (lakiery, konserwacja) maks. Nie wiem ile kosztują arkusze blachy, ewentualne reperatury, bo ja miałem blache 1.2mm w spadku po kumplu.
 
 
TSRules 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 1031
Skąd: ZIEMIA
Wysłany: 2 Mar 2014, 14:06   

vegetagt napisał/a:
Na tych fotkach nie ma tragedii.


pytanie jak to wygląda "po otworzeniu" zwykle w środku jest trzy razu gorzej niż na zewnątrz, najgorzej mocowania, no i raczej nie podnosiłbym auta za progi ...
_________________

 
 
Badi 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 15 Sie 2012
Posty: 80
Skąd: Gniezno
Wysłany: 7 Mar 2014, 18:45   

Nie zawsze styknie łapy od podnośnika pod podłużnicę, zresztą dopóki nie wpadnie do środka jest dobrze :D

Cytat:
pytanie jak to wygląda "po otworzeniu" zwykle w środku jest trzy razu gorzej niż na zewnątrz

Czyli moje przypuszczenia mogą być całkiem realne. Na razie pozostaje mi czekać aż pogoda będzie w miarę i czas na to pozwoli żeby wybebeszyć wnętrze.
 
 
TSRules 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 1031
Skąd: ZIEMIA
Wysłany: 8 Mar 2014, 10:58   

Badi napisał/a:
Nie zawsze styknie łapy od podnośnika pod podłużnicę, zresztą dopóki nie wpadnie do środka jest dobrze


ew. możesz użyć belki drewnianej pod próg aby rozłożyć siły działające przy podnoszeniu na większą powierzchnię :ok:
_________________

 
 
wojtekwojtek 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: wojtek
Wiek: 42
Dołączył: 09 Kwi 2014
Posty: 8
Skąd: gliwice
Wysłany: 19 Kwi 2014, 09:07   

Oj nie wyglada to zadobrze musisz zaczac dzialac bedziesz robil sam czy oddajesz do blachaza?
_________________

 
 
Badi 


Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: C
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 15 Sie 2012
Posty: 80
Skąd: Gniezno
Wysłany: 29 Kwi 2014, 20:19   

Będę działał sam raczej, bo jak spierdzielę to będę miał pretensje do siebie, a nie do "blacharza"... Niestety brak czasu bierze górę. W sumie to co tu widać to i tak rybka przy niektórych bolidach z podobnego rocznika ;)
 
 
yoyo72 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Dziadek
Wiek: 51
Dołączył: 29 Kwi 2010
Posty: 1021
Skąd: Kraków
Wysłany: 29 Kwi 2014, 20:37   

Spoko wszystko da się zrobić ,tylko dokładnie przejrzyj tylnie podłużnice ,bo ja zrobiłem w xrce wszystko z przodu a tył mi się posypał.
_________________
Jest inne , ale tez Ford
Było MK3 1994r 1.1/2.0 136KM ;)
Było MK3 1995 r.1.6 16v 90 KM Futura swap 2.0 136KM
Było MK3 1993 r.1.3 NEWPORT z klimą ;) (ślimak)
Było MK3 1992 r.1.8 16v 130 KM (akwarium)

PRINCE OF RADOM 2016 ;) ;) ;)
 
 
 
fiestaRS 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.4/73KM
Wiek: 37
Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 26
Skąd: Wrocław
Wysłany: 7 Maj 2014, 10:21   

Dołączę się do tematu. Orientujecie się czy można kupić gdzies nowe tylne podlużnice? Mam podobny problem jak kolega z tym, że u mnów po oczyszczeniu wypadła dziura : /
 
 
TSRules 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 1031
Skąd: ZIEMIA
Wysłany: 7 Maj 2014, 11:40   

nowych raczej nie, najlepiej jakbyś pojechał do jakiegoś fachmana i ocenił czy warto to rzeźbić i jakie są koszta porządnego zrobienia bo podłużnic na "odwal załatanie" nie warto robić
_________________

 
 
fiestaRS 

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: CL
Silnik: 1.4/73KM
Wiek: 37
Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 26
Skąd: Wrocław
Wysłany: 7 Maj 2014, 14:48   

Auto mam zamiar zarejestrować na zabytek, więc koszty będą. Chciałbym wymienić na nowe i mieć spokój!
 
