Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
26 Mar 2014, 17:49
[MK6] Silnik wciąga olej
Autor Wiadomość
smok.wawa 

Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 47
Dołączył: 19 Lis 2013
Posty: 48
Skąd: Świecie
Wysłany: 22 Lis 2013, 18:43   [MK6] Silnik wciąga olej

Witam. Zauważyłem przy kontroli oleju że ubywa go nieco. 1500km po wymianie ubyło ok. pół litra. przebieg auta 250 tyś. Poprzedni właściciel nawet nie kojarzył jaki miał w aucie olej więc zalałem syntetyk Castrol Magnatec 5W-30 A1 niewiem czy nie popełniłem błędu przy takim przebiegu. Bardzo bym prosił o radę jakim olejem go zalać aby zminimalizować ubytki. Czy syntetykiem 5W-40 czy półsyntetykiem 10W-40
_________________
Waldek
Ostatnio zmieniony przez trzeci 24 Lis 2013, 13:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 22 Lis 2013, 20:59   

Kopci silnik? Jak zapala?
Może masz jakieś wycieki
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
smok.wawa 

Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 47
Dołączył: 19 Lis 2013
Posty: 48
Skąd: Świecie
Wysłany: 22 Lis 2013, 21:22   

Zapala dobrze. Jeszcze nie było mrozów także niewiem jak będzie palił w mróz. Wycieków nie podejrzewam ponieważ byłem w kanale i od spodu sucho. A z tym kopceniem muszę sprawdzić jak odpale na jałowym nie kopci. Ale trzeba by sprawdzić jak da się trochę w rurę.
_________________
Waldek
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 22 Lis 2013, 22:23   

Skoro nie kopci na niebiesko, to oleju silnik za dużo nie łyka, a jak wyglądają przewody powietrza przed turbinka, lekko tłuste czy mokre ?
Olej pozostaw syntetyk, ten silnik nie lubi gęstego oleju, 250 tys. to nie tragedia. :)
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
smok.wawa 

Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 47
Dołączył: 19 Lis 2013
Posty: 48
Skąd: Świecie
Wysłany: 24 Lis 2013, 20:24   

Zmiana z 5W-30 na 5W-40 raczej nie zaszkodzi prawda? to syntetyk i to. dużo jeżdzę po autostradzie także 5W-40 bardziej odporny na wysokie temperatury. Co myślicie o tym?
_________________
Waldek
 
 
yhyhyh 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Wiek: 35
Dołączył: 19 Maj 2013
Posty: 17
Skąd: Gorzów
Wysłany: 24 Lis 2013, 20:32   

Tylko pamietaj olej syntetyczny to tzw pluczacy . Moj znajomy ma peugeota 207 z silnikiem 1.6 chyba hdi to jest praktycznie ten sam silnik co fordowski 1.6tdci . Leje mineralny i wcale nie narzeka na odpalanie zima czy jakies kopcenie itp. . Mnie czeka zmiana niedlugo mam syntetyk fordowski a bede lal na ten mineralny http://www.valvolinepolsk...ladowaniem.html
a mineralny tzw "uszczelniajacy"
 
 
smok.wawa 

Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 47
Dołączył: 19 Lis 2013
Posty: 48
Skąd: Świecie
Wysłany: 24 Lis 2013, 21:19   

Szczerze mówiąc to z syntetyka na mineralny odrazu bym raczej nie zszedł. najpierw próbowałbym półsyntetyka. Skoro chcę jeszcze tym autem pojezdzić to szkoda silnika zalewać mineralem.
_________________
Waldek
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 24 Lis 2013, 21:46   

yhyhyh napisał/a:
Tylko pamietaj olej syntetyczny to tzw pluczacy


bzdura bzdura bzdura bzdura bzdura bzdura bzdura bzdura bzdura bzdura bzdura bzdura bzdura bzdura bzdura

yhyhyh napisał/a:
a mineralny tzw "uszczelniajacy"

bzdura do kwadratu bzdura do kwadratu bzdura do kwadratu bzdura do kwadratu bzdura do kwadratu bzdura do kwadratu

yhyhyh napisał/a:
Leje mineralny i wcale nie narzeka na odpalanie zima czy jakies kopcenie


biedny silnik.
 
 
ElGrey 

Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Imię: Grześ
Wiek: 49
Dołączył: 13 Wrz 2004
Posty: 1152
Skąd: Łódź
Wysłany: 24 Lis 2013, 21:53   

Zwłaszcza zimą, kiedy minerał się robi jak smalec gęsty przy -20 :ok:
_________________
Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
Mk IV 1999 style 1.25
Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
 
smok.wawa 

Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 47
Dołączył: 19 Lis 2013
Posty: 48
Skąd: Świecie
Wysłany: 24 Lis 2013, 22:08   

Właśnie ja wlałem Castrol Magnatec Professional A1 5W-30 ostatnio odkręcam korek wlewu oleju wkładam palucha a tam czarny szlam. Jak smalec gęsty. I się zastanawiam na czym musiał jezdzić wcześniej? skoro po zalaniu castrolem trochę wciąga olej. trochę jestem zdruzgotany..
_________________
Waldek
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 24 Lis 2013, 22:17   

smok.wawa, to jest nowy zakup? Może ktoś to motodoktorem potraktował. Olej w dieslu praktycznie zawsze będzie czarny, ale powinien nadal mieć konsystencje oleju, a nie szlamu.
 
