Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
31 Mar 2014, 11:04
[MK7] Chłodzenie turbiny w silnikach Ecoboost
Autor Wiadomość
LefQ 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 90
Skąd: Śląsk
Wysłany: 9 Gru 2013, 11:16   [MK7] Chłodzenie turbiny w silnikach Ecoboost

Zawsze wszyscy mi opowiadali jak to należy dbać o turbinę. Czekać, aż się schłodzi, itd. Jak to się ma do silników Ecoboost?
W tym artykule http://www.carreviewsoup....ecoboost-power, cytowany inżynier Forda podaje informację o osobnej, dodatkowej pompie, która działa po wyłączeniu silnika. Czy ma ktoś jakieś potwierdzone informacje na ten temat?

Zastanawiam się jak to się również ma do systemu ASS. Niby, jeżdżąc po mieście, turbina się tak nie nagrzeje. Rozważmy jednak sytuację, gdy zjeżdżam z autostrady i pakuję się w światła/korek. Co wtedy? Pamiętać za każdym razem o wyłączeniu ASS?

Temat z rodzaju "ktokolwiek widział, ktokolwiek wie" :-)
 
 
FFDriver 


Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 21 Cze 2013
Posty: 636
Skąd: stąd
Wysłany: 9 Gru 2013, 15:04   

Jak już pisałem w instrukcji nie ma ani słowa o chłodzeniu.
Salon też twierdzi, że jest specjalny system i nie ma potrzeby chłodzić.
Nie ma się co przejmować tylko jeździć :)


Pozdrawiam
FFDriver
_________________
--<< Moja Fiesta - kliknij tutaj >>--
 
 
artax 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Darek
Wiek: 59
Dołączył: 26 Lut 2011
Posty: 393
Skąd: Świdnica
Wysłany: 9 Gru 2013, 15:23   

Nie zaszkodzi po jeżdzie aby popracowala na jałowym.Zwłaszcza ,ze wiedza ASO jest porażająca :V:
Pzdr
p.s.Zapytaj na czym polega ten system chłodzenia bo jestem ciekawy.Nie potrafią doradzić Tobie z osloną pod silnik a teraz bezgranicznie dajesz im wiarę nt; turbiny,
_________________
Jest 115 KM i 256 Nm :)
 
 
kruban 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i16V/80KM
Imię: Kamil
Wiek: 42
Dołączył: 27 Lis 2013
Posty: 19
Skąd: Wrocław
Wysłany: 9 Gru 2013, 16:47   

Przy turbo wypadałoby chyba pamiętać jeszcze o smarowaniu.
 
 
FFDriver 


Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 21 Cze 2013
Posty: 636
Skąd: stąd
Wysłany: 9 Gru 2013, 18:20   

artax napisał/a:
Nie potrafią doradzić Tobie z osloną pod silnik a teraz bezgranicznie dajesz im wiarę nt; turbiny,


To nie jest informacja z jednego serwisu. To jest stanowisko Forda.
Poczytajcie sobie trochę o tym silniku.
... nie ma już potrzeby "schłodzenia" turbosprężarki. Kwestię tę załatwia elektryczna pompa oleju (smaruje turbinę nawet po wyłączeniu silnika) ...

Proste ?
Serwisy nie mówiły by takich rzeczy bo potem co chwila byłaba wymiana sprężarki.
Zresztą jak pisałem słowa w instrukcji nie ma ta temat potrzeby traktowania w sposób specjalny sprężarki.

Zresztą kolega np. ma Mazde 3 MPS 260KM. Bardzo dba o auto i wiem jak jeździ i zawsze schładzał turbo itp. itd. No i co ? Turbina padła po 60kkm na szczęście jeszcze na gwarancji. Ja natomiast zrobiłem RAV4 230kkm i nic z turbiną nie robiłem. Co ma być to będzie :)

Pozdrawiam
FFDriver
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 9 Gru 2013, 19:52   

jeżeli tam jest na prawde pompa oleju elektryczna i startuje np z zapłonem to to są świetne wieści. Dzięki temu przeciez panewki(i w sumie caly silnik) nie chodzą na sucho przy starcie ;)
Chyba, ze to tylko elektryczne podtrzymanie cisnienia w turbie :(
 
 
FFDriver 


Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 21 Cze 2013
Posty: 636
Skąd: stąd
Wysłany: 9 Gru 2013, 19:55   

Cytat:
Chyba, ze to tylko elektryczne podtrzymanie cisnienia w turbie :(


No niestety myślę, że chodzi tylko o turbinę.

