Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
19 Kwi 2014, 12:03
[MK4] Wymiana kostki stacyjki, ewentualnie całej stacyjki
Autor Wiadomość
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 7 Sty 2014, 18:06   

nie kombinuj. Podłącz masę na 1 pin wsadź przekaźnik i zobacz co będzie. A o pompę się nie martw za wcześnie :)
 
 
 
HP.Baxxter 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Limousine
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Lis 2012
Posty: 103
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 7 Sty 2014, 18:38   

Dobra. Zawsze coś do przodu. Kręcenie już mamy wtedy kiedy trzeba. Niestety nie załapuje dalej silnik przez pompke ;)
 
 
mario3991 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: mateuszsz
Wiek: 30
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 322
Skąd: stegna
Wysłany: 7 Sty 2014, 21:39   

W golfie 2 jest tak że jak podłączysz plus z aku pod elektrozawór w pompie to wtedy ona się otworzy. Może we fieście też tak jest.
_________________
Fiesta mk4 1.3 60 kucy 19.05.2013
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 8 Sty 2014, 00:13   

Zrób zdjęcie złącza pompy wtryskowej. Powinna być 8 pinowa kostka która łączy wiązkę pompy z wiązką samochodu.
 
 
 
HP.Baxxter 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Limousine
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Lis 2012
Posty: 103
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 8 Sty 2014, 06:20   

Kurcze troszke nie wiem gdzie to się znajduje. Wiem że do mojej pompy bosha dochodzą jakieś z 2 może 3 pojedyncze przewody i każdy w innym miejscu. Będę musiał dzisiaj popatrzeć i poszukać. Możliwe że gdzieś od spodu samochodu przy tej pompce będzie coś widać.
 
 
mario3991 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: mateuszsz
Wiek: 30
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 322
Skąd: stegna
Wysłany: 8 Sty 2014, 10:24   

Ten elektrozawór musi być przy wyjściu przewodów do wtryskiwaczy i tam powinna być jakaś kostka lub przewód. Albo wieź jakiś kabel podłącz do plusa od aku i tam gdzie idą kable do pompy dotykaj plusem i słuchaj takiego cyknięcia wtedy otworzy się elektrozawór.
_________________
Fiesta mk4 1.3 60 kucy 19.05.2013
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 8 Sty 2014, 12:15   

http://allegro.pl/pompa-w...3809875730.html
 
 
 
mario3991 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: mateuszsz
Wiek: 30
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 322
Skąd: stegna
Wysłany: 8 Sty 2014, 12:32   

Moim skromnym zdaniem elektrozawór pompy to jest ten kabelek przykręcony śróbką na tym zdjęciu http://ajax.ambit.pl/uplo...24/p1840892.jpg
_________________
Fiesta mk4 1.3 60 kucy 19.05.2013
 
 
 
HP.Baxxter 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Limousine
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Lis 2012
Posty: 103
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 8 Sty 2014, 15:02   

U mnie tam w okolicach śróby są dwa przewody. Żółty i chyba zielony. Z tego co pamiętam to magik który próbował mi kiedyś naprawić ten mankament z niedopalaniem właśnie gdzieś tam sprawdzał że nie dopływa prąd. Ale dobra... Porobiłem zdjęcia i od pompy faktycznie odchodzi w gumowej rurce 8 przewodów, tylko niestety u mnie ktoś kiedyś pompę pozbawił kostki :( są przewody poskręcane (może polutowane) bezpośrednio z tymi co uciekają do samochodu.
http://www2.zippyshare.com/v/27838709/file.html
 
 
mario3991 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: mateuszsz
Wiek: 30
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 322
Skąd: stegna
Wysłany: 8 Sty 2014, 15:34   

Te kable co wychodzą z tego plastikowego u góry to jest moduł sterujący pompą a ta druga to zawór regulacji dawki paliwa. tam przy tej śrubce powinien być jeden kabel plusowy bynajmniej moim zdaniem jeżeli ten magik zrobił to jakoś 'na krótko' to lipa ale sprawdź czy na któryś z tych kabli po przekręceniu kluczyka idzie prąd. Mam stacyjkę od forda 1.8d jak chcesz to mogę ci napisać które kable trzeba zewrzeć i kiedy co się włącza po kolei.


W okolicach tego co na zdjęciu nie ma żadnej śruby z jakąś wsuwką oczkiem ??[img=http://www50.zippysh...ile.html][/img]
_________________
Fiesta mk4 1.3 60 kucy 19.05.2013
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 8 Sty 2014, 16:11   

Mario z całym szacunkiem ale przestań siać zamęt. Pojęcia nie masz a się wypowiadasz.

Odszukaj przewodu :
Czarno/żółtego
Biało/czerwonego.
Zmierz napięcia, przed włączeniem stacyjki i po włączeniu stacyjki. Wszystkie pomiary względem masy.
 
 
 
HP.Baxxter 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Limousine
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Lis 2012
Posty: 103
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 8 Sty 2014, 16:55   

Mam. Chciałem jeszcze zrobić pomiar na pozycji rozruchu, ale nie miałem drugiej osoby do kręcenia.
Zastanawiałem się czy pomiary robić normalnie, czy z tą opcją "przekaźnik przewodem do masy". Zrobiłem tak i tak i nie ma różnicy w sumie.
Przewód czar-żół:na wyłączonym i na zapłonie po 0V
Przewód biał-czerw: na wyłączonym 0V, na zapłonie 11,3V no i jedynie tu opcja przekaźnika do masy zmieniła to na 11,38V. Reszta identyko.
 
 
mario3991 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: mateuszsz
Wiek: 30
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 322
Skąd: stegna
Wysłany: 8 Sty 2014, 19:15   

diodalodz napisał/a:
Mario z całym szacunkiem ale przestań siać zamęt. Pojęcia nie masz a się wypowiadasz.
.


Możesz jaśniej ??? Bo to co napisałem nie wyssałem tego z palca tylko ze schematu pompy Boscha.
_________________
Fiesta mk4 1.3 60 kucy 19.05.2013
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 8 Sty 2014, 22:35   

HP.Baxxter napisał/a:
Przewód biał-czerw: na wyłączonym 0V, na zapłonie 11,3V no i jedynie tu opcja przekaźnika do masy zmieniła to na 11,38V. Reszta identyko.

Jeśli jest taka opcja to powinien odpalić, chyba że napięcie znika jak zaczynasz kręcić. Ten przewód jest odcinany przez alarm. Ale jeśli jest na nim zasilanie to zawór gaszenia powinien być otwarty.
Odkręć o 1 obrót któryś przewód od wtryskiwacza i zobacz czy poleci paliwo jak będziesz kręcił (płaski klucz 17 albo 19).

Zawór odcinający powinien być wkręcony w głowicę rozdzielacza pod tym blaszanym spawanym pudelkiem.
http://www.google.pl/url?...389303734925171
 
 
 
mario3991 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: mateuszsz
Wiek: 30
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 322
Skąd: stegna
Wysłany: 8 Sty 2014, 23:24   

diodalodz napisał/a:


Zawór odcinający powinien być wkręcony w głowicę rozdzielacza pod tym blaszanym spawanym pudelkiem.


To samo napisałem parę postów wcześniej......
_________________
Fiesta mk4 1.3 60 kucy 19.05.2013
 
 
 
HP.Baxxter 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Limousine
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Lis 2012
Posty: 103
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 9 Sty 2014, 06:20   

Rozumiem że przewody od wtryskiwaczy to są te 4 takie rurki co od pomy do silnika idą? Więc odkręcić po stronie pompy, czy stronie silnika to?
Facet który kiedyś mi to próbował naprawić osądził właśnie po tym przewodzie dokręconym śróbą (żółtym lub zielonym, nie pamiętam) że elektrozawór nie jest otwierany i dla tego można kręcić i nic sie nie dzieje.
 
 
mario3991 

Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3i/60KM
Imię: mateuszsz
Wiek: 30
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 322
Skąd: stegna
Wysłany: 9 Sty 2014, 10:16   

Odkręć przewód przy pompie tą metalową rórkę lekko i zobacz czy paliwo leci.
_________________
Fiesta mk4 1.3 60 kucy 19.05.2013
 
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 9 Sty 2014, 11:22   

Lepiej odkręcić przy wtryskiwaczu bo usunie się ewentualne powietrze z rurki.
 
 
 
HP.Baxxter 

Model: Ford Fiesta Mk4`96
Wersja: Limousine
Silnik: 1.8D/60KM
Dołączył: 23 Lis 2012
Posty: 103
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 9 Sty 2014, 15:53   

Na tamtych przewodach podczas kręcenia napięcie nie ginie. Dłuższe sondy porobiłem sobie i sprawdziłem. Z ciekawości jeszcze sprawdziłem napięcie względem masy na tych dwóch przewodach co są doprowadzone do tych śrób. Z wyłączoną stacyjką jest zero, na zapłonie jest około 11V, natomiast przy kręceniu spada o około 1V. Na obu przewodach tak samo.
Odrkęciłem troche tą śróbę. Raz sprawdziłem przy pompie i raz przy silniku. Po kręceniu faktycznie pojawiają się lekkie wycieki ropy, ale się zastanawiałem że mogą to być resztki paliwa które tam zostały po prostu, no ale w sumie jakby pompa była martwa to nawet tego by nie wypluwała... Nie wiem co mam myśleć o tym wszystkim. Da się coś jeszcze z tym wszystkim zrobić? :(
 
 
diodalodz 


Model: Ford Fiesta Mk1`82
Wersja: C
Silnik: 1.0/45KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 39
Dołączył: 19 Cze 2004
Posty: 5649
Skąd: Łódź
Wysłany: 9 Sty 2014, 17:48   

HP.Baxxter napisał/a:
Z wyłączoną stacyjką jest zero, na zapłonie jest około 11V, natomiast przy kręceniu spada o około 1V. Na obu przewodach tak samo.

Jak na obu przewodach ? Na których kolorach ?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 22:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Brak nowych postów Przyklejony: FlockArt/Fast-Wheel - flokowanie & wymiana opon
Rasta Tuning stylistyczny 54 21 Sty 2019, 16:19
Rasta
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 23:16
hubi_2006


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.