Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
22 Mar 2014, 19:29
[MK6] 1.25 - silnik szarpie i nie ma mocy
Autor Wiadomość
sulej013 

Model: Ford Fiesta Mk5`02
Wersja: Family
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 22 Sty 2014
Posty: 8
Skąd: Garwolin
Wysłany: 22 Sty 2014, 15:26   [MK6] 1.25 - silnik szarpie i nie ma mocy

Witam wszystkich forumowiczów mam nie mały problem z moją fieścioszką otóż:

Cały problem zaczął się ok 2 msc temu początkowo nie było tragedii i jeździło się tak jak było lecz teraz.. no cóż zaczyna odmawiać posłuszeństwa...

Objawy:

-Na zimnym silniku mia dość spore problemy z odpaleniem tzn odpala ale silnik wpada w dość duże wibracje (miota nim jak szatan) obroty ok 500 falujące do 1000
- Podczas jazdy silnik wogóle nie ma mocy szarpie nim + nie chodzi 1 gar choć czasem załapie i jedzie normalnie ale tylko jak na prawdę powolutku dodaje się gazu (muska po pedale) (dawniej problem nikł po przekroczeniu ok 3000obr)
- Czasem miga check czasem się pali ciągłym
- na komputerku pokazuje błąd wypadania zapłonu (cdif/2)
- Po przejechaniu ok 40-50km problem nikł teraz jedzie cały czas tak samo

Co było zrobione:
- Wymiana świec, cewki, przewodów na nowe problem wskazywał na początku na zapłonówkę
-Wymiana filtra paliwa, powietrza
- wyczyściłem też przepustnicę (bo już była na wierzchu)
- Wymiana czujnika położenia wału

Moje rozmyślenia:
- Luz zaworowy?
- Czujnik obrotów?
- Ssanie?
- rozjechanie się łańcucha rozrządu i przestawienie się go...


Dłubał bym dalej ale chyba już lepiej poradzić się was żeby nie wywalać w błoto kolejnej kasy

Proszę o jakieś propozycje :) myślę że temat dość ciekawy do rozkminy więc tak samo zapraszam do burzliwej dyskusji :)

Pozdrawiam
Sulej

EDIT: Po świerzej aktualizacii cdif/2 troszkę się rozjaśnia :
błędy po aktualizacji:
-Obwód uzwojenia cewki zapłonowej B - usterka
- Nieregularne przerywanie zapłonu
- Cylinder 2 - przerywanie zapłonu
- Układ katalizatora 1 rząd cylindrów - wydajność
- obwód podgrzewanej sondy lambda (rząd 1, czujnik 1) brak aktywności

co dziwne cewka wymieniona ok 2 miesiąców temu...
Ostatnio zmieniony przez trzeci 22 Sty 2014, 21:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 22 Sty 2014, 16:21   

sulej013 napisał/a:
- rozjechanie się łańcucha rozrządu i przestawienie się go...
W tym silniku jest pasek - nie łańcuch, jaki masz przebieg :?: Poza tym w MK6 silniki miały 75KM a nie jak masz w profilu 82...
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
sulej013 

Model: Ford Fiesta Mk5`02
Wersja: Family
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 22 Sty 2014
Posty: 8
Skąd: Garwolin
Wysłany: 22 Sty 2014, 17:59   

fakt pomyliłem się.. przejechane 125000 km
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 22 Sty 2014, 20:23   

sulej013 napisał/a:
przejechane 125000 km
Jeśli rozrząd jeszcze nie był wymieniany, to najwyższa pora to zrobić... :yes:
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
Dual 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 168
Skąd: Łódź
Wysłany: 22 Sty 2014, 21:41   

Wiązkę silnika oglądałeś?
Nie ciągnie gdzieś lewego powietrza? (np. odma 2 węże co wchodzą w kolektor)
Mierzone ciśnienie paliwa na listwie?
Tps sprawny?
Cewka nowa czy używka?
No i jak Parzych wskazał najwyższy czas na rozrząd :kaput:
 
 
sulej013 

Model: Ford Fiesta Mk5`02
Wersja: Family
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 22 Sty 2014
Posty: 8
Skąd: Garwolin
Wysłany: 22 Sty 2014, 22:28   

cewka nowa
myślę że wywaliło by błąd gdyby nie był sprawny tps
Ciśnienie nie sprawdzane
a z powietrzem kiedyś był problem rozwaliło zaczepy od filtra trochę kleju załatwiło sprawę
wiązka ogarnięta wszystko ok...
i rozrząd strzelę sobie w tym tyg...
 
