[Mk7] wątpliwości przed zakupem i kolejny lifting w 2014 |
Autor |
Wiadomość |
shikaka
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 28 Paź 2013 Posty: 69 Skąd: Lake Titicaca
|
Wysłany: 28 Paź 2013, 09:32 [Mk7] wątpliwości przed zakupem i kolejny lifting w 2014
|
|
|
Cześć. Mam kilka konkretnych pytań, na które odpowiedzi nie znalazłem na forum, być może przez mnogość postów, więc jeśli coś już było to wybaczcie.
Chciałbym zmieścić się w okolicach 40000, dlatego liczę, że popuszczą z ceny na przełomie roku te 2-3tys, w gre wchodzi więc silnik 1.25 82KM lub 1.0 80KM, który lepiej wziąć? Gdzieś wyczytałem, że ten 1.0 to trzy cylindrowiec, w teorii spala mniej, ale za to ma mniejszy moment, a przy takich "potężnych" mocach może mieć to znaczenie.
Jak w Mk7 z korozją? Autem będę pomykał ładnych parę lat, a po tym jak zobaczyłem sito w niewalonym Focusie mam pewne obawy, dlatego pytam czy ford aktualnie poprawił co nieco w tej materii.
Na netcarshow.com są zdjęcia modelu na 2014r, jest to kolejny lifting, na moje niewprawne oko dodali pomarańczowy kierunek w lampie i tak z grubsza to tyle. Zmieniło się chyba wnętrze, ale wiadomo, że tam pokazane są wersje na wypasie. Macie jakieś informacje nt. kiedy zaczną klepać "nową" odsłonę i co pozmieniali?
Gdzie to produkują do PL salonów? W Niemczech czy Hiszpanii?
Czy nic nie będzie ocierało przy oponach 185/65/R15? W salonie twierdzili, że może nie wejść w nadkole, a mam całkiem świeże zimówki w tym rozmiarze.
Z góry dzięki za odpowiedzi. Pozdrawiam. |
|
|
|
|
TSRules
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 1031 Skąd: ZIEMIA
|
Wysłany: 28 Paź 2013, 11:20
|
|
|
shikaka widze że ktos tu lubi Ace Venture
shikaka napisał/a: | Chciałbym zmieścić się w okolicach 40000, dlatego liczę, że popuszczą z ceny na przełomie roku te 2-3tys |
myślę że te 2-3 tysie to spokojnie można utargować
shikaka napisał/a: | w gre wchodzi więc silnik 1.25 82KM lub 1.0 80KM, który lepiej wziąć? |
żaden, ew. pow.100KM, te co wymieniłeś trzeba będzie kręcić wysoko żeby jechało, co za tym idzie spalanie to samo co w mocniejszych, chyba że spalanie i osiągi są nieistotne dla ciebie
shikaka napisał/a: | Jak w Mk7 z korozją? |
z tym raczej problemu nie ma, jak planujesz jeździć dłużej to proponuję konserwację po zakupie |
_________________
|
|
|
|
|
shikaka
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 28 Paź 2013 Posty: 69 Skąd: Lake Titicaca
|
Wysłany: 28 Paź 2013, 11:32
|
|
|
Jak ostatnio byłem to proponowali mi 38500 z centralnym z pilota, pakietem silver x ale z 60KM (pytałem orientacyjnie tylko), ciekaw jestem czy zjechali by z ceną poniżej 40000 za 82KM central, klime radio i komputer.
Auto do miasta, 60KM to za mało, z resztą te 80 też, ale powiedzmy, że jest bardziej akceptowalne. Jeśli dojdzie do zakupu to przesiąde się ze 114KM więc przesiadka bedzie bolesna, ale lepsze jeżdżące 80KM niż 114 na poboczu.
