[MK4] Filtr powietrza K&N |
Autor |
Wiadomość |
zajac1990
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Sport
Silnik: 1.4 16V/90KM
Imię: Gerard
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 61 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 18 Sty 2014, 20:20 [MK4] Filtr powietrza K&N
|
|
|
Witajcie ludziska!! Mam do Was pytanie co myslicie na temat sportowego filtra powietrza K&N w miejsce seryjnego do mojej fiesty? jak duze beda roznice ? |
_________________ FIESTA 1.4 16v 90KM
|
Ostatnio zmieniony przez trzeci 21 Sty 2014, 20:38, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
kuba87
Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36 Dołączył: 06 Lis 2008 Posty: 3353 Skąd: Roskilde
|
Wysłany: 18 Sty 2014, 20:25
|
|
|
sam filtr powietrza nic nie da |
_________________ było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI |
|
|
|
|
Peedro
Klubowicz
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Paweł
Wiek: 35 Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 3057 Skąd: Mystków
|
Wysłany: 18 Sty 2014, 21:21
|
|
|
A nawet może być gorzej |
_________________ "Jeżeli wydaje ci się, że wszystko działa dobrze, na pewno coś przeoczyłeś."
Żaba - RIP |
|
|
|
|
TSRules
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 1031 Skąd: ZIEMIA
|
Wysłany: 18 Sty 2014, 23:03
|
|
|
z tymi filtrami jak z magnetyzerami ... lepiej zrobić porządny przegląd autku, wlać dobrego paliwa |
_________________
|
|
|
|
|
lehu8
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Inna
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Leszek
Wiek: 47 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 329 Skąd: Wałbrzych
|
|
|
|
|
zajac1990
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Sport
Silnik: 1.4 16V/90KM
Imię: Gerard
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 61 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 19 Sty 2014, 22:30
|
|
|
wlasnie chcialem wlozyc do swojej fiesty k&n myslalem ze nieco polepszy osiągi. ale pewnie nie warte zachodu |
_________________ FIESTA 1.4 16v 90KM
|
|
|
|
|
hubi_2006
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Hubert
Wiek: 36 Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 1479 Skąd: Kruszwica
|
Wysłany: 20 Sty 2014, 21:55
|
|
|
Mam wkład K&N kupiony w IC. KM to nie dodaje Choć niektórzy tłumaczą to jako Konie&Niutki |
_________________ Powyższy post nie ma na celu obrazy czytelnika. Wszelka nadinterpretacja jego treści może wynikać z przypadku lub celowego doszukiwania się nieistniejących treści obraźliwych, jak i pogardliwych.
ebesz szkerebe debesz (R) |
|
|
|
|
luk-90
Prince of Tor Kielce 2014
Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: SuperS
Silnik: ST 170
Wiek: 33 Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 2595 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 20 Sty 2014, 22:13
|
|
|
sama wkładka co najwyżej może minimalnie przenieść moment w troszkę niższy zakres obrotów. Ale do seryjnego silnika nie wydałbym tyle siania na filtr |
_________________ ==> Co dwa wałki rozrządu, to nie jeden
Cytat: | Skąd wiesz, że masz 7,5s/100? Bo BMW 320i oraz 525i zostają w tyle | Tekst roku |
|
|
|
|
kenczorf
Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: Fun
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Grzegorz
Wiek: 38 Dołączył: 12 Kwi 2007 Posty: 1874 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 20 Sty 2014, 22:38
|
|
|
Ktos tu kiedys kladl caly kit k&n do 1.25 ktory w sumie byl tani ~ ok 400zl. Dolozyl kompa z primery orac odetkal lekko wydech i przyrost byl dosc fajny |
_________________ Cichociemna
|
|
|
|
|
Marcin
Model: Inne auto
Wersja: Titanium X
Silnik: 2.0 16V
Imię: Marcin
Wiek: 39 Dołączył: 10 Kwi 2006 Posty: 3094 Skąd: Krosno Odrz.
