Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
26 Mar 2014, 17:49
[MK6] Silnik wciąga olej
Autor Wiadomość
tomi16v 

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 03 Mar 2013
Posty: 78
Skąd: Złotów
Wysłany: 26 Lis 2013, 14:42   

odyniec napisał/a:
tomi16v napisał/a:
do 80 tyś syntetyk, do 150 tyś pół syntetyk, potem mineral, ewentualnie przy 300 tyś trociny z smarem do łożysk i 2 doktory do silnika :) :)

"Zwykle to jest 70% bazy mineralnej i reszta bazy syntetycznej + dodatki... "

Jakby ktoś nie rozumiał kompromisu z pensją :)

Mówisz o polskim przebiegu, czy rzeczywistym? :rotfl:


A tak na poważnie to jeździ się na takim oleju jaki zaleca producent.
Znam auta z przebiegiem 550 tys. km jeżdżących na oleju 5W30.

Olej zalecany gwarantuje najlepsze smarowanie i większą trwałość, niż sugestie zawarte w cytowanym przeze mnie komentarzu.
Owe kojarzą mi się ze starą szkołą... maluchów, kredensów, itp.


Normalna osoba by zauważyła żę jest to ironia do bzdur pisanych wyżej o wypłukiwaniu rozszczelnianiu itp itd.... ciesze się że udało Ci się zabłysnąć....

Więc to nie są sugestie tylko szyderstwo właśnie z wcześniejszych postów. Dlatego warto czytać a potem pisać. :krzesłemgo: :krzesłemgo: :krzesłemgo: :krzesłemgo: :krzesłemgo:
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 26 Lis 2013, 14:43   

15W-40 nie ma racju bytu w dzisiej szej motoryzcji. Jak zmieniłem na 10W-40 silnik inaczej pracuje, a przejechane ma penie ze 250 tyś. km
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
tomi16v 

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 03 Mar 2013
Posty: 78
Skąd: Złotów
Wysłany: 26 Lis 2013, 14:48   

1 scorpio ma 370 tyś jeżdzi na 5w40
Mój nie wiem ile ma przebiegu ani co miał wlane 5w40
ford ka 1.3 , jakiś polski niemiec lał tam szambo z wiórkami kokosowymi. bo nagaru wybrałem cały kartonik wlane 5w40 ,zaraz nie cyka jak świerszcz na godach.

Więc jakby ktoś nie zrozumiał tego zdania "do 80 tyś syntetyk, do 150 tyś pół syntetyk, potem mineral, ewentualnie przy 300 tyś trociny z smarem do łożysk i 2 doktory do silnika :) :) " to jest komentarz do bzdury jaką się uprawia w tym kraju...

a ogólnie tutaj większość wpisów na start chciałoby się powiedzieć
 
 
smok.wawa 

Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 47
Dołączył: 19 Lis 2013
Posty: 48
Skąd: Świecie
Wysłany: 2 Gru 2013, 19:08   

zmieniłem olej 5W-30 castrol magnatec A5 typowo do forda. a ten filtr co wymieniłem był tak zajechany jak gąbka do mycia auta po roku :yes: auto odrazu lepsze dla ucha. tylko jeszcze uszczelki pod wtryskami do roboty a nie ma komu tego zrobić. czym grozi jeżdzenie z takimi uszczelkami? podobno trzy są wydmuchane. jak nie dam rady tego zrobić to niestety będę zmuszony jechać do niemiec w takim stanie jaki bedzie miało auto
_________________
Waldek
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 2 Gru 2013, 21:12   

A jak ci się rozpierdzieli coś w niemczech to co?? :2xf:
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
smok.wawa 

Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 47
Dołączył: 19 Lis 2013
Posty: 48
Skąd: Świecie
Wysłany: 2 Gru 2013, 21:18   

nic. poprostu zaplacę dwa razy tyle co w Polsce za naprawę i wszystko w temacie :twisted: nie mam jak zrobić. sam za to się nie zabiorę bo bym pewnie bardziej zapsuł a mechanicy wszyscy pozajmowani.
_________________
Waldek
 
 
smok.wawa 

Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 47
Dołączył: 19 Lis 2013
Posty: 48
Skąd: Świecie
Wysłany: 3 Gru 2013, 20:25   

taki widok zastałem przy zdjęciu węża z turbo.podejrzewam odmę.ma ktoś foty rozebranej odmy?byłbym wdzięczny
]
a tu wąż co idzie do przepływki od turbo

co to za czujnik? czy się przypadkiem kabelek nie oberwał?czujnik wchodzi w blok silnika nad miską oleju

taki widok mam za rurką od EGRa oraz na wygłuszeniu pod maską to samo.od czego to może być?

_________________
Waldek
 
 
zizu 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Waldek
Wiek: 38
Dołączył: 23 Paź 2008
Posty: 61
Skąd: Paczyna
Wysłany: 3 Gru 2013, 21:09   

Wygłuszenie pod maską to chyba efekt mycia silnika strumieniem o za wysokim ciśnieniu.
 
