| Przesunięty przez: szynszyl 5 Lis 2013,  22:10
 | [MK4] Pomoc w wyborze wahaczy i tulei | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | boas43   
 Model: Ford Fiesta Mk4`96
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.8D/60KM
 Dołączył: 28 Cze 2013
 Posty: 43
 Skąd: Kalisz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Lis 2013,  18:17   [MK4] Pomoc w wyborze wahaczy i tulei |   
 |  
               | 
 |  
               | Panowie - potrzebuje szybkiej pomocy z waszej strony. 
 Fiesta MK4 1996 rok 1.8 D ze wspomaganiem
 
 Jako że coś mnie tknelo i zacząłem robić kompletnie cale zawieszenie w MK4 potrzebuje porady co do wymiany kompletnych wahaczy lub ich tuleji.
 Co byscie zrobili na moim miejscu , jakiej firmy wybrać wahacze lub jakiej firmy wybrac tuleje i sworzeń.Jako że nie posiadam prasy to raczej wolałbym załozyc kompletne wahacze, ale jak bedzie trzeba to tuleje tez sobie wprasuje tylko że bede musiał dac kumplowi do zakładu a on znow komuś (takie załatwianie przez kogos :( )
 
 Na All...o jest kilka wahaczy ze znanych firm to Delphi za 130 pln, TRW za 135 pln --zapodajcie jeszcze kilka nazw co byscie założyli ? Tylko prosze o powazne porady ponieważ zależy mi na czasie bo Fiesta potrzebna mi jest na "wczoraj"
 |  
				| Ostatnio zmieniony przez trzeci 9 Lis 2013,  18:52, w całości zmieniany 1 raz |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | TSRules   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`98
 Wersja: Flair
 Silnik: 1.3i/60KM
 Dołączył: 13 Mar 2010
 Posty: 1031
 Skąd: ZIEMIA
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Lis 2013,  18:24 |   
 |  
               | 
 |  
               | Na stronie http://ford.sklep.pl/pol_...hacze-3493.html
 masz oryginalne tuleje w atrakcyjnych cenach,  jesli masz proste wahacze, tym bardziej oryginalne to warto je zostawić, bo zamienniki często są kiepskiej jakości, a cena 130zł wydaje mi sie nazbyt optymistyczna
   |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | boas43   
 Model: Ford Fiesta Mk4`96
 Wersja: Ghia
 Silnik: 1.8D/60KM
 Dołączył: 28 Cze 2013
 Posty: 43
 Skąd: Kalisz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Lis 2013,  18:27 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dziekuje za szybka odpowiedź 
 Patrzec tylko na tuleje wyprodukowane przez Forda czy na te HP ? A jaki sworzen polecasz ?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ElGrey   
 Model: Ford Fiesta Mk6`07
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6TDCi/90KM
 Imię: Grześ
 Wiek: 50
 Dołączył: 13 Wrz 2004
 Posty: 1152
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Lis 2013,  19:40 |   
 |  
               | 
 |  
               | Tuleje i sworznie opłaca się wymieniać jedynie jeśli robisz to sam, w innym przypadku lepiej kupić całe wahacze te droższe, bo cena usługi i części będzie podobna do ceny nowego wahacza   |  
				| _________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
 Mk IV 1999 style 1.25
 Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | TSRules   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`98
 Wersja: Flair
 Silnik: 1.3i/60KM
 Dołączył: 13 Mar 2010
 Posty: 1031
 Skąd: ZIEMIA
 
 | 
            
               |  Wysłany: 4 Lis 2013,  20:11 |   
 |  
               | 
 |  
               | czy ja wiem ? komplet tulei ze sworzniem 100zł, nowy sensowny wahacz przynajmniej 200, za wymianę płaci sie tu i tu, dodatkowo nie wszystkie muszą być do wymiany, kupisz nowy zamiennik to też nie wiadomo ile wytrzyma, a tu wiesz co masz   
 boas43 wszystko ori forda, tam może nie być w menu, ale wystarczy dopytać mailowo, chyba że naprawdę ci zależy na czasie to kup zamienniki, ale ja radzę sprawdzić co masz (proste, oryginalne) i kupić same tulejki
 |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ElGrey   
 Model: Ford Fiesta Mk6`07
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6TDCi/90KM
 Imię: Grześ
 Wiek: 50
 Dołączył: 13 Wrz 2004
 Posty: 1152
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Lis 2013,  20:30 |   
 |  
               | 
 |  
               | Wymiana sworznia to 60 zł + tuleje jedna 60 zł a masz 2, no i części. Z doświadczenia wiem ze te małe tuleje są nie do za...., ale pozostałe elementy to dla zasady się wymienia w tak leciwym aucie, wiem jak u mnie to wyglądało bo wymieniałem w tym roku całość + tył
   Za całość powiedzieli mi najtaniej 500 zł robocizny... to se zrobiłem sam 3 godz. i po sprawie w końcu nie robię tego po raz pierwszy (oczywiście wymieniałem tuleje wahacze miałem proste, wszystkie elementy Febi)
 Ps.
 Nowy wahacz Febi to koszt 110 zł, więc po co kombinować
   |  
				| _________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
 Mk IV 1999 style 1.25
 Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | TSRules   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`98
 Wersja: Flair
 Silnik: 1.3i/60KM
 Dołączył: 13 Mar 2010
 Posty: 1031
 Skąd: ZIEMIA
 
 | 
            
               |  Wysłany: 5 Lis 2013,  21:49 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | ElGrey napisał/a: |  	  | Wymiana sworznia to 60 zł + tuleje jedna 60 zł a masz 2, no i części. | 
 
 za 60zł jak sie potrafisz zakręcić to ci wszystko wymienią z jednego wahacza, tuleja ori do mk4 koszt 31zł
 
 
  	  | ElGrey napisał/a: |  	  | Nowy wahacz Febi to koszt 110 zł, więc po co kombinować | 
 
 oj to musiałem przeoczyć, znalazłem za koło 200, pokaż źródło kupna z ofertą dla mk4 ?
   |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | DziDzia   vel DziaDzia
 
