Przesunięty przez: szynszyl 26 Mar 2014, 17:49 |
[MK6] Silnik wciąga olej |
Autor |
Wiadomość |
Marcinowaty
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44 Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 1447 Skąd: Trzcianka
|
|
|
|
|
artax
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Darek
Wiek: 59 Dołączył: 26 Lut 2011 Posty: 393 Skąd: Świdnica
|
Wysłany: 8 Gru 2013, 13:01
|
|
|
smok.wawa napisał/a: | Witam. Słyszałem że od puszczających uszczelek wtryskiwaczy może pobierać olej. Niewiem jakim cudem ale już to kilka razy obiło mi się o uszy. ja jestem po renowacji właśnie tych uszczelek. odma wyczyszczona dolot także. Teraz tylko kontrola co będzie się działo. Jeśli dalej będzie znikał olej to wleję 10W 40. Możliwe że strzeliłem babola lejąc olej 5w30.Po zdjęciu klawiatury ukazał się szlam i nagar.Także jestem prawie pewien że poprzedni właściciel w niemczech niestety lał jakieś świństwo. |
klawiaturka powinna być czysta.A poprzednik zapewne lał dobry olej ale wymieniał co 20 tys lub więcej.Moze to śmieszne ale ja jak kupuje auto to zaglądam pod korek wlewu oleju...wtedy mam jiz jkaiś szczątkowy obraz dbałości o auto.W 1,4 faktycznie coś sie mowi o tych podkladkach.
pzdr |
_________________ Jest 115 KM i 256 Nm |
|
|
|
|
jmac
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 18 Sty 2012 Posty: 32 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 9 Kwi 2014, 11:08
|
|
|
Panowie doradzcie .
Mam dylemat, kupilem fieste z przebiegem 133 tys obecnie 167. Zbliza sie wymiana oleju. Odkad kupilem to jezdze na 10w40, i zastanawiam sie czy mozna bezpiecznie zmienic na jakis lepszy olej? Silnik troche sie poci tu i owdzie oleju ubywa ale raczej przez nieszczelna turbine ktora jest miejscami upackana w oleju.
Generalnie od wymiany do wymiany raczej dolewac nie trzeba choc pod koniec jest juz przy minimum .
Slyszlaem rozne historie ze z polsyntetyka nie nalezy wchodzic na syntetyk inni z kolei twierdza ze to nic nie zaszkodzi...
Teraz rozwazam wlanie 5w40 lub 5w30... |
|
|
|
|
zwardek
Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 19 Kwi 2010 Posty: 325 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 9 Kwi 2014, 12:11
|
|
|
przechodź śmiało na full syntetyk, zalecany jest 5w30 ale 5w40 też będzie ok |
_________________ MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
Subaru Impreza GT 2.0 2023 - |
|
|
|
|
Freeman
Zarząd / Administrator
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 42 Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 3513 Skąd: Ostrzeszów
|
Wysłany: 9 Kwi 2014, 12:52
|
|
|
Ja bym Ci radził zająć się tą nieszczelną turbiną, bo możesz mieć niemiły przypadek "choroby szalonego diesla". |
_________________ Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem |
|
|
|
|
jmac
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 18 Sty 2012 Posty: 32 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 9 Kwi 2014, 13:43
|
|
|
Freeman napisał/a: | Ja bym Ci radził zająć się tą nieszczelną turbiną, bo możesz mieć niemiły przypadek "choroby szalonego diesla". |
Tzn? Masz na mysli taki objaw ze silnik nie bedzie chcial sie wylaczyc? Widzialem cos takiego na filmiku. Prawde mowiac chyba wole poczekac az turbo bedzie dogorewac i wtedy wymienic...Dopiero sprzeglo robilem takze tu tys tam tys...:) |
|
|
|
|
Freeman
Zarząd / Administrator
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 42 Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 3513 Skąd: Ostrzeszów
|
|
|
|
|
smok.wawa
Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 47 Dołączył: 19 Lis 2013 Posty: 48 Skąd: Świecie
|
Wysłany: 12 Kwi 2014, 19:31
|
|
|
Witam. Zależy czy zdąży go (silnik) zadusić zanim się wykończy |
_________________ Waldek |
|
|
|
|
toffic
Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 38 Dołączył: 13 Lip 2009 Posty: 53 Skąd: csw
|
Wysłany: 14 Wrz 2014, 17:47
|
|
|
smok.wawa i co rozwiązałeś problem? bo mam to samo. auto nie dymi, obroty trzymają idealnie ale olej znika :( |
|
|
|
|
smok.wawa
Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 47 Dołączył: 19 Lis 2013 Posty: 48 Skąd: Świecie
|
Wysłany: 31 Paź 2014, 22:05
|
|
|
Witam. Byłem u elektronika i nie wiem czy mam wierzyć- turbina przeładowuje bo podobno jest w nie najlepszym stanie. a olej turbawka zaciąga odmą. Nie mam takiej ciężkiej nogi więc nie będzie aż tak zle |
_________________ Waldek |
|
|
|
|
Freeman
Zarząd / Administrator
Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 42 Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 3513 Skąd: Ostrzeszów
|
Wysłany: 31 Paź 2014, 23:24
|
|
|
Jak turbo zaciąga olej to bym uważał. To niebezpieczne i grożące poważną awarią. |
_________________ Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem |
|
|
|
|
ElGrey
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49 Dołączył: 13 Wrz 2004 Posty: 1152 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 1 Lis 2014, 09:45
|
|
|
I nie ma znaczenia większego że nie masz ciężkiej nogi. |
_________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
|
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1089 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 1 Lis 2014, 10:26
|
|
|
smok.wawa, Freeman,
smok.wawa napisał/a: | a olej turbawka zaciąga odmą. |
Co niby złego może się stać w takim przypadku?