 
smok.wawa 

Model: Ford Fiesta Mk6`04
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 47
Dołączył: 19 Lis 2013
Posty: 48
Skąd: Świecie
Wysłany: 24 Lis 2013, 22:32   

Tak nowy zakup. sprowadzany osobiście z niemiec. Od prywatnego gościa nie z komisu. olej ma konsystencję oleju tylko jak włożyłem palec do wlewu to na ściankach w środku pooblepiane było tym smalcem. właśnie to mnie zastanawia
_________________
Waldek
 
 
yhyhyh 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Wiek: 35
Dołączył: 19 Maj 2013
Posty: 17
Skąd: Gorzów
Wysłany: 24 Lis 2013, 23:01   

hhe tak myslalem ze znajda sie co zkrytykuja moja wypowiedz . Coz co "mechanik to inna teoria"
 
 
tomi16v 

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 03 Mar 2013
Posty: 78
Skąd: Złotów
Wysłany: 24 Lis 2013, 23:06   

yhyhyh napisał/a:
hhe tak myslalem ze znajda sie co zkrytykuja moja wypowiedz . Coz co "mechanik to inna teoria"


brednie i farmazony po mechanikach partaczach i innych cudaków takich.

W niższej temperaturze syntetyk zachowuje lepszą lepkość i płynność . Po uzyskaniu temperatury , gęstość oleju syntetycznego i mineralnego jest podobna. To jest 1 mit że olej syntetyczny jest rzadszy przez co może być gorzej.

Właściwości myjące zależą od dodanych środków.

1.6 tdci na mineralu?? Moment i turbina wyłoży kopyto bo mineral zatka sitko...
 
 
przemo_rsr 


Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 33
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 916
Skąd: Markuszowa(RSR)
Wysłany: 24 Lis 2013, 23:59   

jacy znawcy co jeden to lepszy :ok: , najlepiej było by wypiąć odmę z przed turbiny i wyczyścić z oleju przewody powietrzne, bo możliwe że turbina rzuca olejem. pojeździj tak chwile i zobaczysz czy jest mokro od oleju, jak nie będzie. to masz już spore przedmuchy w silniku i prze odmę zaciąga. Ale ja bym stawiał na turbo,
_________________
 
 
 
Jaszczur 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: CL
Silnik: 1.8D/60KM
Imię: Marcin
Dołączył: 07 Lut 2011
Posty: 1089
Skąd: SD (Dąbrowa G)
Wysłany: 25 Lis 2013, 08:42   

yhyhyh napisał/a:
a mineralny tzw "uszczelniajacy"


A co chcesz żeby Ci ten minerał konkretnie uszczelnił? Kanały olejowe? :cojest:
To ja do 1.8TD leję pełen syntetyk, a ci do TDCI leją minerały... Masakra.
_________________
wszystko jest do zrobienia, trzeba tylko chcieć
 
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 25 Lis 2013, 09:19   

Kompromisem będzie 10W40
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
tomi16v 

Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 03 Mar 2013
Posty: 78
Skąd: Złotów
Wysłany: 25 Lis 2013, 10:53   

Marcinowaty napisał/a:
Kompromisem będzie 10W40


to taki kompromis jak Ty chcesz wypłatę 5k zł a szef Ci daje 200zł a kompromisem jest 1000zł :) :jupi: :jupi:
 
 
przemo_rsr 


Model: Ford Fiesta Mk5`99
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Imię: Przemek
Wiek: 33
Dołączył: 12 Kwi 2010
Posty: 916
Skąd: Markuszowa(RSR)
Wysłany: 25 Lis 2013, 11:17   

jak nic nie chcesz z tym robić to zalej 10W40 i nic mu nie będzie,
_________________
 
 
 
Marcinowaty 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Wiek: 44
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 1447
Skąd: Trzcianka
Wysłany: 25 Lis 2013, 11:33   

tomi16v napisał/a:
Marcinowaty napisał/a:
Kompromisem będzie 10W40


to taki kompromis jak Ty chcesz wypłatę 5k zł a szef Ci daje 200zł a kompromisem jest 1000zł :) :jupi: :jupi:


Ale porównanie...
Olej 10 W-40 zachwuje się lepiej zimą niz 15W-40
_________________
Był:
Fiat 126p Elegant 1998 r.
Była:
Ford Fiesta 1,3i 1995 rok
http://www.fiestaklubpols...der=asc&start=0
Jest Renault Clio 1,9dTi 2000 rok
http://fiestaklubpolska.p...ghlight=#743167
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK6] Fiesta MK6
Fordy Fiesta VI generacji (2002-2008)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:30
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 26 30 Wrz 2020, 12:32
rosomac
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wygłuszenie drzwi - fotorelacja
Gość Car Audio i CB 15 22 Sie 2016, 15:24
slawomirro
Brak nowych postów Przyklejony: Ustawienia centralnego zamka w MK6 - FAQ
Parzych Porady eksploatacyjne 1 25 Kwi 2016, 23:19
slawomirro


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.