Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
9 Kwi 2014, 19:48
[MK4] Dołożenie sterowania pilotem do centralnego zamka
Autor Wiadomość
zabka35i 


Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Family
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Damian
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 558
Skąd: Myślenice
Wysłany: 28 Lis 2013, 17:39   

Akurat wszelkie przewody od centralnego mam lutowane do instalacji w kabinie, więc drzwi spokojnie ściągnę :)
 
 
 
Grabarz 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 43
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 68
Skąd: Gliwice
Wysłany: 28 Lis 2013, 17:49   

zabka35i napisał/a:
Różowy zostawiasz nie podłączony. A co do czarnego to jakaś na śrubka będzie na progu.
Szybkozłączki jak dla mnie to rozwiązanie prowizoryczne, ja wolę lutowanie. I pamiętaj, że +12 to ma być stałe.


A żółty kabelek ?
Rozumiem, że stałe +12V to takie, które jest niezależne od zapłonu ? Tylko jak je odróżnić ? Miernikiem ?
_________________
Po czym poznać idiotę ? Po tym, że ze wszystkiego potrafi żartować
 
 
zabka35i 


Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Family
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Damian
Wiek: 37
Dołączył: 05 Sty 2011
Posty: 558
Skąd: Myślenice
Wysłany: 28 Lis 2013, 18:46   

Żółty też zostaje nie podłączony. Co do +12 to szukaj go po prostu jak nie masz kluczyka w stacyjce. Jak znajdziesz już to dla pewności przekręć kluczyk w pozycji zapłon i sprawdź czy napięcie nadal jest. W okolicy skrzynki z bezpiecznikami spokojnie znajdziesz taki przewód (prawdopodobnie będzie czerwony).
 
 
 
Grabarz 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 43
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 68
Skąd: Gliwice
Wysłany: 28 Lis 2013, 19:26   

No to już ostatnie, mam nadzieję, pytanie. Czy mogę oba kable podłączyć do tego jednego, stałego 12v ?
_________________
Po czym poznać idiotę ? Po tym, że ze wszystkiego potrafi żartować
 
 
pawel_mk3 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4i/75KM
Wiek: 32
Dołączył: 21 Wrz 2012
Posty: 341
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 28 Lis 2013, 19:33   

tak.
_________________


Auto-Elektryka Zielona Góra


 
 
Grabarz 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 43
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 68
Skąd: Gliwice
Wysłany: 29 Lis 2013, 10:27   

Czyli jutro akcja centralny.

Dzisiaj jadę do Norauto po szybkozłączki, skoro mam 6 kabli do podłączenia, to tyle ich wezmę. Czy coś jeszcze będę potrzebował ?
Żaróweczkę 12v mam, druciki jakieś też, miernik na wszelki wypadek...
Chyba tyle ?
No i nie zadałem jeszcze ważnego pytania :D Gdzie najlepiej zamontować skrzynkę sterownika ? Bo rozumiem, że sygnał jest przesyłany radiowo, więc chyba antenka nie musi być na wierzchu.
_________________
Po czym poznać idiotę ? Po tym, że ze wszystkiego potrafi żartować
 
 
wawrzyc 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 181
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 29 Lis 2013, 13:06   

Ogólnie wszystkie przewody znajdują się przy nodze pasażera w progu. jest tam czarna puszka. Jak chcesz mogę Ci zrobić dokładny opis z kolorami przewodów gdzie co podłączyć. Nie wiem po co chcecie grzebać w drzwiach. A po drugie nie łatwo jest poprowadzić przewody do drzwi bo są wtyczki między budą a drzwiami w których są styki. Ja na twoim miejscu kupił bym termokurczki zamiast tych złączek. Kolejną sprawą jest ten rodzaj otwierania. Ja musiałem ustawić pneumatyczne bo zamki w fiescie potrzebują straszliwie dużo czasu na otworzenie. Dla ścisłości one są elektryczne. Plus jest tam w prawym progu, masa jest ładna do budy przykręcona, można podlutować do tego, miejsce na schowanie sterownika też jest.
 