Pozdrawiam
FFDriver
_________________
--<< Moja Fiesta - kliknij tutaj >>--
 
 
kruban 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i16V/80KM
Imię: Kamil
Wiek: 42
Dołączył: 27 Lis 2013
Posty: 19
Skąd: Wrocław
Wysłany: 9 Gru 2013, 22:05   

FFDriver napisał/a:
artax napisał/a:
Nie potrafią doradzić Tobie z osloną pod silnik a teraz bezgranicznie dajesz im wiarę nt; turbiny,


To nie jest informacja z jednego serwisu. To jest stanowisko Forda.
Poczytajcie sobie trochę o tym silniku.
... nie ma już potrzeby "schłodzenia" turbosprężarki. Kwestię tę załatwia elektryczna pompa oleju (smaruje turbinę nawet po wyłączeniu silnika) ...

Proste ?
Serwisy nie mówiły by takich rzeczy bo potem co chwila byłaba wymiana sprężarki.
Zresztą jak pisałem słowa w instrukcji nie ma ta temat potrzeby traktowania w sposób specjalny sprężarki.

Zresztą kolega np. ma Mazde 3 MPS 260KM. Bardzo dba o auto i wiem jak jeździ i zawsze schładzał turbo itp. itd. No i co ? Turbina padła po 60kkm na szczęście jeszcze na gwarancji. Ja natomiast zrobiłem RAV4 230kkm i nic z turbiną nie robiłem. Co ma być to będzie :)

Pozdrawiam
FFDriver


Żadna firma nie przyzna się, że coś jest nie tak dopóki nie zostanie zmuszona do ogłoszenia akcji serwisowej. Także rozgrzewanie oleju w silniku na początku jazdy jak i danie silnikowi paru chwil na wolnych obrotach po skończonej jeździe nie zaszkodzi. Przynajmniej dopóki te silniki nie pojawią się w statystykach awaryjności.
 
 
MisiekT 
Prince of Tor Kielce 2013


Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1932
Skąd: Wawa
Wysłany: 9 Gru 2013, 22:25   

proponuje więcej zaufania do oprogramowania silnika :-P
_________________
MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056
 
 
 
kruban 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i16V/80KM
Imię: Kamil
Wiek: 42
Dołączył: 27 Lis 2013
Posty: 19
Skąd: Wrocław
Wysłany: 9 Gru 2013, 22:37   

MisiekT napisał/a:
proponuje więcej zaufania do oprogramowania silnika :-P

Ja dmucham na zimne bo za parę lat chciałbym kupić dobrze utrzymane auto :D a czym więcej właścicieli będzie chuchać i dmuchać to wybór będzie większy.
 
 
MisiekT 
Prince of Tor Kielce 2013


Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1932
Skąd: Wawa
Wysłany: 9 Gru 2013, 23:44   

pomarzyć sobie możesz - tak czy inaczej będzie loteria, a nowe auta nie sa budowane na więcej niż 5-6lat :fox:
_________________
MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056
 
 
 
kruban 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i16V/80KM
Imię: Kamil
Wiek: 42
Dołączył: 27 Lis 2013
Posty: 19
Skąd: Wrocław
Wysłany: 9 Gru 2013, 23:59   

więcej zaufania do inżynierów :)
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 10 Gru 2013, 00:10   

kruban, ja inżynierom ufam. Natomiast księgowym tych korporacji - już nie za bardzo ;)
 
 
LefQ 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 90
Skąd: Śląsk
Wysłany: 10 Gru 2013, 08:21   

Nie znalazłem innego potwierdzenia, odnośnie dodatkowego systemu chłodzenia, niż ten cytowany na początku artykuł. Na innych forach ludzie piszą, że ktoś gdzieś coś słyszał lub czytał, czyli zakładam, że pierwotnym źródłem może być właśnie ten artykuł.

W salonie Forda nikt mi nie chciał lub nie mógł udzielić jednoznacznej odpowiedzi. Usłyszałem jedynie, że mam zaufać projektantom ;-)

Osobiście staram się delikatnie używać turbiny przez pierwsze kilkanaście minut, a po skończonej dłuższej jeździe, wyłączam ASS i silnik pracuje przez te ok. 30 sekund, gdy zbieram rzeczy z auta ;-) Może przesada, ale może to moją Fiestę kruban kupi :-)

Jeżdżąc po mieście "ufam" i nie wyłączam ASS. Turbina i tak nie powinna się nagrzewać do wysokich temperatur przy tych 30 kmh :|
 
 
FFDriver 


Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 21 Cze 2013
Posty: 636
Skąd: stąd
Wysłany: 10 Gru 2013, 11:04   