 
  
 
  
 Model: Ford Fiesta Mk5`00
 Wersja: RS
 Silnik: 2.0/16V
 Imię: Patrycjusz :)
 Wiek: 39
 Dołączyła: 27 Lip 2005
 Posty: 4172
 Skąd: :: DDG ::
 
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ElGrey   
 Model: Ford Fiesta Mk6`07
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6TDCi/90KM
 Imię: Grześ
 Wiek: 50
 Dołączył: 13 Wrz 2004
 Posty: 1152
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 6 Lis 2013,  22:17 |   
 |  
               | 
 |  
               | TSRules  ja za tyle w sklepie kupiłem, (do innej która serwisowałem w tym roku) a na allegro też są w podobnej cenie   http://allegro.pl/wahacz-...3681640949.html
 proszę 136 PLN
 |  
				| _________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
 Mk IV 1999 style 1.25
 Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | TSRules   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`98
 Wersja: Flair
 Silnik: 1.3i/60KM
 Dołączył: 13 Mar 2010
 Posty: 1031
 Skąd: ZIEMIA
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Lis 2013,  00:30 |   
 |  
               | 
 |  
               | no to już 150zł z wysyłką, jestem ciekaw jaka jakość tego zamiennika, ostatecznie wolałbym dołożyć do "pewniaka" LEMFORDERa za 215zł |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ElGrey   
 Model: Ford Fiesta Mk6`07
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6TDCi/90KM
 Imię: Grześ
 Wiek: 50
 Dołączył: 13 Wrz 2004
 Posty: 1152
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Lis 2013,  16:36 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dla mnie jest to pewnik w końcu BILSTEIN zobowiązuje   |  
				| _________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
 Mk IV 1999 style 1.25
 Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | TSRules   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`98
 Wersja: Flair
 Silnik: 1.3i/60KM
 Dołączył: 13 Mar 2010
 Posty: 1031
 Skąd: ZIEMIA
 
 | 
            
               |  Wysłany: 7 Lis 2013,  18:19 |   
 |  
               | 
 |  
               | tak, tylko zaciekawia fakt że bardzo często są wahacze BILSTEIN o numerze xxx za 150zł, jak i o numerze yyy za 250zł, czymś prócz numeru muszą się różnić, stąd też skrajne opinie na temat zamienników, nawet firmowych, nie jestem aż tak naiwny że różnica w cenie prawie 100% nie ma wpływu na jakość, która z kolei przekłada sie na wytrzymałość na dziurawych drogach ... |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | ElGrey   
 Model: Ford Fiesta Mk6`07
 Wersja: Sport
 Silnik: 1.6TDCi/90KM
 Imię: Grześ
 Wiek: 50
 Dołączył: 13 Wrz 2004
 Posty: 1152
 Skąd: Łódź
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Lis 2013,  06:31 |   
 |  
               | 
 |  
               | Nie neguje, ale Febi stosowałem w moich starych autach i jak wymieniałem to raz i już później nic nie ruszałem, wiec jestem przekonany na własnej skórze że to nie gówno co po roku się rozlatuje, a i takie przypadki miałem patrz części Hard. |  
				| _________________ Mk VI 2007 S 1.6 TDCI 115 KM, 280 Nm
 Mk IV 1999 style 1.25
 Mk IV 1996 focus 1.3 (RIP 08 2010)
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | TSRules   
  
 Model: Ford Fiesta Mk4`98
 Wersja: Flair
 Silnik: 1.3i/60KM
 Dołączył: 13 Mar 2010
 Posty: 1031
 Skąd: ZIEMIA
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Lis 2013,  13:28 |   
 |  
               | 
 |  
               | no to może warto przemyśleć jak ktoś niewiele jeździ to starczy na kilka sezonów, no Hard to szału nie robi faktycznie   |  
				| _________________ 
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | mick1973   
  
 Model: Ford Fiesta Mk3`93
 Wersja: CLX
 Silnik: 1.1i/50KM
 Imię: Michał
 Wiek: 52
 Dołączył: 12 Lut 2012
 Posty: 176
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 8 Lis 2013,  22:25 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja wszak do MK3 kupilem całe wachacze Febiego po 115 PLN. Dobre gumy i sworzeń wychodziły 95 PLNów. Przejechane 20kkm i nic się nie dzieje. Wykonanie naprawde solidne ponad pół kilo więcej stali niż MAX coś tam czy HART. TSRules, Jest tak jak piszesz z cenami . Do aut ze wspomaganiem jest wachacz droższy o pare dyszek. Lepsiejsza fura musi mieć drozsze części
   A tak na poważnie wachacze są takie same i co do nich ma wspomaganie to nie wiem
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |