Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
29 Mar 2014, 20:09
[MK7] Tylne gniazdo zapalniczki.
Autor Wiadomość
FFDriver 


Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 21 Cze 2013
Posty: 636
Skąd: stąd
Wysłany: 2 Sty 2014, 10:48   [MK7] Tylne gniazdo zapalniczki.

Podłączyłem sobie właśnie CB. Zasilanie biorę z tylnego gniazda zapalniczki.
Jednak okazało się, że to gniazdo, ku mojemu zdziwieniu, zasilanie jest cały czas, nawet po zamknięciu auta( dla jednych wada dla innych zaleta).
Niestety to może skutkować pozostawieniem włączonego CB radia.
No i tutaj moje pytanie, czy jest jakaś łatwa możliwość, bez znacznej ingerencji (np. za pomocą komputera), aby to gniazdo wyłączane było po wyłączeniu zapłonu, tak jak to gniazdo z przodu ?

Pozdrawiam
FFDriver
 
 
sla32 

Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 01 Sie 2008
Posty: 86
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2 Sty 2014, 12:23   

Spójrzmy na sprawę realnie.
Ford sknerzy na czym tylko może, a Fiesta nie jest luksusowym autem.
Prawdopodobieństwo ekstrawagancji sterowania gniazda zapalniczki komputerem jest tu bliskie 0

Ja bym próbował plus tego gniazda podłączyć analogicznie jak jest to zrobione przy "przednim".
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 2 Sty 2014, 15:52   

sla32 napisał/a:
Ja bym próbował plus tego gniazda podłączyć analogicznie jak jest to zrobione przy "przednim".
Nie wiem jak jest u Ciebie w MK5, a jak jest w MK7, ale u mnie w MK6 zapalniczka ma stałe zasilanie, nawet bez kluczyka... :yes:
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
FFDriver 


Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 21 Cze 2013
Posty: 636
Skąd: stąd
Wysłany: 2 Sty 2014, 16:33   

No u mnie to gniazdo z przodu jest wyłączane po wyłączeniu zapłonu.

Nie chce zbytnio ingerować żeby potem ktoś w serwisie się nie przypiął, że coś sam modyfikuje. Musiałbym rozebrać cały podłokietnik i całe to miejsce na kubki itp.
Będę pewnie musiał z tym żyć :)

Pozdrawiam

FFDriver
_________________
--<< Moja Fiesta - kliknij tutaj >>--
 
 
sla32 

Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 01 Sie 2008
Posty: 86
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2 Sty 2014, 23:15   

Parzych napisał/a:
sla32 napisał/a:
Ja bym próbował plus tego gniazda podłączyć analogicznie jak jest to zrobione przy "przednim".
Nie wiem jak jest u Ciebie w MK5, a jak jest w MK7, ale u mnie w MK6 zapalniczka ma stałe zasilanie, nawet bez kluczyka... :yes:


W MK5 oczywiście gniazdo też ma napięcie na stałe ale to można szybko zmienić :) Ja w instalację Fiesty ingerowałem już kilka razy. Jedna więcej nie stanowi problemu.

FFDriver napisał/a:
Nie chce zbytnio ingerować żeby potem ktoś w serwisie się nie przypiął, że coś sam modyfikuje. Musiałbym rozebrać cały podłokietnik i całe to miejsce na kubki itp.
Będę pewnie musiał z tym żyć :)


Też miałem w życiu etap przepłacania za serwis w ASO, niestety w parze z pieniędzmi nie szła jakość. Gamonie z ASO nie potrafiły nawet znaleźć w systemie oryginalnego przewodu do świec który im przyniosłem wymontowany z auta. Innym razem chcieli mi sprowadzić z Niemiec katalizator i wymienić chociaż był sprawny. Jeżdżę na nim do dzisiaj, itd. Ogólnie tragedia.

W sumie można się spytać czy nie mogą wprowadzić takiej modyfikacji i ile by za to chcieli.