 
Grabarz 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 43
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 68
Skąd: Gliwice
Wysłany: 29 Lis 2013, 13:23   

wawrzyc napisał/a:
Ogólnie wszystkie przewody znajdują się przy nodze pasażera w progu. jest tam czarna puszka. Jak chcesz mogę Ci zrobić dokładny opis z kolorami przewodów gdzie co podłączyć. Nie wiem po co chcecie grzebać w drzwiach. A po drugie nie łatwo jest poprowadzić przewody do drzwi bo są wtyczki między budą a drzwiami w których są styki. Ja na twoim miejscu kupił bym termokurczki zamiast tych złączek. Kolejną sprawą jest ten rodzaj otwierania. Ja musiałem ustawić pneumatyczne bo zamki w fiescie potrzebują straszliwie dużo czasu na otworzenie. Dla ścisłości one są elektryczne. Plus jest tam w prawym progu, masa jest ładna do budy przykręcona, można podlutować do tego, miejsce na schowanie sterownika też jest.


Byłbym Ci bardzo wdzięczny za taki opis, bo jak się zorientowałeś z wcześniejszych postów, nie jestem mocny w temacie :)
Co do złączek, to wybieram je z racji braku doświadczenia i praktyki, zobaczymy ile podziała.
Czyli mam odkręcić próg tak ? To będzie najłatwiejszy sposób ?
Pamiętaj tylko, że ja ja od jutra rana się za to zabieram ;)
A co do impulsu, to nie mam możliwości przestawienia na pneumatyka, ale kolega Paweł pisał jak sobie z tym poradzić, więc w razie czego spróbuję.
_________________
Po czym poznać idiotę ? Po tym, że ze wszystkiego potrafi żartować
 
 
wawrzyc 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 181
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 29 Lis 2013, 17:59   

Okej, idę do auta spisać kolory. Musisz rozebrać próg pasażera, tam kawałek pod deską rozdzielczą pod progiem ukryta jest ta orginalna skrzyneczka.
 
 
wawrzyc 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 181
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 29 Lis 2013, 18:27   

A więc, w tą skrzyneczkę wchodzą dwie wtyczki, jedna z cienkimi kabelkami, druga ma grubsze.

To w tej co ma grubsze:

Otwieranie, zamykanie kolory:
-Biało - Zielony
-Żółto - Czarny


Proponuje od razu zastosować diody np. prostownicze 1n4007. Ja miałem tu problemy, palące się bezpieczniki, raz otwierało raz nie, cuda. ;-| Dioda w szereg w kierunku przewodzenia tj. paskiem do oryginalnego centrala i po sprawie. <8>

Kierunki

W przełączniku zespolonym, za wajchą od świateł, kierunków itd. masz kostkę z kabelkami.

Kolory:
-Niebieski
-Czerwono - Niebieski

No i tutaj też przez diody, pewnie będą w zestawie.

Plus - Np. z zapalniczki. Należy pamiętać aby bezpiecznik był 15A, bo czasem pali się bezpiecznik jak jest mniejszy.

Masa - Masz tam pod tą skrzynką czarną. Jest oczko przykręcone wystarczy podlutować.

Jeśli chcesz jeszcze otwieranie klapy to daj znać. Jeśli oczywiście jest elektryczne z klawisza. Tu się podpina pod klawisz pod jeden kabelek.
Ja jeszcze mam zrobione też elektryczne domykanie szyb, znalazłem fajny sposób na to.

Na pw wysłałem Ci mój numer telefonu, w razie czego wal śmiało.

