Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
6 Kwi 2014, 15:43
[MK7] Zabezpieczenie wstecznego, czujniki cofania - pytania.
Autor Wiadomość
FFDriver 


Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 21 Cze 2013
Posty: 636
Skąd: stąd
Wysłany: 17 Lis 2013, 18:20   [MK7] Zabezpieczenie wstecznego, czujniki cofania - pytania.

Mam dwa pytania odnośnie MK7.

Po pierwsze przeżyłem dzisiaj szok jak odruchowo ręka poszła mi w kierunku 6 biegu.
Od wielu lat jeżdżę autami z 6 biegowymi skrzyniami i ręka po prostu idzie sama. (Swoją drogą6 by się spokojnie przydała przy tym silniku). W ostatniej chwili się powstrzymałem przed wbiciem wstecznego. Najgorsze jest to, że zmieniam biegi dość dynamicznie/gwałtownie i mogło się to fatalnie skończyć.
Jak to możliwe, że nie ma w tym aucie żadnego zabezpieczenia przed wbiciem wstecznego biegu ?? Czy ktoś załatwił sobie przez to skrzynie ???

Druga kwestia to czujniki "cofania".
Albo nie potrafię znaleźć albo one tak mają, że działają tylko po wbiciu wstecznego lub wciśnięciu przycisku.
O ile nie widzę przeciwskazań co do takiego działania czujników tylnych o tyle przednie powinne działać zawsze np. poniżej jakiejś prędkości. Przynajmniej tak do tej pory miałem w innych autach. Czy da się to jakoś zmienić ? Nic w instrukcji nie znalazłem. Swoją droga w polskiej wersji instrukcji jest wiele błędów tłumaczeniowych :(
Dla mnie samego to nie jest taki problem ale autem jeździ żona. Chodzi np. o taką sytuację, że zaparkowała gdzieś blisko jakiegoś słupka z przodu. Wraca do auta i już nie pamięta, że tam był słupek, a z wnętrza auta go nie widzi. Fajnie gdyby po zapaleniu czujniki od razu się włączyły ale tak nie jest :(

Pozdrawiam
FFDriver
 
 
Krzyk 

Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4 Duratec
Dołączył: 29 Lip 2013
Posty: 44
Skąd: Inowrocław
Wysłany: 25 Lis 2013, 22:43   

Hmmm
ad 1 - dziwne ja z rozpędu też tak chciałem zrobić, bo przesiadłem się z auta 6-biegowego ale u mnie przeszło na 4'kę...

ad 2 - u mnie też tak to działa i w sumie dla mnie ok, bo jakby mi miało pikać przy każdym dojeżdżaniu do kogoś, w korku albo przy parkowaniu w znajomych miejscach to bym wybuchł heh :głowąwmur:
 
 
miro2013 

Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Titanium
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 55
Dołączył: 25 Lut 2013
Posty: 39
Skąd: wlkp
Wysłany: 25 Lis 2013, 23:42   

Nie jest aż tak tragicznie :ok: Po czterech latach jeżdżenia 6 biegowym Stilo przesiadłem się do Fiesty i szybko opanowałem jej specyficzną skrzynię. Jeszcze parę dni i się przyzwyczaisz :ok:
 
 
FFDriver 


Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 21 Cze 2013
Posty: 636
Skąd: stąd
Wysłany: 26 Lis 2013, 08:52   

Się nie przyzwyczaję bo auto kupiłem żonie i dosiadam go sporadycznie. Na co dzień mam auto 6 biegowe i takimi jeżdżę już tak minimum 10 lat. Po prostu teraz muszę się bardziej pilnować. Najgorsze jest to, że zacząłem bać się wbijać 6 w moim aucie :) Pewnie powoli mi to minie.

