Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

ZETEC Turbo czy RS2000 Turbo?
Autor Wiadomość
bzyq90 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Futura
Silnik: 1.1/55KM
Wiek: 33
Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 145
Skąd: Zabrze
Wysłany: 22 Sty 2014, 21:02   ZETEC Turbo czy RS2000 Turbo?

Jak w temacie, waham sie nad wyborem silnika pod turbo. Obecnie siedzi rs2000 po portingu glowicy i ostrych walkach, 160KM, 206Nm.

Który silnik lepiej uturbić? RS2000, zetec silver/black? Prosze o konkretne wypowiedzi.
 
 
FiFa 
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kamil
Wiek: 35
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 1118
Skąd: Panki/Cze-wa
Wysłany: 22 Sty 2014, 22:04   

zetec jest lżejszy, i do niego masz wiecej i łatwiej dostepnych czesci pod turbo! brałbym zeteca!
Bober uturbił tego rs2k, ale ktos wie dalsze losy tego silnika, czy to wogole potem jeszcze jezdziło??
_________________
Tuning to choroba, szukam lekarza...
Fiesta 1.1 -> Futura 1.6 16v ->Futura 1.8 16v (130KM) -> Futura RS 2.0 16v (N7a-150KM) ->Futura RS 2.3 16v (165KM) ->aktualnie RSTurbo 2.0 16v prace trwają...
 
 
 
liman 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.4i/75KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 09 Kwi 2012
Posty: 47
Skąd: PRUDNIK
Wysłany: 22 Sty 2014, 22:09   

zetec : np. dlatego ze podpasujesz tloki od opla c20let lub c20xe które sa w serii kute,ma mocne korby , plywajace sworznie(rs2k nie), dostepne sa 3 warstwowe panewki na korby, blizniaczy jest z duratec rs 2.0 , ma mocny blok , walki przerobisz wedle wszelkich zyczen w rewaze lub u swiatka , i regulowane kolka bedziesz miał dostepne bez demontowania pokrywy zaworow, ogolnie rs2000 to taki filigranowy silnik. jeszcze pare "za" by sie znalazlo ale mysle ze to wystarczy
Profil Facebook
 
 
Dual 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 168
Skąd: Łódź
Wysłany: 22 Sty 2014, 22:21   

Ja bym stawiał na zeteca silvera z tego względu że:
Jest duża dostępność części zamiennych na rynku tak naprawdę za bezcen.
Jest o parę lat nowszą konstrukcją.
Dużo dedykowanych części do tego motoru.
W rs2000 z przegrzania lubią pękać głowice, w turbo temperatura pójdzie w góre.
No i ten porting który masz obecnie w turbo przyda się, ale jeśli naprawdę dużo zamierzasz dmuchać.
Ewentualnie blacktop ale, koszta troche w góre pójdą choć to praktycznie taki sam silnik, nie licząc głowicy, milimetra róznicy w wysokości bloku i paru innych pierdół.
:)
 
 
FiFa 
Klubowicz

Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Futura
Silnik: 2.0/16V
Imię: Kamil
Wiek: 35
Dołączył: 22 Lut 2007
Posty: 1118
Skąd: Panki/Cze-wa
Wysłany: 22 Sty 2014, 22:47   

za black topem przemawia głowica! :) liman, nie jestem pewny ale ktos mi kiedys powiedział ze N7A tez jest w serii zakuty ;) ALe jak kucizna to najlepiej dedykowana pod turbo, a to tylko zetec. Chociaz (chyba to byl Macflan-nie pamietam nicka) z Krk zakuwał zeteca na kuciznie z jakiejs hondy, a cena tamtego zestawu byla 2 razy nizsza od dedykowanego do forda. ;/
_________________
Tuning to choroba, szukam lekarza...
Fiesta 1.1 -> Futura 1.6 16v ->Futura 1.8 16v (130KM) -> Futura RS 2.0 16v (N7a-150KM) ->Futura RS 2.3 16v (165KM) ->aktualnie RSTurbo 2.0 16v prace trwają...
 
 
 
liman 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.4i/75KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 09 Kwi 2012
Posty: 47
Skąd: PRUDNIK
Wysłany: 22 Sty 2014, 22:56   

n7a nie jest w seri zakuty , mam rozebranego
Profil Facebook
 
 
MisiekT 
Prince of Tor Kielce 2013


Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1932
Skąd: Wawa
Wysłany: 22 Sty 2014, 23:19   

można juz tanio wyrwac Zetec'a z Foki RS - zakute w serii, wytrzymuje spokojnie nawet okolice 400KM
_________________
MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056
 
 
 
luk-90 
Prince of Tor Kielce 2014





Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 2595
Skąd: Poznań
Wysłany: 22 Sty 2014, 23:38   

też kiedys myślałem, ze blacktop i silvertop różnią się tylko regulacją luzu zaworowego :)

Jak dmuchać, to szukałbym słupka focusa RS mkI, od razu przygotowany pod turbo, choc czy zakuty w serii to miałbym wątpliwości, ale CR już odpowiednie :ok:
_________________
==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden :D
Cytat:
Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle
Tekst roku
 
