Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: turbina, turbo

[MK7] Zmiana turbiny na większą w 1.6 TDCi 95KM
Autor Wiadomość
Krychol87 

Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Sport
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Wiek: 36
Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 7
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 24 Lis 2013, 18:27   [MK7] Zmiana turbiny na większą w 1.6 TDCi 95KM

Witam!
Posiadam Fieste ST 2011r z nowym silnikiem 1,6 TDCI 95KM 8v.
Chciałbym z niej wycisnąć wszystkie soki.
Czy jest możliwość zamontowania turbiny od wersji 115KM?
Ta turbina ma zmienną geometrie a orginalna turbina niestety jej nie ma:(
Fizycznie raczej wszystko pasuje tylko pytanie czy da się przeprogramować komputer żeby obsługiwał geometrie?
W starszych 1,6 TDCI 16v bez problemu wgrywa się soft od 110KM, turbo, wtryski, sprzęgło, chip i mamy 150KM:D
Ostatnio zmieniony przez trzeci 24 Lis 2013, 19:37, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 24 Lis 2013, 18:30   

Krychol87 napisał/a:
Posiadam Fieste ST 2011r
A ja widzę że w profilu masz Sport... MK7 ST wyszła w 2013r, jest benzynowa i ma 184KM... U Ciebie wystarczy chip i będziesz miał ok 115KM...
Krychol87 napisał/a:
W starszych 1,6 TDCI 16v bez problemu wgrywa się soft od 110KM, turbo, wtryski, sprzęgło, chip i mamy 150KM:D
Szczerze mówiąc - pierwsze słyszę, mamy tu kilka MK6 S 1,6 TDCI i jeszcze nikt tego nie zrobił, masz szansę być pierwszym...
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
Krychol87 

Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Sport
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Wiek: 36
Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 7
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 24 Lis 2013, 18:40   

Parzych napisał/a:
A ja widzę że w profilu masz Sport... MK7 ST wyszła w 2013r, jest benzynowa i ma 184KM... U Ciebie wystarczy chip i będziesz miał ok 115KM...
ST to przecież skrót od SporT. Pozatym ja chce 150KM
Parzych napisał/a:
Szczerze mówiąc - pierwsze słyszę, mamy tu kilka MK6 S 1,6 TDCI i jeszcze nikt tego nie zrobił, masz szansę być pierwszym...
No widzisz zawsze możesz się czegoś nowego dowiedzieć. Przerobiłem już kilka Fordów i udawało się uzyskać 150KM.
 
 
DemptD 
Moderator


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: Trend
Silnik: 1.8i16V/130KM
Imię: Jacek
Wiek: 34
Dołączył: 11 Lis 2007
Posty: 2231
Skąd: Piekary Śląskie
Wysłany: 24 Lis 2013, 20:38   

Krychol87 napisał/a:
ST to przecież skrót od SporT

:rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
ST = Sport Technology

także jak już tak przerabiasz te Fordy to przynajmniej naucz się rozwinięć skrótów :)
_________________
...you're right your car is better, but it doesn't have a soul...
Czerwono-czarna®
 
 
 
MisiekT 
Prince of Tor Kielce 2013


Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1932
Skąd: Wawa
Wysłany: 24 Lis 2013, 20:41   

Krychol87 napisał/a:
W starszych 1,6 TDCI 16v bez problemu wgrywa się soft od 110KM, turbo, wtryski, sprzęgło, chip i mamy 150KM:D

w jakiej skali te Fordy w dieselu przerabiales? 1:18 czy 1:23?
pokaz proszę chociaż 1 projekt 1.6tdci zrobionego na 150KM :fox:
_________________
MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056
 
 
 
Krychol87 

Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Sport
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Wiek: 36
Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 7
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 24 Lis 2013, 20:55   

MisiekT napisał/a:
pokaz proszę chociaż 1 projekt 1.6tdci zrobionego na 150KM :fox:

Dobrze pokaże Ci wykres z hamowni jak tylko uda mi nie opanować problem dużej turbiny w moim Fordzie.