Słuchajcie nie można popadać w paranoje. Ja bardzo dbam o moje auta ale mimo wszystko auto jest dla nas, a nie my dla auta. Schładzanie turbiny ma sens jeśli jechało się autostradą dłuższy czas z wysokimi obrotami. Przy normalnej jeździe w mieście co chwile gdzieś się stoi. Do tego jest ta dodatkowa pompa i tyle w temacie :)


Pozdrawiam
FFDriver
_________________
--<< Moja Fiesta - kliknij tutaj >>--
 
 
LefQ 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 90
Skąd: Śląsk
Wysłany: 23 Gru 2013, 08:05   

Coś tam jednak musi być przemyślane - komputer chyba bierze pod uwagę parametry oleju/turbiny przy określaniu warunków do wyłączenia silnika. Dzisiaj trochę przycisnąłem (spieszyłem się do pracy ;P) i po zjechaniu z przelotówki do miasta, na trzech kolejnych światłach ASS nie zadziałał. Dopiero po kilku minutach jazdy po mieście zaczął znowu się włączać. Jestem teraz bardziej spokojny :-)
 
 
FFDriver 


Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 21 Cze 2013
Posty: 636
Skąd: stąd
Wysłany: 23 Gru 2013, 09:28   

LefQ napisał/a:
po zjechaniu z przelotówki do miasta, na trzech kolejnych światłach ASS nie zadziałał. Dopiero po kilku minutach jazdy po mieście zaczął znowu się włączać.


To i dobrze i niedobrze :)
Bo fajnie, że komputer o tym "myśli" (jeśli tak jest) ale to jednocześnie oznaczałoby, że trzeba by schładzać turbinę przed normalnym zgaszeniem.

Pozdrawiam
FFDriver
_________________
--<< Moja Fiesta - kliknij tutaj >>--
 
 
LefQ 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 90
Skąd: Śląsk
Wysłany: 23 Gru 2013, 10:06   

Ja na to patrzę tak. Jeśli po zatrzymaniu na parkingu i puszczeniu sprzęgła na N, ASS się włączy (w temp 0-30) - jest OK, mogę wyłączyć silnik. Jeśli nie, to sobie dosłucham utwór do końca i poczekam te ~30 sekund do minuty. Jak jest poniżej 0 stopni, to i tak ubranie się i zebranie wszystkiego z auta mi zajmuje ok. minuty, więc sobie silnik działa. IMO, nie zaszkodzi, a może pomóc.

W Fordzie mi powiedzieli, że te silniki są przeznaczone do pracy jak normalne miejskie, bez turbiny. Po świętach planuję napisać do Ford UK pytanie o ten drugi układ chłodzenia w EcoBoost (do Ford PL nie znalazłem kontaktu).
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 23 Gru 2013, 10:20   

LefQ napisał/a:
Jak jest poniżej 0 stopni, to i tak ubranie się i zebranie wszystkiego z auta mi zajmuje ok. minuty, więc sobie silnik działa.


Ogólnie rzecz biorąc nie jest to zbytnio "Eco" jak na ecosilnik. ;)
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
srs 

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Gold
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Imię: Robert
Dołączył: 08 Gru 2013
Posty: 43
Skąd: Lublin
Wysłany: 17 Maj 2014, 20:35   

ciekawe w jaki sposób ma działać pompa olejowa elektryczna gdzie ? , turbinę chłodzi dodatkowa pompa wody elektryczna sterowana przez PCM

a tak wygląda schemat ukł.chłodz.

http://www.fotosik.pl/pok...7a2e7bc97b.html
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK7] Fiesta MK7
Fordy Fiesta VII generacji (2009-....)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:28
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK7] Wersje wyposażenia - mini FAQ
Mini FAQ o tym jak rozpoznać wersję wyposażenia MK7
FFDriver Przed zakupem 9 21 Kwi 2022, 11:22
ambienT
Brak nowych postów Przyklejony: [MK7] FAQ - Przycisk otwierania klapy - NAPRAWA
Instrukcja demontażu tapicerki klapy oraz naprawy mikrowłącznika - przycisku otwierania klapy w mk7
Kam1l Elektryka ogólna 21 30 Sty 2019, 11:45
jonson22
Brak nowych postów Chłodzenie turbiny - Escort RST
jarcyk Mechanika silnika 2 16 Lis 2015, 13:49
krzaq4
Brak nowych postów [MK7] Zmiana turbiny na większą w 1.6 TDCi 95KM
Krychol87 Tuning mechaniczny 41 31 Gru 2013, 00:16
lancer


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.