Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
19 Kwi 2014, 11:03
[MK4] Wymiana kostki stacyjki, ewentualnie całej stacyjki
Autor Wiadomość
HP.Baxxter 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Limousine
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Lis 2012
Posty: 103
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 5 Sty 2014, 21:00   [MK4] Wymiana kostki stacyjki, ewentualnie całej stacyjki

Witam,
jakiś czas temu miałem problem z "czymś" w stacyjce mojej mk4 1.8D. Po przekręceniu kluczyka diody się palą, ale samochód nie odpala i nie podaje sygnału na rozrusznik oraz pompe paliwa, przez co nie można nawet odpalić na zapych. Usterka wtedy została usunięta za pomocą ściągacza, który wyeliminował będące tam luzy. Wniosek taki że uszkodzona może być kostka stacyjki, lub co innego w stacyjce... Dzisiaj niestety żadne dociskanie, kompletnie NIC nie pomaga i nie odpala już. Teraz moja prośba. Jak wymienić tą okrągłą kostkę przy stacyjce? Lub ewentualnie w przypadku takim gdy byłoby to co innego, jak wymienić całą stacyjkę? Cały zestaw używany dostanę od znajomego, więc będę mógł się pobawić, tylko chciałbym zacząć od samej kostki bo być może to jest to. Z góry dzięki ;)
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 5 Sty 2014, 23:01   

A jak reaguje immobiliser ? BO to częsty problem mk4 w dieslu .
Kostka jest wymienna, siedzi sobie na 2 plastikowych zapinkach. trzeba je delikatnie nacisnąć i powinna wyjść.
 
 
 
HP.Baxxter 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Limousine
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Lis 2012
Posty: 103
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 5 Sty 2014, 23:30   

A jak mam sprawdzić sprawność immo? Bo niby jest w samochodzie, ale nie ma przy zegarku diody tak jak w innych modelach i nie mam kompletnie pojęcie co i jak :(
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 6 Sty 2014, 00:24   

Nie wiem jak, można podłączyć jakiś tester OBD i zobaczyć czy nie ma blędu.
Ewentualnie zrobić kawałkiem przewodu mostki na kostce stacyjki i sprawdzić czy ruszy rozrusznik. To wyeliminuje na 100% kostkę . Ale jak nie ma wysterowania zaworu na pompie i z pychu nie pali to raczej immo. Więcej podpowiedzieć nie jestem w stanie bo nie robiłem takiego auta.
Na początek trzeba się zająć kostką stacyjki bo ten test jest prawie darmowy :)
 
 
 
HP.Baxxter 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Limousine
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Lis 2012
Posty: 103
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 6 Sty 2014, 11:02   

No dobrze. A orientuje się może ktoś jak należy pozwierać przewody na kostce. Z tego co pamiętam tam są 4 dolutowane. Czarny, czerwony, żółty i niebieski. Bo najpierw przekręcić kluczyk żeby kontrolki świeciły, a dalej co z czym? ;)
 
 
HP.Baxxter 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Limousine
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Lis 2012
Posty: 103
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 6 Sty 2014, 13:25   

Sprawa wygląda tak. Wyciągnąłem kostke, rozwaliłem ją i przeczyściłem wszystkie styki... Nie odpala ani z przekręcenia kluczykiem, ani wkrętakiem bezpośrednio w kostce. Po części wyklucza to uszkodzenie kostki, ale żeby wykluczyć na 100% by trzeba te zwory porobić i próbować na dziko jakoś odpalić przy tej kostce.
Jak ktoś wie, proszę o pomoc jakie kable zwierać i w jakiej kolejności.
Druga sprawa. Jak dostanę inną stacyjkę, da coś jeżeli bym wymienił immobiliser + wkładka z kluczykiem? Czy jest to jakoś gdzieś jeszcze zakodowane i na innym nie ruszy? Proszę o pomoc bo już nie wytrzymuje, a słyszałem coś że ominięcie immo kosztuje z 300zł :(((
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 6 Sty 2014, 13:41   

