[MK7] Zmiana turbiny na większą w 1.6 TDCi 95KM |
Autor |
Wiadomość |
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
|
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 26 Lis 2013, 21:57
|
|
|
Krychol87 napisał/a: | więc się lepiej nie odzywaj |
no widze, ze na kulturze znasz się rownie dobrze co mechanice i tuningu
a o sensowna odpowiedz ciężko, jak zaczynasz temat od bajkopisarstwa i z kazda kolejna wypowiedzia jest tylko gorzej... no i zaczynając od tego, ze nawet nie wiesz jaki masz model auta |
_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 |
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1089 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 26 Lis 2013, 23:56
|
|
|
Krychol87 napisał/a: | Obie turbiny są sterowane podciśnieniem przez elektrozawór z ta różnicą że jedna ma wastagate a druga zmienna geometrie. |
O doprawdy, a to coś nowego.
Oczywiście Jesteś pewien tego co napisałeś? I w przypadku wastegate nie mylisz (nad)ciśnienia z podciśnieniem? |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
tomi16v
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 03 Mar 2013 Posty: 78 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 27 Lis 2013, 12:42 Re: Zmiana turbiny na większą w 1.6 TDCi 95KM
|
|
|
Krychol87 napisał/a: | Witam!
Posiadam Fieste ST 2011r z nowym silnikiem 1,6 TDCI 95KM 8v.
Chciałbym z niej wycisnąć wszystkie soki.
Czy jest możliwość zamontowania turbiny od wersji 115KM?
Ta turbina ma zmienną geometrie a orginalna turbina niestety jej nie ma:(
Fizycznie raczej wszystko pasuje tylko pytanie czy da się przeprogramować komputer żeby obsługiwał geometrie?
W starszych 1,6 TDCI 16v bez problemu wgrywa się soft od 110KM, turbo, wtryski, sprzęgło, chip i mamy 150KM:D |
wgrywasz program od 110 który działa na 110KM, dajesz większą turbinę i masz 150 koni, zostawiając soft od 110?? jeszcze wtryski od 110 ??
Co daje te 150 koni, to turbo z softem od 110 i wtryskami?? bez zmiany icka to nawet by nie przeszło... nie wspominajać już nawet o wydechu albo samym zejściu do turbiny i dalej....
Większych bzdur nie czytałem jeszcze. Może i Twój brat robił jakiś projekt w co wątpie. Z Ciebie mechanik jak .... a podejrzewam że jeszcze nie masz prawka....
A jak już przerobiłeś inne diesle 1.6 na 150 koni to pomocy nawet w 1% byś nie potrzebował... |
|
|
|
|
Krychol87
Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Sport
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Wiek: 36 Dołączył: 24 Lis 2013 Posty: 7 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 27 Lis 2013, 20:24
|
|
|
Jadnak jest prawdziwa opinia że na forach nie ma prawdziwych specjalistów(bo i po co mają sobie odbierać zarobek udzielając darmowych rad) tylko same "Mgayver`y" nie mające pojęcia o niczym!!! Żegnam |
|
|
|
|
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
|
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27 Lis 2013, 21:43
|
|
|
Myślę że temat zakończył sam autor i już więcej wpisów jegomościa nie uwidzim |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
|
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 27 Lis 2013, 22:11
|
|
|
Krychol87 napisał/a: | Żegnam | Aaale foch... Jeśli myślisz, że będzie nam Cię brakować, to gruuubo się mylisz... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
Sławko
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Wiek: 32 Dołączył: 27 Lis 2013 Posty: 3 Skąd: DZG
|
Wysłany: 27 Lis 2013, 22:26
|
|
|
Krychol87 napisał/a: | Jestem mechanikiem |
Krychol87 napisał/a: | Przerobiłem już kilka Fordów i udawało się uzyskać 150KM. |
Krychol87 napisał/a: | Brata mam tunera |
To moje pytanie - po co szukasz porady u " forumowych MacGyver'ów "?
