Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Tagi tematu: Brak tagów.

[Ogólny] Dodatek do paliwa
Autor Wiadomość
buashken 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Basic
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 17 Sie 2013
Posty: 22
Skąd: Wrocław
Wysłany: 16 Lis 2013, 18:20   

No właśnie mi się wydaję, że pierwszy zabity na amen a trzeci siada i stąd te moje problemy niewłaściwa mieszanka powoduje spalanie detonacyjne i silnikiem trzęsie i mocy brak....


ile ta operacja sprawdzenia może kosztować tak orientacyjnie???
 
 
TSRules 


Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010
Posty: 1031
Skąd: ZIEMIA
Wysłany: 16 Lis 2013, 18:27   

czyszczenie z 200 kosztuje, no na pewno nie 3000 w każdym razie :ok:
_________________

 
 
buashken 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Basic
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 17 Sie 2013
Posty: 22
Skąd: Wrocław
Wysłany: 16 Lis 2013, 19:48   

toż to najlepsza informacja dzisiejszego dnia

old
 
 
buashken 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Basic
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 17 Sie 2013
Posty: 22
Skąd: Wrocław
Wysłany: 18 Lis 2013, 23:06   

TSRules napisał/a:
buashken napisał/a:
no i po wysłuchaniu mądrości mechaniora, że niby pompa że sterownik i że 3000


na wejście zmieniłbym tego "specjalistę" ...


zmieniłem :) jutro chyba auto gotowe bedzie... węzyk od powrotu z wtrysków walniety był... co dalej jeszcze nie wiem się okaże :)
 
 
buashken 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Basic
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 17 Sie 2013
Posty: 22
Skąd: Wrocław
Wysłany: 25 Lis 2013, 20:25   

Zatem wtryski podają ciśnienie równo, pompa też, wymieniłem filtr paliwa, wlałem antyżel STP i hula super, ciekawe jak długo, odpukać :hammer:

Kod:
Potrenuj interpunkcję, żeby nas oczy nie bolały przy czytaniu, Parzych...
Ostatnio zmieniony przez Parzych 27 Lis 2013, 22:22, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Iwan 

Model: Ford Fiesta Mk4`97
Wersja: Techno
Silnik: 1.25i/75KM
Dołączył: 15 Cze 2014
Posty: 47
Skąd: Kraków
Wysłany: 6 Sie 2014, 14:33   

Hmm, nigdy nic nie lałem, tylko w wołdze coś do bezołowiowej benzyny.
Jeździłem 2,5 roku 126p jeszcze większość w erze jak była ołowiowa benzyna, potem wołga lat 10 z tym dodatkiem.
Teraz volvo diesel i do baku przez 5 lat wpadło tylko to co leciało z dystrybutora. Mazut odpala i jedzie jak należy. Tankuję na różnych sieciowych stacjach, unikam tylko stacji w jakichś zapadłych dziurach w byłym kółku rolniczym.

Moje doświadczenia w temacie pokazują, że szkoda kasy.
_________________
Lubię dłubac przy aucie, rowerze. Czasem mogę coś pomóc.

Wyprzedaję cześci do Wołgi 24. Pozostałości po aucie. Jak coś potrzeba proszę pytać.
 
 
Jarecki 


Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Jarek
Wiek: 35
Dołączył: 03 Cze 2014
Posty: 132
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 6 Sie 2014, 22:40   

Benzyna raczej nie ma problemu z wtryskami, gdzie paliwo po prostu jest wylewane do komory spalania. Wtryski Diesla działają pod ciśnieniem, i jakość paliwa wpływa bardziej na ich żywotność niż w przypadku benzyny. Bardziej zabrudzony wtrysk = mniejsze ciśnienie = zła mieszanka = zła/nierówna praca silnika. Silnik silnikowi nie równy, jedni nic nie dodają i działa dobrze, a innym pada. Z własnych doświadczeń wiem że środki do czyszczenia ukł paliwowego pomagają. 20zł raz na jakiś czas może zaoszczędzić 3000zł za wtryski.
_________________
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 7 Sie 2014, 07:01   

