Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
22 Mar 2014, 19:26
Ściąganie podczas hamowania
Autor Wiadomość
PawelBW62 

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Paweł
Dołączył: 08 Lut 2014
Posty: 12
Skąd: Borów Wielki
Wysłany: 17 Lut 2014, 21:59   Ściąganie podczas hamowania

Witam!!!

Jak hamuje moją fiestą to mnie sciąga w prawo... a Lewa felga robi sie gorąca aż parzy.

Co jest tego przyczyną??? bo tuleje na wahaczach wymieniałem 2 tyg temu
Ostatnio zmieniony przez szynszyl 23 Mar 2014, 07:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Freeman 
Zarząd / Administrator


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 42
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 3513
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 17 Lut 2014, 22:16   

Lektura dla Ciebie: http://www.fiestaklubpols...p?tag=sciaganie

Myślę, że znajdziesz odpowiedź wśród wskazanych tematów.
_________________
Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 19 Lut 2014, 02:38   

przyczyn może być kilka
1. zapchany wąż elastyczny od lewego zacisku (rozwarstwia się wewnątrz)
2. zatarty tłoczek w zacisku
3. zatarta prowadnica (w fordzie akurat mało spotykane)
4. uszkodzone łożysko koła.

Pierwszy temat łatwo zdiagnozować, bo podnosisz auto, prosisz kogoś by wcisnął i puścił hamulec. Sprawdzasz jak obraca się tarcza, odkręcasz na chwilę odpowietrznik i sprawdzasz czy opór się gwałtownie nie zmniejszył.

2 temat można spróbować diagnozować po przez sprawdzenie gumki na tłoczku, ewentualnie zajrzenie pod nią. Można też spróbować wcisnąć tłoczek, jeśli stawia duży opór znaczy się, że trzeba go rozebrać i wymienić mu gumki, zestawy naprawcze produkuje np firma Autofren

3 prowadnicę sprawdzisz przy rozbieraniu zacisku do akcji 2.

4 jeśli po zdjęciu zacisku tarcza nadal będzie się ciężko obracać to wina łożyska.
 
 
 
van 
Moderator

Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: S
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2007
Posty: 2232
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19 Lut 2014, 09:32   

może być też luz w zawieszeniu
_________________
Fiesta MK1 1.3 - Smerfetka
Sierra MK2 2.3T5 - Biała dama
Volva XC70 i inne
 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 19 Lut 2014, 10:48   

van,
PawelBW62 napisał/a:
bo tuleje na wahaczach wymieniałem 2 tyg temu

A czytałeś dokładnie? No tak jeszcze końcówki zostają! ;-|
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 19 Lut 2014, 12:20   

Cytat:
może być też luz w zawieszeniu

Napisał " A lewa felga robi się gorąca aż parzy "
 
 
 
PawelBW62 

Model: Ford Fiesta Mk3`96
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Paweł
Dołączył: 08 Lut 2014
Posty: 12
Skąd: Borów Wielki
Wysłany: 24 Mar 2014, 15:38   

W końcu znalazłem przyczynę, był to zapchany wąż elastyczny od lewego zacisku aż w środku spęczniał. Doszedłem do tego po wymianie całych przednich hamulców (klocki + zestawy naprawcze z tłoczkiem).

Lewe klocki były całkowite spalone. spowodowane to było tym że zacisk cały czas trzymał ciśnienie przez uszkodzony wąż elastyczny. Od razu się auto lepiej rozpędza i nie ściąga w prawo.
 
 
drjanusz 


Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 61
Dołączył: 07 Lip 2007
Posty: 923
Skąd: Poznań
Wysłany: 25 Mar 2014, 15:13   

diodalodz napisał/a:
Pierwszy temat łatwo zdiagnozować, bo podnosisz auto, prosisz kogoś by wcisnął i puścił hamulec. Sprawdzasz jak obraca się tarcza, odkręcasz na chwilę odpowietrznik i sprawdzasz czy opór się gwałtownie nie zmniejszył.

I tu miałeś wyjaśnienie PawelBW62,
_________________
Było XR3i
Była Fiesta 1,1i
Fiestynka 1,3...skasowana :((
Zagościł mkV Essi 1.6 Już ni ma.
A teraz Fiesta 2x mkIV 1,3 Endura
W stajni pojawił się Mondeo 1,6 mk1
kolejna zmiana Fokus Kombi 1.6
 
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 26 Mar 2014, 21:53   

Powinieneś wymienić wszystkie elastyczne przewody hamulcowe
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MK3] Ściąganie przy hamowaniu i podczas jazdy na wprost
Madam Mechanika 6 12 Lis 2011, 10:51
pablon
Brak nowych postów [MK3] Stukanie podczas hamowania
Gość Mechanika 24 25 Lip 2010, 01:21
michal2463
Brak nowych postów [MK3] Stuki podczas hamowania
mef Mechanika ogólna 1 6 Kwi 2010, 18:34
JoeMix
Brak nowych postów Bicie kierownicy podczas hamowania
Czyli ciąg dalszy poszukiwań przyczyn(y)...
ciaastus Mechanika 23 3 Sty 2007, 19:13
Gość
Brak nowych postów [MK3] Piski i zgrzyty podczas hamowania
Wili23 Mechanika 1 16 Lut 2011, 23:51
drzeniow


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.