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 3 Gru 2013, 22:52   

Ilość oleju w dolocie turbiny moim zdaniem w normie - takie ilości oleju turbina zasysa z odmy. Olej na zewnątrz to wynik nieszczelności - olej + brud.
Mógłbyś jeszcze rozebrać i pokazać ilość oleju która znajduje się za turbiną - to co wpada do silnika poprzez kolektor ssący.
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
smok.wawa 

Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 47
Dołączył: 19 Lis 2013
Posty: 48
Skąd: Świecie
Wysłany: 3 Gru 2013, 23:55   

właśnie drugie zdjęcie obrazuje to co jest w wężu za turbiną.
_________________
Waldek
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 4 Gru 2013, 00:01   

Trochę sporo, ale też nie ma tragedii moim zdaniem. Przy wywalonych uszczelnieniach turbiny tam tego oleju było by sporo więcej, tu wygląda na to że to tylko olej z odmy,
Odma do sprawdzenia.
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 4 Gru 2013, 16:00   

Ilość oleju w normie <???> oszalałeś :9: u mnie to jest tylko lekki film olejowy a nie wytrysk jak tutaj :nawalony:
Nagar na łopatach turbiny to raczej też nić normalnego ;-|
Doładowany silnik jak go dusić to trochę oleju pociągnie, ale patrząc u mnie jak jadę nawet w góry to oleju nie dolewam od wymiany do wymiany, dopiero jak dostanie ostro po obrotach na dużych przechylach to dolewam jakieś 200 ml i to wszystko.
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
Ostatnio zmieniony przez ElGrey 4 Gru 2013, 16:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 4 Gru 2013, 16:08   

ElGrey napisał/a:
Ilość oleju w normie <???> oszalałeś :9:


Nie, po prostu widziałem nie jeden silnik i nie jedną turbinę, która potrafiła tyle oleju wyssać z odmy, zwłaszcza jak separator w odmie słabo działa...
Dlatego piszę: odma do sprawdzenia.
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 4 Gru 2013, 16:16   

Widziałem sytuacje gdzie turbina cały olej wyssała, to dopiero smok :rotfl:
Laguna znaczy się :ok:
Ale moim zdaniem to już niestety koniec tej i trzeba pomyśleć o wymianie :yes:
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 4 Gru 2013, 16:20   

Zanim weźmie się za wymianę turbiny, to niech chociaż sprawdzi luz na wirniku - wzdłużny i poprzeczny... O odmie 3x pisać nie będę :P
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 4 Gru 2013, 19:12   

Mocno dymi silnik?
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
smok.wawa 

Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 47
Dołączył: 19 Lis 2013
Posty: 48
Skąd: Świecie
Wysłany: 4 Gru 2013, 20:13   

Nie widać żeby silnik puszczał niebieskie bąki. raczej normalne po odpaleniu jak zimno to biały dymek leci. a przy daniu w rurę podczas jazdy to trochę czarnego dymku
_________________
Waldek
 
 
przemo_rsr 


Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 33
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 916
Skąd: Markuszowa(RSR)
Wysłany: 4 Gru 2013, 21:04   

ElGrey, co ty pierdzielisz? jak wymiana turbiny, nie widzisz że olej stoi u wejścia turbiny, ODMA do sprawdzenia, masz z nią problem
_________________
 
 
 
artax 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Darek
Wiek: 59
Dołączył: 26 Lut 2011
Posty: 393
Skąd: Świdnica
Wysłany: 4 Gru 2013, 23:01   

sorry panowie fachowcy ale w silnikach hdi (PSA)jest konstrukcyjny babol.Brak separatora na odmie powoduje skraplanie sie oparow oleju.Kolego z problemem ;wyczyść wszystkie rurki odmy ,dolot turbo i obserwuj.Jesli nic sie nie dzieje nie daj się wkręcić w remont turbiny.Wytrzyj j.w.raz w miesięcu i kukaj.Poczytaj o tych problemach odmy (braku separatora )na forum Focus Klub Polska.Silniki 1,6 TDCi.Są osoby ,ktore poprawiają fabrykę i montują separatory
pzdr
_________________
Jest 115 KM i 256 Nm :)
 
 
smok.wawa 

Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 47
Dołączył: 19 Lis 2013
Posty: 48
Skąd: Świecie
Wysłany: 7 Gru 2013, 18:50   

Witam. Słyszałem że od puszczających uszczelek wtryskiwaczy może pobierać olej. Niewiem jakim cudem ale już to kilka razy obiło mi się o uszy. ja jestem po renowacji właśnie tych uszczelek. odma wyczyszczona dolot także. Teraz tylko kontrola co będzie się działo. Jeśli dalej będzie znikał olej to wleję 10W 40. Możliwe że strzeliłem babola lejąc olej 5w30.Po zdjęciu klawiatury ukazał się szlam i nagar.Także jestem prawie pewien że poprzedni właściciel w niemczech niestety lał jakieś świństwo.
_________________
Waldek
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK6] Fiesta MK6
Fordy Fiesta VI generacji (2002-2008)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:30
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 26 30 Wrz 2020, 12:32
rosomac
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wygłuszenie drzwi - fotorelacja
Gość Car Audio i CB 15 22 Sie 2016, 15:24
slawomirro
Brak nowych postów Przyklejony: Ustawienia centralnego zamka w MK6 - FAQ
Parzych Porady eksploatacyjne 1 25 Kwi 2016, 23:19
slawomirro


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.