Jarecki napisał/a:
gdzie paliwo po prostu jest wylewane do komory spalania

Muszę sobie zapisać w książeczce terminów motoryzacyjnych, że "wylewane" oznacza "wtłaczanie pod ciśnieniem 110 barów" :rotfl:
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Jarecki 


Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: ST
Silnik: ST 150
Imię: Jarek
Wiek: 35
Dołączył: 03 Cze 2014
Posty: 132
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 7 Sie 2014, 08:30   

no może trochę źle to ująłem :yes:
_________________
 
 
buashken 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Basic
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 17 Sie 2013
Posty: 22
Skąd: Wrocław
Wysłany: 9 Sie 2014, 22:19   hmm

nie potrafię tego wyjaśnić... jeżdże na vervie tylko i wyłącznie to paliwo leję do mojego 1.8di ale raz po pół roku stwierdziłem hmm może mu przeszło (gupi ja) i wlalem zwykłego diesla też z orlenu i oczywiście silnik kilka razy chodził jakby połowa garów nie żyła 50/h na 4 biegu to max 5 bieg max 80 gdzie lejąc vervę ponad 2x tyle wyciąga jak trzeba... zagadka nadal nie rozwiązana .... hmmm
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 10 Sie 2014, 11:06   

To chyba w zbiorniku było 50/50 z wodą, innej opcji nie ma :)
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
vegetagt 
Administrator / Klubowicz


Model: Ford Fiesta Mk2`87
Wersja: Inna
Silnik: 2.0 16V
Dołączył: 31 Sie 2007
Posty: 4003
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 10 Sie 2014, 14:53   

kumpel do toyotowego d4d leje co ma pod ręką, bez patrzenia na markę stacji i nic się nie dzieje :P
 
 
buashken 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Basic
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 17 Sie 2013
Posty: 22
Skąd: Wrocław
Wysłany: 10 Sie 2014, 22:54   heh

po przepaleniu dwóch baków werwy wszystko wróciło do normy i chodzi normalnie może to turbina??? sam nie wiem
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 10 Sie 2014, 23:37   

W 75-konnym klekocie po zalaniu paliwa o ciut mniejszej ilości siarki, nie odczujesz różnicy nawet 0,5 konia. Bo jeśli to paliwo cokolwiek daje, to różnica będzie mierzalna dopiero jak będziesz miał do czynienia z dobrym V6 albo V8, które jest wrażliwe na ilość siarki. I to nie jako silnik, ale komplet silnik + DPF/FAP. Tylko zamiast lać ciągle paliwo droższe o kilkadziesiąt groszy na litrze, warto "unieszkodliwić" ów DPF/FAP i mieć spokój na zawsze.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
buashken 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Basic
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 17 Sie 2013
Posty: 22
Skąd: Wrocław
Wysłany: 11 Sie 2014, 22:18   

a masz jakieś sugestie co to może być??? mój klekot pali niecałe 5,8l vervy w cyklu mieszanym, więc w sumie na jeden grzyb wychodzi tylko sie boje ze sie w końcu rozkraczy...
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 11 Sie 2014, 23:00   

Weź nalej normalne paliwo na innej stacji i pojeździj. Szkoda kasy.

Jak coś wystąpiło raz, to bym się tym nie przejmował. Jak się zacznie powtarzać, to wtedy zacząłbym się zastanawiać co się dzieje. A spalanie 5,8 to nie żaden szał. W miejskim kiedyś uzyskałem okolice 5 litrów, a przy dynamicznej (acz rozsądnej) jeździe, już po chipie, uzyskałem po mieście <5,5 :)

Te silniki się same z siebie nie rozkraczają. Gdyby nie mechanik-partacz, to w moim przypadku silnika bym nie dotykał mimo prawie ćwiartki z miliona przebiegu. Turbo miałem niedawno sprawdzane w zakładzie regenerującym turbo i nie mam nawet najmniejszego luzu. Naprawdę ciężko zajechać te jednostki... :)