Co do czujników to nie jest tak.
Te narożne np. powinne działać cały czas. Wówczas nie pikają w korku ale np. już manewrując na parkingu podziemnym kiedy często narożniki zbliżają się do ścian będą pikać.
Albo np. taka funkcjonalność, że zostają włączone zawsze po uruchomieniu silnika.
Jest sporo opcji jednak tutaj trochę poszli na łatwiznę :)

Pozdrawiam
FFDriver
_________________
--<< Moja Fiesta - kliknij tutaj >>--
 
 
LefQ 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 13 Lis 2013
Posty: 90
Skąd: Śląsk
Wysłany: 26 Lis 2013, 09:15   

@FFDriver zerknij do instrukcji. W rozdziale o czujnikach są wymienione scenariusze pracy czujników parkowania - kierunek jazdy, biegi, prędkość. Oczywiście, jeśli rozmawiamy o fabrycznych.
Ostatnio zmieniony przez LefQ 26 Lis 2013, 09:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
MisiekT 
Prince of Tor Kielce 2013


Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1932
Skąd: Wawa
Wysłany: 26 Lis 2013, 09:15   

FFDriver napisał/a:
przednie powinne działać zawsze np. poniżej jakiejś prędkości

no jak? zalozenie jest takie, ze w 99% przypadkow przednie sa zupełnie niepotrzebne, szczególnie w tak malym aucie - glupota byłoby jak miały ciagle pikac

a jeżeli chodzi o skrzynie - nie wbijesz wsteka tak latwo - musisz najpierw odpowiednio skierować lewarek na bok - o ile w foce jest ta sama skrzynia, to nie jest przecież tak, ze R jest w prostej linii pod 5 i wchodzi jak kolejny bieg
_________________
MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 26 Lis 2013, 09:23   

przeciez już we fieście mk2 oryginalna skrzynia miała zabezpieczenie. Z piątki nie da rady bezpośrednio wrzucić wsteka, bez przejścia na luz. Nie sądze, by ford zdjął to zabezpieczenie :9: Zreszta kiedyś w tv był jakiś program, gdzie próbowali wbić wsteka w jadącym samochodzie - to bardzo ciężka sprawa :)
 
 
FFDriver 


Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 21 Cze 2013
Posty: 636
Skąd: stąd
Wysłany: 26 Lis 2013, 12:58   

Misiek co Ty piszesz ? Wsteczny jest dokładnie na przeciwko 5, dokładnie w linii prostej. Po tej przypadkowej sytuacji porobiłem sobie testy i wiem jak jest. Nic nie przeszkadza żeby drążek skierować w stronę wstecznego. Jedyne pocieszenie jest takie, że rzeczywiście podczaj jazdy fizyczne wbicie wstecznego jest raczej niewykonalne i poza słyszalnym zgrzytem właściwie nic nie powinno się stać.
[EDIT] Taki sobie eksperyment zrób. Na stojącym aucie wbij 5 i potem machnij wajchą w dól.
Normalnie wsteczny idzie.

Co do czujników to oczywiście czytałem instrukcje i niestety jest tam mowa tylko i wyłącznie o włączaniu się ich po wbiciu wstecznego lub włączeniu ręcznie za pomocą przycisku. Co ciekawe co innego jest kiedy mamy automatyczną skrzynię biegów. Tam z jakiegoś powodu (wg. instrukcji) czujniki włączają się również po włączeniu "D" !! Czyli da się tak zrobić, to czemu z ręczną tak nie zrobili ?

Co do działania przednich to Misiek patrzysz bardzo wąsko wyłącznie pod swoim kątem. Autem jeździ moja żona i wolałbym żeby np. te narożne czujniki działały cały czas poniżej jakieś prędkości. Właśnie po to je wziąłem. Tak jak działają teraz to są średnio użyteczne.
Zauważ, że kobiety często mają dziwne poczucie odległości i pchają się na styk na parkingach lub nie patrzą na to co się dzieje z przodem podczas cofania.

