[MK7] Zmiana turbiny na większą w 1.6 TDCi 95KM |
Autor |
Wiadomość |
Krychol87
Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Sport
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Wiek: 36 Dołączył: 24 Lis 2013 Posty: 7 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 24 Lis 2013, 18:27 [MK7] Zmiana turbiny na większą w 1.6 TDCi 95KM
|
|
|
Witam!
Posiadam Fieste ST 2011r z nowym silnikiem 1,6 TDCI 95KM 8v.
Chciałbym z niej wycisnąć wszystkie soki.
Czy jest możliwość zamontowania turbiny od wersji 115KM?
Ta turbina ma zmienną geometrie a orginalna turbina niestety jej nie ma:(
Fizycznie raczej wszystko pasuje tylko pytanie czy da się przeprogramować komputer żeby obsługiwał geometrie?
W starszych 1,6 TDCI 16v bez problemu wgrywa się soft od 110KM, turbo, wtryski, sprzęgło, chip i mamy 150KM:D |
Ostatnio zmieniony przez trzeci 24 Lis 2013, 19:37, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 24 Lis 2013, 18:30
|
|
|
Krychol87 napisał/a: | Posiadam Fieste ST 2011r | A ja widzę że w profilu masz Sport... MK7 ST wyszła w 2013r, jest benzynowa i ma 184KM... U Ciebie wystarczy chip i będziesz miał ok 115KM...
Krychol87 napisał/a: | W starszych 1,6 TDCI 16v bez problemu wgrywa się soft od 110KM, turbo, wtryski, sprzęgło, chip i mamy 150KM:D | Szczerze mówiąc - pierwsze słyszę, mamy tu kilka MK6 S 1,6 TDCI i jeszcze nikt tego nie zrobił, masz szansę być pierwszym... |
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
Krychol87
Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Sport
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Wiek: 36 Dołączył: 24 Lis 2013 Posty: 7 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 24 Lis 2013, 18:40
|
|
|
Parzych napisał/a: | A ja widzę że w profilu masz Sport... MK7 ST wyszła w 2013r, jest benzynowa i ma 184KM... U Ciebie wystarczy chip i będziesz miał ok 115KM... | ST to przecież skrót od SporT. Pozatym ja chce 150KM
Parzych napisał/a: | Szczerze mówiąc - pierwsze słyszę, mamy tu kilka MK6 S 1,6 TDCI i jeszcze nikt tego nie zrobił, masz szansę być pierwszym... | No widzisz zawsze możesz się czegoś nowego dowiedzieć. Przerobiłem już kilka Fordów i udawało się uzyskać 150KM. |
|
|
|
|
DemptD
Moderator
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Jacek
Wiek: 34 Dołączył: 11 Lis 2007 Posty: 2231 Skąd: Piekary Śląskie
|
Wysłany: 24 Lis 2013, 20:38
|
|
|
Krychol87 napisał/a: | ST to przecież skrót od SporT |
ST = Sport Technology
także jak już tak przerabiasz te Fordy to przynajmniej naucz się rozwinięć skrótów |
_________________ ...you're right your car is better, but it doesn't have a soul...
Czerwono-czarna® |
|
|
|
|
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 24 Lis 2013, 20:41
|
|
|
Krychol87 napisał/a: | W starszych 1,6 TDCI 16v bez problemu wgrywa się soft od 110KM, turbo, wtryski, sprzęgło, chip i mamy 150KM:D |
w jakiej skali te Fordy w dieselu przerabiales? 1:18 czy 1:23?
pokaz proszę chociaż 1 projekt 1.6tdci zrobionego na 150KM |
_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 |
|
|
|
|
Krychol87
Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Sport
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Wiek: 36 Dołączył: 24 Lis 2013 Posty: 7 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 24 Lis 2013, 20:55
|
|
|
MisiekT napisał/a: | pokaz proszę chociaż 1 projekt 1.6tdci zrobionego na 150KM |
Dobrze pokaże Ci wykres z hamowni jak tylko uda mi nie opanować problem dużej turbiny w moim Fordzie.
Jak do tej pory nie pomogliście mi z tym problemem tylko się wymądrzacie. dajcie chociaż jedną dobra rade odnośnie tematu. |
|
|
|
|
Parzych
Prince of Biłgoraj 2012
Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50 Dołączył: 26 Kwi 2007 Posty: 8085 Skąd: WawaTeam/Praga
|
Wysłany: 24 Lis 2013, 21:10
|
|
|
Krychol87 napisał/a: | dajcie chociaż jedną dobra rade odnośnie tematu. | Zrób tak jak w poprzednich: Krychol87 napisał/a: | Przerobiłem już kilka Fordów i udawało się uzyskać 150KM. |
|
_________________ BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
|
|
|
|
|
Krychol87
Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Sport
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Wiek: 36 Dołączył: 24 Lis 2013 Posty: 7 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 24 Lis 2013, 21:16
|
|
|
Parzych napisał/a: | Zrób tak jak w poprzednich | Problem w tym że tego nowego silnika 8v jeszcze nie robiłem. |
|
|
|
|
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 24 Lis 2013, 21:46
|
|
|
Ja widziałem maksymalnie 135 kucy i 349 Nmiutków robiona w niemczech, (turbina bez zmiennej geometrii, wtryski, program), tylko jest problem... skrzynia nie wytrzymuje obciążenia przy tak dużym momencie obrotowym
Dlatego raczej nikt nie rzuca się na te przeróbki, ponadto cena...