Jak do tej pory nie pomogliście mi z tym problemem tylko się wymądrzacie. dajcie chociaż jedną dobra rade odnośnie tematu.
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 24 Lis 2013, 21:10   

Krychol87 napisał/a:
dajcie chociaż jedną dobra rade odnośnie tematu.
Zrób tak jak w poprzednich:
Krychol87 napisał/a:
Przerobiłem już kilka Fordów i udawało się uzyskać 150KM.
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
Krychol87 

Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Sport
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Wiek: 36
Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 7
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 24 Lis 2013, 21:16   

Parzych napisał/a:
Zrób tak jak w poprzednich
Problem w tym że tego nowego silnika 8v jeszcze nie robiłem.
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 24 Lis 2013, 21:46   

Ja widziałem maksymalnie 135 kucy i 349 Nmiutków robiona w niemczech, (turbina bez zmiennej geometrii, wtryski, program), tylko jest problem... skrzynia nie wytrzymuje obciążenia przy tak dużym momencie obrotowym ;-(
Dlatego raczej nikt nie rzuca się na te przeróbki, ponadto cena...
Ale rób zobaczymy jak długo pobiega :yes:
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
artax 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Darek
Wiek: 59
Dołączył: 26 Lut 2011
Posty: 393
Skąd: Świdnica
Wysłany: 24 Lis 2013, 22:44   

podobno bezpiecznie dla podzespołow to ok 30%Co do "nowego silnika" to raczej nowy ma 16vTak jak np w moim.8 v to stary model .W kopciuchu z chipowaniem trzeba ostrożnie bo robi się spory moment obrotowy.Przesada prowadzi do tego o czym pisze kolega powyżej.
pzdr
_________________
Jest 115 KM i 256 Nm :)
 
 
MisiekT 
Prince of Tor Kielce 2013


Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1932
Skąd: Wawa
Wysłany: 24 Lis 2013, 22:51   

Krychol87 napisał/a:
pokaże Ci wykres z hamowni jak tylko uda mi nie opanować

nie Kolego - poprosimy już teraz - gdyż jak powiedziales:
Krychol87 napisał/a:
W starszych 1,6 TDCI 16v bez problemu wgrywa się soft od 110KM, turbo, wtryski, sprzęgło, chip i mamy 150KM

i poprawiles
Krychol87 napisał/a:
Przerobiłem już kilka Fordów i udawało się uzyskać 150KM

wiec na co mialbys czekac?

na razio to wygląda tak, ze Ty się wymądrzasz, a figę wiesz o 1.6tdci (a może i fordach ogolnie?) wiec wyprowadz nas z bledu, przestan kozakować i z pewnoscia wszyscy chętnie pomogą
_________________
MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056
 
 
 
przemo_rsr 


Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 33
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 916
Skąd: Markuszowa(RSR)
Wysłany: 25 Lis 2013, 00:07   

nie zmieniając IC-ka i układu dolotowego (czyt. zwiększając jego pojemność), założenie większej turbiny raczej Ci nic nie da, więc to nie ma sensu według mnie,

przy 150KM będziesz miał tak duży moment obrotowy, że sprzęgło klęknie od ręki pewnie,

np. w moim badziewnym silniku 1.8DE po dołożeniu samej turbiny i IC + dawka paliwa sprzęgło ślizga ja powalone. Kolego coś ściemę walisz
_________________
 
 
 
Dual 


Model: Ford Fiesta Mk3`95
Wersja: RS
Silnik: 1.8i16V/130KM
Dołączył: 03 Lis 2012
Posty: 168
Skąd: Łódź
Wysłany: 25 Lis 2013, 00:41   