 
TSRules 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 1031
Skąd: ZIEMIA
Wysłany: 7 Maj 2014, 17:43   

ale poczytaj trochę o podłużnicach, jest to element nośny auta, na którym opiera się cała konstrukcja ramy, jak chcesz to wymienić ?
nawet oficjalnie nie powinno sie naprawiać ani wycinać, czy spawać, trzeba określić rozmiar korozji i ocenić czy warto naprawiać to nie progi że se wytniesz i wspawasz nowe
_________________

 
 
yoyo72 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Dziadek
Wiek: 51
Dołączył: 29 Kwi 2010
Posty: 1021
Skąd: Kraków
Wysłany: 7 Maj 2014, 17:51   

TSRules napisał/a:
nawet oficjalnie nie powinno sie naprawiać ani wycinać,


I tu chyba nie wiem czy jest tak do końca jak piszesz...(chyba) Ja w ubiegłym roku miałem wypadek dacia Logan i auto poszło do kasacji ,ale firma ubezpieczeniowa zaproponowała naprawę i takie tam ....nieważne.... były złamane przednie podłużnice i co? kazali je wymienićWycięli ,wspawali nowe ,zrobili kosztorys i auto jeździ do tej pory. Wszystko oficjalnie. Więc jak jest???
_________________
Jest inne , ale tez Ford
Było MK3 1994r 1.1/2.0 136KM ;)
Było MK3 1995 r.1.6 16v 90 KM Futura swap 2.0 136KM
Było MK3 1993 r.1.3 NEWPORT z klimą ;) (ślimak)
Było MK3 1992 r.1.8 16v 130 KM (akwarium)

PRINCE OF RADOM 2016 ;) ;) ;)
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 7 Maj 2014, 18:52   

tyle gadania a zaden chyba nie widział jak jest podłużnica tylna w mk3 skonstruowana...
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
TSRules 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 1031
Skąd: ZIEMIA
Wysłany: 7 Maj 2014, 18:55   

szczerze to nie wiem, to twoje auto, ja już bym chyba wolał kasacje, no chyba że robił to autoryzowany warsztat z zachowaniem reżimu technologicznego, odpowiednią metodą z zachowaniem ilości spawów geometrii itp.
o co raczej będzie trudno u zenka w garażu i 20 letniej fieście ... o ile będzie do czego spawać, dlatego jak pisałem trzeba jechać i sie zorientować, żeby potem kół nie pogubił na szosie

p.s.na stronie escorta (?)widziałem rzeźbienie podłożnic blachą 2 mm od jakiś chałupniczych profili z kartonów, spawanie na rantach z kilku kawałków, jak to sie zachowa przy stłuczce ? nie wiem ... czy chciałbym takie auto ? na pewno nie
_________________

 
 
yoyo72 
Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 1.6i16V/90KM
Imię: Dziadek
Wiek: 51
Dołączył: 29 Kwi 2010
Posty: 1021
Skąd: Kraków
Wysłany: 7 Maj 2014, 18:56   

Widzialem ,to znaczy dotykałem ,urywałem rękami w swojej starej xrce. Takie były zeżarte.
_________________
Jest inne , ale tez Ford
Było MK3 1994r 1.1/2.0 136KM ;)
Było MK3 1995 r.1.6 16v 90 KM Futura swap 2.0 136KM
Było MK3 1993 r.1.3 NEWPORT z klimą ;) (ślimak)
Było MK3 1992 r.1.8 16v 130 KM (akwarium)

PRINCE OF RADOM 2016 ;) ;) ;)
 
 
 
Peedro 
Klubowicz


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 3057
Skąd: Mystków
Wysłany: 7 Maj 2014, 19:03   

Jak nie ma dużej tragedii, to spokojnie jest to do zrobienia.
_________________
"Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."

Żaba - RIP
Profil Facebook
 
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 7 Maj 2014, 19:15   

Otóż w mk3 podłużnica składa sie z 3 warstw blach. Wiem bo sam ciąłem mk3 i widziałem jak to wyglada. Jesli po otwarciu, jest czysto i nie ma rudej mozesz smiało zakonserwować, i zrobić nowe poszycie. tyle w temacie.
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
developkappa 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 06 Gru 2014
Posty: 10
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 6 Cze 2015, 15:52   

Dołączę się do tematu tylko że u mnie te podłużnice są tak skorodowane że przy lekkim uderzeniu młotka wpada do środka i boje się że mocowanie belki tylnej trzyma się na włosku i może odpaść.
Ile może kosztować naprawa u blacharza 2 stron koło mocowania tylnej belki?
 
 
blind227 


Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Ghia
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: Piotr
Wiek: 42
Dołączył: 21 Sty 2011
Posty: 330
Skąd: Wawa/Strubiny
Wysłany: 6 Cze 2015, 18:43   

Taniej kupisz zdrowszą budę [ciach] a stara na szrot :)

[ Komentarz dodany przez: DemptD: Sob Cze 06, 2015 22:04 ]
Bez takich głupich pomysłów na forum
_________________
Córka Frankensteina
Ostatnio zmieniony przez DemptD 6 Cze 2015, 22:04, w całości zmieniany 1 raz  
Profil Facebook
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: Ford Fiesta MK3 rebuild
czyli działamy w 1.1 i 1.3
Ad@mus Tuning stylistyczny 3 1 Sie 2009, 17:27
LOY
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.