|
Wysłany: 21 Sty 2014, 19:50
|
|
|
czysty filtr papierowy i dobry zimny dolot do puszki będzie zdrowszy niż wkładki czy stożki, w tym silniku najbardziej dławi wydech |
_________________ Jest: Focus MK2FL, Mazda 2 DY, Puma MK1
Było: Clio 2, Mazda 323F BJ, Fiesta MK4 |
|
|
|
|
lehu8
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Inna
Silnik: 1.25Duratec/82KM
Imię: Leszek
Wiek: 47 Dołączył: 23 Maj 2004 Posty: 329 Skąd: Wałbrzych
|
|
|
|
|
zajac1990
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Sport
Silnik: 1.4 16V/90KM
Imię: Gerard
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 61 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 21 Sty 2014, 21:06
|
|
|
Wydech mam zmieniony i wycięty środkowy. znalazlem kiedys na ebayu kolektor 4-2-1 ale dosc drogi. na zmienionym filtrze ładny dzwięk silnika sie pojawia |
_________________ FIESTA 1.4 16v 90KM
|
|
|
|
|
hubi_2006
Model: Ford Fiesta Mk4`99
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Hubert
Wiek: 36 Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 1479 Skąd: Kruszwica
|
Wysłany: 21 Sty 2014, 21:11
|
|
|
może na stożku... |
_________________ Powyższy post nie ma na celu obrazy czytelnika. Wszelka nadinterpretacja jego treści może wynikać z przypadku lub celowego doszukiwania się nieistniejących treści obraźliwych, jak i pogardliwych.
ebesz szkerebe debesz (R) |
|
|
|
|
zajac1990
Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Sport
Silnik: 1.4 16V/90KM
Imię: Gerard
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 61 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 21 Sty 2014, 21:29
|
|
|
Na samej wkładce nie ma tego efektu dzwiekowego? |
_________________ FIESTA 1.4 16v 90KM
|
|
|
|
|
Romel
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: Inny
Wiek: 45 Dołączył: 13 Sty 2014 Posty: 15 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 22 Sty 2014, 07:00
|
|
|
Sama wkładka niewiele Wam da...
piszę o zmianach przebiegu momnetu i mocy,
co do dźwięku również, ponieważ cały Airbox jest tak zaprojektowany aby tłumił dudnienie ssania...
Dobrze piszą Koledzy...aby coś wyciągnąć trzeba robić "kompletami", przykładowo (aby miało sens):
I tak... w silniku benzynowym prędkość przepływu powietrza (ssania) jest ponad 300m/s co przy ułatwionym przepływie daję wynikowo dość ładną energie kinetyczną, większe energia lepsze przepłukiwanie w współotwarciu i po zamknięciu zaworu wydechowego lepsze doładowanie... (dlatego powinno się likwidować kryzy itp, lżejszy przepływ przez filtr i reszta przeszkód), ale...
w parze musi iść układ wydechowy - bo to jest układ wpływu bezpośredniego - prędkość spalin to ponad 500m/s więc tu jest jeszcze więcej zabawy aby usprawnić wysyłkę spalin do atmosfery, pamiętając przy tym, że średnice, poszczególne odcinki wydechu praz jego objętość jest ściśle określona w zależności co się chce uzyskać...
I tylko w całości da to efekt...
Tak czy inaczej trzeba pamiętać że "ułatwiony dolot" to zazwyczaj niższa jakość filtrowania i dość męczące dźwięki do jazdy codziennej (chyba, że się ma 19lat i jeździ się pod dyskoteki ), nie wspominając o wydechu i jego dźwiękach...
Dźwięki to nie wszystko - mapa ma przewidziane widełki pracy (uogólniając) jeśli dolot i wydech będą pracować nad wymiar efektywnie ECU nie da rady zadawkować odpowiedniej ilości paliwa (w szczególności jak założone do tego będą inne wałki/wałek rozrządu...) w efekcie będziemy mieć suchą mieszankę co daje bardzo wysoką temp. spalania, co daje grzanie się silnika i jego prawdopodobne uszkodzenie....
To tak bardzo skrótowo sprawę ujmując... |
_________________ "Wykorzystujmy życie, zanim ono wykorzysta Nas"
|
|
|
|
|
|