Z reguły jak silnik nie jedzie tak jak powinien, to problem leży po stronie jakiejś pierdoły kosztującej parę złotych (wąż ciśnieniowy np.). Niemniej, tak jak wspominałem - póki się to nie powtarza, to olać.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
buashken 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Basic
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 17 Sie 2013
Posty: 22
Skąd: Wrocław
Wysłany: 11 Sie 2014, 23:14   

sęk w tym Pufcio, że tak jest za każdym razem gdy wleje zwykłą ropę i znika po przepaleniu ok 2 baków wervy,
Ostatnio zmieniony przez Parzych 11 Sie 2014, 23:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 12 Sie 2014, 13:18   

Niewykonalne :) To paliwo nie ma magicznych właściwości, żeby mogło się tak dziać. Jedź na inną stację i wlej zwykłą ropę.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
buashken 

Model: Ford Fiesta Mk5`01
Wersja: Basic
Silnik: 1.8DI/75KM
Dołączył: 17 Sie 2013
Posty: 22
Skąd: Wrocław
Wysłany: 12 Sie 2014, 22:22   

testowałem to ponad rok i u mnie tak jest no sorry na różnych stacjach tankowane i zawsze tak samo na vervie spokój na zwykłym :tyłek: nie że od razu czasem dopiero pod koniec tuż przed rezerwą albo przy drugim zatankowaniu dopiero ale zawsze kłopot nie wiem totalnie o co chodzi, a jak mówie mechanikom o sprawie to od razu mi walą że pompa i że 3000 a żadnych błędów w OBD2 nie ma :twisted:
 
 
Puff 
Forumowy Maruda


Model: Ford Fiesta Mk5`00
Wersja: Fun
Silnik: 1.8DI/75KM
Imię: Dawid
Wiek: 37
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 5737
Skąd: Ruda Śląska
Wysłany: 12 Sie 2014, 22:50   

Pompa by to była, gdybyś miał problemy z zapalaniem - to 99 przypadków na 100.

Możesz z ciekawości sprawdzić zwykłe paliwo, do którego dolejesz Mixolu S w stosunku 1:250-1:200 (czyli na +/- 30 litrów to będzie między 120 a 150 mililitrów). Jeśli silnik będzie na tym normalnie pracował, to problem faktycznie będzie leżał w pompie.

Nie sądzę jednak, że to będzie to. Z prostego powodu. Taka Verva ma mniej siarki niż zwykłe paliwo, a siarka ma dobre właściwości smarne. Jeśli byłaby to pompa, to wg wszelkich zasad po zalaniu Vervy powinieneś mieć więcej problemów niż jakbyś lał zwykły ON.
_________________
"Rób to, co kochasz, żyj jak chcesz i nie patrz na to, co mówią inni,
 bo jeśli zaczniesz działać tak, jak chcą inni, to będziesz żyć dla innych, a nie dla siebie."


Wierny osiołek pochłania jedynie ;-))
:devil:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [Ogólny] Proszę o ocenę samochodu.
W tym temacie prosimy o ocenę auta z ogłoszenia i prośby o sprawdzenie
Freeman Przed zakupem 298 21 Maj 2021, 04:43
mariusz131
Brak nowych postów Przyklejony: [Ogólny] FOTA - oferta promocyjna na wybrane części do Ford
trzeci Przed zakupem 0 19 Cze 2012, 20:55
trzeci
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: ORLEN Biznestank - rabaty na paliwa
trzeci Firmy współpracujące z FKP 461 23 Wrz 2018, 13:05
trzeci
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wymiana filtra paliwa TDCI
zizu Silniki diesla 20 26 Lis 2014, 19:13
MarcinCe
Brak nowych postów [Ogólny] dodatek do chłodnic prestone
scorpion69 Przed zakupem 19 6 Sie 2012, 21:41
Freeman


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.