Pozdrawiam
FFDriver
 
 
MisiekT 
Prince of Tor Kielce 2013


Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1932
Skąd: Wawa
Wysłany: 26 Lis 2013, 13:18   

nie robmy z kobiet idiotek, prosze :cojest:
a jak faktycznie masz sytuacje, w ktorek kobieta i z jazda do przodu ma problem, to moze warto troche ja podszkolic - bo jak kiedys czujniki przestana wystarczac, to co wtedy?

ze skrzynia jak pisalem - nie pamietam, zeby u mnie dalo sie az tak latwo wbic wsteka, chociazby przez kwestie synchronizatora... a akurat w przypadku zmiany z 5 na 6 nie powinno byc problemu, bo ta zmiane z zalozenia wykonuje sie spokojnie i bez agresji
_________________
MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 26 Lis 2013, 15:34   

FFDriver napisał/a:
Na stojącym aucie wbij 5 i potem machnij wajchą w dól.

Zabawnyś jak żarty Strasburgera :D Jedź 10km/h, wciśnij sprzęgło, wrzuć tą piątkę bez puszczania sprzęgła i na brutala spróbuj "zbić" na wsteczny - lewarek zeskoczy na 4. bieg.
Drugi test - jedź nawet 5km/h i spróbuj od razu z luzu wbić wsteczny.

Jak nie spróbujesz, to możesz sobie i rok teoretyzować. Tych aut nie konstruują aż tacy idioci jak sądzisz :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
FFDriver 


Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 21 Cze 2013
Posty: 636
Skąd: stąd
Wysłany: 26 Lis 2013, 20:40   

MisiekT napisał/a:
nie robmy z kobiet idiotek, prosze

Proszę Cię nie żartuj sobie :)
Idiotek nikt nie robi ale prawda jaka jest każdy wie i nie mam zamiaru z powodu jakieś poprawności politycznej twierdzić, że jest inaczej. Możecie mnie nazwać szowinistyczną świnią, a ja i tak wiem swoje :)
Za dużo jeżdżę i wiem jak to wygląda.
I absolutnie nie w tym rzecz, że moją opinię wyrażam na podstawie tego jak jeździ moją żona bo jej to nawet nieźle wychodzi. Jak by było tak źle to bym jej nowego auta nie kupił :)
Co do poduczania kobiety jazdy no to wnioskuje Misiek, że nie masz zony żeby takim tekstem pojechać :) :) :) No chyba, że Twoja żona jest inna :)

Co do zmiany z 5 na 6 bez agresji no to chyba mamy różne usposobienia :)

Pufcio napisał/a:
Zabawnyś jak żarty Strasburgera Jedź 10km/h, wciśnij sprzęgło, wrzuć tą piątkę bez puszczania sprzęgła i na brutala spróbuj "zbić" na wsteczny - lewarek zeskoczy na 4. bieg.

Może w Twojej fieście, nie w mojej.
Podstawowym pytaniem jest czy i ile jeździliście z 6 biegową skrzynią oraz w jaki sposób zmieniacie biegi ?
Jeśli ktoś się pięści z drążkiem i delikatnie wybije piątkę to oczywiście, że drążek sam skieruje się w stronę 4 bo "ciągnie" go do środkowego położenia.
Jeżdżąc z 6 biegową skrzynią inaczej przykłada się kierunek siły na drążek. Siłę trzeba kierować po lekkim skosie: od siebie i w dół.
Jechałem 120km/h i ręka odruchowo to zrobiła i zanim ją zatrzymałem i zanim się zorientowałem zdążyłem poczuć zgrzyt więc nie mówcie mi, że tak nie jest.
Oczywiście, że biegu bym nie wbił ale synchronizator pewnie da się tak uszkodzić.

Z tym wbijaniem z 5 wstecznego na postoju chciałem Wam uzmysłowić właśnie jaki ruch trzeba wykonać. Ktoś kto nie jeździ na co dzień z 6 biegową skrzynią tego nie czuje.

Co do wbicia przy prędkości 5km/h to nie muszę robić żeby wiedzieć jaki będzie efekt. Chodzi o to, że blokady mechanicznej nie ma i jeśli to zrobię to mniej więcej efekt będzie taki jak przy 120.

Mam w ogóle wrażenie, że się nie rozumiemy. Mi nie chodzi oto, że wsteczny da się wbić, bo się nie da ale oto, że drążek w ogóle tam idzie i taka sytuacja doprowadzi do niemiłego zgrzytu.