Może jednak zastosowanie rozgałęźnika z "przedniego" gniazda załatwiłoby sprawę. :piwkowanie:
 
 
FFDriver 


Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 21 Cze 2013
Posty: 636
Skąd: stąd
Wysłany: 3 Sty 2014, 08:27   

sla32 napisał/a:
Może jednak zastosowanie rozgałęźnika z "przedniego" gniazda załatwiłoby sprawę.


To oczywiście jest jakieś rozwiązanie ale tylko połowiczne :(
Skoro jest z tyłu gniazdo to chętnie bym je wykorzystał bo raczej do czego innego nie będę go potrzebował. Natomiast to przednie przydaje się często choćby np. do ładowarki telefonu :)

Co do ASO to niestety znam sprawy bardzo dobrze. Spotkałem się w życiu z kilkoma problemami i gdyby nie fora to np. mógłbym się dać przekonać, że zamiast wymiany małej tulejki za 20zl trzeba wymienić całe sprzęgło. Albo standardowe przekonywania, że tak ma być albo że się nie da :(
Wszędzie tak samo, bez znaczenia jaka marka pojazdu i to w serwisach chwalonych na cały kraj :(
Niestety często nawet przygotowany specjalnie opis co i jak nic nie daje bo oni wiedzą lepiej i nie będzie im klient mówił co mają robić. A jak jeszcze człowiek coś powie o jakimś forum ... to wtedy to jest dramat.
Natomiast prywatni mechanicy już dawno odkryli dobrodziejstwa forów i korzystają z nich w pełni co zdecydowanie wpływa na poprawę ich umiejętności.
Nie ma się co oszukiwać umiejętnie wykorzystana wiedza jaką można znaleźć w necie jest nieoceniona. Tylko w tym kraju mało komu się chce.

Pozdrawiam
FFDriver
_________________
--<< Moja Fiesta - kliknij tutaj >>--
 
 
FFDriver 


Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 21 Cze 2013
Posty: 636
Skąd: stąd
Wysłany: 4 Sty 2014, 21:30   

Panowie co się okazało :)
Miałem akurat okazję siedzieć chwilę w aucie po zgaszeniu silnika i okazuje się, że o ile to przednie gniazdo rozłączane jest natychmiast o tyle to tylne rozłączane jest również ale dopiero po jakimś czasie.
Czyli nie ma problem :)

Pozdrawiam
FFDriver
_________________
--<< Moja Fiesta - kliknij tutaj >>--
 
 
sla32 

Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 01 Sie 2008
Posty: 86
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 6 Sty 2014, 00:21   

FFDriver napisał/a:
Panowie co się okazało :)
Miałem akurat okazję siedzieć chwilę w aucie po zgaszeniu silnika i okazuje się, że o ile to przednie gniazdo rozłączane jest natychmiast o tyle to tylne rozłączane jest również ale dopiero po jakimś czasie.
Czyli nie ma problem :)

Pozdrawiam
FFDriver


Pięknie tylko po co takie udogodnienie?
Im więcej zbędnej elektroniki tym większe prawdopodobieństwo że coś odmówi posłuszeństwa. :devil:
Widać mało jest tu użytkowników MK7 skoro nikt o tym nie wiedział.
 
 
michal77 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.4 Duratec
Wiek: 46
Dołączył: 11 Gru 2011
Posty: 606
Skąd: SWD
Wysłany: 6 Sty 2014, 10:12   

sla32 napisał/a:
Widać mało jest tu użytkowników MK7 skoro nikt o tym nie wiedział
Większość ma tylko jedno gniazdo
_________________
Ford Fiesta mk7 sport sea grey
 
 
 
artax 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Darek
Wiek: 59
Dołączył: 26 Lut 2011
Posty: 393
Skąd: Świdnica
Wysłany: 6 Sty 2014, 10:33   

sla32 napisał/a:
FFDriver napisał/a:
Panowie co się okazało :)
Miałem akurat okazję siedzieć chwilę w aucie po zgaszeniu silnika i okazuje się, że o ile to przednie gniazdo rozłączane jest natychmiast o tyle to tylne rozłączane jest również ale dopiero po jakimś czasie.
Czyli nie ma problem :)

Pozdrawiam
FFDriver


Pięknie tylko po co takie udogodnienie?
Im więcej zbędnej elektroniki tym większe prawdopodobieństwo że coś odmówi posłuszeństwa. :devil:
Widać mało jest tu użytkowników MK7 skoro nikt o tym nie wiedział.

