Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
26 Mar 2014, 17:49
[MK6] Silnik wciąga olej
Autor Wiadomość
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 7 Gru 2013, 19:23   

Ciekawe rzeczy na temat oleju http://forum.samnaprawiam...enic-vt1008.htm
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
artax 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Darek
Wiek: 59
Dołączył: 26 Lut 2011
Posty: 393
Skąd: Świdnica
Wysłany: 8 Gru 2013, 13:01   

smok.wawa napisał/a:
Witam. Słyszałem że od puszczających uszczelek wtryskiwaczy może pobierać olej. Niewiem jakim cudem ale już to kilka razy obiło mi się o uszy. ja jestem po renowacji właśnie tych uszczelek. odma wyczyszczona dolot także. Teraz tylko kontrola co będzie się działo. Jeśli dalej będzie znikał olej to wleję 10W 40. Możliwe że strzeliłem babola lejąc olej 5w30.Po zdjęciu klawiatury ukazał się szlam i nagar.Także jestem prawie pewien że poprzedni właściciel w niemczech niestety lał jakieś świństwo.

klawiaturka powinna być czysta.A poprzednik zapewne lał dobry olej ale wymieniał co 20 tys lub więcej.Moze to śmieszne ale ja jak kupuje auto to zaglądam pod korek wlewu oleju...wtedy mam jiz jkaiś szczątkowy obraz dbałości o auto.W 1,4 faktycznie coś sie mowi o tych podkladkach.
pzdr
_________________
Jest 115 KM i 256 Nm :)
 
 
jmac 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 18 Sty 2012
Posty: 32
Skąd: Łódź
Wysłany: 9 Kwi 2014, 11:08   

Panowie doradzcie :) .
Mam dylemat, kupilem fieste z przebiegem 133 tys obecnie 167. Zbliza sie wymiana oleju. Odkad kupilem to jezdze na 10w40, i zastanawiam sie czy mozna bezpiecznie zmienic na jakis lepszy olej? Silnik troche sie poci tu i owdzie oleju ubywa ale raczej przez nieszczelna turbine ktora jest miejscami upackana w oleju.
Generalnie od wymiany do wymiany raczej dolewac nie trzeba choc pod koniec jest juz przy minimum :) .
Slyszlaem rozne historie ze z polsyntetyka nie nalezy wchodzic na syntetyk inni z kolei twierdza ze to nic nie zaszkodzi...
Teraz rozwazam wlanie 5w40 lub 5w30...
 
 
zwardek 

Model: Ford Fiesta Mk3`91
Wersja: RST
Silnik: 1.6i8V/130KM
Dołączył: 19 Kwi 2010
Posty: 325
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 9 Kwi 2014, 12:11   

przechodź śmiało na full syntetyk, zalecany jest 5w30 ale 5w40 też będzie ok
_________________
MK3 1989 1.1 Recaro 2005 - 2014
MK5 2000 1.6 16v - 2009 - 2013
MK3 1990 1.6 RS Turbo 2014 - 2018
SAAB 9-3 2005 1.9 TiD 150ps 2014 -
MK3 1991 1.6 RS Turbo 2019 -
VW Multivan 2.5 TDI 2022 -
Subaru Impreza GT 2.0 2023 -
 
 
Freeman 
Zarząd / Administrator


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 42
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 3513
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 9 Kwi 2014, 12:52   

Ja bym Ci radził zająć się tą nieszczelną turbiną, bo możesz mieć niemiły przypadek "choroby szalonego diesla".
_________________
Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem
 
 
 
jmac 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 18 Sty 2012
Posty: 32
Skąd: Łódź
Wysłany: 9 Kwi 2014, 13:43   

Freeman napisał/a:
Ja bym Ci radził zająć się tą nieszczelną turbiną, bo możesz mieć niemiły przypadek "choroby szalonego diesla".


Tzn? Masz na mysli taki objaw ze silnik nie bedzie chcial sie wylaczyc? :) Widzialem cos takiego na filmiku. Prawde mowiac chyba wole poczekac az turbo bedzie dogorewac i wtedy wymienic...Dopiero sprzeglo robilem takze tu tys tam tys...:)
 
 
Freeman 
Zarząd / Administrator


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 42
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 3513
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 9 Kwi 2014, 14:02   

Tak to miałem na myśli. Jak wolisz, ale możesz mieć wtedy silnik do wymiany.
_________________
Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem
 
 
 
smok.wawa 

Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 47
Dołączył: 19 Lis 2013
Posty: 48
Skąd: Świecie
Wysłany: 12 Kwi 2014, 19:31   

Witam. Zależy czy zdąży go (silnik) zadusić zanim się wykończy
_________________
Waldek
 
 
toffic 


Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 38
Dołączył: 13 Lip 2009
Posty: 53
Skąd: csw
Wysłany: 14 Wrz 2014, 17:47   

smok.wawa i co rozwiązałeś problem? bo mam to samo. auto nie dymi, obroty trzymają idealnie ale olej znika :(
 
 
smok.wawa 

Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 47
Dołączył: 19 Lis 2013
Posty: 48
Skąd: Świecie
Wysłany: 31 Paź 2014, 22:05   

Witam. Byłem u elektronika i nie wiem czy mam wierzyć- turbina przeładowuje bo podobno jest w nie najlepszym stanie. a olej turbawka zaciąga odmą. Nie mam takiej ciężkiej nogi więc nie będzie aż tak zle
_________________
Waldek
 
 
Freeman 
Zarząd / Administrator


Model: Ford Fiesta Mk3`89
Wersja: C
Silnik: 1.1i/50KM
Imię: Sławek
Wiek: 42
Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 3513
Skąd: Ostrzeszów
Wysłany: 31 Paź 2014, 23:24   

Jak turbo zaciąga olej to bym uważał. To niebezpieczne i grożące poważną awarią.
_________________
Znalazłeś odpowiedź na forum? Daj znać jak usunąłeś problem/usterkę.
Fiesta Klub Polska na YouTube
Planujesz zakup auta lub innej rzeczy? Szukasz porady? Zajrzyj do działu "Przed zakupem"
Pochwal się swoim autem
 
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 1 Lis 2014, 09:45   

I nie ma znaczenia większego że nie masz ciężkiej nogi.
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 1 Lis 2014, 10:26   

smok.wawa, Freeman,
smok.wawa napisał/a:
a olej turbawka zaciąga odmą.