Ale rób zobaczymy jak długo pobiega |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
|
|
|
|
|
artax
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Darek
Wiek: 59 Dołączył: 26 Lut 2011 Posty: 393 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 24 Lis 2013, 22:44
|
|
|
podobno bezpiecznie dla podzespołow to ok 30%Co do "nowego silnika" to raczej nowy ma 16vTak jak np w moim.8 v to stary model .W kopciuchu z chipowaniem trzeba ostrożnie bo robi się spory moment obrotowy.Przesada prowadzi do tego o czym pisze kolega powyżej.
pzdr |
_________________ Jest 115 KM i 256 Nm |
|
|
|
|
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 24 Lis 2013, 22:51
|
|
|
Krychol87 napisał/a: | pokaże Ci wykres z hamowni jak tylko uda mi nie opanować |
nie Kolego - poprosimy już teraz - gdyż jak powiedziales:
Krychol87 napisał/a: | W starszych 1,6 TDCI 16v bez problemu wgrywa się soft od 110KM, turbo, wtryski, sprzęgło, chip i mamy 150KM |
i poprawiles
Krychol87 napisał/a: | Przerobiłem już kilka Fordów i udawało się uzyskać 150KM |
wiec na co mialbys czekac?
na razio to wygląda tak, ze Ty się wymądrzasz, a figę wiesz o 1.6tdci (a może i fordach ogolnie?) wiec wyprowadz nas z bledu, przestan kozakować i z pewnoscia wszyscy chętnie pomogą |
_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 |
|
|
|
|
przemo_rsr
Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 33 Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 916 Skąd: Markuszowa(RSR)
|
Wysłany: 25 Lis 2013, 00:07
|
|
|
nie zmieniając IC-ka i układu dolotowego (czyt. zwiększając jego pojemność), założenie większej turbiny raczej Ci nic nie da, więc to nie ma sensu według mnie,
przy 150KM będziesz miał tak duży moment obrotowy, że sprzęgło klęknie od ręki pewnie,
np. w moim badziewnym silniku 1.8DE po dołożeniu samej turbiny i IC + dawka paliwa sprzęgło ślizga ja powalone. Kolego coś ściemę walisz |
_________________
|
|
|
|
|
Dual
Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Dołączył: 03 Lis 2012 Posty: 168 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 25 Lis 2013, 00:41
|
|
|
Przede wszystkim to dobrze zrobiony program + wtryski.
Tylko z czego te wtryski chcesz niby wziąć?
Nie pamietam już czy masz tam koło dwu masowe czy nie ale jeśli jest myśle ze seryjne nie wytrzyma nawet 130KM (czytaj > rozpadnie się w 3 miesiące) To samo skrzynia.
Początkowo kombinowałem zrobić sobie moją mk3 jako 1.8tdci ale odpuściłem z racji tego ze ten silnik niespecjanie jest rozwojowy.
Chętnie zobacze te 150KM z 1.6 |
|
|
|
|
grzesiek646
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grzesiek
Dołączył: 10 Kwi 2012 Posty: 352 Skąd: Wwa
|
Wysłany: 25 Lis 2013, 02:18
|
|
|
Jak ja interesowałem się dołożeniem do siebie IC + kombinowanie z turbiną to dużo czytałem, przekopałem internet w temacie ! Max co znalazłem to 138,7 KM z 1.6 TDCI gdzie kombinacje i ryzyko awarii było wielce prawdopodobne. |
_________________
|
|
|
|
|
Krychol87
Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Sport
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Wiek: 36 Dołączył: 24 Lis 2013 Posty: 7 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 26 Lis 2013, 08:31
|
|
|
artax napisał/a: | podobno bezpiecznie dla podzespołow to ok 30%Co do "nowego silnika" to raczej nowy ma 16vTak jak np w moim.8 v to stary model .W kopciuchu z chipowaniem trzeba ostrożnie bo robi się spory moment obrotowy.Przesada prowadzi do tego o czym pisze kolega powyżej.
pzdr |
Koncern PSA wrócił do silnika 8v.
Sportowe sprzęgło to podstawa żeby założyć przy takie przeróbce. Jak padnie dwumas to założę sztywne koło więc tym się nie martwcie. Jestem mechanikiem wieć to nie problem.