Sądząc po fochu odpowiedzi nie zobaczę. :( |
_________________ 3S-GE rev. 3 175KM [*]
4A-FE 105KM
|
|
|
|
|
przemo_rsr
Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 33 Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 916 Skąd: Markuszowa(RSR)
|
Wysłany: 27 Lis 2013, 22:28
|
|
|
nie sztuka założyć większe turbo, trzeba dolot i wydech do tego dorobić, jakie doładowanie chcemy osiągnąć dla sinika bez wymiany uszczelki, to trzeba wiedzieć żeby móc cokolwiek zacząć, |
_________________
|
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1089 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 27 Lis 2013, 22:39
|
|
|
Parzych napisał/a: | Jeśli myślisz, że będzie nam Cię brakować, to gruuubo się mylisz... |
Ja tam bym sie jeszcze chętnie podrażnił |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 27 Lis 2013, 23:11
|
|
|
ElGrey napisał/a: | już więcej wpisów jegomościa nie uwidzim |
a w każdym razie nie pod tym Nickiem |
_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 |
|
|
|
|
tomi16v
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 03 Mar 2013 Posty: 78 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 28 Lis 2013, 08:36
|
|
|
przemo_rsr napisał/a: | nie sztuka założyć większe turbo, trzeba dolot i wydech do tego dorobić, jakie doładowanie chcemy osiągnąć dla sinika bez wymiany uszczelki, to trzeba wiedzieć żeby móc cokolwiek zacząć, |
a co z tym dolotem w turbo chciałbyś robić aż takiego oprócz icka? , czemu do zwiększania doładowania w dieslu zaraz uszczelki chcesz zmieniać?? to nie benzyna żeby zaraz jak więcej niz 0,5 bara odprężać silnik kanapką.... |
|
|
|
|
przemo_rsr
Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 33 Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 916 Skąd: Markuszowa(RSR)
|
Wysłany: 28 Lis 2013, 11:01
|
|
|
tomi16v, ja nie pisze nic o odprężaniu silnika, tylko jest wartość krytyczna dla kazdego silnik w którym za duże doładowanie coś nie zamierzonego powoduje , typu czukiereczekuszczelkę , wyciaga śruby od głowicy, ewentualnie ugina korbowody , Ty rozumiesz co ja piszę? |
_________________
|
|
|
|
|
tomi16v
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 03 Mar 2013 Posty: 78 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 29 Lis 2013, 22:25
|
|
|
przemo_rsr napisał/a: | tomi16v, ja nie pisze nic o odprężaniu silnika, tylko jest wartość krytyczna dla kazdego silnik w którym za duże doładowanie coś nie zamierzonego powoduje , typu czukiereczekuszczelkę , wyciaga śruby od głowicy, ewentualnie ugina korbowody , Ty rozumiesz co ja piszę? |
Nie mam zielonego pojęcia... owszem że dmuchać w silnik nie można ile się chce , ale wymiana uszczelki nic nie da
W benzynie własnie jak się ma zamiar duzo dmuchać to się odpręża silnik . wyginanie korb to chyba jak byś tam dmuchnął nie wiem ile
A w klekocie to już raczej loteria. Tutaj już raczej nauka na błedach innych , ile co wytrzymało albo co było powodem awarii... |
|
|
|
|
przemo_rsr
Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 33 Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 916 Skąd: Markuszowa(RSR)
|
Wysłany: 29 Lis 2013, 23:21
|
|
|
tomi16v, ja się dużo tematów oczytałem i 3 razy podchodziłem do uturbienia, ale się udało i już 7tyś km mi śmiga bez najmniejszej awarii |
_________________
|
|
|
|
|
tomi16v
Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 03 Mar 2013 Posty: 78 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 30 Lis 2013, 15:50
|
|
|
przemo_rsr napisał/a: | tomi16v, ja się dużo tematów oczytałem i 3 razy podchodziłem do uturbienia, ale się udało i już 7tyś km mi śmiga bez najmniejszej awarii |
bezawaryjności życzę. |
|
|
|
|
liman
Model: Ford Fiesta Mk3`94
Wersja: CLX
Silnik: 1.4i/75KM
Imię: Krzysztof
Wiek: 40 Dołączył: 09 Kwi 2012 Posty: 47 Skąd: PRUDNIK
|
Wysłany: 30 Lis 2013, 19:43
|
|
|
przemo_rsr napisał/a: | tomi16v, ja się dużo tematów oczytałem i 3 razy podchodziłem do uturbienia, ale się udało i już 7tyś km mi śmiga bez najmniejszej awarii |
pokaz cos namodził |
|
|
|
|
przemo_rsr
Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 33 Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 916 Skąd: Markuszowa(RSR)
|
Wysłany: 30 Lis 2013, 23:03
|
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=_g_ReF5oP_s
filmik kiepskiej jakości kręcony telefonem,
dołożyłem IC centralnie na silniku bo na razie nie mam koncepcji jak rury poprowadzić do FMIC, ale powoli ogarnę , dodam dla niewierzących to jeździ całkiem nieźle, a doładowanie sięga nawet do 1,2bara i nic mu nie jest |
_________________
|
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1089 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 1 Gru 2013, 00:23
|
|
|
Ciekawe w jakim stanie był dół tego silnika przed uturbieniem. Mój po uturbieniu wytrzymał ok. 6 miesięcy katowania, po czym chwyciło panewkę, a na reszcie były wżery jak kaniony. |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
|