 
Dual 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 168
Skąd: Łódź
Wysłany: 22 Sty 2014, 23:51   

luk-90
A jaki jest niby problem w zrobieniu właściwego CR?
Ja bym szukał tłoków i korb z st170 :yes:
@ W RSie tłoki są kute >mahle, jak z korbami nie wiem :yes:
 
 
liman 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.4i/75KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 09 Kwi 2012
Posty: 47
Skąd: PRUDNIK
Wysłany: 23 Sty 2014, 00:09   

luk-90 napisał/a:



Jak dmuchać, to szukałbym słupka focusa RS mkI, od razu przygotowany pod turbo, choc czy zakuty w serii to miałbym wątpliwości, ale CR już odpowiednie :ok:

w seri ma odkuwane tloki i korbowody - niee korby nie sa w ksztalcie H ale sa kute
Profil Facebook
 
 
srvrserver 


Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Seweryn
Wiek: 43
Dołączył: 07 Paź 2013
Posty: 30
Skąd: k. Częstochowy
Wysłany: 23 Sty 2014, 10:36   

lepszej reklamy zeteca chyba nie moze byc :D

http://passionford.pl/forum/showthread.php?t=907
_________________
Dokładny opis mojego Escorta znajdziesz TUTAJ!!
 
 
tomi16v 

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 03 Mar 2013
Posty: 78
Skąd: Złotów
Wysłany: 24 Sty 2014, 09:44   

Mimo że jestem fanem n3a czy n7a czy tej serii DOHC to sam turbił bym zeteca. Dużo bardziej przetarte ślady , części dużo więcej w lepszych cenach.

Bzyq masz może wykres tego pocisku obecnie??
 
 
MisiekT 
Prince of Tor Kielce 2013


Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1932
Skąd: Wawa
Wysłany: 24 Sty 2014, 10:44   

macie przecież przykłady 2 fok na blacktopie - 350 i 400KM, z czego Rasta motoru nie oszczedza i bez problemów lata już kilka sezonów...
_________________
MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056
 
 
 
Daras84 
King of Bednary 2011





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005
Posty: 2563
Skąd: Gliwice
Wysłany: 24 Sty 2014, 10:51   

wkladaj saaba ;) tyle samo rzeźby, a o wiele mniej kosztów, mega baza i pancerny motor!!
_________________
AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991
 
 
 
bzyq90 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Futura
Silnik: 1.1/55KM
Wiek: 33
Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 145
Skąd: Zabrze
Wysłany: 24 Sty 2014, 11:19   

No to padlo na zeteca :) Darek policz to sobie, jezeli chce zostac przy 4 lapach to sie nie wyplace za naped wkladajac silnik z saaba :P
 
 
Daras84 
King of Bednary 2011





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005
Posty: 2563
Skąd: Gliwice
Wysłany: 24 Sty 2014, 23:36   

a zobaczysz ile bedzie kosztowało uturbienie ;)
_________________
AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991
 
 
 
bzyq90 


Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Futura
Silnik: 1.1/55KM
Wiek: 33
Dołączył: 30 Maj 2009
Posty: 145
Skąd: Zabrze
Wysłany: 25 Sty 2014, 12:20   

domyslam sie nie pekaj, ale silnika z saaba nie zloze na 4 lapach, skrzynie z calibry i vectry podobno sa do dupy :)
 
 
bobson 

Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: Xr2i
Silnik: 2.0/16V
Imię: Andrzej
Wiek: 35
Dołączył: 27 Lut 2010
Posty: 802
Skąd: Złotów
Wysłany: 25 Sty 2014, 22:34   

Silnik z Saaba potrafi i 500PS+ bez otwierania słupka (Coobcio) ale jest dość ciężki, pchałbym się w zeteca.

Z drugiej strony, dól 2.3 z górą 2.0 w jakiejś konfiguracji tłoków daje 8,5:1 - idealnie pod turbo.

Ile chcesz w ogóle dmuchać?
_________________
Fiesta XR2i ITB
Rally Ford's - Warsztat Bobsona
www.ford-tech.pl
 
 
Daras84 
King of Bednary 2011





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005
Posty: 2563
Skąd: Gliwice
Wysłany: 26 Sty 2014, 20:19   

dół 2,3 i góra 2,0 bardzo mocno dopręża więc bez sensu
_________________
AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991
 
 
 
tomi16v 

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 03 Mar 2013
Posty: 78
Skąd: Złotów
Wysłany: 26 Sty 2014, 22:27   

Daras84 napisał/a:
dół 2,3 i góra 2,0 bardzo mocno dopręża więc bez sensu




W normalnym połączeniu 2.3 i rs góra rosnie. Można też go odpręzyć mocno innym modem

Nie wiem czy z opla coś trzeba dać i wtedy robi się 8,5 albo wał albo tłoki inne
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Zetec N/A & TURBO
podnoszenie mocy!!!!!!!!
Faza Tuning mechaniczny 8 20 Gru 2007, 18:51
PumaRST
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Turbo
Zetec/CVH
PumaRST Tuning mechaniczny 53 12 Lis 2012, 21:59
PumaRST
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - CVH Turbo
seria & modyfikacje
PumaRST Tuning mechaniczny 26 13 Paź 2012, 09:42
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Kolektor z RS2000 w ZETEC-u
TomeX500 Tuning mechaniczny 5 12 Lut 2011, 11:11
scooooter
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - 1.8Diesel / Turbo Diesel
Fordon Tuning mechaniczny 140 30 Lis 2011, 09:21
szczupak


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.