Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: turbina, turbo

[MK7] Zmiana turbiny na większą w 1.6 TDCi 95KM
Autor Wiadomość
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 26 Lis 2013, 21:47   

Pokaż na co cie stać. Pokaż jakieś zdjęcia, efekty bo na razie tylko przechwałki czytam.
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
MisiekT 
Prince of Tor Kielce 2013


Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1932
Skąd: Wawa
Wysłany: 26 Lis 2013, 21:57   

Krychol87 napisał/a:
więc się lepiej nie odzywaj

no widze, ze na kulturze znasz się rownie dobrze co mechanice i tuningu :fox:
a o sensowna odpowiedz ciężko, jak zaczynasz temat od bajkopisarstwa i z kazda kolejna wypowiedzia jest tylko gorzej... no i zaczynając od tego, ze nawet nie wiesz jaki masz model auta
_________________
MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056
 
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 26 Lis 2013, 23:56   

Krychol87 napisał/a:
Obie turbiny są sterowane podciśnieniem przez elektrozawór z ta różnicą że jedna ma wastagate a druga zmienna geometrie.


O doprawdy, a to coś nowego.
Oczywiście Jesteś pewien tego co napisałeś? I w przypadku wastegate nie mylisz (nad)ciśnienia z podciśnieniem? :devil:
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
tomi16v 

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 03 Mar 2013
Posty: 78
Skąd: Złotów
Wysłany: 27 Lis 2013, 12:42   Re: Zmiana turbiny na większą w 1.6 TDCi 95KM

Krychol87 napisał/a:
Witam!
Posiadam Fieste ST 2011r z nowym silnikiem 1,6 TDCI 95KM 8v.
Chciałbym z niej wycisnąć wszystkie soki.
Czy jest możliwość zamontowania turbiny od wersji 115KM?
Ta turbina ma zmienną geometrie a orginalna turbina niestety jej nie ma:(
Fizycznie raczej wszystko pasuje tylko pytanie czy da się przeprogramować komputer żeby obsługiwał geometrie?
W starszych 1,6 TDCI 16v bez problemu wgrywa się soft od 110KM, turbo, wtryski, sprzęgło, chip i mamy 150KM:D


wgrywasz program od 110 który działa na 110KM, dajesz większą turbinę i masz 150 koni, zostawiając soft od 110?? jeszcze wtryski od 110 ??

Co daje te 150 koni, to turbo z softem od 110 i wtryskami?? bez zmiany icka to nawet by nie przeszło... nie wspominajać już nawet o wydechu albo samym zejściu do turbiny i dalej....

Większych bzdur nie czytałem jeszcze. Może i Twój brat robił jakiś projekt w co wątpie. Z Ciebie mechanik jak .... a podejrzewam że jeszcze nie masz prawka....

A jak już przerobiłeś inne diesle 1.6 na 150 koni to pomocy nawet w 1% byś nie potrzebował...
 
 
Krychol87 

Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Sport
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Wiek: 36
Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 7
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 27 Lis 2013, 20:24   

Jadnak jest prawdziwa opinia że na forach nie ma prawdziwych specjalistów(bo i po co mają sobie odbierać zarobek udzielając darmowych rad) tylko same "Mgayver`y" nie mające pojęcia o niczym!!! Żegnam
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 27 Lis 2013, 20:27   

Jaki oburzony. Pokaż zdjęcia, filmy. Jak coś zrobiłeś to pochwal się.
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 27 Lis 2013, 21:43   

Myślę że temat zakończył sam autor i już więcej wpisów jegomościa nie uwidzim :yes:
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 27 Lis 2013, 22:11   

Krychol87 napisał/a:
Żegnam
Aaale foch... :hahaha: Jeśli myślisz, że będzie nam Cię brakować, to gruuubo się mylisz... :devil:
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
Sławko 


Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Wiek: 32
Dołączył: 27 Lis 2013
Posty: 3
Skąd: DZG
Wysłany: 27 Lis 2013, 22:26   

Krychol87 napisał/a:
Jestem mechanikiem

Krychol87 napisał/a:
Przerobiłem już kilka Fordów i udawało się uzyskać 150KM.

Krychol87 napisał/a:
Brata mam tunera


To moje pytanie - po co szukasz porady u " forumowych MacGyver'ów "? :rotfl:
Sądząc po fochu odpowiedzi nie zobaczę. :(
_________________
3S-GE rev. 3 175KM [*]
4A-FE 105KM

 
 
przemo_rsr 


Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 33
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 916
Skąd: Markuszowa(RSR)
Wysłany: 27 Lis 2013, 22:28   

nie sztuka założyć większe turbo, trzeba dolot i wydech do tego dorobić, jakie doładowanie chcemy osiągnąć dla sinika bez wymiany uszczelki, to trzeba wiedzieć żeby móc cokolwiek zacząć,
_________________
 
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 27 Lis 2013, 22:39   

Parzych napisał/a:
Jeśli myślisz, że będzie nam Cię brakować, to gruuubo się mylisz... :devil:


Ja tam bym sie jeszcze chętnie podrażnił :D
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
MisiekT 
Prince of Tor Kielce 2013


Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1932
Skąd: Wawa
Wysłany: 27 Lis 2013, 23:11   

ElGrey napisał/a:
już więcej wpisów jegomościa nie uwidzim

a w każdym razie nie pod tym Nickiem :-P
_________________
MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056
 
 
 
tomi16v 

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 03 Mar 2013
Posty: 78
Skąd: Złotów
Wysłany: 28 Lis 2013, 08:36   

przemo_rsr napisał/a:
nie sztuka założyć większe turbo, trzeba dolot i wydech do tego dorobić, jakie doładowanie chcemy osiągnąć dla sinika bez wymiany uszczelki, to trzeba wiedzieć żeby móc cokolwiek zacząć,


a co z tym dolotem w turbo chciałbyś robić aż takiego oprócz icka? , czemu do zwiększania doładowania w dieslu zaraz uszczelki chcesz zmieniać?? to nie benzyna żeby zaraz jak więcej niz 0,5 bara odprężać silnik kanapką....
 
 
przemo_rsr 


Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 33
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 916
Skąd: Markuszowa(RSR)
Wysłany: 28 Lis 2013, 11:01   

tomi16v, ja nie pisze nic o odprężaniu silnika, tylko jest wartość krytyczna dla kazdego silnik w którym za duże doładowanie coś nie zamierzonego powoduje , typu czukiereczekuszczelkę , wyciaga śruby od głowicy, ewentualnie ugina korbowody , Ty rozumiesz co ja piszę?
_________________
 
 
 
tomi16v 

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 03 Mar 2013
Posty: 78
Skąd: Złotów
Wysłany: 29 Lis 2013, 22:25   

przemo_rsr napisał/a:
tomi16v, ja nie pisze nic o odprężaniu silnika, tylko jest wartość krytyczna dla kazdego silnik w którym za duże doładowanie coś nie zamierzonego powoduje , typu czukiereczekuszczelkę , wyciaga śruby od głowicy, ewentualnie ugina korbowody , Ty rozumiesz co ja piszę?


Nie mam zielonego pojęcia... owszem że dmuchać w silnik nie można ile się chce , ale wymiana uszczelki nic nie da :)

W benzynie własnie jak się ma zamiar duzo dmuchać to się odpręża silnik . wyginanie korb to chyba jak byś tam dmuchnął nie wiem ile :)

A w klekocie to już raczej loteria. Tutaj już raczej nauka na błedach innych , ile co wytrzymało albo co było powodem awarii...
 
 
przemo_rsr 


Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 33
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 916
Skąd: Markuszowa(RSR)
Wysłany: 29 Lis 2013, 23:21   

tomi16v, ja się dużo tematów oczytałem i 3 razy podchodziłem do uturbienia, ale się udało i już 7tyś km mi śmiga bez najmniejszej awarii
_________________
 
 
 
tomi16v 

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 03 Mar 2013
Posty: 78
Skąd: Złotów
Wysłany: 30 Lis 2013, 15:50   

przemo_rsr napisał/a:
tomi16v, ja się dużo tematów oczytałem i 3 razy podchodziłem do uturbienia, ale się udało i już 7tyś km mi śmiga bez najmniejszej awarii



bezawaryjności życzę.
 
 
liman 

Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.4i/75KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40
Dołączył: 09 Kwi 2012
Posty: 47
Skąd: PRUDNIK
Wysłany: 30 Lis 2013, 19:43   

przemo_rsr napisał/a:
tomi16v, ja się dużo tematów oczytałem i 3 razy podchodziłem do uturbienia, ale się udało i już 7tyś km mi śmiga bez najmniejszej awarii

pokaz cos namodził :)
Profil Facebook
 
 
przemo_rsr 


Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 33
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 916
Skąd: Markuszowa(RSR)
Wysłany: 30 Lis 2013, 23:03   





http://www.youtube.com/watch?v=_g_ReF5oP_s

filmik kiepskiej jakości kręcony telefonem,
dołożyłem IC centralnie na silniku bo na razie nie mam koncepcji jak rury poprowadzić do FMIC, ale powoli ogarnę , dodam dla niewierzących to jeździ całkiem nieźle, a doładowanie sięga nawet do 1,2bara i nic mu nie jest :)
_________________
 
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 1 Gru 2013, 00:23   

Ciekawe w jakim stanie był dół tego silnika przed uturbieniem. Mój po uturbieniu wytrzymał ok. 6 miesięcy katowania, po czym chwyciło panewkę, a na reszcie były wżery jak kaniony.
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 26 30 Wrz 2020, 12:32
rosomac
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK7] Fiesta MK7
Fordy Fiesta VII generacji (2009-....)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:28
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK7] Wersje wyposażenia - mini FAQ
Mini FAQ o tym jak rozpoznać wersję wyposażenia MK7
FFDriver Przed zakupem 9 21 Kwi 2022, 12:22
ambienT
Brak nowych postów Przyklejony: [MK7] FAQ - Przycisk otwierania klapy - NAPRAWA
Instrukcja demontażu tapicerki klapy oraz naprawy mikrowłącznika - przycisku otwierania klapy w mk7
Kam1l Elektryka ogólna 21 30 Sty 2019, 11:45
jonson22


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.