Jak ma się gwarancja do własnoręcznego zabezp. podwozia? |
Ostatnio zmieniony przez shikaka 28 Paź 2013, 11:40, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
TSRules
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 1031 Skąd: ZIEMIA
|
Wysłany: 28 Paź 2013, 11:39
|
|
|
najlepiej odwiedź kilka salonów, bo każdy zwykle ma inna marżę i pogrymaś trochę, podaj cenę z poprzednich itp. teraz targować można sie praktycznie wszędzie więc warto spróbować ich cisnąć, zawsze zostanie kasa na ew. dopieszczenie
p.s. 60koni to będzie porażka amigo |
_________________
|
|
|
|
|
shikaka
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 28 Paź 2013 Posty: 69 Skąd: Lake Titicaca
|
Wysłany: 28 Paź 2013, 11:42
|
|
|
60KM wogóle nie biorę pod uwagę, jeździłek kiedyś autem o takiej mocy ale dużo lżejszym wiec jestem w stanie wyobrazić sobie jak to musi jeździć. |
|
|
|
|
TSRules
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 1031 Skąd: ZIEMIA
|
Wysłany: 28 Paź 2013, 11:48
|
|
|
a nie myślałeś nad używką 2-3 letnią ? za pewno blisko połowę tej ceny byś dostał i to kto wie czy nie z lepszym motorem ? |
_________________
|
|
|
|
|
shikaka
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 28 Paź 2013 Posty: 69 Skąd: Lake Titicaca
|
Wysłany: 28 Paź 2013, 11:49
|
|
|
Nie mam zaufania do używek, bo zawsze zadaje sobie pytanie; kto sprzedaje np. 2-3 letni samochód na wolnym rynku? Takie samochody albo nie rozchodzą się po rynku, albo są oddawane w rozliczenie bo przy tak małym wieku salony oferują za nie dobre pieniądze, a ile mniej użerania, szczególnie dla osoby, którą stać na zmianę nowego na nowe. |
|
|
|
|
TSRules
Model: Ford Fiesta Mk4`98
Wersja: Flair
Silnik: 1.3i/60KM
Dołączył: 13 Mar 2010 Posty: 1031 Skąd: ZIEMIA
|
Wysłany: 28 Paź 2013, 11:57
|
|
|
to pozostaje ci powalczyć o cenę, bądź dozbierać te kilka tysi |
_________________
|
|
|
|
|
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 28 Paź 2013, 12:02
|
|
|
1.0T - nowszy silnik z porzadnym softem i z turbina, ktora chociaz w czesci pokryje brak mocy... i zawsze za niewielkie pieniadze mozna bedzie paredziesiat km dorzucic jak zabraknie |
_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 |
|
|
|
|
shikaka
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 28 Paź 2013 Posty: 69 Skąd: Lake Titicaca
|
Wysłany: 28 Paź 2013, 12:03
|
|
|
teraz dostałem maila z inf. o Ambiente 82KM + SilverX + Metalik + koło dojazdowe za 42.800 PLN
A właśnie, każda MK7 ma USB czy tylko jakies wyższe wersje? Jak jest z HillHolderem? Większośc marek ma całą litanię powiązaną z ABS i EBD
MisiekT napisał/a: | 1.0T - nowszy silnik z porzadnym softem i z turbina, ktora chociaz w czesci pokryje brak mocy... i zawsze za niewielkie pieniadze mozna bedzie paredziesiat km dorzucic jak zabraknie |
To to nie jest wolnossący? |
Ostatnio zmieniony przez Parzych 28 Paź 2013, 13:58, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
michal77
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.4 Duratec
Wiek: 46 Dołączył: 11 Gru 2011 Posty: 606 Skąd: SWD
|
Wysłany: 28 Paź 2013, 12:10
|
|
|
shikaka napisał/a: | A właśnie, każda MK7 ma USB czy tylko jakies wyższe wersje? | Nie wiem jak teraz, ale wcześniej podstawowe wersje nie miały. |