Jak zrobisz mostek wszystkich przewodów na raz i nie odpali to znaczy że immo.
Moim zdaniem ominięcie immo jest do zrobienia we własnym zakresie. Więcej publicznie nie powiem :)
 
 
 
HP.Baxxter 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Limousine
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Lis 2012
Posty: 103
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 6 Sty 2014, 13:59   

Tylko że przy normalnym odpalaniu najpierw zapalają się kontrolki, a przy następnym przekręceniu natępuje rozruch. Nie należy więc robić tych zwór w jakiejś kolejności tylko wszystkie 4 kable od razu? Włącznie z plusem i minusem akumulatora.
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 6 Sty 2014, 14:08   

A co ma do tego plus i minus. Do kostki stacyjki dochodzą tylko plusy. Więc jak włączysz na zapłon tak że bedą kontrolki i wtedy zmostkujesz wszystko i nie odpali to znaczy że to alarmu wina.

Jak masz miernik to możesz sprawdzić kostkę stacyjki.
Ustaw woltomierz na VDC20
jedna sondę podłącz do czerwonego, drugą do karoserii
Pojawi się +12V
Następnie zostaw czerwoną sondę w czerwony i dotknij do kolejnego koloru.
Jeśli pojawi się +12 a po włączeniu stacyjki spadnie do 0V to znaczy że stacyjka przełącza dany obwód.
Sprawdzic trzeba każdy obwód po kolei. Z tego co pamiętam, żółty jest od zasilania radia. Reszta musi być odpowiedzialna za kontrolki i rozrusznik.
 
 
 
wawrzyc 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 181
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 6 Sty 2014, 14:30   

A co się dzieje z lampką przy zegarku jak próbujesz odpalić?
 
 
HP.Baxxter 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Limousine
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Lis 2012
Posty: 103
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 6 Sty 2014, 14:41   

Niestety lampki brak, więc nic nie wiadomo o immo który niestety jest...
 
 
HP.Baxxter 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Limousine
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Lis 2012
Posty: 103
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 6 Sty 2014, 15:21   

Sprawdziłem miernikiem kostkę. Wyniki są takie:
położenie kluczyka zerowe (lub bez kluczyka...) : 12 V ma tylko masa + czerwony.
położenie 1 (to gdzie sie jeszcze nic nie pali) : 12V ma masa + czerwony oraz masa + żółty.
położenie 3 (grzanie świec, diody i cała dyskoteka): 12V ma masa + czerwony, masa + czarny i masa + żółty.
położenie rozruchowe: 12V ma masa + czerwony, masa + czarny i masa + niebieski....

Jakieś wnioski? Kostka wygląda chyba na sprawną, tak?
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 6 Sty 2014, 18:04   

dokładnie tak. Na rozruchu odpina radio a łączy obwód rozruchu.
Masz centralny zamek z pilota czy z kluczyka ?
Jeśli jest z pilota spróbuj zamknąć i otworzyć auto.
Jeśli z kluczyka to spróbuj otworzyć i odpalić, jeśli to nic nie da możesz spróbować otworzyć prawe drzwi. Jeśli to nic nie da trzeba naprawić albo ominąć fabryczny alarm, bo 1.8D nie ma immo takiego jak inne auta, immo jest wpakowane w alarm z tego co wiem.
Przekaźnik od rozrusznika jest pod maską w skrzynce. Jak go zlokalizujesz to zrób zdjęcia gniazda i przekaźnika, pomierz napięcia na zapłonie i pozycji rozruch względem masy. Jeśli ominiemy temat rozrusznika to zabierzemy się potem za pompę .
 
 
 
HP.Baxxter 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Limousine
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Lis 2012
Posty: 103
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 6 Sty 2014, 18:24   

Otwieranie jedynie z kluczyka mam. Jutro znajdę ten przekaźnik pod maską, aczkolwiek nie wiem który to jest, sprawdze w jakim stanie i porobie fotki. Niezbym rozumiem jak z tymi pomiarami napięć. Znów na kostce? Czy tam w gnieździe przekaźnika jakoś jak go odłącze?
Czytałem też, że jak jest w samochodzie uszkodzony immo, to rozrusznik kręci tylko silnik nie załapuje i nie odpala. A u mnie leży wszystko:P
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 6 Sty 2014, 18:38   

W dieslu odpina i rozrusznik i zawór w pompie.