To ,ze komputer wyłącza po jakims czasie odbiorniki prądu uważaz za zbędne :fox: Kilka razy przekonalem sie w mk7 ,ze dzięki temu nie wyczerpalem aku np;lampaki oświetlenia itp.Uwazam ,ze jest to dobrodziejstwo.Tym bardziej ,ze mk7 jest na listwie CAN .
pzdr
_________________
Jest 115 KM i 256 Nm :)
 
 
FFDriver 


Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 21 Cze 2013
Posty: 636
Skąd: stąd
Wysłany: 6 Sty 2014, 11:43   

Nikt nie wiedział bo ja jestem specjalistą od wyszukiwania sobie dziwnych problemów i dochodzenia do tego jak coś działa itp. Większość pewnie w ogólnie nie używa tego tylnego gniazda bo i po co ? :)

Co do wyłączania wszystkich odbiorników po jakiś czasie to nie ma nic lepszego.
W przeszłości zdarzały mi się wpadki w innych autach owocujące całkowitym rozładowaniem aku.

Pozdrawiam
FFDriver
_________________
--<< Moja Fiesta - kliknij tutaj >>--
 
 
sla32 

Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.3/58KM
Dołączył: 01 Sie 2008
Posty: 86
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 6 Sty 2014, 12:29   

artax napisał/a:
To ,ze komputer wyłącza po jakims czasie odbiorniki prądu uważaz za zbędne :fox: Kilka razy przekonalem sie w mk7 ,ze dzięki temu nie wyczerpalem aku np;lampaki oświetlenia itp.Uwazam ,ze jest to dobrodziejstwo.Tym bardziej ,ze mk7 jest na listwie CAN .
pzdr


Tu jednak jest trochę inna sprawa dlaczego 1 gniazdo jest wyłączane kluczykiem a 2 jest super inteligentne.
Po co takie zróżnicowanie ?
 
 
artax 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Darek
Wiek: 59
Dołączył: 26 Lut 2011
Posty: 393
Skąd: Świdnica
Wysłany: 6 Sty 2014, 15:03   

bo jak zauważyłeś,1 odłączasz kluczykiem a 2 pewnie jest na listwie CAN i to odłącza komp.Musisz sie przyzwyczaić Ford jest pełen niespodzianek.Po 24 latach obcowania z tą marką juz nic mnie nie dziwi.Jedne rozwiązania są trafione, inne mniej.No ale myśle ,ze nie tylko F tak ma :ok:
pzdr
_________________
Jest 115 KM i 256 Nm :)
 
 
FFDriver 


Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 21 Cze 2013
Posty: 636
Skąd: stąd
Wysłany: 6 Sty 2014, 21:10   

sla32 napisał/a:
Po co takie zróżnicowanie ?


Kto wie co siedzi w głowach projektantów :) ?
Mnie też dziwi to zróżnicowanie.
_________________
--<< Moja Fiesta - kliknij tutaj >>--
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK7] Fiesta MK7
Fordy Fiesta VII generacji (2009-....)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:28
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK7] Wersje wyposażenia - mini FAQ
Mini FAQ o tym jak rozpoznać wersję wyposażenia MK7
FFDriver Przed zakupem 9 21 Kwi 2022, 11:22
ambienT
Brak nowych postów Przyklejony: [MK7] FAQ - Przycisk otwierania klapy - NAPRAWA
Instrukcja demontażu tapicerki klapy oraz naprawy mikrowłącznika - przycisku otwierania klapy w mk7
Kam1l Elektryka ogólna 21 30 Sty 2019, 11:45
jonson22
Brak nowych postów Gniazdo zapalniczki
Wyłączenie zasilania
Banderola Elektryka ogólna 2 8 Kwi 2021, 12:46
LiSoQuan
Brak nowych postów gniazdo zapalniczki
pawel10092 Elektryka ogólna 2 8 Lip 2016, 16:11
_zubeR


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.