_________________ Ford Fiesta mk7 sport sea grey |
|
|
|
|
shikaka
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 28 Paź 2013 Posty: 69 Skąd: Lake Titicaca
|
Wysłany: 28 Paź 2013, 12:13
|
|
|
W sumie rzeczy fiesta kiepściutko wypada na tle konkurencji pod względem wyposażenia i wnętrza które jest szaro-bure, ale jakoś tak wygląda solidniej i jak poważniejsze auto. |
|
|
|
|
maciek127
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 32 Dołączył: 02 Lis 2012 Posty: 93 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 28 Paź 2013, 12:18
|
|
|
MisiekT napisał/a: | 1.0T - nowszy silnik z porzadnym softem i z turbina, ktora chociaz w czesci pokryje brak mocy... i zawsze za niewielkie pieniadze mozna bedzie paredziesiat km dorzucic jak zabraknie |
w wersji 80 KM brak Trubiny i masz do dyspozycji tylko 3 cylindry. Lepszym wyborem jest 1,2 82 KM i 4 cylindry. 1,2 jest starszą, może więcej palić ale jest sprawdzoną jednostką z która raczej mechanicy nie powinni mieć problemu
Nie wiem jaką skrzynie zastosowali z 1,0 ale moim zdaniem zestopniowanie w Fiestach 1,2 i 1,4 jest beznadziejne, zaś działanie idealne
2013 czy 2014. Nie ma czegoś takiego
2013 lifting Europejski
2014 lifting Amerykański
negocjować w Dealerami i |
_________________
Ford Fiesta mk7 Trend SVP + Goldx 1,4 96KM
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=65253 |
|
|
|
|
MisiekT
Prince of Tor Kielce 2013
Model: Ford Fiesta Mk7`10
Wersja: Sport
Silnik: 1.6Duratec/120KM
Imię: Michał
Wiek: 39 Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1932 Skąd: Wawa
|
Wysłany: 28 Paź 2013, 12:37
|
|
|
a to sorki, faktycznie jest tez wolnossace 1.0... pomijajac wieksze moce, doplacilbym te 2 czy 3tys. do 1.0 ecoboosta - w proporcji do calego nowego auta to nie jest duza doplata
korozja - moj konczy 3 lata i nie rdzewieje... a potem mysle, ze bedzie jak z kazdym Fordem, czyli po 5-6 latach zacznie sie delikatne chrupanie
opony 185/65/15 wejda spokojnie na odpowiedniej feldze, chociaz ksiazkowo jest 195/50 - zweryfikuj z ASO kwestie gwarancji... |
_________________ MK7 1.6 Ti-VCT Sport 3D Frozen White: http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=59056 |
|
|
|
|
shikaka
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 28 Paź 2013 Posty: 69 Skąd: Lake Titicaca
|
Wysłany: 28 Paź 2013, 13:19
|
|
|
maciek127 napisał/a: | MisiekT napisał/a: | 1.0T - nowszy silnik z porzadnym softem i z turbina, ktora chociaz w czesci pokryje brak mocy... i zawsze za niewielkie pieniadze mozna bedzie paredziesiat km dorzucic jak zabraknie |
w wersji 80 KM brak Trubiny i masz do dyspozycji tylko 3 cylindry. Lepszym wyborem jest 1,2 82 KM i 4 cylindry. 1,2 jest starszą, może więcej palić ale jest sprawdzoną jednostką z która raczej mechanicy nie powinni mieć problemu
Nie wiem jaką skrzynie zastosowali z 1,0 ale moim zdaniem zestopniowanie w Fiestach 1,2 i 1,4 jest beznadziejne, zaś działanie idealne
2013 czy 2014. Nie ma czegoś takiego
2013 lifting Europejski
2014 lifting Amerykański
negocjować w Dealerami i |
Aha, czyli to http://www.netcarshow.com/ford/2014-fiesta/ jest wersja na USA, a tu http://www.netcarshow.com/ford/2013-fiesta/ wersja na europę?