Co do skrzyniki to wyjmiesz przekaźnik . Czarny przewód miernika podepniesz do "-" klemy. Weźmiesz kartkę i zapiszesz gdzie jest jakie napięcie.
Potem zrobisz to szamo za każdym razem przekręcając kluczyk na rozruch. Czyli wpinasz w gniazdo miernik , opierasz go żeby widzieć z auta i przekręcasz kluczyk.
Pomiarów będzie w sumie pewno 8, bo będą 4 nogi przekaźnika.
Potem poszukasz oznaczeń przekaźnika i zrobisz ich foto i wrzucisz.
Jeśli skrzynka bedzie miała opis to przekaźnik rozrusznika zwie się :Starter Relay.
 
 
 
HP.Baxxter 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Limousine
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Lis 2012
Posty: 103
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 6 Sty 2014, 18:47   

Dobra jutro tak zrobie, bo dzisiaj ciemnota pod blokiem. Już chyba wiem który to będzie przekaźnik, bo pewien magik kiedyś jak tak nie odpalała to do niego przylutował kabel który do akumulatora poprowadził żeby na dziko kręcić rozrusznikiem i odpalać, ale co z tego jak to nigdy nie zapalało bo rozrusznik kręcił a pompa nie i silnik nie łapał.... Pomierzę napięcia, fotki porobie. Jeszcze sie zdziwiłem że to ma alarm jakikolwiek. Nigdy nic nie zawyło, nic nie mruga wewnątrz auta...;p Dobra dzięki wtedy, jutro się pojawię.
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 6 Sty 2014, 23:33   

BO alarm jest uruchamiany kluczykiem z tego co pamiętam. Jak zamkniesz z klucza a otworzysz np od środka to może zawyje :)
 
 
 
HP.Baxxter 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Limousine
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Lis 2012
Posty: 103
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 7 Sty 2014, 15:21   

Dzisiaj porobiłem pomiary i przeglądnąłem schemat elektryczny fiesty oraz chyba wywnioskowałem co może być uszkodzone. Skoro do gniazda przekaźnika dostarczany jest dobry sygnał na odpowiednich stykach i w odpowiednich pozycjach kluczyka, a samochód nie odpala oznacza że przekaźnik nie podaje sygnału dalej na rozrusznik itd, czyli zapewne on zawinił. Ale nie wiem, nie znam się na tyle. Wyniki i zdjęcia przedstawiające przekaźnik, gniazdo i to wszystko w paczce pod linkiem: http://www75.zippyshare.com/v/78888512/file.html
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5647
Skąd: Łódź
Wysłany: 7 Sty 2014, 17:50   

Dobra.
znajdź kawałek cienkiego przewodu , podłącz do niego masę (np "-" klema) a drugą końcówkę wepnij w pin 1 i na to wsadź przekaźnik. Rozrusznik powinien zacząć pracować poprawnie
 
 
 
HP.Baxxter 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Limousine
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Lis 2012
Posty: 103
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 7 Sty 2014, 18:03   

Przed chwilą przeczytałem tą pierwszą wersję posta z stykami 3 i 5. Miałem zamiar iść to zrobić, ale wiadomo już nawet z wyników pomiarów że rozrusznik raczej od razu ryszy...;/ Więc idę zrobić tak jak teraz napisane jest. masa do jedynki. Tylko to rozwiąże jak już pewnie problem z rozrusznikiem, a zawór na pompie nadal zamknięty... Jeszcze sam przekaźnik bym jakoś mógł sprawdzić, tylko nie wiem zbyt jak. Wewnątrz jest błysk, w idealnym stanie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 21:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Brak nowych postów Przyklejony: FlockArt/Fast-Wheel - flokowanie & wymiana opon
Rasta Tuning stylistyczny 54 21 Sty 2019, 16:19
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 22:16
hubi_2006


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.