Szukam konkretnej odpowiedzi co do zaprogramowania turbiny ze zmienną geometrią. Da sie wgrać program np od Focusa 115KM? |
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1089 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 26 Lis 2013, 08:38
|
|
|
Zwykła turbina działa na wastegate, turbina VNT działa na podciśnienie, więc chyba zdajesz sobie sprawę z tego że nie wystarczy "wgrać program" żeby to zadziałało? |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 26 Lis 2013, 08:51
|
|
|
Krychol87 napisał/a: | Jestem mechanikiem wieć to nie problem |
przepraszam, ale nie brzmisz jak mechanik
PS. gdzie nasze wykresy i projekty 150KM? sprostuj albo zaprezentuj, prosta sprawa |
_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 |
|
|
|
|
przemo_rsr
Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 33 Dołączył: 12 Kwi 2010 Posty: 916 Skąd: Markuszowa(RSR)
|
Wysłany: 26 Lis 2013, 10:37
|
|
|
Krychol87, sterowanie turbiną, czyli ciśnienie a tu podciśnienie, zaworki i itp itd,
silniki 1.6 tdci bądź hdi 8V nie przerwanie są produkowane nikt ich nie usuwał z produkcji |
_________________
|
|
|
|
|
artax
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Darek
Wiek: 59 Dołączył: 26 Lut 2011 Posty: 393 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 26 Lis 2013, 11:38
|
|
|
Krychol87 napisał/a: | artax napisał/a: | podobno bezpiecznie dla podzespołow to ok 30%Co do "nowego silnika" to raczej nowy ma 16vTak jak np w moim.8 v to stary model .W kopciuchu z chipowaniem trzeba ostrożnie bo robi się spory moment obrotowy.Przesada prowadzi do tego o czym pisze kolega powyżej.
pzdr |
Koncern PSA wrócił do silnika 8v.
Sportowe sprzęgło to podstawa żeby założyć przy takie przeróbce. Jak padnie dwumas to założę sztywne koło więc tym się nie martwcie. Jestem mechanikiem wieć to nie problem.
Szukam konkretnej odpowiedzi co do zaprogramowania turbiny ze zmienną geometrią. Da sie wgrać program np od Focusa 115KM? |
no a jestes pewny ,ze auto ma DKZ bo o ile wiem to juz od 2006 nie montują.?Sorry ale mam spore zastrzeżenia do Twojej wiedzy nt;dupowozów Forda Pytając o wgranie programu od foki rozkladasz się na łopatki.Program jest robiony indywidualnie do auta.Proponuje abyś swoją wiedzę skonfrontował z 1 tunerem FKP Heko.
pzdr
Pzdr |
_________________ Jest 115 KM i 256 Nm |
|
|
|
|
Krychol87
Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Sport
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Wiek: 36 Dołączył: 24 Lis 2013 Posty: 7 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 26 Lis 2013, 19:38
|
|
|
Jaszczur napisał/a: | Zwykła turbina działa na wastegate, turbina VNT działa na podciśnienie, więc chyba zdajesz sobie sprawę z tego że nie wystarczy "wgrać program" żeby to zadziałało? |
Obie turbiny są sterowane podciśnieniem przez elektrozawór z ta różnicą że jedna ma wastagate a druga zmienna geometrie.
MisiekT napisał/a: | Krychol87 napisał/a: | Jestem mechanikiem wieć to nie problem |
przepraszam, ale nie brzmisz jak mechanik
PS. gdzie nasze wykresy i projekty 150KM? sprostuj albo zaprezentuj, prosta sprawa |
Jeszcze nie udzieliłeś żadnej sensownej wypowiedzi więc się lepiej nie odzywaj.
przemo_rsr napisał/a: | Krychol87, sterowanie turbiną, czyli ciśnienie a tu podciśnienie, zaworki i itp itd,
silniki 1.6 tdci bądź hdi 8V nie przerwanie są produkowane nikt ich nie usuwał z produkcji |
Żadnych zaworków się nie rusza bo wszystko już jest. 1,6 HDI 8v wcześniej nie były produkowane. Weszły dopiero w 2010r.
artax napisał/a: | Krychol87 napisał/a: | artax napisał/a: | podobno bezpiecznie dla podzespołow to ok 30%Co do "nowego silnika" to raczej nowy ma 16vTak jak np w moim.8 v to stary model .W kopciuchu z chipowaniem trzeba ostrożnie bo robi się spory moment obrotowy.Przesada prowadzi do tego o czym pisze kolega powyżej.
pzdr |
Koncern PSA wrócił do silnika 8v.
Sportowe sprzęgło to podstawa żeby założyć przy takie przeróbce. Jak padnie dwumas to założę sztywne koło więc tym się nie martwcie. Jestem mechanikiem wieć to nie problem.
Szukam konkretnej odpowiedzi co do zaprogramowania turbiny ze zmienną geometrią. Da sie wgrać program np od Focusa 115KM? |
no a jestes pewny ,ze auto ma DKZ bo o ile wiem to juz od 2006 nie montują.?Sorry ale mam spore zastrzeżenia do Twojej wiedzy nt;dupowozów Forda Pytając o wgranie programu od foki rozkladasz się na łopatki.Program jest robiony indywidualnie do auta.Proponuje abyś swoją wiedzę skonfrontował z 1 tunerem FKP Heko.
pzdr
Pzdr |
Nie wiem czy jest ale DKZ ale jeśli nie to nawet lepiej. Brata mam tunera i wiem że można przegrać program z innego samochodu w tych starszych silnikach a nowe są lepiej zabezpieczone. |
|
|
|
|
|