Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: rs2000, rs2300, rs2k, swap

[MK3] Swap z RS2000 na RS2300
Autor Wiadomość
wolverinexxx 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 31
Dołączył: 21 Wrz 2012
Posty: 49
Skąd: Paczków
Wysłany: 14 Gru 2013, 20:24   [MK3] Swap z RS2000 na RS2300

Witam
Jako że nabyłem silnik z escorta rs2000 z wiązką i wszystkim potrzebnym aby wmontować go do fiesty i żeby jeździł, chciałbym zapodać dół od scorpio lub galaxy 2.3l :) Głowicę zostawiłbym od rs2000 i moje pytanie jest takie: jako że 2.3 ma wałki wyrównoważające w misce a chciałbym je usunąć, mogę to zrobić po przez założenie miski z rs2000 wraz z pompą oleju i łańcuchem? wiem że będzie trzeba dorobić niewielki metalowy element do bloku silnika żeby po dokręceniu miski olejowej nie było wolnej luki, i po założeniu głowicy z rs2k na dół z 2.3 wzrośnie poziom sprężania do 11.8:1 który jest idealny do LPG a jako że jestem zwolennikiem tego paliwa dla mnie to będzie wielkim plusem mieć doprężony silnik na LPG, a jeżdżę bardzo dużo. Czy istnieje inna LEPSZA możliwość połączenia rs2k z 2.3? najtańszym kosztem byłoby dokupienie jedynie dołu z 2.3, bo cały słupek z 2.3 to już droższa zabawa, a w tych 2.3 głowica często pęka w seri ( nie całe 150 kucy) a 2.3 ori nie wejdzie do fiesty za wysoki bo miska z wałkami jest. Dobrze kombinuje? Zakupić dół i zrobić tak jak napisałem głowa od rs2k wraz z miską i caŁy osprzęt i cieszyć się +/- 170 kucami czy nie ruszać i zwykłe rs2000 montować, bo aktualnie mam zeteca 2.0 na kent camsach który domaga się remontu( próg na tulejach i duże zapotrzebowanie na olej :-)
Ostatnio zmieniony przez trzeci 15 Gru 2013, 14:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Daras84 
King of Bednary 2011





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005
Posty: 2563
Skąd: Gliwice
Wysłany: 14 Gru 2013, 22:55   

a tak z innej beki to może fiesta kupiona z gliwic??
_________________
AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991
 
 
 
wolverinexxx 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 31
Dołączył: 21 Wrz 2012
Posty: 49
Skąd: Paczków
Wysłany: 16 Gru 2013, 09:43   

Moja z gliwic ale kupiłem ją rok temu :) a może coś odnośnie tematu? - dobrze napisałem powyżej co trzeba zrobić aby upchnąć rs2300 do mk3? :D
Ostatnio zmieniony przez wolverinexxx 19 Gru 2013, 06:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Daras84 
King of Bednary 2011





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005
Posty: 2563
Skąd: Gliwice
Wysłany: 16 Gru 2013, 22:28   

to moja ex pewnie hehe
_________________
AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991
 
 
 
tomi16v 

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 03 Mar 2013
Posty: 78
Skąd: Złotów
Wysłany: 19 Gru 2013, 13:20   

2.3 glowice padają przez sekcje wodną w kolektorze dolotowym która pęka. Notorycznie przegrzane.

Zatkać kanał olejowy i dorobić odpowiedni kawałek.

A co robić to zalezy od Ciebie. Moesz włożyć 2.0 rsa jak masz i jezdzić albo zrobić dół 2.3

to tylko zależy od chęci i kasy.
 
 
wolverinexxx 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 31
Dołączył: 21 Wrz 2012
Posty: 49
Skąd: Paczków
Wysłany: 20 Gru 2013, 10:00   

mam już dół od 2.3 i całego rs2000 silnik i osprzęt, to bym chciał raczej 2.3 od razu dać jak mam pod ręką, remont zrobić: nowe panewki pierścienie i wkładać do fury bo 2.3 a 2.0 to jest różnica wyczuwalna, terazm mam 2.0 silver topa na kent camsach i fajnie zapier... chociaż nie ma zrobionego wydechu(seria 1.6 i zwykły kolektor żeliwny)
 
 
Daras84 
King of Bednary 2011





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005
Posty: 2563
Skąd: Gliwice
Wysłany: 20 Gru 2013, 10:13   

składaj dół 2,3 na głowie z rs-a bedzie bardziej doprężony
_________________
AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991
 
 
 
Bongo 

Model: Ford Fiesta Mk3`93
Wersja: C
Silnik: 1.1/55KM
Imię: Mateusz
Wiek: 37
Dołączył: 18 Maj 2005
Posty: 467
Skąd: Lubin
Wysłany: 5 Cze 2014, 21:16   

[ Dodano: Czw Cze 05, 2014 20:17 ]
będzie doprężony wiec trzeba jeździć na 98 żeby nie było spalania stukowego
? a druga sprawa czy nie lepiej wsadzić v6 2.5 ? fakt ze więcej modyfikacji ze względu na inna skrzynie ?
_________________
Silnik 1.1 gaźnik 35kkm przebiegu - 200 pln
FULL CZESCI MK3
Jest: Fiesta mk3 1.1 CTX
Fiesta mk3 2.0 Zetec +
C-Max mk1 2.0 TDCI +
Ostatnio zmieniony przez Bongo 5 Cze 2014, 21:20, w całości zmieniany 1 raz  
Profil Facebook
 