Pufcio napisał/a:
Jak nie spróbujesz, to możesz sobie i rok teoretyzować. Tych aut nie konstruują aż tacy idioci jak sądzisz


Optymista :)

Pozdrawiam
FFDriver
 
 
MisiekT 
Prince of Tor Kielce 2013


Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1932
Skąd: Wawa
Wysłany: 26 Lis 2013, 21:53   

FFDriver napisał/a:
wnioskuje Misiek, że nie masz zony

blad :) ale na szczęście moja sobie radzi z jezdzeniem do przodu :)
_________________
MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056
 
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 26 Lis 2013, 21:54   

FFDriver napisał/a:
Podstawowym pytaniem jest czy i ile jeździliście z 6 biegową skrzynią oraz w jaki sposób zmieniacie biegi ?

-na tyle długo, by zaczęło mi brakować szóstki w swoim aucie
-subtelnie ujmując agresywny

FFDriver napisał/a:
Jeżdżąc z 6 biegową skrzynią inaczej przykłada się kierunek siły na drążek. Siłę trzeba kierować po lekkim skosie: od siebie i w dół.

A ja powiem g...uzik prawda. Jeździłem Primerą P12, Mondeo mk3, Peugeotem 607 i w każdym z tych aut przeskok z piątki na szóstkę jest jak przejście z trójki na czwórkę w normalnym aucie. Niczego nie trzeba pchać, a drążek sam się "prowadzi" na 6. bieg, gdy się go ściąga ku dołowi, nie ucieka w położenie 4. biegu, jak to się dzieje w przypadku 5. biegowej skrzyni.

FFDriver napisał/a:
Jechałem 120km/h i ręka odruchowo to zrobiła i zanim ją zatrzymałem i zanim się zorientowałem zdążyłem poczuć zgrzyt więc nie mówcie mi, że tak nie jest.

Jak źle wbijasz biegi, to nie szukaj winnych w inżynierach, którzy skonstruowali skrzynię :)

FFDriver napisał/a:
Oczywiście, że biegu bym nie wbił ale synchronizator pewnie da się tak uszkodzić.

Bieg wsteczny nie posiada synchronizatora, dlatego właśnie słyszysz zgrzyt.

FFDriver napisał/a:
Z tym wbijaniem z 5 wstecznego na postoju chciałem Wam uzmysłowić właśnie jaki ruch trzeba wykonać. Ktoś kto nie jeździ na co dzień z 6 biegową skrzynią tego nie czuje.

Bez urazy, ale w moim odczuciu zachowujesz się jak ktoś, kto ma nas za plebs, który w życiu nie widział auta, które ma więcej niż 5 biegów do przodu i chcesz nam uzmysławiać jak to się biegi wbija. Z perspektywy osoby, która trzema różnymi autami z takimi skrzyniami najeździła się dość sporo, to wygląda to po prostu śmiesznie. Nie chcę być złośliwy - po prostu takie mam odczucia.

Morał z mojej strony jest taki: naucz się wbijać biegi delikatnie, a nie na tzw. "chama", wzorując się na jednym jedynym aucie, które może mieć mechanizm wybierania biegów i/lub skrzynię do bani, a wszystko będzie w porządku :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 26 Lis 2013, 21:54   

FFDriver napisał/a:
Jechałem 120km/h i ręka odruchowo to zrobiła i zanim ją zatrzymałem i zanim się zorientowałem zdążyłem poczuć zgrzyt więc nie mówcie mi, że tak nie jest.
Tu się muszę zgodzić w 100%, niby od zawsze jeżdżę pięciobiegową MK6, ale przez te 7 lat kilkakrotnie próbowałem wrzucić szóstkę przy ponad stówie (pewnie przez zamyślenie), czego efektem był delikatny zgrzyt (na ogół delikatnie zmieniam/wrzucam biegi)...
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
FFDriver 


Model: Ford Fiesta Mk7`13
Wersja: Titanium X
Silnik: 1.0EcoBoost/100KM
Dołączył: 21 Cze 2013
Posty: 636
Skąd: stąd
Wysłany: 27 Lis 2013, 08:39   

Pufcio, jeśli poczułeś się urażony to przepraszam. Nie wiem czym i jak jeździsz. To co napisałem, napisałem dla osób, które właśnie tego nie wiedzą.