Co niby złego może się stać w takim przypadku? ;)
Jedyne niebezpieczeństwo występuje wtedy, gdy turbina puszcza olej na uszczelnieniach wałka, czyli puszcza olej podawany jej przez pompę olejową do jej smarowania.

Natomiast to:
smok.wawa napisał/a:
turbina przeładowuje bo podobno jest w nie najlepszym stanie.

Gdy turbina się kończy, to zwykle jej efektywność się zmniejsza. A tu mamy odwrotną sytuację... Gdy turbina przeładowuje, to oznaczać może jedynie że:
W przypadku turbawek zwykłych:
-zawór wastegate nie działa jak powinien
-gruszka ciśnieniowa nie działa jak powinna
W przypadku turbawek VNT:
-sterownik zmiennej geometrii nie pracuje jak powinien
-sama zmienna geometria się zacięła

MK6/1.4 TDCI ma zmienną geometrię? Nawet jeśli, to to można w większości przypadków wyczyścić i śmigać dalej. Tyle że to musi ogarnięty koleś zrobić.
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
tr4ffic 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Classic
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 24
Skąd: Katowice
Wysłany: 25 Lis 2014, 23:03   

W 1.4 TDCI jest turbina samosterująca bez zmiennej geometrii jeśli przeładowuje to znaczy ,że klapka upustowa jest zablokowana czyli: zatarła się dźwignia lub zawór jest uszkodzony ewentualnie nieszczelność powstała na wężyku łączącym zawór z króćcem w obudowie.

"Jaszczur" jak turbo zaciąga olej z odmy to motor też się może rozbiegać bo: olej i tak trafia docelowo do komory spalania a co za tym idzie wzrasta temp. spalin które idą na wałek turbiny i turbina powoli zaczyna umierać i koło się zamyka .
Pada pytanie dlaczego zaciąga .może ciśnienie w skrzyni korbowej jest za duże i wypycha olej :)
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 25 Lis 2014, 23:37   

tr4ffic, do rozbiegania silnika potrzeba znacznie większej ilości oleju niż jest w stanie zapodać odma.
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
tr4ffic 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Classic
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 24
Skąd: Katowice
Wysłany: 26 Lis 2014, 12:17   

Jak upali wałek od oliwy z odmy i go ukręci to dostanie tyle oliwy ze hoho i korba bokiem pójdzie.
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 26 Lis 2014, 12:28   

tr4ffic, przyznam się że nie znam się na 1.4TDCI, ale ciekawi mnie - jakiż tam jest wałek pracujący w odmie, który dodatkowo może się ukręcić, i do czego on tam miałby służyć?
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
tr4ffic 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Classic
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 24
Skąd: Katowice
Wysłany: 28 Lis 2014, 14:40   

hehe W odmie nie ma wałków :D chodziło mi o wałek turbiny (część gorąca) .Po kolei , odma popuszcza olej , ten trafia na koło turbiny i z tamtąd wraz z powietrzem do komory spalania (cylindrów) obecność oleju zwiększa temperature spalin (gazów wylotowych) które trafiają na wałek turbiny , w szybkim tempie doprowadzając do jego uszkodzenia . Tyle jeśli chodzi o teorię .
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 28 Lis 2014, 14:43   

tr4ffic, powiem Ci tak: nawet rozbiegany diesel nie ma takiej temperatury spalin jak wysilone uturbione benzyniaki - a wiele benzyniaków z turbinami jeździ, i jakoś wałki turbin się tam nie ukręcają. Myślę że Twoja teoria nie ma pokrycia w praktyce.
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
tr4ffic 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Classic
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 24
Skąd: Katowice
Wysłany: 28 Lis 2014, 18:25   

Jeśli rozmawiamy o turbinach to trzeba też zwrócić uwagę na fakt , że materiał w turbinach benzynowych jest inny i ni jak sie to ma do oleju z odmy. Benzynowe turbiny na chwilę obecną są już chyba wszystkie chłodzone cieczą ,dlatego bardziej absorbują temperaturę , w benzynach wałki też się upalają , a jak już tak bardzo się zagłębiasz to w benzynach problemem zawsze jest żeliwo które pęka .Co do kwestii praktyki bym polemizował bo myślę , że 5 lat dzień w dzień z turbinami jakieś doświadczenie robi . EOT
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK6] Fiesta MK6
Fordy Fiesta VI generacji (2002-2008)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:30
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 26 30 Wrz 2020, 12:32
rosomac
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wygłuszenie drzwi - fotorelacja
Gość Car Audio i CB 15 22 Sie 2016, 15:24
slawomirro
Brak nowych postów Przyklejony: Ustawienia centralnego zamka w MK6 - FAQ
Parzych Porady eksploatacyjne 1 25 Kwi 2016, 23:19
slawomirro


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.