Przede wszystkim to dobrze zrobiony program + wtryski.
Tylko z czego te wtryski chcesz niby wziąć?
Nie pamietam już czy masz tam koło dwu masowe czy nie ale jeśli jest myśle ze seryjne nie wytrzyma nawet 130KM (czytaj > rozpadnie się w 3 miesiące) To samo skrzynia.
Początkowo kombinowałem zrobić sobie moją mk3 jako 1.8tdci ale odpuściłem z racji tego ze ten silnik niespecjanie jest rozwojowy.
Chętnie zobacze te 150KM z 1.6 :hammer:
 
 
grzesiek646 


Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Titanium
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grzesiek
Dołączył: 10 Kwi 2012
Posty: 352
Skąd: Wwa
Wysłany: 25 Lis 2013, 02:18   

Jak ja interesowałem się dołożeniem do siebie IC + kombinowanie z turbiną to dużo czytałem, przekopałem internet w temacie ! Max co znalazłem to 138,7 KM z 1.6 TDCI gdzie kombinacje i ryzyko awarii było wielce prawdopodobne.
_________________
 
 
 
Krychol87 

Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Sport
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Wiek: 36
Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 7
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 26 Lis 2013, 08:31   

artax napisał/a:
podobno bezpiecznie dla podzespołow to ok 30%Co do "nowego silnika" to raczej nowy ma 16vTak jak np w moim.8 v to stary model .W kopciuchu z chipowaniem trzeba ostrożnie bo robi się spory moment obrotowy.Przesada prowadzi do tego o czym pisze kolega powyżej.
pzdr


Koncern PSA wrócił do silnika 8v.

Sportowe sprzęgło to podstawa żeby założyć przy takie przeróbce. Jak padnie dwumas to założę sztywne koło więc tym się nie martwcie. Jestem mechanikiem wieć to nie problem.
Szukam konkretnej odpowiedzi co do zaprogramowania turbiny ze zmienną geometrią. Da sie wgrać program np od Focusa 115KM?
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 26 Lis 2013, 08:38   

Zwykła turbina działa na wastegate, turbina VNT działa na podciśnienie, więc chyba zdajesz sobie sprawę z tego że nie wystarczy "wgrać program" żeby to zadziałało?
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
MisiekT 
Prince of Tor Kielce 2013


Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1932
Skąd: Wawa
Wysłany: 26 Lis 2013, 08:51   

Krychol87 napisał/a:
Jestem mechanikiem wieć to nie problem

przepraszam, ale nie brzmisz jak mechanik :hahaha:

PS. gdzie nasze wykresy i projekty 150KM? sprostuj albo zaprezentuj, prosta sprawa
_________________
MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056
 
 
 
przemo_rsr 


Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 33
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 916
Skąd: Markuszowa(RSR)
Wysłany: 26 Lis 2013, 10:37   

Krychol87, sterowanie turbiną, czyli ciśnienie a tu podciśnienie, zaworki i itp itd,
silniki 1.6 tdci bądź hdi 8V nie przerwanie są produkowane nikt ich nie usuwał z produkcji
_________________
 
 
 
artax 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Darek
Wiek: 59
Dołączył: 26 Lut 2011
Posty: 393
Skąd: Świdnica
Wysłany: 26 Lis 2013, 11:38   

Krychol87 napisał/a:
artax napisał/a:
podobno bezpiecznie dla podzespołow to ok 30%Co do "nowego silnika" to raczej nowy ma 16vTak jak np w moim.8 v to stary model .W kopciuchu z chipowaniem trzeba ostrożnie bo robi się spory moment obrotowy.Przesada prowadzi do tego o czym pisze kolega powyżej.
pzdr


Koncern PSA wrócił do silnika 8v.

Sportowe sprzęgło to podstawa żeby założyć przy takie przeróbce. Jak padnie dwumas to założę sztywne koło więc tym się nie martwcie. Jestem mechanikiem wieć to nie problem.
Szukam konkretnej odpowiedzi co do zaprogramowania turbiny ze zmienną geometrią. Da sie wgrać program np od Focusa 115KM?


no a jestes pewny ,ze auto ma DKZ bo o ile wiem to juz od 2006 nie montują.?Sorry ale mam spore zastrzeżenia do Twojej wiedzy nt;dupowozów Forda :) Pytając o wgranie programu od foki rozkladasz się na łopatki.Program jest robiony indywidualnie do auta.Proponuje abyś swoją wiedzę skonfrontował z 1 tunerem FKP Heko.
pzdr
Pzdr
_________________
Jest 115 KM i 256 Nm :)
 