Jedyne niebezpieczeństwo występuje wtedy, gdy turbina puszcza olej na uszczelnieniach wałka, czyli puszcza olej podawany jej przez pompę olejową do jej smarowania.
Natomiast to:
smok.wawa napisał/a: | turbina przeładowuje bo podobno jest w nie najlepszym stanie. |
Gdy turbina się kończy, to zwykle jej efektywność się zmniejsza. A tu mamy odwrotną sytuację... Gdy turbina przeładowuje, to oznaczać może jedynie że:
W przypadku turbawek zwykłych:
-zawór wastegate nie działa jak powinien
-gruszka ciśnieniowa nie działa jak powinna
W przypadku turbawek VNT:
-sterownik zmiennej geometrii nie pracuje jak powinien
-sama zmienna geometria się zacięła
MK6/1.4 TDCI ma zmienną geometrię? Nawet jeśli, to to można w większości przypadków wyczyścić i śmigać dalej. Tyle że to musi ogarnięty koleś zrobić. |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
tr4ffic
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Classic
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 12 Paź 2014 Posty: 24 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 25 Lis 2014, 23:03
|
|
|
W 1.4 TDCI jest turbina samosterująca bez zmiennej geometrii jeśli przeładowuje to znaczy ,że klapka upustowa jest zablokowana czyli: zatarła się dźwignia lub zawór jest uszkodzony ewentualnie nieszczelność powstała na wężyku łączącym zawór z króćcem w obudowie.
"Jaszczur" jak turbo zaciąga olej z odmy to motor też się może rozbiegać bo: olej i tak trafia docelowo do komory spalania a co za tym idzie wzrasta temp. spalin które idą na wałek turbiny i turbina powoli zaczyna umierać i koło się zamyka .
Pada pytanie dlaczego zaciąga .może ciśnienie w skrzyni korbowej jest za duże i wypycha olej |
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1089 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 25 Lis 2014, 23:37
|
|
|
tr4ffic, do rozbiegania silnika potrzeba znacznie większej ilości oleju niż jest w stanie zapodać odma. |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
tr4ffic
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Classic
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 12 Paź 2014 Posty: 24 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 26 Lis 2014, 12:17
|
|
|
Jak upali wałek od oliwy z odmy i go ukręci to dostanie tyle oliwy ze hoho i korba bokiem pójdzie. |
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1089 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 26 Lis 2014, 12:28
|
|
|
tr4ffic, przyznam się że nie znam się na 1.4TDCI, ale ciekawi mnie - jakiż tam jest wałek pracujący w odmie, który dodatkowo może się ukręcić, i do czego on tam miałby służyć? |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
tr4ffic
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Classic
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 12 Paź 2014 Posty: 24 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 28 Lis 2014, 14:40
|
|
|
hehe W odmie nie ma wałków chodziło mi o wałek turbiny (część gorąca) .Po kolei , odma popuszcza olej , ten trafia na koło turbiny i z tamtąd wraz z powietrzem do komory spalania (cylindrów) obecność oleju zwiększa temperature spalin (gazów wylotowych) które trafiają na wałek turbiny , w szybkim tempie doprowadzając do jego uszkodzenia . Tyle jeśli chodzi o teorię . |
|
|
|
|
Jaszczur
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011 Posty: 1089 Skąd: SD (Dąbrowa G)
|
Wysłany: 28 Lis 2014, 14:43
|
|
|
tr4ffic, powiem Ci tak: nawet rozbiegany diesel nie ma takiej temperatury spalin jak wysilone uturbione benzyniaki - a wiele benzyniaków z turbinami jeździ, i jakoś wałki turbin się tam nie ukręcają. Myślę że Twoja teoria nie ma pokrycia w praktyce. |
_________________ wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć |
|
|
|
|
tr4ffic
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Classic
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 12 Paź 2014 Posty: 24 Skąd: Katowice
|
Wysłany: 28 Lis 2014, 18:25
|
|
|
Jeśli rozmawiamy o turbinach to trzeba też zwrócić uwagę na fakt , że materiał w turbinach benzynowych jest inny i ni jak sie to ma do oleju z odmy. Benzynowe turbiny na chwilę obecną są już chyba wszystkie chłodzone cieczą ,dlatego bardziej absorbują temperaturę , w benzynach wałki też się upalają , a jak już tak bardzo się zagłębiasz to w benzynach problemem zawsze jest żeliwo które pęka .Co do kwestii praktyki bym polemizował bo myślę , że 5 lat dzień w dzień z turbinami jakieś doświadczenie robi . EOT |
|
|
|
|
|