Dlaczego twierdzisz, że źle wbijam biegi ? Wbijanie biegów jest czynnością mechaniczną i nie wymaga zastanawiania się. To się dzieje samo, a ręka ma po prostu swoją pamięć :)

W każdej "normalnej" skrzyni drążek wraca w środkową pozycję. Jeśli jeździ się na co dzień autem z 6 biegową skrzynią po prostu ma się wyrobione odruchy i tego się nie czuje. Robisz ruch w dół i tyle. Tylko tak mogę wytłumaczyć to co piszesz, że drążek sam się prowadzi z 5 na 6 bo ja takiej opcji nie widzę.
Z drugiej strony jak by się chcieć czepić Twojej wypowiedzi to właśnie to jest powodem problemów. Właśnie to, że z 5 skrzynia sama prowadzi się w dół.
Może tak nie jest w MK5 ale już w 6 czy 7 tak właśnie jest :)
Parzych jak widzisz potwierdza to co napisałem.
Wystarczyło zrobić elektroniczną lub mechaniczną blokadę i tyle, tak jak jest w większości aut.

Co do mojej obecnej skrzyni biegów to akurat należy ona do jednych z najbardziej precyzyjnych i poprawnie działających skrzyń. Sposób w jaki zmieniam biegi nie wynika z tego jak ona pracuje.

Pozdrawiam
FFDriver
Ostatnio zmieniony przez Parzych 27 Lis 2013, 11:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 27 Lis 2013, 15:51   

FFDriver napisał/a:
Pufcio, jeśli poczułeś się urażony to przepraszam. Nie wiem czym i jak jeździsz. To co napisałem, napisałem dla osób, które właśnie tego nie wiedzą.

Wyjaśnione, problemu nie ma. Zwróć tylko uwagę na jeden detal - osoby nieobeznane w temacie, w życiu się tu nie wypowiedzą. Po co więc pisać posty w ten sposób?

FFDriver napisał/a:
Dlaczego twierdzisz, że źle wbijam biegi ? Wbijanie biegów jest czynnością mechaniczną i nie wymaga zastanawiania się. To się dzieje samo, a ręka ma po prostu swoją pamięć :)

Bo jeździłem też mk7 po facelifcie i dość mocno mieliłem drążkiem i nie udało mi się ani chcący, ani niechcący sprawić, by cokolwiek w skrzyni zazgrzytało...

FFDriver napisał/a:
W każdej "normalnej" skrzyni drążek wraca w środkową pozycję. Jeśli jeździ się na co dzień autem z 6 biegową skrzynią po prostu ma się wyrobione odruchy i tego się nie czuje. Robisz ruch w dół i tyle. Tylko tak mogę wytłumaczyć to co piszesz, że drążek sam się prowadzi z 5 na 6 bo ja takiej opcji nie widzę.

Wraca w pozycję neutralną z różną siłą. U siebie tak zbiłem nity krzyżaka, że masz wrażenie, że ktoś siedzi pod autem i utrudnia wbicie jakiegokolwiek biegu poza 3/4. Dla porównania w wymienionych przeze mnie autach drążek pracuje bardzo delikatnie (acz precyzyjnie) i ruch "w dół", prowadzi drążek w dół, a nie po ukosie, ku czwartemu biegowi. Jeśli natomiast jednym palcem przyłożyłbyś ruch z góry i delikatnie przesuwał ku dołowi, to też wskoczy czwarty bieg.

FFDriver napisał/a:
Z drugiej strony jak by się chcieć czepić Twojej wypowiedzi to właśnie to jest powodem problemów. Właśnie to, że z 5 skrzynia sama prowadzi się w dół.

Patrz: moja odpowiedź pod 2. cytatem.

