Fiesta Klub Polska


Poprzedni temat «» Następny temat

Przesunięty przez: szynszyl
26 Mar 2014, 17:49
[MK6] zimny silnik odpala za 6-10 razem
Autor Wiadomość
tytua 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 6
Skąd: goleniów
Wysłany: 15 Paź 2013, 14:00   [MK6] zimny silnik odpala za 6-10 razem

szukam porady, witam mam fiestę 1.4tdci po dłuższym postoju ok 5-8 godz ciężko odpala tak jak by chciała ale nie może układ paliwowy sprawdzony świece żarowe ok 0 błędów jak odpali to już mogę gasić i odpalać co może być problemem dodam że problem tan pojawił się niedawno i jest bez względu na temperaturę czy-3 czy +15 założyłem nawet zaworek zwrotny na zasilaniu filtra choć pompowanie pompką ręczną nie poprawia rozruchu brak obiawów cofania się paliwa.filtry,rozrząd nawet rozrusznik wymieniłem
proszę o poradę
Z góry dziękuję ;-(
 
 
mkapi 


Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Marcin
Dołączył: 15 Lis 2008
Posty: 176
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 15 Paź 2013, 22:56   

wprawdzie miałem tak w zimę ale pomogło
moja fiesta paliła na mrozie za 3-6 razem
Wymieniałem pare rzeczy filtr paliwa powietrza podgrzewacz paliwa
Ale mi pomogło
Dopiero wymiana akumulatora była ok choć mi kręcił i na mrozie.
Wydaje mi się że ten silnik musi mieć ok prąd rozruchowy.
Choć jak swój sprzedałem to człowiek jeździ nim na benzyniaku do dziś i jest zadowolony.
Na twoim miejscu sprawdził bym jeszcze filtr paliwa, czujnik temperatury
_________________

Ostatnio zmieniony przez mkapi 17 Paź 2013, 15:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
tytua 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 6
Skąd: goleniów
Wysłany: 16 Paź 2013, 10:14   

filtry wszystkie nowe czujnik temperatury dobry jak jest zimny to załącza świece w pierwszym stopniu bez kontrolki poznać po przygasaniu lampki w kabinie jakieś 3 sek. aku też dobry co dokładnie wymieniłeś może mi to w czymś pomorze
 
 
tytua 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 6
Skąd: goleniów
Wysłany: 16 Paź 2013, 18:03   

jutro jeszcze raz pod kompa próba przelewowa i pomiary kompresji dam znać co jest nie tak
 
 
tytua 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 6
Skąd: goleniów
Wysłany: 18 Paź 2013, 18:32   

próby przelewowej nie zrobiłem będzie w innym terminie ciśnienia 28,29 32, 32 bez oleju błędów brak szukam dalej
 
 
Transporteur 


Model: Ford Fiesta Mk6`07
Wersja: L
Silnik: 1.3/69KM
Imię: Damian
Wiek: 35
Dołączył: 14 Paź 2013
Posty: 58
Skąd: Cz-Dz
Wysłany: 25 Paź 2013, 08:29   

Dziwna sprawa - wszystko co jako pierwsze przychodzi do głowy już sprawdziłeś, albo wymieniłeś. Nie wiem jaka ma być dokładnie kompresja w Twoim silniku.... Nic tylko jeszcze zrobić tę próbę przelewową, może ona coś wyjaśni.
 
 
mkapi 


Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Imię: Marcin
Dołączył: 15 Lis 2008
Posty: 176
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 26 Paź 2013, 10:27   

A nagraj film jak ci kreci
Fiesta musi miec dobrego kopa by ladnie palila
_________________

 
 
 
misiak 

Model: Ford Fiesta Mk6`03
Wersja: Ambiente
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Wiek: 33
Dołączył: 28 Sie 2011
Posty: 314
Skąd: Białystok
Wysłany: 26 Paź 2013, 22:20   

To że przekaźnik daje prąd na świece nie znaczy że świece grzeją to tak na dobry początek.
Proponuję odpalać z kabli z drugiego odpalonego auta dla wyższego napięcia na aku. Nawet na mrozie, bez grzania świec musi odpalić. U mnie do -16 bez żadnego wspomagania palił (bez świec, bez dogrzewania powietrza w dolocie). Trzeba było tylko na rozruszniku potrzymać. Na zimę musi być porządny aku bo inaczej kiepsko widzę odpalanie w mrozy.
 
 
tytua 

Model: Ford Fiesta Mk6`02
Wersja: Inna
Silnik: 1.4TDCi/68KM
Dołączył: 15 Paź 2013
Posty: 6
Skąd: goleniów
Wysłany: 22 Lis 2013, 11:22   