 
 
wolverinexxx 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 31
Dołączył: 21 Wrz 2012
Posty: 49
Skąd: Paczków
Wysłany: 14 Cze 2014, 10:47   

Trochę mnie nie było na forum, ale jest już postęp jakiś :D Kupiłem kompa bez immo odpaliłem fure praktycznie już gotowa :twisted: Mam założoną cewkę zetecową, jakie kable zapłonowe podejdą mi żeby je spiąć z cewką i świecą? Kable zetecowe mają takie grzybki które nie mieszczą się do głowicy żeby spiąć ze świecą, uciąłem je w starych kablach tak narazie żeby odpalić a nie będę kupował nowych kabli do zeteca żeby je ciąć aby przypasowały do mnie, może od chv podejdą?
 
 
kuba87 




Model: Inne auto
Wersja: Ambiente
Silnik: Inny
Imię: Jakub
Wiek: 36
Dołączył: 06 Lis 2008
Posty: 3353
Skąd: Roskilde
Wysłany: 14 Cze 2014, 11:13   

piter chyba od cvh miał własnie
_________________
było 5 Ikserków, i 3 fiesty.
było łałdi w automacie, funwagen
był transit mk5 long na dokładkę
jest faketaxi w dizlu
jest dokurwiator D2Callya
jest transit blaszak z windą 2.4 tdczerwoneDI
 
 
 
Berritto 

Model: Ford Fiesta Mk1`80
Wersja: CL
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 50
Dołączył: 18 Cze 2014
Posty: 1
Skąd: Polska
Wysłany: 18 Cze 2014, 10:53   

Daras84 napisał/a:
składaj dół 2,3 na głowie z rs-a bedzie bardziej doprężony

Dokładnie tak samo zrobiłem jak sobie auto przerabiałem i śmiga aż miło nie ugina się i nie ma z niczym problemów !
 
 
wolverinexxx 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 31
Dołączył: 21 Wrz 2012
Posty: 49
Skąd: Paczków
Wysłany: 19 Cze 2014, 10:34   

No i jak to swap wyszło kilka problemów, mianowicie gdzieś ciągnie lewe powietrze ;-| po odłączeniu zaworu bocznikowego ustalającego wolne obroty bądź nawet zaślepieniu rurki wychodzącej z kolektora jak i zaślepieniu wszystkich podciśnień i zatkaniu ręką w 100% przepustnicy silnik nie gaśnie, ciągnie gdzieś lewe powietrze. Na początku brał spod listwy wtryskowej ale tam już są nowe gumowe podkładki i jest ok, nowe uszczelki kolektora ssącego i pod podstawę wtryskową tą aluminiową, trzyma wysokie obroty z podłączonym silniczkiem bocznikowym 1400 po zaślepieniu go 1000, po zatkaniu ręką przepustnicy i wszystkich podciśnień 600-700, w czym szukać problemu? pryskałem plakiem obroty nie rosną a jakby gdzieś była nieszczelność to by przecież wzrosły, tak miałem przy listwie wtryskowej ale problem został wyeliminowany, już nie mam pomysłu skąd on bierze to powietrze że dalej chodzi ;-(
 
 
Daras84 
King of Bednary 2011





Model: Ford Fiesta Mk3`90
Wersja: RST
Silnik: 2.0 16V
Dołączyła: 05 Maj 2005
Posty: 2563
Skąd: Gliwice
Wysłany: 19 Cze 2014, 14:06   

a kruciec pod przepustnica?
_________________
AUTO LAWETA 24H
SKUP AUT całych i powypadkowych 883-255-991
 
 
 
wolverinexxx 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: Xr2i
Silnik: 1.8i16V/130KM
Wiek: 31
Dołączył: 21 Wrz 2012
Posty: 49
Skąd: Paczków
Wysłany: 20 Cze 2014, 15:07   

odma się okazała uwalona i problem rozwiązany z lewym powietrzem ale jeszcze od 1000 do 2000 rpm przerywa krztusi się zrobię reset kompa może pomoże, a powyżej 2000 jedzie ostro do końca i ten dźwięk jak V-ka prawie :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] Swap na RS2000..co potrzeba?
bigel Tuning mechaniczny 21 20 Maj 2013, 14:32
Daras84
Brak nowych postów Przyklejony: FAQ - Kolektor z RS2000 w ZETEC-u
TomeX500 Tuning mechaniczny 5 12 Lut 2011, 11:11
scooooter
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK3] Fiesta MK3
Fordy Fiesta III generacji (1989-1996)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:36
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: Fiesta MK3 - 3D Project
Longer_007 Hyde-Park 205 2 Wrz 2015, 14:13
szagrad
Brak nowych postów Przyklejony: [MK3] FAQ - Shortshifter
Szybsza zmiana biegów
TomeX500 Tuning mechaniczny 39 25 Cze 2013, 22:37
rybek121


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.