Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: trzeci
22 Mar 2014, 16:11
[MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
Autor Wiadomość
peugeot40619tdi 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Family
Silnik: 1.3i/60KM
Wiek: 28
Dołączył: 17 Wrz 2011
Posty: 138
Skąd: OLSZYC
Wysłany: 8 Lut 2014, 21:05   [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy

Witam.
Jako że jestem świeżo po wymianie maglownicy, postanowiłem opisać krok po kroku, jak przygotować się do tej operacji i co po kolei robić.
Oto szczegółowy plan działania:
1. Rozbrajamy krzyżak kolumny kierownicy, w tym celu wykręcamy śrubę 10 oznaczoną na zdjęciu jako nr "1" oraz śrubę 13 nr "2" i wyciągamy ten bolczyk w który była wkręcona:

Nie ciągnijcie za kierownice (jak radzą niektórzy, bo to nic nie da) i zablokujcie kierownice żeby się nie obracała, żeby nie zerwać taśmy poduszki,
2. Następnie luzujemy śruby od kół i podnosimy autko, po obu stronach podkładamy kobyłki lub pieńki żeby auto było jak najwyżej,
3. Ściągamy koła,
4. Odkręcamy łącznik stabilizatora po obu stronach,
5. Odkręcamy i wyciągamy końcówki drążków kierowniczych,
6. Odpinamy dolne sworznie wahaczy,
7. Rozłączamy przewody od wspomagania i nie męczymy się żeby zrobić to przy maglu, lepszy dostęp mamy na lewej podłużnicy, takie dwie rurki z nakrętkami
8. Następnie wchodzimy pod auto i odkręcamy poduchę od skrzyni biegów, a dokładnie tą śrubę:

9. Przed rozłączeniem drążków zmiany biegów radze zaznaczyć sobie punkty, żeby uniknąć problemów z regulacją :P
10. Odkręcamy teraz saneczki, na zdjęciu zaznaczyłem które śruby należy odkręcić. Wahacze zostawiamy nie musimy ich demontować :)

11. Tłumika nie odkręcamy niech pozostanie będzie nam trzymał sanki,
12. Po opuszczeniu sanek odkręcamy stabilizator ułatwi to nam dostęp do śrub mocujących magiel do sanek,
13. Następnie możemy odkręcić mocowanie przewodów do lewej łapy sanek (niedaleko tych nakrętek które rozkręcaliśmy żeby rozłączyć przewody od płynu),
14. Ostrożnie wyciągamy magiel od strony kierowcy pomagając sobie manewrami sankami.
Montaż w odwrotnej kolejności i można sobie pomóc przy podnoszeniu sanek naszym lewarkiem samochodowym:)
O odpowietrzeniu pisał nie będę bo to raczej każdy zna, radze tylko przepłukać układ czyli cienki przewód od zbiorniczka do płynu odczepiamy i wpuszczamy do jakiejś butelki, w zbiorniczku zaślepiamy otwór ten cienki i zalewamy świeżym płynem. Odpalamy na 2sek i gasimy, po czym dolewamy płyn i powtarzamy czynność aż pójdzie czysty płyn.
I gdyby ktoś miał problem z poluzowaniem śrub kontrujących końcówki drążków, radze je porządnie rozgrzać palnikiem gazowym:) pozdro i mam nadzieje że się komuś przyda. Całość operacji to 6 godzin.
Ostatnio zmieniony przez Parzych 9 Lut 2014, 01:48, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - RDZA / KOROZJA
LOY Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 12 6 Paź 2013, 21:24
proton
Brak nowych postów Ogłoszenie: Car Audio - FAQ
Czyli zanim zapytasz - zajrzyj !
molu Car Audio i CB 9 16 Lis 2010, 10:59
Cobrak
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ o ubezpieczeniach aut
i innych kwestiach z tym związanych.
trzeci Ubezpieczenia i rejestracja aut 1 30 Sty 2011, 10:30
trzeci
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - regulacja instalacji gazowej
Lokmen LPG 0 15 Cze 2008, 21:32
Lokmen
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - REPERATURKA WLEWU/NADKOLA czyli spawanie
LOY Blacharstwo / Lakiernictwo / Kosmetyka samochodowa 54 28 Lut 2014, 18:11
deejay


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.