Szkoda, bo dwa kolory nieco ożywiają wnętrze. |
|
|
|
|
maciek127
Model: Ford Fiesta Mk7`12
Wersja: Trend
Silnik: 1.4Duratec/96KM
Wiek: 32 Dołączył: 02 Lis 2012 Posty: 93 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 28 Paź 2013, 19:27
|
|
|
http://www.netcarshow.com...allpaper_02.htm
Te żółte na kloszu co jest wyżej to obrysówka. To że w Ameryce mają lepiej to żadna nowina Amerykańska marka lepiej dba o swojego klienta tak samo jest z Aveo i Fiatem 500 czy 500L.
Ja kupiłem nowy z salonu i był produkcji Niemieckiej (Kolonia, wyprodukowany z dzień moich urodzin ) .
Jak kupisz Silver X dostaniesz lepsze podstawowe radio bo będziesz miał 5 liniowy wyświtlacz i chyba 8 głośników USB i AUX. A jak Golda X to dają tam 3 liniowe wyświetlacz z chyba 6 głośnikami, USB i AUX. Ja wybrałem Golda bo dostawałem Alusy i podgrzewaną przednią szybę i w przyszłości brak porysowanej przedniej szyby, czyli zadżebisty komfort jazdy w nocy |
_________________
Ford Fiesta mk7 Trend SVP + Goldx 1,4 96KM
http://www.fiestaklubpols...pic.php?t=65253 |
|
|
|
|
shikaka
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 28 Paź 2013 Posty: 69 Skąd: Lake Titicaca
|
Wysłany: 28 Paź 2013, 19:35
|
|
|
Hmm Silver X to najtańszy z dostepnych pakietów, mówisz że przy nim jest ten większy wyświetlacz i USB?
Edit: faktycznie z silver x jest usb i 6 głosników, o wyświetlaczu nic nie piszą
Jak jest ten duży wyśwetlacz to jest tam "automatem" komputer wyświetlający spalanie itd?
Jak wygląda gazowanie tych 1.25?
Jakie hamulce są z tyłu przy 82KM? Bębny czy tarcze? |
|
|
|
|
michal77
Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.4 Duratec
Wiek: 46 Dołączył: 11 Gru 2011 Posty: 606 Skąd: SWD
|
Wysłany: 28 Paź 2013, 19:47
|
|
|
shikaka napisał/a: | Jak jest ten duży wyśwetlacz to jest tam "automatem" komputer wyświetlający spalanie itd?
| To jest niezależne od typu wyświetlacza, komp pokładowy jest przy zegarach (tam gdzie wyświetla przebieg)
shikaka napisał/a: | Jakie hamulce są z tyłu przy 82KM? Bębny czy tarcze? | Bębny |
_________________ Ford Fiesta mk7 sport sea grey |
|
|
|
|
shikaka
Model: Inne auto
Wersja: Inna
Silnik: Inny
Dołączył: 28 Paź 2013 Posty: 69 Skąd: Lake Titicaca
|
Wysłany: 28 Paź 2013, 19:52
|
|
|
Tak teraz patrzę, to ambiente od Trend różni się tylko tym, że ma większe koła, lakierowane listerka i klamki oraz centralny radiowy w standardzie i tapicerka z wzorami. Troche mało jak za 2050zł.
Plus to możliwość dokupienia do tej wersji niektórych rzeczy i wieksza dostępność silników. |
|
|
|
|
Transporteur
Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: L
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Damian
Wiek: 35 Dołączył: 14 Paź 2013 Posty: 58 Skąd: Cz-Dz
|
Wysłany: 29 Paź 2013, 08:05
|
|
|
Pytanie jak bardzo istotne jest dla Ciebie spalanie? Jeśli jesteś w stanie przeżyć nieco wyższe to 1.25 80KM wydaje się być dobrym wyborem. Ja osobiście sceptycznie podchodzę do tych 1 litrowych Ecoboost. |
|
|
|
|
|