 
Krychol87 

Model: Ford Fiesta Mk7`11
Wersja: Sport
Silnik: 1.6DuratorqTDCi/95KM
Wiek: 36
Dołączył: 24 Lis 2013
Posty: 7
Skąd: Wielkopolska
Wysłany: 26 Lis 2013, 19:38   

Jaszczur napisał/a:
Zwykła turbina działa na wastegate, turbina VNT działa na podciśnienie, więc chyba zdajesz sobie sprawę z tego że nie wystarczy "wgrać program" żeby to zadziałało?


Obie turbiny są sterowane podciśnieniem przez elektrozawór z ta różnicą że jedna ma wastagate a druga zmienna geometrie.

MisiekT napisał/a:
Krychol87 napisał/a:
Jestem mechanikiem wieć to nie problem

przepraszam, ale nie brzmisz jak mechanik :hahaha:

PS. gdzie nasze wykresy i projekty 150KM? sprostuj albo zaprezentuj, prosta sprawa


Jeszcze nie udzieliłeś żadnej sensownej wypowiedzi więc się lepiej nie odzywaj.

przemo_rsr napisał/a:
Krychol87, sterowanie turbiną, czyli ciśnienie a tu podciśnienie, zaworki i itp itd,
silniki 1.6 tdci bądź hdi 8V nie przerwanie są produkowane nikt ich nie usuwał z produkcji


Żadnych zaworków się nie rusza bo wszystko już jest. 1,6 HDI 8v wcześniej nie były produkowane. Weszły dopiero w 2010r.

artax napisał/a:
Krychol87 napisał/a:
artax napisał/a:
podobno bezpiecznie dla podzespołow to ok 30%Co do "nowego silnika" to raczej nowy ma 16vTak jak np w moim.8 v to stary model .W kopciuchu z chipowaniem trzeba ostrożnie bo robi się spory moment obrotowy.Przesada prowadzi do tego o czym pisze kolega powyżej.
pzdr


Koncern PSA wrócił do silnika 8v.

Sportowe sprzęgło to podstawa żeby założyć przy takie przeróbce. Jak padnie dwumas to założę sztywne koło więc tym się nie martwcie. Jestem mechanikiem wieć to nie problem.
Szukam konkretnej odpowiedzi co do zaprogramowania turbiny ze zmienną geometrią. Da sie wgrać program np od Focusa 115KM?


no a jestes pewny ,ze auto ma DKZ bo o ile wiem to juz od 2006 nie montują.?Sorry ale mam spore zastrzeżenia do Twojej wiedzy nt;dupowozów Forda :) Pytając o wgranie programu od foki rozkladasz się na łopatki.Program jest robiony indywidualnie do auta.Proponuje abyś swoją wiedzę skonfrontował z 1 tunerem FKP Heko.
pzdr
Pzdr


Nie wiem czy jest ale DKZ ale jeśli nie to nawet lepiej. Brata mam tunera i wiem że można przegrać program z innego samochodu w tych starszych silnikach a nowe są lepiej zabezpieczone.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 26 30 Wrz 2020, 12:32
rosomac
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK7] Fiesta MK7
Fordy Fiesta VII generacji (2009-....)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:28
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK7] Wersje wyposażenia - mini FAQ
Mini FAQ o tym jak rozpoznać wersję wyposażenia MK7
FFDriver Przed zakupem 9 21 Kwi 2022, 12:22
ambienT
Brak nowych postów Przyklejony: [MK7] FAQ - Przycisk otwierania klapy - NAPRAWA
Instrukcja demontażu tapicerki klapy oraz naprawy mikrowłącznika - przycisku otwierania klapy w mk7
Kam1l Elektryka ogólna 21 30 Sty 2019, 11:45
jonson22


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.