Pozdrawiam i powodzenia. :-)
 
 
Grabarz 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 43
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 68
Skąd: Gliwice
Wysłany: 29 Lis 2013, 20:24   

Dzięki wawrzyc :)
Trochę późno przeczytałem o tych diodach, ale najwyżej je dołożę jak coś będzie nie tak, bo chcę od razu jutro rano zacząć.
To otwieranie i zamykanie, to wymieniłeś w kolejności, czy po prostu kolory i to jest do sprawdzenia ?
Przy kierunkach są faktycznie diody.
Bezpiecznik mam w zestawie 10A, ale chyba gdzieś wygrzebię 15A.
Muszę pożyczyć lutownicę, bo nie wpadłem na to, że będzie mi potrzebna, skoro użyję szybkozłączek.
Co do klapy i szyb to nie będę ruszał - sukcesem i tak będzie podłączenie centrala.
Z plusem z zapalniczki muszę sprawdzić, czy jest stały, bo już na forum różnie widziałem.

Bardzo Ci dziękuję za opis :) Co prawda pw nie dostałem, ale i tak bym Ci nie truł przez tel.
Dzięki i również pozdrawiam :D
_________________
Po czym poznać idiotę ? Po tym, że ze wszystkiego potrafi żartować
 
 
wawrzyc 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 181
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 30 Lis 2013, 09:36   

To musisz sprawdzić, który otwiera a który zamyka.
Już Ci wysłałem te pw. A klapa to jeden przewód a jaka wygoda jak z pilota. :-)
 
 
Grabarz 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 43
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 68
Skąd: Gliwice
Wysłany: 1 Gru 2013, 12:42   

No to tak : 100% porażka :p

Zdjąłem próg pasażera a tam, zamiast skrzyneczki, była jedna kostka z cienkimi kabelkami, natomiast te które mnie interesowały, szły bezpośrednio ze słonika w drzwiach pod deskę rozdzielczą.
Były bardzo ciasno prowadzone, praktycznie nie było żadnego pola manewru. No ale jakoś udało mi się podpiąć do moim zdaniem odpowiednich kabli za pomocą szybkozłączek.
12V i masę wykorzystałem z zapalniczki. Nawet nie podpinałem kierunków. No i lipa, nic, zero reakcji na pilota. Próbowałem poprawiać, do kabli z zapalniczki w końcu podłączyłem się bez szybkozłączek i tak nic to nie dało. Ostatecznie nie byłem w stanie nawet sprawdzić, czy urządzenie działa.
Także dzięki za wszelką pomoc i poświęcony czas, ale zadanie mnie przerosło, więc i tak w końcu będę musiał zapłacić za montaż mając nadzieję, że wykorzystają mój sterownik :D
_________________
Po czym poznać idiotę ? Po tym, że ze wszystkiego potrafi żartować
 
 
pawel_mk3 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4i/75KM
Wiek: 32
Dołączył: 21 Wrz 2012
Posty: 341
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 1 Gru 2013, 19:16   

ehhh a pomieszales nasze wszystkie wypowiedzi? Jutro napisze co z czym bo wydaje mi się że przez to że szedłeś na łatwizne to spierdzieliłeś. Pewnie że nie będzie skrzynki czarnej bo ona jest od pilota fiesty mają centralny bez centralki.
_________________


Auto-Elektryka Zielona Góra


 
 
Grabarz 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Inna
Silnik: 1.3/58KM
Wiek: 43
Dołączył: 21 Lut 2008
Posty: 68
Skąd: Gliwice
Wysłany: 2 Gru 2013, 13:07   

Generalnie nie pomieszałem wypowiedzi, ale oczywiście chciałem zadziałać jak najprościej.
Teraz wiem, że pomysł z kablami w progu pasażera się nie sprawdzi.
Szybkozłączki też są do bani, nie wiadomo w sumie czy kable się połączyły czy nie.
Nie wiem jakby to zrobić jeszcze raz.
_________________
Po czym poznać idiotę ? Po tym, że ze wszystkiego potrafi żartować
 
 
pawel_mk3 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: 1.4i/75KM
Wiek: 32
Dołączył: 21 Wrz 2012
Posty: 341
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 2 Gru 2013, 14:35   