Witam oto co wymieniłem
zacznę od tego że auto całkiem padło i nie chciało już palić powód pompa wysokiego ciśnienia zakup moim zdaniem udany 600zł nowa(http://allegro.pl/peugeot-citroen-po...640135541.html) i zawór na listwie bo sam uszkodziłem podczas odkręcania używka 10 zł z listwą(http://allegro.pl/listwa-wtryskowa-f...642314842.html) dzisiaj zrobiona próba przelewowa oto wyniki wszystkie równo 20 ml w czasie 5 min. na ciepłym silniku tu mam pytanie czy te 5 min. to nie za długo ale przelicznik 20x1.4=28 gdzie wartość 28 jest większa od wartości najniższej wskazanej wtrysku.Nie wiem tylko jakie powinny być wartości i w jakim czasie.
Teraz morał całej mojej naprawy a zarazem początek bo auto jak stoi na dworze to pali za 4-5 kręceniem rozrusznika jak stoi w ciepłym garażu to pali od pierwszego zakręcenia, jutro ponowne sprawdzenie świec to tak dla 100% pewności podpowiedzcie co może być przyczyną. pozdrawiam i czekam na pomoc.
A chcę nadmienić jak wymieniacie pompę i wszystko jest zapowietrzone to naprawdę jest ciężko odpowietrzyć samemu radzę po proście kogoś o pomoc chodź by po to by kręcił rozrusznikiem ja oprócz kolegi wspomogłem się plakiem poszło trochę lżej.
 
 
marcel.z 

Model: Ford Fiesta Mk6`05
Wersja: S
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Dołączył: 12 Wrz 2012
Posty: 5
Skąd: Chorzów
Wysłany: 14 Gru 2013, 17:32   

Miałem podobny problem. Przy temperaturze 10st odpalał normalnie. Problem zaczynał się gdy temperatura spadała poniżej 10st. U mnie wyglądało to tak jak by silnik odpalił ale w momencie gasł. Odpalić normalnie udawało się dopiero za 2-3 razem, czasem za 5-6. Na ciepłym silniku odpalał normalnie za pierwszym razem. W trakcie jazdy nie było żadnych problemów z silnikiem.
Akumulator był nie najnowszy więc zacząłem wymiany na nowy. To niestety nie pomogło. Podpięcie pod komputer nie wykazało żadnych błędów za wyjątkiem słabego sygnału czujnika położenia wałka rozrządu. Mechanik stwierdził, że nie ma on wpływu na odpalanie samochodu w niższych temperaturach. Wymieniony został filtr paliwa, sprawdzony i przeczyszczony zawór EGR, sprawdzony czujnik temperatury silnika, przekaźnik świec żarowych i nic. W ostateczności pomogła wymiana czujnika wałka rozrządu. Po jego wymianie wszystko wróciło do normy. Auto odpala na zimnym silniku za pierwszym razem nawet jak temperatura spadnie poniżej zera.
_________________
Ford Fiesta 1.6TDCi 90KM
 
 
janek80 

Model: Ford Fiesta Mk7`09
Wersja: Sport
Silnik: 1.6TDCi/90KM
Wiek: 37
Dołączył: 17 Gru 2013
Posty: 74
Skąd: Kalisz
Wysłany: 17 Gru 2013, 19:34   

a sprawdź czy nie masz zapowietrzonego układu paliwowego. Przy odpalaniu nie powinny lecieć zadne bombelki powietrza. Możliwe ze gdzies zasysa powietrze.
_________________
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [MK5] Silnik Zetec-S przerywa, szarpie przy dodawaniu gazu
silnik przerywa, szarpie przy dodaniu gazu - winna cewka zapłonowa
Raffaello Elektryka silnika 5 19 Wrz 2016, 21:17
Mizer 59
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [MK6] Fiesta MK6
Fordy Fiesta VI generacji (2002-2008)
Freeman Nasze auta 0 12 Lip 2011, 16:30
Freeman
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Dołożenie IC w 1.4 TDCi
bas87 Silniki diesla 26 30 Wrz 2020, 12:32
rosomac
Brak nowych postów Przyklejony: [MK6] Wygłuszenie drzwi - fotorelacja
Gość Car Audio i CB 15 22 Sie 2016, 15:24
slawomirro
Brak nowych postów Przyklejony: Ustawienia centralnego zamka w MK6 - FAQ
Parzych Porady eksploatacyjne 1 25 Kwi 2016, 23:19
slawomirro


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group




Instagram




Fiesta Klub Polska nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek treści umieszczane przez użytkowników forum.
Odpowiedzialność ta spoczywa na autorach tych treści.