FFDriver napisał/a:
Wystarczyło zrobić elektroniczną lub mechaniczną blokadę i tyle, tak jak jest w większości aut.

A tak zapytam... jak te blokady działają? Mowa o "grzybku", który się podnosi przy wrzucaniu wstecznego? A jeśli nie, to o co chodzi? I jak owe elektroniczne blokady działają?
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
kruban 

Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: 1.4i16V/80KM
Imię: Kamil
Wiek: 42
Dołączył: 27 Lis 2013
Posty: 19
Skąd: Wrocław
Wysłany: 27 Lis 2013, 20:07   Re: Zabezpieczenie wstecznego, czujniki cofania - pytania.

FFDriver napisał/a:

Jak to możliwe, że nie ma w tym aucie żadnego zabezpieczenia przed wbiciem wstecznego biegu ?? Czy ktoś załatwił sobie przez to skrzynie ???
FFDriver

U mnie w MK6 jest takie zabezpieczenie. Nawet na postoju nie da się wbić wstecznego wprost z 5.
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 27 Lis 2013, 20:08   

Parzych napisał/a:
Tu się muszę zgodzić w 100%, niby od zawsze jeżdżę pięciobiegową MK6, ale przez te 7 lat kilkakrotnie próbowałem wrzucić szóstkę przy ponad stówie (pewnie przez zamyślenie), czego efektem był delikatny zgrzyt (na ogół delikatnie zmieniam/wrzucam biegi)...


kruban napisał/a:
U mnie w MK6 jest takie zabezpieczenie. Nawet na postoju nie da się wbić wstecznego wprost z 5.


<???>
 
 
Parzych 
Prince of Biłgoraj 2012





Model: Ford Fiesta Mk6`06
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.6Duratec 100KM
Imię: Jacek
Wiek: 50
Dołączył: 26 Kwi 2007
Posty: 8085
Skąd: WawaTeam/Praga
Wysłany: 28 Lis 2013, 01:38   

kruban napisał/a:
U mnie w MK6 jest takie zabezpieczenie. Nawet na postoju nie da się wbić wstecznego wprost z 5.
Bardzo ciekawe rzeczy piszesz... :9:
_________________
BARDZO PROSZĘ O NIE MĘCZENIE MNIE NA PW (ANI PRZEZ GG) PROŚBAMI DORADZENIA W SPRAWIE ZAKUPU AUTA (ANI W SPRAWACH MECHANIKI/ELEKTRYKI OGÓLNEJ I CAR AUDIO), NIE ZNAM SIĘ I MAM JUŻ DOŚĆ PISANIA TEGO KAŻDEMU!!! OD TEGO SĄ TEMATY W DZIALE "PRZED ZAKUPEM (ORAZ MECHANIKA/ELEKTRYKA/CAR AUDIO)"!!! DZIĘKUJĘ, DOBRANOC...
F16 w obiektywie Krzyśka Palińskiego
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 28 Lis 2013, 01:54   

mi sie w ogole w głowie nie mieści, że takie coś przestało być montowane...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Ogłoszenie: Informacje podstawowe, pytania i odpowiedzi
trzeci Youngtimer Party 2010 - Klasa Fiest 167 9 Paź 2010, 23:09
Żabcia
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Ogłoszenie: PYTANIA, UWAGI I POMOC W DZIALE ZLOTY/SPOTY
maerik Zloty / Spoty 1 9 Gru 2006, 22:29
Piter
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK7] Fiesta MK7
Fordy Fiesta VII generacji (2009-....)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:28
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK7] Wersje wyposażenia - mini FAQ
Mini FAQ o tym jak rozpoznać wersję wyposażenia MK7
FFDriver Przed zakupem 9 21 Kwi 2022, 12:22
ambienT
Brak nowych postów Przyklejony: [MK7] FAQ - Przycisk otwierania klapy - NAPRAWA
Instrukcja demontażu tapicerki klapy oraz naprawy mikrowłącznika - przycisku otwierania klapy w mk7
Kam1l Elektryka ogólna 21 30 Sty 2019, 11:45
jonson22


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.