Grabarz, szybkozłączki sa ok. ściągnij słonik z tyłu co do drzi idzie tam są 3 przewody jeden to masa a dwa to sterowanie i tyle musi działać.
_________________


Auto-Elektryka Zielona Góra


 
 
wawrzyc 


Model: Inne auto
Wersja: Ghia
Silnik: Inny
Dołączył: 08 Mar 2013
Posty: 181
Skąd: Pruszcz Gdański
Wysłany: 2 Gru 2013, 22:27   

Możliwe że to dlatego że ją mam ghie.k Prostasprawa. Multimetr i druga osoba co będzie zamykać i otwierać au
A ty przewody które idą do drzwi nakuwasz i mierzysz gdzie na chwilę względem masy pojawia sie plus przy zamykaniu i otwieraniu. Podlaczasz się tam i musi hulac. Kierunki na 100% będą tak jak Ci mówiłem bo wszytkie zespolone pasują .
 
 
Doberman 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Family
Silnik: 1.25i/75KM
Imię: Tomek
Wiek: 29
Dołączył: 06 Mar 2013
Posty: 58
Skąd: Bielsko Biała
Wysłany: 9 Kwi 2014, 18:36   

Cześć Wam, odświeżę trochę temat :)
Kupiłem sterownik do centralki Noxon t3 ( takie coś ) i teraz moje pytania, ma ktoś schemat do fabrycznej instalacji z mk5(jakie kolory kabli do czego itd) ? Albo jakby ktoś był tak dobry to jeszcze mam pytanie, jak podłączyć klapę bagażnika? Bo do tego jest też osobny guzik na pilocie i fajnie by było gdyby działał :)

Jakby ktoś mógł mi pomóc z tym to byłbym wdzięczny :)
dodatkowo schemacik dołączam :)

Profil Facebook
 
 
 
stiven1985 

Wersja: Ghia
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 18 Gru 2015
Posty: 19
Wysłany: 24 Gru 2015, 11:39   [MK4] Dołożenie sterowania pilotem do centralnego zamka

Odsiwezam temat, mam probelm ze znalezieniem kabla otwierajacego drzwi, zamykajacy znalazlem ale za chiny nie moge otwierajacego namierzyc. Czy ktos moze mi podac kolorwlasciwy?? a moze cos zle podlaczam i szukam, tylko ze kiedy znalazlem zamykajcy i podpialem sterowanie pilota to auto sie zamknelo wiec chyba dobrze podpialem. Problem sie pojawil przy otwierajacym ktorego nie ma ani od strony pasazera ani kierowcy, tzn napewno jest ale nie wiem gdzie;p i nie wiem ktory to;p
 
 
Ganda 

Model: Ford Fiesta Mk3`92
Wersja: CLX
Silnik: 1.3/58KM
Imię: Grzegorz
Dołączył: 30 Paź 2014
Posty: 297
Skąd: Świnoujście
Wysłany: 24 Gru 2015, 15:46   [MK4] Dołożenie sterowania pilotem do centralnego zamka

stiven1985, rozbierz drzwi.
Będziesz wszystko wiedział :-)
_________________

Fajne I "Ekonomiczne" Solidne Tanie Auto
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: Ustawienia centralnego zamka w MK6 - FAQ
Parzych Porady eksploatacyjne 1 25 Kwi 2016, 22:19
slawomirro
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 26 30 Wrz 2020, 11:32
rosomac
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK4] Fiesta MK4
Fordy Fiesta IV generacji (1996-1999)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 15:34
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - Wymiana maglownicy
peugeot40619tdi Mechanika ogólna 1 10 Maj 2019, 21:44
keiner
Brak nowych postów Przyklejony: [MK4] FAQ - lampy MORETTE / WOLF - regeneracja
LOY Tuning stylistyczny 1 6 Cze 2011, 22:16
hubi_2006


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.