 
Dual 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 168
Skąd: Łódź
Wysłany: 22 Sty 2014, 23:07   

Zapamiętaj nie wierz komputerom, ford kieruje się swoimi zasadami i jak trzeba to tylko wds/vcm Ci prawdę powie, ale nie zawsze.
Ale przy tak starej konstrukcji to ja bym go nawet nie podpinał :rotfl:
I nie pytałem o filtr tylko odpowietrzenie skrzyni korbowej.
 
 
sulej013 

Model: Ford Fiesta Mk5`02
Wersja: Family
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 22 Sty 2014
Posty: 8
Skąd: Garwolin
Wysłany: 23 Sty 2014, 00:03   

fakt konczyłem szkołę samochodową i troszkę dorabiam w tym temacie ale jak brak praktyki to trzeba jakoś sobie radzić pomocą forumowiczów tym bardziej ze 2 fordy na podwórku ;)
Skrzynia ma poobrywane niektóre zaczepy i prawy róg można podnieść ręką choć też trzeba kapkę siły w to włożyć ... dociskając mocno ten "wolny róg" podczas pracy silnika szarpanie nie ustaje...


EDIT:
Przyszły większe mrozy.. Fiesta przestała odpalać... cewkę dla pewności sprawdziłem w focusie 1.6 wszystko jest ok.. świece po wykręceniu są mokre i walą benzyną... tylko że jak wykręciłem jedną i zmasowałem to iskra szła normalnie...

Może sterownik silnika sie wysrał?
albo czujnik wału..?
lub aż tak mocno leją wtryski....?

może jeszcze jakieś pomysły?
 
 
sulej013 

Model: Ford Fiesta Mk5`02
Wersja: Family
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 22 Sty 2014
Posty: 8
Skąd: Garwolin
Wysłany: 28 Sty 2014, 17:51   

podbijam temat wraz z zapytaniem w jakiej kolejności powinny lać wtryski przy odpalaniu silnika bo po odkręceniu listwy i wyrwaniu całego tego dobrodziejstwa zauważyłem że na 1 strzał pracują wszystkie 4, każdy kolejny to praca tylko 1-4-1-4-1-4 i tak w kółko...
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 28 Sty 2014, 18:32   

przy odpalaniu wszystkie na raz.
 
 
sulej013 

Model: Ford Fiesta Mk5`02
Wersja: Family
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 22 Sty 2014
Posty: 8
Skąd: Garwolin
Wysłany: 28 Sty 2014, 18:38   

czyli rozumiem że do póki nie odpali 4 wtryski leją na raz a u mnie podana jest tylko jedna dawka ze wszystkich... później na zmianę pierwszy i ostatni....
w takim wypadku czym to jest spowodowane? sterownik?


Odczytałem błędy w dtc.. to co wyszło:

P0200 "Obwód wtryskiwacza - usterka"
P0262 "Wtryskiwacz cylindra 1 - wysoki sygnał"
P0197 "Czujnik temp. oleju silnika - niski sygnał wejściowy"

co dalej?
 
 
jania_16 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Classic
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Kamila
Wiek: 32
Dołączyła: 16 Lut 2014
Posty: 1
Skąd: Polska
Wysłany: 16 Lut 2014, 20:21   

witam ja posiadam fieste mk4 1.25 16v 96 rok. Mój problem polega na tym że fiesta w momencie odpalenia działa prawidłowo na biegu jałowym obroty lekko falują, problem zaczyna sie w momencie gdy obroty sięgają powyżej 2500 silnik zaczyna szarpać. To jest zjawisko które nie występuję cały czas tylko ma takie momenty. Jest dzień gdzie nic sie nie dzieje. Prosze pomóżcie co może sie dziać ?
_________________
Kamila22
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: FAQ - Dlaczego 1.8 Diesel nie chce odpalić
Zajrzyjcie tutaj zanim spytacie o to samo.
Rkalitka Silniki diesla 230 23 Gru 2014, 20:23
Jaszczur
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Brak nowych postów Przyklejony: Strony i linki o Fiestach i nie tylko
Nikuś Linkownia 23 22 Gru 2017, 09:59
autovairas
Brak nowych postów Przyklejony: Koło dwumasowe - jest czy nie ma? Wątek zbiorczy
Brak pewności co masz w swojej MK6? Pytaj tutaj.
medrek Mechanika ogólna 17 18 Lip 2021, 10:46
ttomek71
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK6] Fiesta MK6
Fordy Fiesta VI generacji (2002-2008)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:30
Freeman


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.